Tandvleesontsteking (40 meningen)
Trekken van tand of kies (18 meningen)
Tandverzorging (7 meningen)
Aften (3 meningen)

15-08-2014 | Vrouw | 47
mondverzorging
voor ontstoken tandvlees, eerste maand ging goed, nu ruim 2 maanden verder, advies 2 x ragen en spoelen per dag. Mijn ondertanden en alle spleten waar normaal tandplak zit, zijn heel donkerbruin verkleurd, lijkt wel of ik een heel rot gebit heb. Moet over 10 dagen pas terug, maar ga nu bellen, het ziet er niet uit. Andere mensen merken het ook op.....

21-08-2018 | Vrouw | 48
Tandvleesontsteking
Kreeg dit middel door mijn tandarts voorgeschreven wegens tandvleesontsteking. Daarbij moest ik ook de bijbehorende tandpasta gebruiken maar daar ben ik maar niet eens aan begonnen. Moest ermee spoelen en meteen de eerste keer al stonden mijn mond en tong in brand. Je mag erna niet met water spoelen want dat zou de werking ongedaan maken dus ik heb het maar even volgehoud[lees meer...]en en steeds na ene half uur toch met water gespoeld. Na een paar dagen merkte ik dat ik last kreeg van slokdarm en maag (heb ik al problemen mee), ook al ben je nog zo voorzichtig, je krijgt er toch wat van binnen. Ben met spoelen gestopt en breng het nu met water verdund met een wattenstaafje en rager op de ontstoken plekken aan. Veel te sterk middel om zomaar aan te bevelen (op een voorbedrukt reclamebriefje, ook nog.)

27-08-2017 | Vrouw | 48
mondverzorging (2mg/ml)
Tandvleesontsteking
Op recept van Mondhygiëniste. Lees veel bijwerkingen. Ik ga het niet gebruiken, maar gebruik Corsodyl! Super spul. doet hetzelfde.

31-12-2013 | Vrouw | 48
Tandvleesontsteking
Tong en mond branden enorm na gebruik van dit product. Smaak was volledig verdwenen. Kreeg een schimmelinfectie in de mond door het gebruik. Op aanraden van de huisdokter onmiddellijk gestopt met het spoelen en medicatie gekregen om de schimmelinfectie te bestrijden.

21-10-2013 | Vrouw | 48
mondverzorging
Perfect spul, smaak lekker fris. Geen enkele bijwerking. Gekregen voor alveolitis na trekken verstandskies.

20-09-2018 | Man | 50
Tandvleesontsteking
Kreeg dit voorgeschreven door mijn tandhygieniste. Dit omdat mijn tandvlees ontstoken was. Na een dag of drie kreeg ik last van mijn tong. Schraal, droog en een dood gevoel aan met name mijn smaakpapillen. Wees heel voorzichtig met gebruik. Verbaast mij dat je dit zomaar kan kopen.

03-01-2018 | Vrouw | 50
Keelpijn
na gorgelen bij pijnlijke keel (zonder het product door te slikken) begon gevoel van zwelling in de keel en sterk branderig gevoel. De pijn name toe de zwelling idem. Werd na spoeddienst gevoerd en verbleef drie dagen in intensive care. dankzij goed ingrijpen en juiste medicatie is levensbedreigende zwelling verdwenen. Na een week nog steeds belangrijk gebrek aan smaak. [lees meer...] Onbegrijpelijk dat dit product zomaar vrij te verkrijgen is

26-08-2014 | Vrouw | 50
mondverzorging
Precies 2 dagen gebruikt en toen snel overgestapt naar 10-Quist forte spoelmiddel. Perio-aid smaakte vies daarbij werd mijn mond erg droog en branderig, bovendien verkleurt het je tanden en tast het je smaak aan bij langer gebruik, waarschijnlijk vandaar alleen bedoeld voor kortdurend gebruik. De 10-Quist moet je weliswaar mengen maar werkt heel goed, smaakt niet echt e[lees meer...]rgens naar en je tanden worden er eerder witter van dan bruin. Gelukkig dit veel betere alternatief gevonden.

