Sumatriptan

sumatriptan

Clusterhoofdpijn (16 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Spanningshoofdpijn (1 mening)

Migraine en de impact van DNA

12-05-2015

Sumatriptan (sumatriptan)

Als sinds ik klein ben last van migraine en niets hielp, tot ik sumatriptan kreeg voorgeschreven. Als ik een aanval voel opkomen, neem ik het in en al heel snel wordt de hoofdpijn minder/verdwijnt de hoofdpijn. Helaas wel heel veel bijwerkingen: stijve en pijnlijke nek, bij eten en drinken trekken alle spieren in mijn mond samen, "zware" ledematen, duf/van de wereld. Maar [lees meer...]ondanks dat zou ik niet meer zonder kunnen!
17-11-2014

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik heb hormonale migraine. Het zit in de familie en helaas weten we geen andere oplossing dan wachten op de overgang (wat ook niet veel beter is). Gelukkig werkt de medicatie heel goed bij dit soort aanvallen. Ik heb er meestal 2x per maand last van, maar door stress van mijn studie heb ik vaker aanvallen. (Bij stage was het minder, omdat dit een vast patroon is. Ik denk d[lees meer...]at werken een uitkomst zal zijn). Ik ben heel tevreden over deze medicijnen. Ik heb verschillende triptanen geprobeerd, maar deze lijkt mij het beste te helpen. Helaas moet ik wel aan de zwaarste dosis (100mg), maar het werkt en daar ben ik blij mee. Zonder medicatie kan ik niet functioneren en moet zelfs begeleid naar het toilet. De bijwerkingen ervaar ik soms als wat onprettig, en ik verkramp ook heel erg dus krijg last van spierpijn. Ook de druk in mijn keel is wat vervelend en mijn benen voelen als 1 grote blauwe plek. Maar het ik heb dat liever dan die migraine.
30-07-2013

Sumatriptan (sumatriptan)

Sumatriptan werkt fantastisch! Eindelijk iets dat werkt. Metropolol gebruikt en andere dingen, maar dit werkt het best! De bijwerkingen zijn verschrikkelijk. Heel veel spierpijn, kramp in mijn nek en kaken, etc. Maar alles is beter dan migraine, dus ben er wel blij mee!
06-08-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik ben al jaren bekend met Migraine, en jammergenoeg heeft dit ook effect op je dagelijks leven. Gelukkig heb ik niet dagelijks of wekelijks een aanval, maar 1x of minder in de maand. Dit heeft jammergenoeg veel effect met je job. (frequent verzuim etc) Sinds dit jaar heb ik dan Sumatriptan gekregen van de huisarts. Ik voel een aanval opkomen, dus deze medicijnen kan [lees meer...]ik gebruiken om het tegen te gaan. Paardenmiddel noem ik het. De eerste keer dacht ik het rustig op de bank in te nemen en dan naar bed te gaan. Nou te laat... mijn man heeft mij naar bed moeten tillen. Ik krijg een hele kramp in mijn nek en een erg brandend gevoel in mijn achterhoofd. De migraine lijkt dan ook via je nek te verdwijnen. Uiteindelijk val je wel in slaap, en als ik de volgende morgen wakker wordt is de pijn verdwenen. Wel ben ik dan wat misselijk, maar daar heb ik ander pilletjes voor gekregen (naam even niet bekend) Al met al, een goed medicijn. Alleen jammer dat ik wel erg last heb van bijwerkingen.
20-06-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik heb al jaren last van migraine. Vroeger durfde ik nooit iets innemen uit angst voor mijn zwakke maag. De laatste maanden kreeg ik echter meer en meer migraine en heviger. Een tweetal maanden geleden ben ik begonnen met Sumatriptan te nemen, en het helpt zeer goed. Ik neem 25 mg wanneer ik de migraine voel opkomen. Een uurtje erna voel ik meestal niets meer. Meestal moet[lees meer...] ik de volgende dag wel nog een nieuwe tablet nemen, maar daarna blijft het over. De bijwerkingen zijn te verwaarlozen, ik heb krampen wanneer ik de medicatie heb ingenomen, maar na ongeveer anderhalf uur gaat dit over.
26-05-2019

Clusterhoofdpijn

Ik probeer deze medicatie ten zeerste te vermijden, maar soms kan het niet anders. De bijwerkingen zijn kort, maar extreem heftig voor mij. Een minuut na de injectie ga ik vaak hyperventileren, ik heb een tekort aan zuurstof en het voelt alsof ik stik. Het doet tevens pijn aan mijn hart en een drukkend gevoel op mijn borst. Vervolgens voel je een soort hitte door je aderen[lees meer...] gaan, heel vreemd. Mijn hoofd wordt even heel erg warm en je voelt het medicijn letterlijk door je bloed gaan. Verder voelt het alsof ik aan stevige harddrugs zit: ik ben duizelig, ik kan niet lopen, het lijkt alsof ik eventjes niet meer aanwezig ben... Maar toch is het het altijd waard, ook de slaperigheid en versuftheid die soms volgt, want tussen 30sec en 10min na de injectie is de clusterhoofdpijn compleet verdwenen. Dat warme gevoel dat door je heen trekt, zodra dat bij je hoofd aankomt is het gelijk een verlichting. Een kleine 20 minuten later kan ik weer normaal praten, denken, lopen en ademen. Daarna voel ik me meestal alweer normaal. Ik probeer autorijden te vermijden maar het kan niet veel later ook weer. Soms ben ik echter wel versuft na het medicijn en val ik gelijk in slaap. Ik word dan wakker alsof er nooit iets gebeurd is.
09-07-2018

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik had nooit door dat ik migraine had! Wat ik als kind af aan al heb! Vorigjaar naar de huisarts gegaan om te laten testen waar mijn zware maar ook migraine achtige hoofdpijn weg kwam! Conclusie was dus migraine dus ik kreeg sumatriptan voorgeschreven! In was echt zo blij met de tabletjes die ik voorgeschreven had gekregen! Ik neem ze altijd in als ik de aanval op voel[lees meer...] komen! Soms ben ik te laat en dan werken ze niet meer zo snel! Maar zonder dit medicijn is mijn einde naarbij! Ik kan gelukkig weer goed functioneren en doen wat ik dees zonder als ik migraine krijg 3 dagen plat te liggen en niks te kunnen
21-06-2018

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik neem 1 tablet sumatriptan als ik de migraineaanval voel opkomen. Tot nu toe 2x aan de hand gehad. Beide keren kreeg ik bijna meteen een zwaar/vermoeid gevoel in mijn armen en nek. Ik voel me er erg zweverig door. De tweede keer heb ik er ook van moeten overgeven. De migraine-pijn is wel vrij snel over.
04-05-2016

11-05-2015

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik gebruik deze medicijnen nu een aantal jaar en neem het in wanneer ik een aanval voel opkomen. Het is meestal binnen een uur over. Ik krijg wel een raar gevoel in mijn armen en ben eventjes volledig van de wereld. Als de aanval voorbij is ben ik wel enigszins instabiel met name snel emotioneel en wiebelig. Verder wel super effectief.
13-01-2014

Clusterhoofdpijn

Heb sinds mei 2013 dagelijks een aantal clusterhoofdpijn aanvallen. Gebruikte daarvoor af en toe een injectie maar sinds mei elke dag. Juni misschien soms wel 5 per dag tot dat ik er een paar weken vanaf moest blijven omdat ik misschien de hoofdpijn van van de spuiten zou kunnen krijgen. Maar na een maand afzien bleven de aanvallen maar komen. Gebruik nu sinds augustus dag[lees meer...]elijks 1 of 2 spuiten en de overige aanvallen zakken met pure zuurstof wel wat. Alleen na een spuit duurt een aanval nog 10 min met zuurstof vaak 30 tot 60. Maar zonder iets kunnen ze wel 4 uur lang doorgaan. Ik zou niet weten wat ik zonder de injecties zou moeten doen want ja ik heb niet altijd en overal een zuurstof fles bij maar hoop natuurlijk niet dat ik straks een hartinfarct ervan krijg maar die koppijn is anders ook niet te verhelpen.......
07-09-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

Na jaren hevige hoofdpijn toch eens naar de dokter gegaan omdat ik het zat was om zo te leven met 3 dagen in de week hoofdpijn. Door al mijn klachten (slecht zien, tranende ogen, misselijk, alleen maar rust willen en stekende hoofdpijn) is eruit gekomen dat ik migraine heb. Ik kreeg 6 tabletjes sumatriptan mee en als ik het voel opkomen gelijk innemen, dus dat heb ik gedaa[lees meer...]n. Ik voelde de eerste keer een beetje druk op de borst, maar vooral tintelende vingers (vaak de volgende dag nog steeds tintelingen). Maar liever dit dan die vreselijke hoofdpijn, ik ben super blij dat er een medicijn is zoals sumatriptan! Ik was eerst een klein beetje bang voor inname omdat ik SSRI's neem en die zouden niet samen kunnen. Naar de apotheek gebeld en mocht het toch, geen problemen ondergaan tussen die twee medicijnen! Ben wel aan het twijfelen om iets te vragen wat je iedere dag kan nemen omdat het voorkomen ook een prima optie is en sumatriptan lijkt me niet geschikt voor veel gebruik.Iemand ervaring hiermee?
28-10-2019

Sumatriptan (sumatriptan)

Al sinds mijn jeugd last van extreme hoofdpijn met misselijkheid, hierdoor gedurende de hele dag uit de running. Sinds vorig jaar steeds erger, ook door stress en vermoeiheid van het werk. Dit medicijn heeft voor mij wonderen verricht. Vandaag ook weer, ik word doodziek wakker, ik neem een pil en na een uur ben ik er weer. De bijwerkingen (extreme sufheid en spiersla[lees meer...]pheid) neem ik voor lief.
20-10-2018

Sumatriptan (sumatriptan)

Sinds een aantal jaar gebruiker van sumatriptan,werkt goed en vrij snel vaak binnen 30 min, zodra ik een tablet heb ingenomen word ik onwijs moe, voelt me lichaam/ledematen zwaar en heb ik het gevoel alsof ik helemaal van de wereld ben. Het praten gaat met moeite enenals bewegen. Alsof ik volop aan de drugs zit
12-04-2015

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik heb veel last van migraine, de huisarts heeft mij opgegeven moment sumatriptan voorgeschreven. Na de eerste inname ging het gelijk fout! Ik kreeg hartritme stoornissen en moest per ambulance afgevoerd worden naar het ziekenhuis, Als deze er niet op tijd bij was geweest had ik dit niet meer kunnen typen. Ik bleek allergisch te zijn voor dit medicijn. Gelukkig is het vo[lees meer...]or mij uiteindelijk goed afgelopen. Gebruik nu ibuprofen 600 om de pijn te verlichten
28-03-2014

Sumatriptan (sumatriptan)

Gebruik al minstens 10-15 jaar 100 mg Sumatriptan en zeker minstens 10 per maand. Mag er ook niet meer van de neuroloog. Helaas kom ik daar soms door omstandigheden overheen. Dit medicijn maakt mijn leven een stuk dragelijker. Het werkt bij mij erg goed, heb wel wat bijwerkingen als zware armen en benen enz maar die neem ik echt voor lief! Al met al een wondermiddel. Ben [lees meer...]al in verschillende ziekenhuizen binnenste buiten gekeerd, scans, ruggenprikken ALLES is geprobeerd ook qua preventieve medicatie en op Sumatriptan na helpt helaas niks,.

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (530) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (491) - Antibiotica - penicillines breedspectrum