Sumatriptan

sumatriptan

Clusterhoofdpijn (16 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Spanningshoofdpijn (1 mening)

Migraine en de impact van DNA

07-04-2013

Sumatriptan (sumatriptan)

Migraine was snel over na inname maar was zo beroerd een half uur lang na inname dat ik het niet meer durfde te nemen! Duizelig, hartkloppingen en algeheel beroerd.
15-03-2013

Sumatriptan (sumatriptan)

Gebruik regelmatig de helft van de 50mg maar ben zeer tevreden . Het helpt bij mij fantastisch . Innemen en na drie kwartier is mijn migraine volledig weg.
11-02-2013

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik heb jaren maxalt gebruikt, ik had het idee dat het niet meer effectief aansloeg. Heb daarom om een andere pijnbestrijder gevraagd. Ze heeft me imigran gegeven. Het helpt in ieder geval, ik had liever gehad dat men erachter zou komen waarom ik zoveel aanvallen heb.
02-02-2013

Hoofdpijn

21-12-2012

Clusterhoofdpijn

werkt goed maar beeoperarie mega giga veel bijwerkingen
18-12-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

Sinds start (onregelmatige) menstruatie veelvuldige hoofdpijn in migraine overgegaan.gebruik pil niets veranderd. Stoppen naderhand ook niet. Veel geprobeerd, andere conceptie, dagelijks gebruik betablokkers, alternatieve therapieen etc .. dit medicijn een klein jaar genomen maar niet het gewenste effect, veel bijwerkingen en nog veel hoofdpijn+migraine+nekpijn. Sinds geb[lees meer...]ruik maxalt echter wel best tevreden, neem je op moment dat migraine echt doorzet, soms helpt het ook al eerder, maar dan soms idee dat sneller terugkomt.
19-11-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

Vanaf de allereerste sumatriptan, tien jaar geleden, tot de laatste deze week, ben ik ontzettend blij met dit medicijn. Het werkt snel, meestal binnen een half uur, en het werkt bij mij heel goed. Ik heb wel altijd het gevoel of ik mijn mond verbrand heb en zware lome benen. Maar dit vind ik zelfs bijna prettig, want dan weet ik dat de migraine weg gaat.
11-11-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

Sinds een paar week voor mijn eerste ongesteldheid kreeg ik oor het eerst migraine. Toen een paar jaar weinig last van gehad. Rond mijn 16e werd het erger en neem sinds ik 18 ben medicijnen. Sinds een jaar sumatriptan. Ik heb minimaal 1x per week migraine en als ik heftig ongesteld ben kan ik het zo 3 a 4 x in de week hebben. Sumatriptan werkt! Het komt daarna niet meer t[lees meer...]erug. Als ik weer migraine krijg is dat meestal een kleine 2 dagen later. Ik ben blij dat het medicijn werkt maar de bijwerkingen zijn echt geen pretje. Voor een uur of 2,5 lijkt het als of me hoofd aan het ontploffen is, een ziek en drukkend gevoel in me hele lijf. Stijve nek, spierpijn in kaken. Voel me dan echt even helemaal niet lekker. Daarna is gelukkig wel de migraine weg.voel me daarna meestal wel moe.
27-10-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

had jarenlang ernstige migraine tot ik iemand ontmoette die geneeskunde in china had gestudeerd. hij zei; STOP MET AL HET RAUWE VOEDSEL. heb ik gedaan, nooit meer migraine gehad. Gebruik nog wel af en toe sumatriptan omdat ik wel regelmatig hoofdpijn heb en de gewone paracetamol bij mij niks meer doet.
26-10-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

heeft iemand naast die druk op de borst ook blauwe lippen?
16-09-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik heb migriaine met aura. In het begin heb ik steeds bij de eerste verschijnselen (zien van flikkeringen) een tablet ingenomen en na 12 uur nog een. Later ook geprobeerd pas tijdens de hoofdpijn een tablet te nemen maar dan het gevoel dat het dan minder goed helpt. Ik probeer nu me te beperken tot 1 tablet per aanval. Het aantal aanvallen is wisselend, meestal 1 of enkele[lees meer...] aanvallen vlak achter elkaar en dan weer weken of soms maanden niet. De afgelopen 2 halve week 4 aanvallen gehad. Als bijwerking alleen lichte duizeligheid/zwaar hoofd verder niets. Ben blij met dit middel.
07-09-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

