Sumatriptan

sumatriptan

Clusterhoofdpijn (18 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Spanningshoofdpijn (1 mening)

Migraine en de impact van DNA

12-08-2015

Clusterhoofdpijn

Na jaren sukkelen, over het waarom en hoe van deze pijnen, ga je bijna alles geloven .. het ligt aan mijn oog, mijn oor, mijn nek, het is door dit ongeval, of de houding die ik aanneem, door het licht, door het geluid, zonder ooit echt te weten wat er scheelt, en toch maar afzien .. Ik ben dan uiteindelijk, uit miserie, bij een specialist (neuroloog) terecht gekomen, met m[lees meer...]ijn raar verhaal over 'halve hoofd-pijnen' die met regelmaat van de klok opnieuw opduiken. Na de eerste zin van mijn uitleg zei hij onmiddelijk, oh ja, dat zijn cluster-headaches. Alleen al door dat antwoord, een vorm van herkenning van het probleem, voelde ik meteen van 'dit zit goed'. We hebben pilletjes geprobeerd, maar uiteindelijk snel terecht gekomen bij de triptan-spuitjes. (veel snellere opname in het bloed bij crisis). Na men eerste spuitje, mits de nodige zenuwen om jezelf de eerste maal te prikken, kon ik het niet geloven, maar het hielp! Er was zelfs een lichte euforie aanwezig, die niet aan het medicijn lag, maar wel degelijk aan het feit dat ik een 'oplossing' gevonden had voor mijn afzien. Daarvoor had ik nooit gedacht iets te kunnen vinden die zo doeltreffend was. Ik probeer nu nog steeds het gebruik maximaal te beperken, zo lang ik kan, maar als het nodig is, dan weet ik dat dit helpt. Het liefst van al zou ik willen weten wat de oorzaak is, maar ondertussen kan ik hiermee overleven.
12-04-2015

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik heb veel last van migraine, de huisarts heeft mij opgegeven moment sumatriptan voorgeschreven. Na de eerste inname ging het gelijk fout! Ik kreeg hartritme stoornissen en moest per ambulance afgevoerd worden naar het ziekenhuis, Als deze er niet op tijd bij was geweest had ik dit niet meer kunnen typen. Ik bleek allergisch te zijn voor dit medicijn. Gelukkig is het vo[lees meer...]or mij uiteindelijk goed afgelopen. Gebruik nu ibuprofen 600 om de pijn te verlichten
29-12-2014

Sumatriptan (sumatriptan)

Al van mijn vijftiende migraine. Aanvallen van 24 tot 48 uur, sommige periodes van mijn leven tot 3/4 maal per week. Alles geprobeerd van de bestaande medicatie, ook alle alternatieve methodes zijn reeds de revue gepasseerd, zonder blijvend resultaat. Sumatriptan helpt, meestal na een dik uur verbetering, maar ik ben bang dat ik er teveel neem. Zeker 5× per week neem ik [lees meer...]een halve tablet van 100mg. Mensen met migraine hebben volgens de statistieken al veel meer kans op o.a. een trombose en als je dan nog regelmatig medicatie ertegen neemt vergroot de kans nog tientallen keer. Dat doet me toch wel even nadenken, maar helaas, zonder kan ik niet normaal functioneren ik lig ik meer dan de helft van mijn tijd ziek in bed
06-10-2014

Clusterhoofdpijn

ik gebruik al jaren sumatriptan injekties voor cluster hoofdpijn. Het helpt een aanval binnen 10 minuten tot een kwartier stoppen.Wel krijg ik meerdere aanvallen per dag en die sumatriptan mag je maar 2 keer per dag gebruiken. Dus krijg ik van de huisarts morfine zetpillen van 20 mg voor als ik meer dan 2 aanvallen heb. Die zetpillen werken traag. Het duurt 45 minuten voor[lees meer...] ik het voel werken.En dan heb je heel wat pijn geleden. Maar die sumatriptan werkt super snel. Jammer dat je er maar 2 per dag mag gebruiken.
31-07-2014

Clusterhoofdpijn

Ik heb sinds een jaar of 4 a 5 kluster hoofdpijn en heb er 3 a 4 jaar mee gelopen zonder dat ik wist wat het was. Ik heb alles geprobeerd om er achter te komen wat t was tevergeefs. Tot ik op tv een stuk zag langskomen bij spuiten en slikken op Nederland 3 van iemand die precies de zelfde symptomen beschreef die ik ook had. Hiermee ben ik naar mijn huisarts gegaan en ver[lees meer...]teld dat ik dit had en dat ik graag s sumatriptan injecties wilde proberen. Deze zijn mij voorgeschreven. Voor ik medicatie voor mij ziekte had waren mijn aanvallen zo zwaar dat ik jankend en kronkelend op bed lag (Het word ook niet voor niks ( THE SUÏCIDE HEADACHE) genoemd) maar nu met mijn injecties kan ik mijn aanval meteen afbreken wanneer ik m aan voel komen. Het duurt 10 minuten voor me aanval volledig weg is en meteen weer kan doen waar ik mee bezig was. En toen dit geneesmiddel in de kinderenschoenen stond mocht je er maar 2 per dag gebruiken maar dit is achterhaald vertelde mijn neuroloog hij vertelde dat de patiënt er zoveel in kan nemen als hij zelf aankan. Ik geef deze medicatie een 10 want het heeft gezorgd dat ik weer gewoon kan functioneren in de maatschappij en daar ben ik super blij mee.
02-07-2014