28-06-2018 | Vrouw | 51
Tandvleesontsteking
Ik vindt het middel niet helpen krijg last van mij mond tanden worden bruin jeuk aan mijn gehelmde als ik spoel gaat niet weg. Ik vindt het een slecht middel ook koop dit middel nooit meer de kwaal word 10 keer erger. Hoe kunnen tandartsen dit middel aan raden.

24-11-2020 | Vrouw | 52
mondverzorging (1,2mg/ml)
Na een flapoperatie en het trekken van een kies mocht ik niet poetsen tot de hechtingen eruit waren. Dus spoelen met Perio Aid 0,12 chl. Enige bijwerking is dat ik minder zout proef. Verder nergens last van, behalve van de ingreep zelf die moet helen.

04-03-2021 | Vrouw | 53
mondverzorging (1,2mg/ml)
Na behandeling mondhygiënist voorgeschreven gekregen. Na twee keer gebruikt te hebben ruwe tong, vieze smaak en smaakverlies. Wat een vreselijk product! Ben gestopt en na dagen heb ik smaak nog niet terug lees hier dat ik niet de enige ben met deze problemen. Zou dit goedje alleen in zeer ernstige omstandigheden nogmaals gebruiken.

18-11-2020 | Vrouw | 53
mondverzorging (2mg/ml)
Trekken van tand of kies
Na twee dagen spoelen ontstonden er heel vervelende klachten die nu na drie dagen nog steeds niet verminderen. Ben abrupt gestopt met deze rommel. Ontstoken slijmvliezen, smaakverlies, branderige tong waardoor warme dranken drinken onmogelijk is. Echt enorme allergische reactie. Product zou gezien de vele reacties van negatieve gevolgen verboden moeten worden!

09-03-2021 | Vrouw | 54
mondverzorging (10ml)
Trekken van tand of kies
Na het trekken van kiezen dit middel voorgeschreven gekregen ter voorkoming van infecties . 2x daags spoelen . Na 1 dag blaren op de tong , dag 2 pijnlijk tandvlees ,, dag 3 zeer droge mond en smaakverlies , dag 4 dikke bult onder rechteroor en zeer veel pijn bij kauwen of slikken . Teruggegaan naar de kaakchirurg . Advies om direct te stoppen gezien mijn speekselkl[lees meer...]ieren zijn ontstoken door waarschijnlijk een ernstige reactie op dit middel . Hopelijk wordt het nu minder . Dus voor mij ook nooit meer .

23-12-2016 | Man | 54
Tandverzorging
Werkt goed maar de zwarte tong en zwarte tanden is minder. Nadeel is ook dat je naar een mondhygienist moet om het er weer van af te krijgen.

26-11-2015 | Man | 54
Infectie (mond)
Na een implantaat schreef de paradontoloog perio-aid voor. Of het effectief is weet ik niet, waarschijnlijk is het ter voorkoming van wondinfectie. Na minder dan een week smaakverlies, koffie smaakte niet meer. Vandaag smaakte het eten niet, daarom een overdaad aan kruiden toegevoegd, nog smakeloos. De anderen vonden het prima smaken. Ik klaagde over een zeepsmaak in mijn [lees meer...]mond, waarop iemand vroeg mijn mond open te doen. Een sterke donkere verkleuring van mijn tong, wat branderig. Ik krijg het er niet af, vermoeden dat de kruiden de oorzaak waren. Perio-aid gaat het riool in. Hopelijk gaat het gevoel snel weg. Terugkijkend had ik al vreemde smaak in mijn mond, alsof ik te veel had gerookt (ik rook al lang niet meer).

05-06-2015 | Vrouw | 54
Tandverzorging
Ik kreeg een bruine tong en die is nu 2 maanden later nog niet weg. Mijn tong is nog steeds gevoelig en voelt prikkelig aan de hele dag door.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum