Sumatriptan

sumatriptan

Clusterhoofdpijn (16 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Spanningshoofdpijn (1 mening)

Migraine en de impact van DNA

21-06-2018

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik neem 1 tablet sumatriptan als ik de migraineaanval voel opkomen. Tot nu toe 2x aan de hand gehad. Beide keren kreeg ik bijna meteen een zwaar/vermoeid gevoel in mijn armen en nek. Ik voel me er erg zweverig door. De tweede keer heb ik er ook van moeten overgeven. De migraine-pijn is wel vrij snel over.
15-04-2016

Sumatriptan (sumatriptan)

Helpt alleen als ik de migraine voel opkomen
22-12-2015

Spanningshoofdpijn

na jarenlang geen migraine gehad te hebben, ben ik nu weer de klos en heb de laatste weken dagelijks hoofdpijn bij het wakker worden die al binnen korte tijd overgaat in zware hoofdpijn en soms in een migraine. de migraine kondigt zich aan dmv auras en soms kan ik als ik snel ga liggen de aanval onderdrukken. de sumatripan helpt binnen 10 minuten, waarbij ik meestal in sla[lees meer...]ap val. na een uur of 2,3 komt de hoofdpijn licht terug en zeurt verder om een tablet.. ik hou het meestal bij 1 tablet per dag. van mijn vorige huisarts kreeg ik cafergot....dat hielp beter.
13-08-2015

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik heb last van hormonale migraine, waar een gewone pijnstiller niet meer bij werkte. Ik heb vandaag de eerste tablet ingenomen en moet erbij vermelden, dat de migraine binnen een kwartier verdwenen was. Jammer genoeg heb ik meer dan de helft van de dag het gevoel gehad of ik iets van drugs had gebruikt. Duf gevoel in mijn hoofd, praten met dubbele tong en niet vooruit te [lees meer...]branden. Ik weet niet welk gevoel erger is. Migraine of dit gevoel. Maar het was de eerste keer, dus ik ga het toch nog eens innemen.
20-04-2015

verslavend, depressief, suf
03-11-2013

Sumatriptan (sumatriptan)

Na jaren toenemende hoofdpijn en migraine aanvallen ben ik bij de hoofdpijnpoli terecht gekomen. Hier schreven ze mijn bloeddrukverlagers voor. Mijn bloeddruk is goed, echter de bijwerking van het medicijn moet een gunstig effect op de hoofdpijn hebben. De dosis moet ik zeer langzaam opbouwen om bijwerkingen te voorkomen. Sumatriptan kreeg ik voor aanvallen. De tabletten [lees meer...]hielpen niets, ik kreeg wel last van de bijwerkingen. Nu overgestapt op de injecties en deze werken als sneeuw voor de zon. De bijwerkingen zijn heftiger, maar op dit punt is alles beter dan die vreselijke hoofdpijn. Nu hopen dat de andere medicijnen hun werk doen en de sumatriptan niet vaak meer nodig is.
10-09-2013

Sumatriptan (sumatriptan)

Heb deze medicijnen voorgeschreven gekregen van de huisarts omdat ik wel erg vaak rare, stekende hoofdpijn had. De medicijnen werken goed maar had erg veel last van bijwerkingen. Erg moe en liep overal tegenaan. Kon niet eens normaal een glas optillen met 1 hand, veel te zwaar. Toen ik mijn hoofdpijn klachten moest gaan bijhouden voor de praktijkondersteuner bij de huisart[lees meer...]s vertelde ze mij dat ik dan beter over kon stappen op een ander medicijn waarbij ik waarschijnlijk minder bijwerkingen zou hebben. Dit is Maxalt geworden en werkt net zo goed alleen veel minder bijwerkingen.
18-12-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

