Ervaringen met Perio-Aid Mondreiniging

mondverzorging

branderig gevoel in de mond

Tandvleesontsteking (55 meningen)
Trekken van tand of kies (22 meningen)
Tandverzorging (9 meningen)
Aften (3 meningen)

Superol (37 meningen)
Bocasan (24 meningen)
Chloorhexidine Mondspoeling 0,2% (19 meningen)
Hibitane (18 meningen)
Pyralvex (10 meningen)

21-09-2020 | Vrouw | 56
mondverzorging (1,2mg/ml)
Na het krijgen van een implantaat moest ik 2x dgs spoelen met Perio-Aid. Na 2 dgn stonden de blaren in mn mond en was mn tong net schuurpapier. Zeer pijnlijk. Ben na 2 dgn ipv 15 dgn gestopt dit middel te gebruiken. Na enkele dgn wat minder klachten.

23-10-2018 | Vrouw | 57
mondverzorging (1,2mg/ml)
Acute necrotiserende parodontitis (ANP, ANUP)
Ik ben het gaan gebruiken na meerdere malen een tandvlees ontsteking te hebben gehad... Ik spoel minimaal 2 x per dag plus dat ik ook met de perio-aid tandpasta poets... Ikzelf heb er heel veel baat bij...geen last meer van tandvlees ontstekingen en niet zoals andere gebruikers schrijven last van branderigheid in mijn mond. Wel als ik spoel dan merk ik even dat het werkt ([lees meer...]misschien is dat de branderigheid ) maar verder geen last en geheel tevreden

08-05-2018 | Vrouw | 57
Kaakoperatie
Gisteren een kaakoperatie gehad in de onderkaak.. Mijn bot was te spits om implantaten te kunnen plaatsen voor een klikgebitsprothese. Bot is lager en vlak gemaakt, en er zijn 2 implantaten geplaatst. Omdat de mondholte goed schoon te houden , spoel ik 2x daags met Perio-aid 1,2 %. 1 Minuut spoelen, en daarna een heerlijk frisse mond. In het verleden ook al vaker gebr[lees meer...]uikt na behandelingen bij de kaakchirurg. Ik vind het Super, ben zeer tevreden !

23-05-2023 | Vrouw | 59
Tandvleesontsteking
Na een wortelkanaal behandeling via de kaak gingen de hechtingen wat ontsteken Op advies van assistent van kaakchirurg begonnen met perio aid mondspoeling. Na eerste dag al een andere smaak in mond en brandend gevoel. Aangezien dit de bijwerkingen waren er mee doorgegaan. De bijwerkingen zouden verdwijnen na het stoppen van de spoeling. Na 8 dagen gestopt..hele mond in br[lees meer...]and en heel pijnlijk. Nu 5 dagen het stoppen terug naar kaakchirurg. Smaak is niet teruggekomen. Test gehad. Rechter helft tong smaak weg en linker helft nog een beetje. Tong is geel geworden. Conclusie van kaakchirurg.. Mondbranden...nu een antischimmelgel gekregen. Het kan een lang traject worden en of mijn smaak of mijn brandende tong en mond goed kan komen, daar kon de kaakchirurg antwoord op geven..afwachten...het is een hel nu...dit product is zo schadelijk..snap niet dat dit aangeraden wordt...

26-05-2019 | Vrouw | 59
Trekken van tand of kies
Op advies van implantoloog ivm trekken kies/kroon en voorbereidingen voor een implantaat. Zou ik 2 weken 2 maal daags moeten spoelen gedurende de periode dat de hechtingen in mijn mond zitten. De vierde dag mee gestopt. Was niet meer vol te houden!!

30-11-2023 | Vrouw | 60
Tandverzorging
Na 1 dag al brandende tong en kaak en tandvlees. Na een week gestopt. De bijwerkingen zijn nog steeds niet weg..zeer pijnlijke tong zelfs nog na 6 maanden. Loop nu bij pijn poli. De zenuwen in mijn tongpapillen zijn aangetast door perio aid. Ik krijg nu 1 x per 2 maanden een lidocaïne infuus om te kijken of dit de zenuwpijn in mijn tong wat kan verminderen..

24-04-2021 | Vrouw | 60
mondverzorging (10mg/g)
Tandvleesontsteking
Ik kreeg van de mondhygiëniste een AB kuur plus perio aid mondspoeling ivm paradontitis. Nou was de kuur al hel maar de mondspoeling nog erger. Geen smaak meer zwarte pijnlijke tong mijn keel voelt alsof ik een keelontsteking heb en is vuurrood met bultjes. Moest 2 weken spoelen ben na 1 week gestopt. Niet te doen. Ik spoel nu met zoutoplossing en gorgelen daarmee tegen[lees meer...] de keelpijn. Wat een rotzooi. En je tanden verkleuren er ook nog van. Nooit meer dus.

