Ervaringen met Sumatriptan

Clusterhoofdpijn (26 meningen)
Hoofdpijn (4 meningen)
Spanningshoofdpijn (2 meningen)

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

01-03-2019 | Man | 16
sumatriptan (50mg)
Werkt niet zo sterk als gehoopt. 2 nodig voordat ik eenigzins want begin te voelen qua verlichting migraine. Wel zeer dromerig. Paracetamol erbij helpt.

06-10-2016 | Man | 18
sumatriptan (50mg)
Bij de start van mijn migraine aanval ingenomen, na ongeveer 2-3 uur geen last meer van iets. Goede werking, onaangename bijwerkingen.

19-12-2020 | Vrouw | 19
sumatriptan (50mg)
Ik gebruik dit product alleen als het echt niet anders kan, dit vanwege de bijwerkingen en in welke mate deze optreden. Al met al is het een effectief middel, maar de bijwerkingen zijn verschrikkelijk. Net alsof je aan de harddrugs zit en stikt.

29-06-2019 | Vrouw | 19
sumatriptan (25mg)
Ik heb al sinds mijn 4j ernstige migraine weinig helpt wanneer ik een erge aanval heb. Dit helpt wel al probeer ik het toch zo lang mogelijk uit te stellen om dit pilletje te nemen. De smaak is ook echt verschrikkelijk! Verder zijn er echt wel wat bijwerkingen mogelijk dus liever niet...

12-03-2019 | Vrouw | 19
sumatriptan (50mg)
Van de huisarts moest ik een pil nemen als ik de hoofdpijn voelde opkomen. Ik heb zelf al best een tijdje last van migraine; gemiddeld met zo'n 3-4 aanvallen per week met een duur die varieert van een paar uur tot een paar dagen. Ik voelde weer migraine opkomen en name een pilletje in. Echter binnen 40 minuten voelde ik me erg vaag: mn hart begon heel snel en hard te klopp[lees meer...]en, ik werd heel erg misselijk en had het gevoel dat ik weg ging vallen want ik kon mijn ogen bijna niet open houden. Ik ben vervolgens naar de WC gelopen en hier heb ik een uur gezeten en enkele keren overgegeven. De hoofdpijn is toen na dat uur in de wc wel ongeveer weg, maar ik weet niet of ik dit medicijn nog een keer durf te gebruiken.

05-03-2021 | Vrouw | 21
sumatriptan (50mg)
Ik heb dus sins enige tijd last van migraine en dit is het eerste was de dokter me had voorgeschreven heb de medicatie gebruikt en voelende me echt niet goed ik had er een ingenomen voor dat ik ging werken ik moet maar 2 uurtjes werken en heb het 2 uur van te voegen voor werk ingenomen ik voelde me he duizelig de hooft pijn werd erger misselijk allen deed pijn als of ik va[lees meer...]n 100 trappen was afgevallen toen dacht ik naar werken misschien help het als ik er nog een in neem dat was 5 uurtjes naar dat ik de eerste had ingenomen maar het helpt niet Ik weet niet of er nog meer mensen zijn met Silke klachten of het bij andere mensen misschien wel werkt maar bij mijn niet

05-01-2015 | Vrouw | 21
sumatriptan
Sinds mijn 15e last van hoofdpijnen. Die steeds erger werden. Al veel medicijnen geprobeerd. Loop nu ook bij fisio. Slik nu half jaar sumatriptan. Nare bijwerkingen als stijve nek en zware ledematen. En ik ben bang dat ik er inmiddels verslaafd aan ben omdat ik het afgelopen 1,5 week bijna elke dag een in moest nemen.

09-05-2013 | Vrouw | 21
sumatriptan
Het heeft mij ruim een jaar goed geholpen tegen migraine. Nadeel is dat ik het steeds vaker kreeg tot 3 a 4 maal per week! En nu werkt het middel helemaal niet meer! Het geeft alleen nog maar die nare bijwerkingen die 3 uur duren! Maar de migraine blijft! Ik raad sumatriptan niemand aan. Je lichaam raakt er te snel aan gewend en raakt dan verslaafd!

09-05-2017 | Vrouw | 22
sumatriptan (100mg)
Bijwerkingen: duf, tintelingen, drukkend gevoel op borst, slaperig.

