Ervaringen met Perio-Aid Mondreiniging

mondverzorging

Tandvleesontsteking (54 meningen)
Trekken van tand of kies (22 meningen)
Tandverzorging (9 meningen)
Aften (3 meningen)

Superol (37 meningen)
Bocasan (24 meningen)
Chloorhexidine Mondspoeling 0,2% (19 meningen)
Hibitane (18 meningen)
Pyralvex (10 meningen)

28-01-2024 | Vrouw | 31
Tandvleesontsteking
Mijn tandvleesontsteking had ik te danken aan mijn nogal wilde poetstechnieken. Ik poets mijn gebit alsof mijn leven ervanaf hangt. Slechte gewoonte, maar ik werk eraan... Buiten veel te wild poetsen,houd ik de tandenborstel niet vast in de juiste hoek. Ik schrob alleen van rechts naar links naar rechts heel hard, maar ik ga niet met de borstel schuin op de tand staan zoda[lees meer...]t de haartjes tussen de tanden komen en dat de randen van mijn tandvlees ook goed worden meegenomen. Dus mijn plaque zit niet op het oppervlak van mijn tand, maar kruipt onder het tandvlees, waar het vervolgens gaat infecteren en ontsteken. Dit was best gevoelig met verwijderen.. Ik ben nu begonnen met perio aid en let nu op aanraden van de tandarts op mijn poetstechnieken. Ook dat laatste lijkt echt wel belangrijk. Mijn tandvlees is weer mooi roze en kalm, bloedt niet meer tijdens flossen, en ik heb ook een stuk minder droge mond! ook geen gezwollen speekselklieren, maar juist minder gezwollen speekselklieren nu de infectie onder mijn tandvlees weg is dankzij perio aid en ik gewoon lief probeer te zijn voor mijn tandvlees tijdens het poetsen. Ik ben in ieder geval blij dat het voor mij werkt en dat het verkrijgbaar is. Tandvleesontsteking kan zeer ernstige gevolgen hebben voor je hart, en andere organen dus ik ben blij dat dit middel bestaat voor snel resultaat. Maar vreselijk natuurlijk voor iedereen die (blijvend) letsel hebben door dit middel.

30-11-2023 | Vrouw | 60
Tandverzorging
Na 1 dag al brandende tong en kaak en tandvlees. Na een week gestopt. De bijwerkingen zijn nog steeds niet weg..zeer pijnlijke tong zelfs nog na 6 maanden. Loop nu bij pijn poli. De zenuwen in mijn tongpapillen zijn aangetast door perio aid. Ik krijg nu 1 x per 2 maanden een lidocaïne infuus om te kijken of dit de zenuwpijn in mijn tong wat kan verminderen..

12-10-2023 | Vrouw | 31
Tandvleesontsteking
Op advies van de mondhygiëniste gaan gebruiken. Na 2 dagen ineens geen smaak meer, branderig gevoel en mijn tong wat dikker. Eerst dacht ik dat ik corona oid zou hebben, maar toen ik voor de zekerheid bijwerkingen ging opzoeken, wist ik zeker dat het van deze mondspoeling kwam. Hij gaat de kast weer in!

23-08-2023 | Vrouw | 56
mondverzorging (10mg/g)
Tandvleesontsteking
Ik heb een brandende tong mijn wangen zijn kapot van binnen en nu zijn mijn klieren heel erg opgezet aan de ene kant lijkt het wel de bof Stop er direct mee zo een afspraak bij de tandarts

23-06-2023 | Vrouw | 66
Trekken van tand of kies
Ik zal dit product nooit meer gebruiken. Heb nu al meer dan twee weken constant pijn in m’n mond en geen smaak van mijn eten.

27-05-2023 | Vrouw | 52
Trekken van tand of kies
Voorgeschreven gekregen na extractie van mijn bijna volledige gebit bij de kaakchirurg. Het werkt bij mij. Kan het niet vergelijken met een zoutoplossing in dit geval over de effectiviteit of het beter is. Zoutoplossing heeft mij in het verleden ook goed geholpen. Geen vieze smaak, geen bijwerkingen zoals velen hier beschrijven daar kan ik mij niet in vinden. Tijdens [lees meer...]gebruik klein beetje tintelend gevoel, maar dat heb ik ook bij een gewone mondspoeling . Gevoel is ook na het spoelen weer weg .

26-05-2023 | Vrouw | 47
mondverzorging (2mg/ml)
Tandvleesontsteking
Op aanraden tandarts dit middel gebruikt vanwege tandvleesontsteking. Twee keer daags spoelen gedurende twee weken. Apotheek ook om advies gevraagd en deze raadde aan ochtend en avond te spoelen. Er vanuit gaande dat deze professionals kundig en bekwaam zijn wat betreft medicatie het middel dus ook keurig zoals voorgeschreven gebruikt. In het begin nergens last van geh[lees meer...]ad. De smaak is zelfs verfrissend pepermuntachtig, Nu een week later rare klachten die ik niet meteen heb gelinkt aan dit product. Nadat ik ging googelen op bijwerkingen tot de conclusie gekomen dat de klachten passend zijn bij het gebruik. Het gevoel van een dikke opgezwollen tong, droog gevoel in keel alsof ik te weinig speeksel heb. Slikken gaat moeizaam, brok in keel gevoel. Prikkelend gevoel van de tong, klieren opgezet in de hals bij de oren. Smaak is beïnvloed, rare vieze smaak beetje bitter. Vooral achter in de keel een soort schuurpapier gevoel. Ik stop per direct met dit middel en ga over op huismiddeltjes. Mijn advies is om de bijwerkingen goed in de gaten te houden en mocht u dit ervaren dan medisch advies inwinnen of dit middel wel voor u geschikt is. Ik hoop dat mijn klachten snel afnemen. Het zijn echt hele nare bijwerkingen.