05-11-2018 | Vrouw | 60
mondverzorging (15mg)
Ontsteking (mond)
Ik kreeg perio aid tandgel voorgeschreven. Lokaal gebruikt tegen tandvleesontsteking. Na een dag kreeg ik door mijn hele mond door problemen met tandvlees. Ik besloot ook te gaan spoelen met perio aid en al mijn tanden te poetsen met perio aid gel. Het gaf direct een zeer branderig gevoel in mijn hele mond. Ik kreeg problemen met mijn smaak. Ik besloot vol te houden, omd[lees meer...]at de tandvleesproblemen niet wilden oplossen. Na een paar dagen kreeg ik een zwelling onder mijn oor en onder kaak. Als ik wat eet wordt de zwelling erger door de kauwbewegingen. Na een aantal uren wordt het iets minder. Maar de zwelling straalt uit naar mijn nek en mijn hoofd. Ik ben me rot geschrokken. Gelukkig las ik net dat iemand anders er ook last van had. Ik ben er nu een dag mee gestopt, maar de zwelling blijft. Ik gebruik het niet meer.

09-03-2017 | Man | 60
Kaakoperatie
Na het plaatsen van meerdere implantaten gebruikt ter voorkoming van infectie. Prima effectief en veel aangenamer in gebruik dan "zuivere" chloorhexidine, zowel in smaak als in (ontbrekende) bijwerkingen ten aanzien van tandverkleuring. Verwacht echter geen wonderen: Dit middel is een ondersteuning van mondhygiëne, geen geneesmiddel voor een al aanwezige schimmel- of bacte[lees meer...]riële infectie.

27-05-2016 | Vrouw | 60
mondverzorging (1,2mg/ml)
Ivm implantaten kreeg ik Perio aid spoelmiddel voorgeschreven. Kreeg direct klachten. Acuut gestopt met die spul en overgegaan om te spoelen met gewoon zoutoplossing. Nu ik zo alle reviews lees, dan vraag ik mij toch werkelijk af dat dit spul nog te verkrijgen is en behandelaars dit nog voorschrijven.

08-03-2020 | Vrouw | 61
Tandvleesontsteking
Helaas ook zeer negatieve ervaring met Perio Aid intensive care 1,12% chloorhexidine + 0,05% CPC. Al na 2 dagen droge mond zere tong en binnenkant wangen, en na gestopt te zijn namen de klachten zelfs toe en nu na 2 dagen dikke zwellingen onder de oren (speelselklieren) en zeer pijnlijke mond.

14-11-2019 | Vrouw | 61
mondverzorging (10mg/g)
bij mondhygiëniste geweest kreeg perio.aid intensive care 0,12% Chlorihexidine +0,05% CPC voorgeschreven om twee weken te spoelen na een dag gevoelige wang en dag twee hele verdikking onder rechter oor, en tijdens het eten werd dat erger, naar tandarts geweest en kon op zich niets vinden, een Opt gemaakt en daar ook niets op te zien, kreeg verwijzing naar de kaakchirurg, n[lees meer...]og niet geweest omdat zwelling minder werd,heb nu diverse recensies gelezen over dit middel van diverse mensen, nu de vraag hoelang heeft de verdikking er nog gezeten na stoppen van die spul,en moet ik nu nog naar de kaakchirurg.

13-11-2019 | Man | 61
mondverzorging (0,12)
Tandverzorging
I.v.m. intensieve gebitsreiniging door mondhygiëniste een week voorafgaand aan de behandeling dit middel 2x per dag gebruikt. Na 3 dagen mondspoeling ontstond plotseling hevige zwelling onder linker oor. Erg pijnlijk bij het eten. Na stoppen spoeling (2 dagen geleden) geen verergering meer maar de zwelling/pijn komt af en toe nog terug.

08-12-2021 | Man | 62
Trekken van tand of kies
Je proeft de hele nacht dat spul ik voel me slecht ook maag is van streek. Ik ga Zoutwater gebruiken en tee tree olie voor dat ik bij de tandarts kom voor operatie, ik heb dat vaker gedaan en het was goed, maar nu kreeg ik dit spul. Gebruik lepeltje zout. Mond spoelen met kokos olie. Ik gebruik voor het trekken van kiezen spoel ik mijn mond voor de tandarts practijk m[lees meer...]et thee tree olie. Daar word ik tenminste niet slecht van. Groet van R..

07-03-2023 | Man | 63
mondverzorging (2mg/ml)
Tandvleesontsteking
Na jaren tandvleesontsteking te hebben op één specifieke plek, Perio aid op advies van de tandarts gaan gebruiken. Ik schrok wel een beetje van de reacties hier op dit forum. Maar voor mij werkt het prima zonder bijwerkingen.

19-10-2022 | Vrouw | 63
mondverzorging (1,2mg/ml)
Bende. Zonde van het geld. Tong staat uren in de fik. Het spul bijt en brandt. Ik ga een andere kopen dit moeten ze echt uit de handel halen. Nu 2 dagen gebruikt maar kap ermee. Ik neem voortaan paro ex van Gum daar heb ik geen last van. En daar zit ook chloorhexedine in dus werkt net zo goed.