15-04-2016 | Vrouw | 22
sumatriptan (10mg)
Helpt alleen als ik de migraine voel opkomen

10-09-2013 | Vrouw | 22
sumatriptan
Heb deze medicijnen voorgeschreven gekregen van de huisarts omdat ik wel erg vaak rare, stekende hoofdpijn had. De medicijnen werken goed maar had erg veel last van bijwerkingen. Erg moe en liep overal tegenaan. Kon niet eens normaal een glas optillen met 1 hand, veel te zwaar. Toen ik mijn hoofdpijn klachten moest gaan bijhouden voor de praktijkondersteuner bij de huisart[lees meer...]s vertelde ze mij dat ik dan beter over kon stappen op een ander medicijn waarbij ik waarschijnlijk minder bijwerkingen zou hebben. Dit is Maxalt geworden en werkt net zo goed alleen veel minder bijwerkingen.

22-04-2019 | Vrouw | 23
sumatriptan (100mg)
Ik neem een pil bij het opkomen van de aura's. Dan weet ik dat het een heftige aanval zal zijn. Na de inname verdwijnen de aura's en hoofdpijn heel snel. Alleen na een kwartier tot 20 minuten valt een steen op mijn maag. Ik word heel misselijk en draaiierig, ik ben zelfs al eens flauwgevallen. Dan mag ik een dikke 2 uur met een emmer in mijn bed kruipen. Heel effectief maa[lees meer...]r de bijwerkingen zijn echt niet normaal

23-09-2014 | Vrouw | 23
sumatriptan
Al jaren last van hevige migraine aanvallen. Paracetamol heeft nooit geen effect gehad en ibuprofen 600 ook nauwelijks, deze onderdrukt de migraine niet voldoende. Dankzij een tip van een vriend voor sumatriptan ben ik naar de huisarts gegaan, en deze heeft het medicijn voorgeschreven. Nu gebruik ik al bijna 4 jaar sumatriptan tijdens migraine aanvallen, en ik vind het sup[lees meer...]er. Het enige nadeel zijn de bijwerkingen. Ik krijg namelijk last van tintelingen in mijn handen en voeten, pijn op de borst, benauwdheid, duizelig en aanraking met warm water bijvoorbeeld doet erg pijn. Gelukkig zijn deze bijwerkingen verdwenen wanneer het medicijn op zijn "hoogtepunt" is, na ongeveer 2 uur. En is de migraine verdwenen, dit is waar het uiteindelijk om gaat.

07-11-2013 | Vrouw | 23
sumatriptan (50mg)
Heb vanaf jongs af aan al migraine. Ik ben nu 23 en mijn aanvallen werden steeds erger en vaker. ik gebruikte eerst een tijdje maxalt, maar deze hielp niet ivm het vele overgeven. overgegaan op de sumatriptan injectie, maar hierna kreeg ik dagelijkse migraine/ hoofdpijnklachten. tot het uit de hand liep, na 5 weken lang elke dag. bij neuroloog gekomen en bleek dat [lees meer...]ik zwaar verslaafd was en dat ik hartinfarct kon oplopen door deze spuiten, omdat ik ze dus dagelijks moest gebruiken om het dragelijk te maken. Zonder kon ik gewoon niet, want liep met de kop tegen de muur en gilde het uit. nu moet ik dus afkicken van dit medicijn en er is niemand die me hiervoor heeft gewaarschuwd. Dus pas op met dit middel..

30-11-2017 | Vrouw | 24
sumatriptan (10mg)

16-08-2017 | Vrouw | 24
sumatriptan (50mg)
Omdat ik een aantal jaren ontzettend last heb van migraine nu toch maar eens naar de huisarts gegaan. Die heeft mij dit voorgeschreven. Toen ik mijn migraine voelde opkomen gelijk een tablet ingenomen. Viel na een uur in slaap en werd na ongeveer anderhalf uur wakker. Daarna voelde ik mij erg warrig en had ik moeite om bijvoorbeeld zinnen af te maken. Gelukkig helpt het ze[lees meer...]er goed tegen de migraine en neem ik de bijwerkingen voor lief