Ervaringen met Avamys

Hooikoorts (27 meningen)
Huisstofallergie (4 meningen)

20-01-2011 | Vrouw | 27
Sinusitis
Op aanraden van huisarts gebruikt nadat ik op het vliegtuig ontzettende last had van mij sinussen. Ik had sowieso verschillende keren (minstens 5 a 6 keer) per jaar sinusitis. Huisarts zei dat het effect pas na 5tal weken merkbaar zou worden. Gebruik het product nu bijna een half jaar en heb in al die tijd nog geen enkele keer sinusitis gehad. Ik gebruik het product 's av[lees meer...]onds voor het slapengaan. Soms is mijn neus door de dag een beetje verstopt. Ik spray Avamys en kan de hele nacht zonder problemen ademen. Huisarts zei me wel om de spray 'naar de buitenkant' van de neus te richten omdat er anders een gevaar bestaat voor je neustussenschot. Misschien een tip voor de mensen die kleine bloedinkjes hebben?

17-08-2010 | Vrouw
Diverse allergieën
Van KNO arts voorgeschreven gekregen. Werkt perfect, neus goed open maar wel keelpijn(?) 1 maand moeten stoppen en de keelpijn is verdwenen, nu weer sinds 1 week bezig en keel begint weer te irriteren. Hopelijk kan ik het toch blijven gebruiken en ligt het niet aan de avamys.

27-06-2010 | Vrouw
Xylometazoline-gewenning
Ik gebruikte de xylometazoline-neusspray van de drogist al 5 jaar en die mag je maar 5 dagen gebruiken. Daarom kreeg ik eerst Flexonase, maar dat hielp niet tegen de dichte neus. Daarna kreeg ik Avamys, en dat werkt goed. Probleem is alleen dat ik nog steeds niets ruik, maar ik weet niet of dat aan de spray ligt. Ik snuit wel ongeveer dagelijks bloed met stukjes, ik den[lees meer...]k dat dat een bijwerking is, maar 1 keer snuiten en het is ook weer over. Mijn neus is nu al drie maanden open, dus wat dat betreft helpt het super!

20-05-2021 | Vrouw | 35
fluticasonfuroaat (27,5ug/do)
Middel werkt goed tegen verstopte neus. Echter ben ik neerslachtig als ik dit gebruik en heb ik een druk op het hoofd. Meer mensen met deze ervaring?

04-08-2020 | Man | 65
fluticasonfuroaat (50ug/do)
Ademhalingsproblemen
Gebruik het medicijn nu 3 kwart jaar. En ik heb het idee dat ik langzamerhand kortademig ben geworden. Ben een fervent kajakker op ruwe wateren Markermeer met minimaal windkracht 4. Bij aanvang van mijn tocht merk ik dat ik iedere keer neiging heb tot bijademen. Ik heb dit vroeger ook gehad toen ik heel veel aan het hardlopen was. Ik rookte toen nog wel, en kreeg toen dez[lees meer...]elfde verschijnselen van kortademigheid. Toen ik spontaan stopte met roken, verdwenen deze verschijnselen. Ik rook inmiddels al 40 jaar niet meer. Ook heb ik verhoogde hartslag, en onregelmatige hartslag.

27-05-2020 | Vrouw | 33
Allergische reactie
Door dat ik in Begin februari een heftige griep heb gehad al 3 maanden veel last van vermoeidheid en allerlei allergieën en astmatische klachten ontwikkeld

05-10-2016 | Vrouw | 13
fluticasonfuroaat (27,5)
ik heb een neuspoliep waardoor ik soms wat minder goed ademhaal en paniekaanvallen krijg. Bij de spray had ik niet zo veel bijwerkingen door in het begin, maar het wordt elke dag erger. Bijwerkingen: hoofdpijn, duizelig, warmte, benauwd, kortademigheid. Maar ik wil niet stoppen, want ik wil wel dat ik weer normaal kan ademen, maar anders moet ik het laten branden of operat[lees meer...]ie??

