Clusterhoofdpijn (19 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Spanningshoofdpijn (1 mening)

Migraine en de impact van DNA

02-04-2014 | Vrouw | 34
sumatriptan
Al ruim 20 jaar last van hormonale migraine. Alleen tijdens mijn 2 zwangerschappen aanzienlijk minder migraine-aanvallen (3x in de 9 maanden). Verder heb ik elke 5 weken een kleine en een grote migraine-aanval. Dit hangt samen met mijn mentruatiecyclus en eisprong. Immigran/ sumatriptan gebruik ik naar volle tevredenheid. Het werkt snel en effectief. De bijwerkingen (suf[lees meer...]fig, dof gevoel in vingers, slappe benen) neem ik te koop toe!

28-03-2014 | Vrouw | 28
sumatriptan
Gebruik al minstens 10-15 jaar 100 mg Sumatriptan en zeker minstens 10 per maand. Mag er ook niet meer van de neuroloog. Helaas kom ik daar soms door omstandigheden overheen. Dit medicijn maakt mijn leven een stuk dragelijker. Het werkt bij mij erg goed, heb wel wat bijwerkingen als zware armen en benen enz maar die neem ik echt voor lief! Al met al een wondermiddel. Ben [lees meer...]al in verschillende ziekenhuizen binnenste buiten gekeerd, scans, ruggenprikken ALLES is geprobeerd ook qua preventieve medicatie en op Sumatriptan na helpt helaas niks,.

31-01-2014 | Vrouw | 46
sumatriptan (100mg)
Heb al jaren migraine en heftige pijn. Sinds een jaar Sumatriptan voorgeschreven gekregen. De pijn is na een half uur weg!! Ongelofelijk! Maar de bijwerkingen zijn best heftig (duizelig, warrig hoofd, pijn op de borst, trekkend gevoel in de buik). Ik merk dat het iets beter gaat als ik ga liggen zodra ik Sumatriptan inneem. Krijg nu vanwege de bijwerkingen iets anders voo[lees meer...]rgeschreven door de Neuroloog.

07-11-2013 | Vrouw | 23
sumatriptan (50mg)
Heb vanaf jongs af aan al migraine. Ik ben nu 23 en mijn aanvallen werden steeds erger en vaker. ik gebruikte eerst een tijdje maxalt, maar deze hielp niet ivm het vele overgeven. overgegaan op de sumatriptan injectie, maar hierna kreeg ik dagelijkse migraine/ hoofdpijnklachten. tot het uit de hand liep, na 5 weken lang elke dag. bij neuroloog gekomen en bleek dat [lees meer...]ik zwaar verslaafd was en dat ik hartinfarct kon oplopen door deze spuiten, omdat ik ze dus dagelijks moest gebruiken om het dragelijk te maken. Zonder kon ik gewoon niet, want liep met de kop tegen de muur en gilde het uit. nu moet ik dus afkicken van dit medicijn en er is niemand die me hiervoor heeft gewaarschuwd. Dus pas op met dit middel..

06-11-2013 | Vrouw | 48
Hoofdpijn
Ik heb volgens mij geen migraine, maar wel heel vaak barstende pijn wat mij belet om mijn werk (kantoor) te doen. Sumatriptan is het enige wat helpt, met ongeveer een uur zakt bijna altijd de hoofdpijn. Ik gebruik er wel heel veel per maand, zo'n 10 tot 15 stuks, soms wel 7 dagen achter elkaar. Af en toe zelfs 2 per dag omdat de hoofdpijn dan weer terugkomt. Ik vraag me af[lees meer...] hoeveel je er maximaal per maand of per week mag nemen, dat staat niet in de gebruiksaanwijzing.

03-11-2013 | Vrouw | 29
sumatriptan
Na jaren toenemende hoofdpijn en migraine aanvallen ben ik bij de hoofdpijnpoli terecht gekomen. Hier schreven ze mijn bloeddrukverlagers voor. Mijn bloeddruk is goed, echter de bijwerking van het medicijn moet een gunstig effect op de hoofdpijn hebben. De dosis moet ik zeer langzaam opbouwen om bijwerkingen te voorkomen. Sumatriptan kreeg ik voor aanvallen. De tabletten [lees meer...]hielpen niets, ik kreeg wel last van de bijwerkingen. Nu overgestapt op de injecties en deze werken als sneeuw voor de zon. De bijwerkingen zijn heftiger, maar op dit punt is alles beter dan die vreselijke hoofdpijn. Nu hopen dat de andere medicijnen hun werk doen en de sumatriptan niet vaak meer nodig is.