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik heb sinds mijn kindertijd last van hoofdpijn/migraine...ik heb zowat alles ingenomen, aspirine enz enz niets helpte, als ik ging werken en ik kreeg een aanval moest ik me soms even in de zetel leggen, wat eigenlijk ook niet hielp maar goed... tot in 2006/2007 toen mijn huisarts me toevallig Sumitriptan gaf, als monster/staal, en het werkte !!! in het begin kostten deze[lees meer...] stukken van mensen (60eur voor 12 pilletjes), nu betaal ik nog 20 eur in Belgie, alleen verkrijgbaar op doktersvoorschrift. Kan iemand me zeggen of deze in Nederland zo (dus zonder voorschrift) verkrijgbaar zijn?? danku Stefaan(Belgie)
13-01-2014

Clusterhoofdpijn

Heb sinds mei 2013 dagelijks een aantal clusterhoofdpijn aanvallen. Gebruikte daarvoor af en toe een injectie maar sinds mei elke dag. Juni misschien soms wel 5 per dag tot dat ik er een paar weken vanaf moest blijven omdat ik misschien de hoofdpijn van van de spuiten zou kunnen krijgen. Maar na een maand afzien bleven de aanvallen maar komen. Gebruik nu sinds augustus dag[lees meer...]elijks 1 of 2 spuiten en de overige aanvallen zakken met pure zuurstof wel wat. Alleen na een spuit duurt een aanval nog 10 min met zuurstof vaak 30 tot 60. Maar zonder iets kunnen ze wel 4 uur lang doorgaan. Ik zou niet weten wat ik zonder de injecties zou moeten doen want ja ik heb niet altijd en overal een zuurstof fles bij maar hoop natuurlijk niet dat ik straks een hartinfarct ervan krijg maar die koppijn is anders ook niet te verhelpen.......
14-06-2013

Sumatriptan (sumatriptan)

Als ik de beruchte kromme zig zag worm Op mijn netvlies zie neem ik direct een Sumatriptan in.Deze onderdrukt de gehele cyclus van hoofdpijn en ernstige misselijkheid,die anders dagen kan duren. Ik ben er zeer bij gebaat.
15-03-2013

Sumatriptan (sumatriptan)

Gebruik regelmatig de helft van de 50mg maar ben zeer tevreden . Het helpt bij mij fantastisch . Innemen en na drie kwartier is mijn migraine volledig weg.
02-02-2013

Hoofdpijn

21-12-2012

Clusterhoofdpijn

werkt goed maar beeoperarie mega giga veel bijwerkingen
17-08-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

Enige jaren geleden begonnen met immigran ivm hevige migraine aanvalen. eerst via pen-injectie maar lter als tablet. Via apotheek sinds vorig jaar sumatriptan gekregen. Zelfde als immigran alleen veel goedkoper. Middel werkt prima alleen hou ik de hele volgende dag een loom gevoel in mijn lichaam. Hoofdpijn blijft ook een beetje hangen. Bijwerkinenzijn gering. Alleen na de[lees meer...] migraine aanveen enorme trek in aleswatzout is ( cips, drop etc.)
12-08-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

hallo sinds een 2 tal jaar hebben ze migraine geconstateerd mits ik maandelijks hevige hoofdpijn kreeg en niks meer hielp met medicatie,braken en misselijk zijn todat ik eens een spuit nodig had bij de dokter,als ik een aanval krijg neem ik een halve tablet van 50mg en na 30 minuten verdwijnt mijn hoofdpijn voor 80% ik neem elke dag inderal mitis 80mg om mijn aanval te vo[lees meer...]orkomen maar weet eigenlijk niet of ik deze eigenlijk moet innemen kan er mij iemand een goede raad geven
08-07-2012

Clusterhoofdpijn

ik voel het opkomen en haal snel wat koud uit de koelkast en hou het op de zere plek,na 10m trekt de pijn weg- ze blijft wel smuimeren -maar de zeer hevige pijn breek niet door
15-05-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

ik gebruik summatriptan dagelijks in injctievorm en heb er bijna geen bijwerkingen van en de bijwerkingen die er zijn zijn te verwaarlozen tegen de pijn van migrraine
28-10-2019

Sumatriptan (sumatriptan)

Al sinds mijn jeugd last van extreme hoofdpijn met misselijkheid, hierdoor gedurende de hele dag uit de running. Sinds vorig jaar steeds erger, ook door stress en vermoeiheid van het werk. Dit medicijn heeft voor mij wonderen verricht. Vandaag ook weer, ik word doodziek wakker, ik neem een pil en na een uur ben ik er weer. De bijwerkingen (extreme sufheid en spiersla[lees meer...]pheid) neem ik voor lief.

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (534) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (494) - Antibiotica - penicillines breedspectrum