07-07-2016 | Vrouw | 50
fluticasonfuroaat (27,5ug/do)
heb hier nog niet zo veel ervaring mee. Had jaren geleden nasacort maar dat hielp na lange tijd niet meer. smaak verandering, beetje misselijk

13-09-2014 | Man | 50
Bijholteontsteking
Gebruik het nu zo'n 6 weken. Omdat ik al onstabiel was werd ik dat nog erger. Na 1 keer 2 keer op een dag te hebben gespoten nam onrust weer toe, dat is nu zo'n 2 weken geleden. De onrust neemt nu langzaam weer af en de benauwdheid is een stuk minder. Ik hoop dat het weer snel beter gaat en dan blijf ik dit voorlopig even gebruiken. Zijn er nog meer mensen met de zelfde er[lees meer...]varing.

21-02-2013 | Man | 43
fluticasonfuroaat
Had Chronisch verstopte neus, gebruikte hier avamys voor, kno arts heeft vervolgens stootkuur voorgeschreven en ben daarna overgegaan op Nasonex, werkt beter bij mij, wel tijd nodig gehad voor het aansloeg en bijwerkingen verminderden.

25-05-2012 | Vrouw | 53
fluticasonfuroaat
Gebruik Avamys sinds maandag dus pas 3 dgn. Heb het van mn HA voorgeschreven gekregen omdat ik sinds september 2011 wakker word van een hevige pijn achter/boven mn linker oog. Dacht zelf aan een bijholte ontstekeing en verwachte dat dit vanzelf wel over zou gaan maar helaas niet het geval. Nog een poosje aangekeken en in december de HA gebelt.Ook hij dacht aan een bijho[lees meer...]lte ontsteking dus een AB kuur gehad die niet hielp. Begin dit jaar weer contact opgenomen met mn HA nu dacht hij aan een allergie dus daar medicatie voor gehad en bloed laten prikken waar inderdaad uit bleek dat ik allergisch ben voor graspollen en de huidschilfers van honden. Ook de medicatie daarvoor geeft niet het gewenste resultaat word nog steeds vrijwel iedere nacht wakker van een hevige pijn achter/boven mn linker oog. Nu dus dit middel leek na 2 dagen te helpen niet wakker geworden van de pijn maar vanmorgen werd ik er dus weer wakker van. Kijk het nog even aan tot na het weekend is er geen verbetering dan ga ik weer mn HA bellen.

03-03-2012 | Vrouw | 45
Hooikoorts
Tegen hooikoorts gebruikte ik Beconase, Rhinocort, Fluctuasone etc. Avamys is zeker een van de betere, maar de bijwerkingen zijn alarmerend!!! Ik had last van traanogen, en het gevoel van zand in mijn ogen en getroebleerd zicht. Ik begreep het niet, totdat ik de bijsluiter las. Ik ben meteen gestopt en sindsdien geen last meer. Hij is misschien beter dan andere sprays op b[lees meer...]asis van corticoïden, maar je moet goed letten op de bijwerkingen. Voor mij, terug naar de oude sprays!!!

23-08-2011 | Vrouw | 47
Verkoudheid/verstopte neus
Persoonlijk vind ik de drukknop erg onhandig. Ik kan niet echt kracht zetten en weet hierdoor niet of ik wel voldoende heb geinhaleerd. Ga aan huisarts een meer "praktische" spray vragen.

05-01-2011 | Vrouw | 37
Bloed bij het snuiten
ik heb Avamys en met prednisolon gekregen op 22 december van mijn longarts en die medicijnen moet ik een maand gebruiken maar avamys neusspry helpt mij nog niet echt ik heb nog steeds als ik mijn neus snuit dat daar bloed proppen tussen zit. en 20 januari moet ik weer naar de longarts toe.

01-05-2023 | Man | 53
fluticasonfuroaat (27,5ug/do)
Ivm vocht achter de trommelvliezen dit middel gebuikt. Bijwerkingen al na 1dag al brandende ogen , na 2 weken kortademig Verder zijn de klachten niet verminderd

04-03-2023 | Vrouw | 40
fluticasonfuroaat (27,5ug/do)
Binnen 2 weken bloedneuzen. Ik heb het gekregen na mijn neusingreep. Vergroten van de neusschelpen. Heb chronische allergie. Als kind ook veel bloedneuzen en meerdere keren dicht gebrand. Sinds gebruik van deze neusspray weer bloedneuzen. Heb ook mometason gebruikt, flixonase. Mijn verstopping is ondanks de operatie + neusspray nauwelijks weg. Snurk als een malle. En ben [lees meer...]altijd buiten adem. Ik ben een neusademhaler. Krijg niet genoeg lucht. Dat word weer terug naar de KNO.