Ervaringen met Sumatriptan

sumatriptan

Clusterhoofdpijn (26 meningen)
Hoofdpijn (4 meningen)
Spanningshoofdpijn (2 meningen)

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

04-04-2021 | Vrouw | 27
sumatriptan (12mg/ml)
Clusterhoofdpijn
Ik heb dit medicijn voor chronische cluster hoofdpijn. Het werkt voor mij enorm goed en kijkende naar de korte duur van de bijwerkingen, dan heb ik deze er prima voor over als mijn hoofdpijn weg gaat.

05-03-2021 | Vrouw | 21
sumatriptan (50mg)
Ik heb dus sins enige tijd last van migraine en dit is het eerste was de dokter me had voorgeschreven heb de medicatie gebruikt en voelende me echt niet goed ik had er een ingenomen voor dat ik ging werken ik moet maar 2 uurtjes werken en heb het 2 uur van te voegen voor werk ingenomen ik voelde me he duizelig de hooft pijn werd erger misselijk allen deed pijn als of ik va[lees meer...]n 100 trappen was afgevallen toen dacht ik naar werken misschien help het als ik er nog een in neem dat was 5 uurtjes naar dat ik de eerste had ingenomen maar het helpt niet Ik weet niet of er nog meer mensen zijn met Silke klachten of het bij andere mensen misschien wel werkt maar bij mijn niet

20-01-2021 | Vrouw | 60
sumatriptan (50mg)
Nam jaren geleden ook erg veel Sumatriptan ( 5 tabs per week) en heb een neuroloog geraadpleegd. Die adviseerde me voor zeker 6 weken te stoppen met inname om zo na te gaan in welke frequentie de migraine bleef aanhouden. Dit heb ik in de zomervakantie gedaan en na enkele weken met 2-3 dagen een migraine aanval, werd het na die tijd 1 aanval per week. Nu toch al weer la[lees meer...]nge tijd aan de Sumatriptan, (na diverse behandeltrajecten , osteopaat, kaakfysio, Atlastherapie , maar ook ander matras en aangepast hoofdkussen, laptopstandaard enz.) in dezelfde hoeveelheid ,dus overweeg een andere vorm van medicatie, bijv. Candesartan. Het profylactische aspect daarvan staat me tegen.....

19-12-2020 | Vrouw | 19
sumatriptan (50mg)
Ik gebruik dit product alleen als het echt niet anders kan, dit vanwege de bijwerkingen en in welke mate deze optreden. Al met al is het een effectief middel, maar de bijwerkingen zijn verschrikkelijk. Net alsof je aan de harddrugs zit en stikt.

23-04-2020 | Vrouw | 59
sumatriptan (50mg)
Ik gebruikte jaren sumatriptan 50 mg bij migraine met erg goed resultaat. Vaker was dit 5 tot 7 x per maand. In 2017 opgehaald met de ambulance...hartinfarct In datzelfde jaar nog 6 keer met ambulance opgehaald tot ik de zevende keer Met spoed naar Venlo moest voor een hartkatherasatie via de pols. De arts was zeer verbaasd dat ik zo vaak sumatriptan slikte en raa[lees meer...]dde me aan om hier met mijn neuroloog over te gaan praten. Al mijn vaten waren goed open. Omdat dit de vaten verkrampt. Niet alleen in het hoofd maar door je hele lichaam. Ook het hart dus. In overleg met de neuroloog gestopt hiermee. Zwaardere pijnstillers gekregen waar ik me redelijk mee kon helpen. Nu in aanmerking gekomen voor de injectie pen. Heb gelukkig nooit meer hartkramp gehad. Naar mijn mening en die van de arts in Venlo waarschijnlijk door de sumatriptan de verkramping van het hart gekregen en door zuurstoftekort het infarct.