Na jaren hevige hoofdpijn toch eens naar de dokter gegaan omdat ik het zat was om zo te leven met 3 dagen in de week hoofdpijn. Door al mijn klachten (slecht zien, tranende ogen, misselijk, alleen maar rust willen en stekende hoofdpijn) is eruit gekomen dat ik migraine heb. Ik kreeg 6 tabletjes sumatriptan mee en als ik het voel opkomen gelijk innemen, dus dat heb ik gedaa[lees meer...]n. Ik voelde de eerste keer een beetje druk op de borst, maar vooral tintelende vingers (vaak de volgende dag nog steeds tintelingen). Maar liever dit dan die vreselijke hoofdpijn, ik ben super blij dat er een medicijn is zoals sumatriptan! Ik was eerst een klein beetje bang voor inname omdat ik SSRI's neem en die zouden niet samen kunnen. Naar de apotheek gebeld en mocht het toch, geen problemen ondergaan tussen die twee medicijnen! Ben wel aan het twijfelen om iets te vragen wat je iedere dag kan nemen omdat het voorkomen ook een prima optie is en sumatriptan lijkt me niet geschikt voor veel gebruik.Iemand ervaring hiermee?
27-08-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik heb in toenemende mate last van migraine en heb nu eindelijk de stap gezet om er iets voor in te nemen. Omdat ik had gehoord dat ook een halve effectief kan zijn heb ik dat gedaan en dat hielp heel goed. Hoofdpijn voelde ik wegzakken en ik voelde me überhaupt heel goed daarna. Wel wat last van hartkloppingen, maar die gingen over. Beetje slaperig maar dat vind ik niet e[lees meer...]rg. Nu heb ik het zelfs geprobeerd met een kwart tabletje en ook dat hielp goed genoeg. Soms lukt het me om een beginnende migraine zelf weer kwijt te raken, maar een andere keer knalt hij er doorheen en dan is het fijn om hierop terug te kunnen vallen.
27-08-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

jaren met hoofdpijn en nekklachten gelopen. laatste jaren met misselijkheid en moeheid. eerst pcm gekregen, toen diclofena, daarna naproxen en toen combi pcm met naproxen en diazepam. toen dit ook niet hielp toch weer terug huisarts...volgens huisarts was het geen migraine maar spanningshoofdpijn. Ik heb gevraagd, om aub toch een keer migraine tabletten voor te schrijven[lees meer...]. hij ging accoord, en benoemde erbij..als ik geen migraine zou hebben zou het middel NIETS doen. wat hij dus dacht ...ik zou er geen baat bij hebbben.. maar .....bij de eerste keer hoofdpijn , heb ik het ingemomen en ...ONGELOOFELIJK....eindelijk snel en doeltreffend van mijn hoofdpijn af. bijwerkingen: speeksel toename, zwaar gevoel in het hoofd en concentratieverlies. dit duurt ook maar circa uurtje. daarna weer helemaal fit.
18-08-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

sinds enkele maanden neem ik sumatriptan en ben ik eindelijk verlost van mijn maandelijkse migraineaanvallen. Alleen jammer van de bijwerkingen: stijve tong, gezwollen keel wat het slikken bemoeilijkt, zware rechterarm met tintelingen,.. Heeft hier nog iemand last van? Heb aan de huisarts gevraagd of dit kwaad kan maar hij weet het niet..
18-08-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik neem sinds enkele maanden sumatriptan na al zovele andere medicijnen geprobeerd te hebben die niets afdeden. Sumatriptan is tot nog toe het enige dat de hoofdpijn wegneemt, eindelijk... Alleen spijtig van de bijwerkingen: ik heb last van een stijve tong, een gezwollen gevoel in mijn keel dat het slikken bemoeilijkt en ik krijg tintelingen en gevoelsproblemen in mijn rec[lees meer...]hterarm. heeft hier nog iemand last van? Heb aan mijn huisarts gevraagd of dit kwaad kan maar hij "denkt het niet"...

Thyrax Duotab (845) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (525) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (489) - Antibiotica - penicillines breedspectrum