Sumatriptan

sumatriptan

Clusterhoofdpijn (16 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Spanningshoofdpijn (1 mening)

Migraine en de impact van DNA

06-11-2013

Hoofdpijn

Ik heb volgens mij geen migraine, maar wel heel vaak barstende pijn wat mij belet om mijn werk (kantoor) te doen. Sumatriptan is het enige wat helpt, met ongeveer een uur zakt bijna altijd de hoofdpijn. Ik gebruik er wel heel veel per maand, zo'n 10 tot 15 stuks, soms wel 7 dagen achter elkaar. Af en toe zelfs 2 per dag omdat de hoofdpijn dan weer terugkomt. Ik vraag me af[lees meer...] hoeveel je er maximaal per maand of per week mag nemen, dat staat niet in de gebruiksaanwijzing.
30-07-2013

Sumatriptan (sumatriptan)

Sumatriptan werkt fantastisch! Eindelijk iets dat werkt. Metropolol gebruikt en andere dingen, maar dit werkt het best! De bijwerkingen zijn verschrikkelijk. Heel veel spierpijn, kramp in mijn nek en kaken, etc. Maar alles is beter dan migraine, dus ben er wel blij mee!
26-06-2013

Sumatriptan (sumatriptan)

Helpt vrij snel, binnen een uur neemt de hoofdpijn duidelijk af. Af en toe ineens wat heviger maar dat zijn echt korte momenten. Wel na ongeveer 20 min na het innemen hele zware armen en benen. Durf dan bv niet auto te rijden. Dit wordt geleidelijk aan wel weer minder en dan ben ik blij dat ik dit medicijn heb!
26-06-2013

Sumatriptan (sumatriptan)

ik ben al sinds mijn puberteit mirgrainepatient. alles al gedaan en gebruikt wat mogelijk was om dit te verhelpen , maar niets helpt. sumatriptan helpt wel om mijn aanvallen dragelijk te maken . maar ik merk ook dat ik meer en meer nodig heb om te kunnen functioneren . sommige maanden zelfs dagelijks. ik heb wel heel veel last van maagpijn en druk op de keel . juist a[lees meer...]lsof er constant iemand mijn keel toeknijpt.
04-05-2013

Sumatriptan (sumatriptan)

Help ik slik naar mijn idee veel te veel sumatriptan maar niets anders helpt ,heb ook al propanalol gehad en metropolol maar helaas. Wie heeft nog adviezen
11-02-2013

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik heb jaren maxalt gebruikt, ik had het idee dat het niet meer effectief aansloeg. Heb daarom om een andere pijnbestrijder gevraagd. Ze heeft me imigran gegeven. Het helpt in ieder geval, ik had liever gehad dat men erachter zou komen waarom ik zoveel aanvallen heb.
21-12-2012

Clusterhoofdpijn

werkt goed maar beeoperarie mega giga veel bijwerkingen
27-10-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

had jarenlang ernstige migraine tot ik iemand ontmoette die geneeskunde in china had gestudeerd. hij zei; STOP MET AL HET RAUWE VOEDSEL. heb ik gedaan, nooit meer migraine gehad. Gebruik nog wel af en toe sumatriptan omdat ik wel regelmatig hoofdpijn heb en de gewone paracetamol bij mij niks meer doet.
26-10-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

heeft iemand naast die druk op de borst ook blauwe lippen?
16-09-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik heb migriaine met aura. In het begin heb ik steeds bij de eerste verschijnselen (zien van flikkeringen) een tablet ingenomen en na 12 uur nog een. Later ook geprobeerd pas tijdens de hoofdpijn een tablet te nemen maar dan het gevoel dat het dan minder goed helpt. Ik probeer nu me te beperken tot 1 tablet per aanval. Het aantal aanvallen is wisselend, meestal 1 of enkele[lees meer...] aanvallen vlak achter elkaar en dan weer weken of soms maanden niet. De afgelopen 2 halve week 4 aanvallen gehad. Als bijwerking alleen lichte duizeligheid/zwaar hoofd verder niets. Ben blij met dit middel.
27-08-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik heb in toenemende mate last van migraine en heb nu eindelijk de stap gezet om er iets voor in te nemen. Omdat ik had gehoord dat ook een halve effectief kan zijn heb ik dat gedaan en dat hielp heel goed. Hoofdpijn voelde ik wegzakken en ik voelde me überhaupt heel goed daarna. Wel wat last van hartkloppingen, maar die gingen over. Beetje slaperig maar dat vind ik niet e[lees meer...]rg. Nu heb ik het zelfs geprobeerd met een kwart tabletje en ook dat hielp goed genoeg. Soms lukt het me om een beginnende migraine zelf weer kwijt te raken, maar een andere keer knalt hij er doorheen en dan is het fijn om hierop terug te kunnen vallen.
18-08-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