10-09-2013 | Vrouw | 22
sumatriptan
Heb deze medicijnen voorgeschreven gekregen van de huisarts omdat ik wel erg vaak rare, stekende hoofdpijn had. De medicijnen werken goed maar had erg veel last van bijwerkingen. Erg moe en liep overal tegenaan. Kon niet eens normaal een glas optillen met 1 hand, veel te zwaar. Toen ik mijn hoofdpijn klachten moest gaan bijhouden voor de praktijkondersteuner bij de huisart[lees meer...]s vertelde ze mij dat ik dan beter over kon stappen op een ander medicijn waarbij ik waarschijnlijk minder bijwerkingen zou hebben. Dit is Maxalt geworden en werkt net zo goed alleen veel minder bijwerkingen.

30-07-2013 | Vrouw | 24
sumatriptan
Sumatriptan werkt fantastisch! Eindelijk iets dat werkt. Metropolol gebruikt en andere dingen, maar dit werkt het best! De bijwerkingen zijn verschrikkelijk. Heel veel spierpijn, kramp in mijn nek en kaken, etc. Maar alles is beter dan migraine, dus ben er wel blij mee!

26-06-2013 | Vrouw | 34
sumatriptan
Helpt vrij snel, binnen een uur neemt de hoofdpijn duidelijk af. Af en toe ineens wat heviger maar dat zijn echt korte momenten. Wel na ongeveer 20 min na het innemen hele zware armen en benen. Durf dan bv niet auto te rijden. Dit wordt geleidelijk aan wel weer minder en dan ben ik blij dat ik dit medicijn heb!

26-06-2013 | Vrouw | 50
sumatriptan
ik ben al sinds mijn puberteit mirgrainepatient. alles al gedaan en gebruikt wat mogelijk was om dit te verhelpen , maar niets helpt. sumatriptan helpt wel om mijn aanvallen dragelijk te maken . maar ik merk ook dat ik meer en meer nodig heb om te kunnen functioneren . sommige maanden zelfs dagelijks. ik heb wel heel veel last van maagpijn en druk op de keel . juist a[lees meer...]lsof er constant iemand mijn keel toeknijpt.

09-05-2013 | Vrouw | 21
sumatriptan
Het heeft mij ruim een jaar goed geholpen tegen migraine. Nadeel is dat ik het steeds vaker kreeg tot 3 a 4 maal per week! En nu werkt het middel helemaal niet meer! Het geeft alleen nog maar die nare bijwerkingen die 3 uur duren! Maar de migraine blijft! Ik raad sumatriptan niemand aan. Je lichaam raakt er te snel aan gewend en raakt dan verslaafd!

04-05-2013 | Vrouw | 46
sumatriptan
Help ik slik naar mijn idee veel te veel sumatriptan maar niets anders helpt ,heb ook al propanalol gehad en metropolol maar helaas. Wie heeft nog adviezen

07-04-2013 | Vrouw | 43
sumatriptan
Migraine was snel over na inname maar was zo beroerd een half uur lang na inname dat ik het niet meer durfde te nemen! Duizelig, hartkloppingen en algeheel beroerd.

11-02-2013 | Vrouw | 49
sumatriptan
Ik heb jaren maxalt gebruikt, ik had het idee dat het niet meer effectief aansloeg. Heb daarom om een andere pijnbestrijder gevraagd. Ze heeft me imigran gegeven. Het helpt in ieder geval, ik had liever gehad dat men erachter zou komen waarom ik zoveel aanvallen heb.

18-12-2012 | Vrouw | 42
sumatriptan
Sinds start (onregelmatige) menstruatie veelvuldige hoofdpijn in migraine overgegaan.gebruik pil niets veranderd. Stoppen naderhand ook niet. Veel geprobeerd, andere conceptie, dagelijks gebruik betablokkers, alternatieve therapieen etc .. dit medicijn een klein jaar genomen maar niet het gewenste effect, veel bijwerkingen en nog veel hoofdpijn+migraine+nekpijn. Sinds geb[lees meer...]ruik maxalt echter wel best tevreden, neem je op moment dat migraine echt doorzet, soms helpt het ook al eerder, maar dan soms idee dat sneller terugkomt.

19-11-2012 | Vrouw | 48
sumatriptan
Vanaf de allereerste sumatriptan, tien jaar geleden, tot de laatste deze week, ben ik ontzettend blij met dit medicijn. Het werkt snel, meestal binnen een half uur, en het werkt bij mij heel goed. Ik heb wel altijd het gevoel of ik mijn mond verbrand heb en zware lome benen. Maar dit vind ik zelfs bijna prettig, want dan weet ik dat de migraine weg gaat.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum