Sumatriptan

sumatriptan

Clusterhoofdpijn (16 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Spanningshoofdpijn (1 mening)

Migraine en de impact van DNA

01-03-2019

Sumatriptan (sumatriptan)

Werkt niet zo sterk als gehoopt. 2 nodig voordat ik eenigzins want begin te voelen qua verlichting migraine. Wel zeer dromerig. Paracetamol erbij helpt.
06-10-2016

Sumatriptan (sumatriptan)

Bij de start van mijn migraine aanval ingenomen, na ongeveer 2-3 uur geen last meer van iets. Goede werking, onaangename bijwerkingen.
29-06-2019

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik heb al sinds mijn 4j ernstige migraine weinig helpt wanneer ik een erge aanval heb. Dit helpt wel al probeer ik het toch zo lang mogelijk uit te stellen om dit pilletje te nemen. De smaak is ook echt verschrikkelijk! Verder zijn er echt wel wat bijwerkingen mogelijk dus liever niet...
12-03-2019

Sumatriptan (sumatriptan)

Van de huisarts moest ik een pil nemen als ik de hoofdpijn voelde opkomen. Ik heb zelf al best een tijdje last van migraine; gemiddeld met zo'n 3-4 aanvallen per week met een duur die varieert van een paar uur tot een paar dagen. Ik voelde weer migraine opkomen en name een pilletje in. Echter binnen 40 minuten voelde ik me erg vaag: mn hart begon heel snel en hard te klopp[lees meer...]en, ik werd heel erg misselijk en had het gevoel dat ik weg ging vallen want ik kon mijn ogen bijna niet open houden. Ik ben vervolgens naar de WC gelopen en hier heb ik een uur gezeten en enkele keren overgegeven. De hoofdpijn is toen na dat uur in de wc wel ongeveer weg, maar ik weet niet of ik dit medicijn nog een keer durf te gebruiken.
05-01-2015

Sumatriptan (sumatriptan)

Sinds mijn 15e last van hoofdpijnen. Die steeds erger werden. Al veel medicijnen geprobeerd. Loop nu ook bij fisio. Slik nu half jaar sumatriptan. Nare bijwerkingen als stijve nek en zware ledematen. En ik ben bang dat ik er inmiddels verslaafd aan ben omdat ik het afgelopen 1,5 week bijna elke dag een in moest nemen.
09-05-2013

Sumatriptan (sumatriptan)

Het heeft mij ruim een jaar goed geholpen tegen migraine. Nadeel is dat ik het steeds vaker kreeg tot 3 a 4 maal per week! En nu werkt het middel helemaal niet meer! Het geeft alleen nog maar die nare bijwerkingen die 3 uur duren! Maar de migraine blijft! Ik raad sumatriptan niemand aan. Je lichaam raakt er te snel aan gewend en raakt dan verslaafd!
11-11-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

Sinds een paar week voor mijn eerste ongesteldheid kreeg ik oor het eerst migraine. Toen een paar jaar weinig last van gehad. Rond mijn 16e werd het erger en neem sinds ik 18 ben medicijnen. Sinds een jaar sumatriptan. Ik heb minimaal 1x per week migraine en als ik heftig ongesteld ben kan ik het zo 3 a 4 x in de week hebben. Sumatriptan werkt! Het komt daarna niet meer t[lees meer...]erug. Als ik weer migraine krijg is dat meestal een kleine 2 dagen later. Ik ben blij dat het medicijn werkt maar de bijwerkingen zijn echt geen pretje. Voor een uur of 2,5 lijkt het als of me hoofd aan het ontploffen is, een ziek en drukkend gevoel in me hele lijf. Stijve nek, spierpijn in kaken. Voel me dan echt even helemaal niet lekker. Daarna is gelukkig wel de migraine weg.voel me daarna meestal wel moe.
24-03-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

Sumatriptan is een prima medicijn die naar behoefte moet worden gebruikt, maar wel een zwaar middel. Men moet een serieuze diagnose van migraine hebben gehad! Een uur na het innemen begint mijn migraine af te nemen, maar de bijwerkingen nemen het dan over. Ook door de bijwerkingen kan ik net zo min functioneren als met migraine. Ik krijg een stijve nek en ledematen. Mij[lees meer...]n ademhaling wordt pijnlijk in de borst en ik wordt duizelig, misselijk en slaperig. Ik ga dan ook altijd in bed liggen na het innemen van Sumatriptan. Nu zullen velen denken; stop dan met dit medicijn. Maar vind alles prima als het mijn migraine wegneemt. En dat doet Sumatriptan perfect. Na 2 á 3 uurtjes in bed liggen kan ik weer volop functioneren, zonder migraine! Ook heb ik nog nooit gehad dat de migraine aanval na een tijdje weer terug kwam.
09-05-2017

Sumatriptan (sumatriptan)

Bijwerkingen: duf, tintelingen, drukkend gevoel op borst, slaperig.
15-04-2016

Sumatriptan (sumatriptan)

Helpt alleen als ik de migraine voel opkomen
10-09-2013

Sumatriptan (sumatriptan)

Heb deze medicijnen voorgeschreven gekregen van de huisarts omdat ik wel erg vaak rare, stekende hoofdpijn had. De medicijnen werken goed maar had erg veel last van bijwerkingen. Erg moe en liep overal tegenaan. Kon niet eens normaal een glas optillen met 1 hand, veel te zwaar. Toen ik mijn hoofdpijn klachten moest gaan bijhouden voor de praktijkondersteuner bij de huisart[lees meer...]s vertelde ze mij dat ik dan beter over kon stappen op een ander medicijn waarbij ik waarschijnlijk minder bijwerkingen zou hebben. Dit is Maxalt geworden en werkt net zo goed alleen veel minder bijwerkingen.
22-04-2019

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik neem een pil bij het opkomen van de aura's. Dan weet ik dat het een heftige aanval zal zijn. Na de inname verdwijnen de aura's en hoofdpijn heel snel. Alleen na een kwartier tot 20 minuten valt een steen op mijn maag. Ik word heel misselijk en draaiierig, ik ben zelfs al eens flauwgevallen. Dan mag ik een dikke 2 uur met een emmer in mijn bed kruipen. Heel effectief maa[lees meer...]r de bijwerkingen zijn echt niet normaal
23-09-2014

Sumatriptan (sumatriptan)

Al jaren last van hevige migraine aanvallen. Paracetamol heeft nooit geen effect gehad en ibuprofen 600 ook nauwelijks, deze onderdrukt de migraine niet voldoende. Dankzij een tip van een vriend voor sumatriptan ben ik naar de huisarts gegaan, en deze heeft het medicijn voorgeschreven. Nu gebruik ik al bijna 4 jaar sumatriptan tijdens migraine aanvallen, en ik vind het sup[lees meer...]er. Het enige nadeel zijn de bijwerkingen. Ik krijg namelijk last van tintelingen in mijn handen en voeten, pijn op de borst, benauwdheid, duizelig en aanraking met warm water bijvoorbeeld doet erg pijn. Gelukkig zijn deze bijwerkingen verdwenen wanneer het medicijn op zijn "hoogtepunt" is, na ongeveer 2 uur. En is de migraine verdwenen, dit is waar het uiteindelijk om gaat.
07-11-2013

Sumatriptan (sumatriptan)

Heb vanaf jongs af aan al migraine. Ik ben nu 23 en mijn aanvallen werden steeds erger en vaker. ik gebruikte eerst een tijdje maxalt, maar deze hielp niet ivm het vele overgeven. overgegaan op de sumatriptan injectie, maar hierna kreeg ik dagelijkse migraine/ hoofdpijnklachten. tot het uit de hand liep, na 5 weken lang elke dag. bij neuroloog gekomen en bleek dat [lees meer...]ik zwaar verslaafd was en dat ik hartinfarct kon oplopen door deze spuiten, omdat ik ze dus dagelijks moest gebruiken om het dragelijk te maken. Zonder kon ik gewoon niet, want liep met de kop tegen de muur en gilde het uit. nu moet ik dus afkicken van dit medicijn en er is niemand die me hiervoor heeft gewaarschuwd. Dus pas op met dit middel..
30-11-2017

16-08-2017

Sumatriptan (sumatriptan)

Omdat ik een aantal jaren ontzettend last heb van migraine nu toch maar eens naar de huisarts gegaan. Die heeft mij dit voorgeschreven. Toen ik mijn migraine voelde opkomen gelijk een tablet ingenomen. Viel na een uur in slaap en werd na ongeveer anderhalf uur wakker. Daarna voelde ik mij erg warrig en had ik moeite om bijvoorbeeld zinnen af te maken. Gelukkig helpt het ze[lees meer...]er goed tegen de migraine en neem ik de bijwerkingen voor lief

Thyrax Duotab (845) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (525) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (489) - Antibiotica - penicillines breedspectrum