sinds enkele maanden neem ik sumatriptan en ben ik eindelijk verlost van mijn maandelijkse migraineaanvallen. Alleen jammer van de bijwerkingen: stijve tong, gezwollen keel wat het slikken bemoeilijkt, zware rechterarm met tintelingen,.. Heeft hier nog iemand last van? Heb aan de huisarts gevraagd of dit kwaad kan maar hij weet het niet..
17-08-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

Enige jaren geleden begonnen met immigran ivm hevige migraine aanvalen. eerst via pen-injectie maar lter als tablet. Via apotheek sinds vorig jaar sumatriptan gekregen. Zelfde als immigran alleen veel goedkoper. Middel werkt prima alleen hou ik de hele volgende dag een loom gevoel in mijn lichaam. Hoofdpijn blijft ook een beetje hangen. Bijwerkinenzijn gering. Alleen na de[lees meer...] migraine aanveen enorme trek in aleswatzout is ( cips, drop etc.)
12-08-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

hallo sinds een 2 tal jaar hebben ze migraine geconstateerd mits ik maandelijks hevige hoofdpijn kreeg en niks meer hielp met medicatie,braken en misselijk zijn todat ik eens een spuit nodig had bij de dokter,als ik een aanval krijg neem ik een halve tablet van 50mg en na 30 minuten verdwijnt mijn hoofdpijn voor 80% ik neem elke dag inderal mitis 80mg om mijn aanval te vo[lees meer...]orkomen maar weet eigenlijk niet of ik deze eigenlijk moet innemen kan er mij iemand een goede raad geven
06-08-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik ben al jaren bekend met Migraine, en jammergenoeg heeft dit ook effect op je dagelijks leven. Gelukkig heb ik niet dagelijks of wekelijks een aanval, maar 1x of minder in de maand. Dit heeft jammergenoeg veel effect met je job. (frequent verzuim etc) Sinds dit jaar heb ik dan Sumatriptan gekregen van de huisarts. Ik voel een aanval opkomen, dus deze medicijnen kan [lees meer...]ik gebruiken om het tegen te gaan. Paardenmiddel noem ik het. De eerste keer dacht ik het rustig op de bank in te nemen en dan naar bed te gaan. Nou te laat... mijn man heeft mij naar bed moeten tillen. Ik krijg een hele kramp in mijn nek en een erg brandend gevoel in mijn achterhoofd. De migraine lijkt dan ook via je nek te verdwijnen. Uiteindelijk val je wel in slaap, en als ik de volgende morgen wakker wordt is de pijn verdwenen. Wel ben ik dan wat misselijk, maar daar heb ik ander pilletjes voor gekregen (naam even niet bekend) Al met al, een goed medicijn. Alleen jammer dat ik wel erg last heb van bijwerkingen.
20-06-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik heb al jaren last van migraine. Vroeger durfde ik nooit iets innemen uit angst voor mijn zwakke maag. De laatste maanden kreeg ik echter meer en meer migraine en heviger. Een tweetal maanden geleden ben ik begonnen met Sumatriptan te nemen, en het helpt zeer goed. Ik neem 25 mg wanneer ik de migraine voel opkomen. Een uurtje erna voel ik meestal niets meer. Meestal moet[lees meer...] ik de volgende dag wel nog een nieuwe tablet nemen, maar daarna blijft het over. De bijwerkingen zijn te verwaarlozen, ik heb krampen wanneer ik de medicatie heb ingenomen, maar na ongeveer anderhalf uur gaat dit over.

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (531) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (492) - Antibiotica - penicillines breedspectrum