28-10-2019 | Vrouw | 26
sumatriptan (50mg)
Al sinds mijn jeugd last van extreme hoofdpijn met misselijkheid, hierdoor gedurende de hele dag uit de running. Sinds vorig jaar steeds erger, ook door stress en vermoeiheid van het werk. Dit medicijn heeft voor mij wonderen verricht. Vandaag ook weer, ik word doodziek wakker, ik neem een pil en na een uur ben ik er weer. De bijwerkingen (extreme sufheid en spiersla[lees meer...]pheid) neem ik voor lief.

25-10-2019 | Vrouw | 55
sumatriptan (25mg)
Migraineaanvallen paar keer per week, bij het wakker worden. Halve tablet van 25 mg TEVA werkt dan meestal binnen een uur en is redelijk effectief: kan daarna de gewone dingen van de dag doen gelukkig. Andere medicijnen van Aurobindo en Sandoz werken niet en lijden tot verergering van de aanval hoewel de werkzame stof hetzelfde zou zijn. Ga niet zonder pillen de deur uit.[lees meer...]

20-10-2019 | Vrouw | 35
sumatriptan (10mg)
Al een tijdje had ik de injectiepen liggen, maar nam toch altijd maar een Zolmitriptan of Oxynorm (morfine achtige tablet) deze kwamen er alleen na 1 x overgeven altijd weer uit. Zetpillen 1000 mg paracetamol hielpen ook nauwelijks. Tijdens weer een extreme migraine aanval en mijn laatste triptaan die ik overgegeven had, zette ik toch de injectie in volledige paniek door [lees meer...]de enorme pijn en bewegingsdrang. De hoofdpijn was zeker niet over en ik begon meer over te geven en werd kortademig (maar dit kende ik al van o.a. Maxalt) maar de scherpe randjes waren er vanaf. Ga ze morgen direct weer bestellen.

23-08-2019 | Vrouw | 45
sumatriptan (100mg)
Migraineaanval met tussen perioden van 1 tot 2 maanden, gedurende 2 tot 3 dagen. Sumatriptan 100 Mg 3xdaags helpt maar heb dan last bij het drinken van warme dranken, aanraking met lauw water, geven gevoel van verbranden. Heb ook de ziekte van tietze , deze wordt aangewakkerd bij inname medicatie. Reden onbekend

12-08-2019 | Vrouw | 48
sumatriptan (50mg)
In 1997 heb ik een lichte tia gehad en daarna werd de migraine erger. Daarvoor had ik het als ik ongesteld moest worden en als ik in zwembaden had gezwommen,door de chloor waarschijlijk. Sinds 2002 slik ik sumatriptan van 50mg. Ik ga niet de deur uit zonder me pilletjes mee tenemen, ik ga ervoor terug, al ben ik een uur van huis of even na de supermarkt, ik moet ze bij me[lees meer...] hebben, ik raak nog net niet in paniek zeg maar. Wel moet ik om de 3mnd bloeddruk meten,voor te hoge of lage bloeddruk(weet niet welke) . Een jaar geleden moest ik stoppen met de sumatriptan omdat me bloeddruk,euh denk te hoog was.ik kreeg daar pillen voor,die ik na een week gestopt ben,elke dag migraine en het knalkende koppijn en geen licht en kotsen,dikke vochthanden van de bloeddruk pillen,na week nam ik me migrainepil weer en die andere niet meer,dus geen vochthanden meer en niet meer kotsen,koppijn,het licht. Als ik achter me oog harde steken krijg of ik ga lijkwit worden enraar uit me ogen ga kijken,dan neem ik me pilletje,en dat rare kijken(aura)komt wel,dat duurt 20/30min,maar daar blijft het bij,geen barstende koppijn,geen probleem met licht,geen gekots,soms blijft het wazige gevoel in me hoofd nog uurtje,maar daarna heb ik nergens geen last van. Al gebruik ik ze zolang,het werkt bij mij nog steeds als het allereerste pilletje,en ik laat me pilletje me niet weer afnemen,iedereen die me kent,kent mijn kleine doosje met me naam erop en 6pilletjes erin en ze weten allemaal,dat ik ervoor terugga as ik ze niet bij me heb. De migraine komt bij stress en als ik ongestekd moet worden en op het momet dat ik me ontspannen voel na stressmoment of as ik rust heb.

29-06-2019 | Vrouw | 19
sumatriptan (25mg)
Ik heb al sinds mijn 4j ernstige migraine weinig helpt wanneer ik een erge aanval heb. Dit helpt wel al probeer ik het toch zo lang mogelijk uit te stellen om dit pilletje te nemen. De smaak is ook echt verschrikkelijk! Verder zijn er echt wel wat bijwerkingen mogelijk dus liever niet...

22-04-2019 | Vrouw | 23
sumatriptan (100mg)
Ik neem een pil bij het opkomen van de aura's. Dan weet ik dat het een heftige aanval zal zijn. Na de inname verdwijnen de aura's en hoofdpijn heel snel. Alleen na een kwartier tot 20 minuten valt een steen op mijn maag. Ik word heel misselijk en draaiierig, ik ben zelfs al eens flauwgevallen. Dan mag ik een dikke 2 uur met een emmer in mijn bed kruipen. Heel effectief maa[lees meer...]r de bijwerkingen zijn echt niet normaal

12-03-2019 | Vrouw | 19
sumatriptan (50mg)
Van de huisarts moest ik een pil nemen als ik de hoofdpijn voelde opkomen. Ik heb zelf al best een tijdje last van migraine; gemiddeld met zo'n 3-4 aanvallen per week met een duur die varieert van een paar uur tot een paar dagen. Ik voelde weer migraine opkomen en name een pilletje in. Echter binnen 40 minuten voelde ik me erg vaag: mn hart begon heel snel en hard te klopp[lees meer...]en, ik werd heel erg misselijk en had het gevoel dat ik weg ging vallen want ik kon mijn ogen bijna niet open houden. Ik ben vervolgens naar de WC gelopen en hier heb ik een uur gezeten en enkele keren overgegeven. De hoofdpijn is toen na dat uur in de wc wel ongeveer weg, maar ik weet niet of ik dit medicijn nog een keer durf te gebruiken.

20-10-2018 | Vrouw | 26
sumatriptan (50mg)
Sinds een aantal jaar gebruiker van sumatriptan,werkt goed en vrij snel vaak binnen 30 min, zodra ik een tablet heb ingenomen word ik onwijs moe, voelt me lichaam/ledematen zwaar en heb ik het gevoel alsof ik helemaal van de wereld ben. Het praten gaat met moeite enenals bewegen. Alsof ik volop aan de drugs zit

05-08-2018 | Vrouw | 47
sumatriptan (12mg/ml)
Dit medicijn werkte eerst redelijk maar het werd steeds minder. Op het laatst in 1 op de 10 aanvallen nog werkzaam de overige aanvallen moest ik volledig doorheen. Ze duren 3 dagen bij mij. Dus toen overgestapt op rizatriptan edn dat werkt bij mij voortreffelijk.

09-07-2018 | Vrouw | 25
sumatriptan (50mg)
Ik had nooit door dat ik migraine had! Wat ik als kind af aan al heb! Vorigjaar naar de huisarts gegaan om te laten testen waar mijn zware maar ook migraine achtige hoofdpijn weg kwam! Conclusie was dus migraine dus ik kreeg sumatriptan voorgeschreven! In was echt zo blij met de tabletjes die ik voorgeschreven had gekregen! Ik neem ze altijd in als ik de aanval op voel[lees meer...] komen! Soms ben ik te laat en dan werken ze niet meer zo snel! Maar zonder dit medicijn is mijn einde naarbij! Ik kan gelukkig weer goed functioneren en doen wat ik dees zonder als ik migraine krijg 3 dagen plat te liggen en niks te kunnen