Sinds start (onregelmatige) menstruatie veelvuldige hoofdpijn in migraine overgegaan.gebruik pil niets veranderd. Stoppen naderhand ook niet. Veel geprobeerd, andere conceptie, dagelijks gebruik betablokkers, alternatieve therapieen etc .. dit medicijn een klein jaar genomen maar niet het gewenste effect, veel bijwerkingen en nog veel hoofdpijn+migraine+nekpijn. Sinds geb[lees meer...]ruik maxalt echter wel best tevreden, neem je op moment dat migraine echt doorzet, soms helpt het ook al eerder, maar dan soms idee dat sneller terugkomt.
18-08-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik neem sinds enkele maanden sumatriptan na al zovele andere medicijnen geprobeerd te hebben die niets afdeden. Sumatriptan is tot nog toe het enige dat de hoofdpijn wegneemt, eindelijk... Alleen spijtig van de bijwerkingen: ik heb last van een stijve tong, een gezwollen gevoel in mijn keel dat het slikken bemoeilijkt en ik krijg tintelingen en gevoelsproblemen in mijn rec[lees meer...]hterarm. heeft hier nog iemand last van? Heb aan mijn huisarts gevraagd of dit kwaad kan maar hij "denkt het niet"...
07-08-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik heb al 3 jaar erge migraine de huisarts zegt het zijn je hormonen.ik heb er elke maand last van functioneren gaat niet.Mijn werk begint moeilijk te doen.Ik heb sumatritan maar werkt niet,vrijdag ga ik naar de huisarts om te vragen of eierstokken verwijderen een optie is weg met die hormonen,maar ik lees nu over immigran misschien is dat een optie.
25-10-2019

Sumatriptan (sumatriptan)

Migraineaanvallen paar keer per week, bij het wakker worden. Halve tablet van 25 mg TEVA werkt dan meestal binnen een uur en is redelijk effectief: kan daarna de gewone dingen van de dag doen gelukkig. Andere medicijnen van Aurobindo en Sandoz werken niet en lijden tot verergering van de aanval hoewel de werkzame stof hetzelfde zou zijn. Ga niet zonder pillen de deur uit.[lees meer...]
20-10-2019

Sumatriptan (sumatriptan)

Al een tijdje had ik de injectiepen liggen, maar nam toch altijd maar een Zolmitriptan of Oxynorm (morfine achtige tablet) deze kwamen er alleen na 1 x overgeven altijd weer uit. Zetpillen 1000 mg paracetamol hielpen ook nauwelijks. Tijdens weer een extreme migraine aanval en mijn laatste triptaan die ik overgegeven had, zette ik toch de injectie in volledige paniek door [lees meer...]de enorme pijn en bewegingsdrang. De hoofdpijn was zeker niet over en ik begon meer over te geven en werd kortademig (maar dit kende ik al van o.a. Maxalt) maar de scherpe randjes waren er vanaf. Ga ze morgen direct weer bestellen.
23-08-2019

Sumatriptan (sumatriptan)

Migraineaanval met tussen perioden van 1 tot 2 maanden, gedurende 2 tot 3 dagen. Sumatriptan 100 Mg 3xdaags helpt maar heb dan last bij het drinken van warme dranken, aanraking met lauw water, geven gevoel van verbranden. Heb ook de ziekte van tietze , deze wordt aangewakkerd bij inname medicatie. Reden onbekend
22-04-2019

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik neem een pil bij het opkomen van de aura's. Dan weet ik dat het een heftige aanval zal zijn. Na de inname verdwijnen de aura's en hoofdpijn heel snel. Alleen na een kwartier tot 20 minuten valt een steen op mijn maag. Ik word heel misselijk en draaiierig, ik ben zelfs al eens flauwgevallen. Dan mag ik een dikke 2 uur met een emmer in mijn bed kruipen. Heel effectief maa[lees meer...]r de bijwerkingen zijn echt niet normaal
21-08-2018

Sumatriptan (sumatriptan)

diarree dag nadien, soms hevigere hoofdpijn 2-3 uren na inname, 'raar' gevoel in het hoofd, moeilijker om te concentreren.
09-07-2018

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik had nooit door dat ik migraine had! Wat ik als kind af aan al heb! Vorigjaar naar de huisarts gegaan om te laten testen waar mijn zware maar ook migraine achtige hoofdpijn weg kwam! Conclusie was dus migraine dus ik kreeg sumatriptan voorgeschreven! In was echt zo blij met de tabletjes die ik voorgeschreven had gekregen! Ik neem ze altijd in als ik de aanval op voel[lees meer...] komen! Soms ben ik te laat en dan werken ze niet meer zo snel! Maar zonder dit medicijn is mijn einde naarbij! Ik kan gelukkig weer goed functioneren en doen wat ik dees zonder als ik migraine krijg 3 dagen plat te liggen en niks te kunnen

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (530) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (491) - Antibiotica - penicillines breedspectrum