23-05-2023 | Vrouw | 59
Tandvleesontsteking
Na een wortelkanaal behandeling via de kaak gingen de hechtingen wat ontsteken Op advies van assistent van kaakchirurg begonnen met perio aid mondspoeling. Na eerste dag al een andere smaak in mond en brandend gevoel. Aangezien dit de bijwerkingen waren er mee doorgegaan. De bijwerkingen zouden verdwijnen na het stoppen van de spoeling. Na 8 dagen gestopt..hele mond in br[lees meer...]and en heel pijnlijk. Nu 5 dagen het stoppen terug naar kaakchirurg. Smaak is niet teruggekomen. Test gehad. Rechter helft tong smaak weg en linker helft nog een beetje. Tong is geel geworden. Conclusie van kaakchirurg.. Mondbranden...nu een antischimmelgel gekregen. Het kan een lang traject worden en of mijn smaak of mijn brandende tong en mond goed kan komen, daar kon de kaakchirurg antwoord op geven..afwachten...het is een hel nu...dit product is zo schadelijk..snap niet dat dit aangeraden wordt...

18-05-2023 | Vrouw | 45
Tandvleesontsteking
Mijn kies ging los staan vanwege te diepe pockets. Tandarts heeft de zijkanten van het tandvlees wat opengemaakt zodat deze mondspoeling goed zijn werk kon doen. Wat een vies spul. Alles smaakt vies, mijn tong en de binnenkant van mijn wangen staan al dagen in brand. Gebruik het nu een week, maar het word alleen maar erger. Ik stop ermee en zal ook bij de tandarts aangeven[lees meer...] dit niet meer voor te schrijven.

05-05-2023 | Vrouw | 30
Tandvleesontsteking
Van de tandarts moest ik de perio-aid tandpasta gaan gebruiken. Na een week heftige bijwerkingen: aften/blaasjes, branderige tong, rode lippen aan de binnenkant en pijn. Veel pijn en stress die hierbij komt kijken. Uiteindelijk moest de huisarts zeggen dat dit door de perio-aid komt. De tandarts leek dit onwaarschijnlijk.. Ik slaap er al dagen slecht van... Voor de tan[lees meer...]dvleesontsteking heeft het niets gedaan en moet ik naar de kaakchirurg.

09-04-2023 | Vrouw | 51
Tandvleesontsteking
Ik ben na 4 dagen gestopt. Toen ik hier meerdere zelfde klachten zag wist ik dat niet aan mij lag.Mijn smaak is veranderd alles is vies. Heb meer last van mijn tandvlees als daarvoor. En ook zere tong. Ik heb t gekregen voor 2 kiezen waarvan de pockets te diep waren maar ga iets anders vragen aan de tandarts.

31-03-2023 | Vrouw | 31
mondverzorging (1,2mg/ml)
Na een behandeling bij kaak chirurg dit voorgeschreven gekregen. Direct een zeer brandende tong. In avond voor slapen gespoeld. Uren later, de volgende ochtend nog steeds. Best heftig… ik ga eens kijken voor alternatieven.

22-03-2023 | Vrouw | 49
Cystische fibrose
Cyste moest verwijderd worden tussen 2 kiezen . Smaakverlies vreselijk en extreem droge mond- zelfs al 3 dagen gestopt- en nog steeds geen smaak. Wat een troep. Zelfs water smaakt zelfs enorm vies

21-01-2023 | Vrouw | 26
Trekken van tand of kies
Na verstandskiezen trekken advies gekregen om deze mondspoeling te gebruiken. Elke keer na gebruik vreselijke last van mijn mond. Ook super droge mond en als kers op de taart ook geen smaak meer. Wat een rotzooi is dit. Waarom wordt dit nog verkocht?

19-10-2022 | Vrouw | 63
mondverzorging (1,2mg/ml)
Bende. Zonde van het geld. Tong staat uren in de fik. Het spul bijt en brandt. Ik ga een andere kopen dit moeten ze echt uit de handel halen. Nu 2 dagen gebruikt maar kap ermee. Ik neem voortaan paro ex van Gum daar heb ik geen last van. En daar zit ook chloorhexedine in dus werkt net zo goed.

10-08-2022 | Vrouw | 70
mondverzorging (2mg/ml)
Tandvleesontsteking
storende verkleuring van tanden , bruine aanslag, gestopt met gebruik.\\ Aanslag niet weg te poetsen. Gebruikt 3 - 4 weken, 1 keer per dag gespoeld en 2 keer per dag gepoetst