Ervaringen met Avamys

Huisstofallergie (4 meningen)

29-06-2010 | Vrouw
fluticasonfuroaat
Na operatie bijholtepoliepen
een erg branderig gevoel in keel dat uitstraalt op tong en het eten/drinken van bepaalde middelen bijna onmogelijk maakt. gebruiksgemak is goed.

09-02-2024 | Man | 74
fluticasonfuroaat (27,5ug)
Jaren Avamys gebruikt en bevalt prima voor mijn chronische allergie. Hierdoor kan ik beter slapen met open neus. Nus is mij sinds een half jaar Fluticasonfuroaat ongevraagd opgedrongen door mijn Apotheek onder het mom dat het niet meer leverbaar zou zijn en dus ook niet meer wordt gemaakt. Dit product haalt het niet bij Avamys, ik snap ook niet waarom (want dezelfde[lees meer...] stof) maarna een tijdje merkt ik dat het negatief ging werken en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Raar ook dat het met een leugen wordt gebracht terwijl het gewoon gemaakt en verkocht wordt! Ga maar eens uitgebreid Googlen! Slecht voor het vertrouwen .....

19-01-2024 | Man | 67
Ademhalingsproblemen
Jaren problemen gehad om door de neus te ademen. Vreselijk benauwd ‘s nachts . Na gebruik van avamys was dit voor bijna 100% verdwenen . Helaas is dit middel niet meer te verkrijgen en word dit vervangen door fluiticason. Dit is absoluut niet het zelfde en werkt bijna niet . Wordt tijd dat dit terug op de markt komt .

15-01-2024 | Man | 56
fluticasonfuroaat (27,5ug)
Goede ervaringen. Sinds gebruik avamys vrijwel geen problemen met neus en longen gehad

20-10-2023 | Man | 76
fluticasonfuroaat (27,5ug/do)
Ik gebruik al 4 jaar Avamys neusspray en ik heb geen last meer van nachtelijk vollopen van de neusholtes. Nu krijg ik van de apotheek te horen dat Avamys niet meer leverbaar is. Het generieke produkt heeft een verstuiver die veel minder werkt en dus snachts meer klachten geeft. WAAROM ?

08-07-2023 | Man | 55
fluticasonfuroaat (27,5ug/do)
Op aanraden van Specialist naar deze neusspray overgestapt. Superfijn en minder bijsmaak in de keelholte. Nu verneem ik van mijn apotheek dat dit middel uit de handel gaat. Jullie iets bekend?

02-06-2023 | Man | 30
Hooikoorts
Al mijn hele leven enorm veel last van hooikoorts, in dusdanige mate dat ik in de lente eigenlijk niet buiten kwam. Uiteindelijke via de allergoloog Avamys voorgeschreven gekregen en alle hooikoortsklachten zijn weg en ik verneem geen enkele bijwerking. Ik gebruik dit middel nu 2 jaar en ik begin altijd vroeg in het jaar (voordat knoppen aan de bomen zitten) met het inne[lees meer...]men.

31-05-2023 | Man | 37
Hooikoorts
Alle andere medicijnen werkten niet voor mij. Jeukend gehemelte, jeukende ogen, enz. En enorm veel last gehad van bijwerkingen (super vermoeid/slaperig). Op aanraden van een familielid Avamys neusspray geprobeerd en als een wonder werkt het heel goed voor mij. En nog frappanter: nul (!) bijwerkingen. Niks te merken. Kan gewoon weer (tijdens de hooikoortspiek) de hel[lees meer...]e dag naar buiten, hardlopen, enz. Pas einde dag dan wat jeukende ogen, maar that’s it.

01-05-2023 | Man | 53
fluticasonfuroaat (27,5ug/do)
Ivm vocht achter de trommelvliezen dit middel gebuikt. Bijwerkingen al na 1dag al brandende ogen , na 2 weken kortademig Verder zijn de klachten niet verminderd

06-04-2023 | Man | 43
fluticasonfuroaat (50ug/do)
Ik heb een neustussenschot correctie ondergaan ivm weinig lucht en lichte slaapapneu. dit ging super! veel van mijn klachten waren over. totdat ik dit medicijn ging gebruiken wat ik van de kno arts kreeg voorgeschreven.... na 2 weken voelde ik het alweer achteruit gaan. na 1 maand kwam ik niet vooruit. na 2 maanden kwam de moeheid en was ik behoorlijk neerslachtig. na 3[lees meer...] maanden voelde ik me echt kl#te, misselijk, duizelig en soms zelfs neiging tot flauwvallen. Dus maar naar de huisarts gegaan en vervolgens weer naar de kno arts. Ik kreeg een MRA beugel voor de slaapapneu want dat was toch de oorzaak. Totdat ik me plots realiseerde dat het misschien wel eens aan dit middel kon liggen, waar ik me totaal niet bewust van was. Ik heb op deze site gekeken en veel reacties kwamen overeen met mijn ervaringen. k ben acuut gestopt met dit spul en na een week voel ik me al een stuk beter! Ik heb het 4,5 maand gebruikt, dus heb wat 'afkick'verschijnselen. Ik heb de afspraken voor de MRA beugel weer afgezegd, want de nieuwe problemen kwamen gewoon door dit spul! wees dus bewust met dit spul, want het is rotzooi en nog eens gevaarlijk ook!

23-06-2022 | Man | 55
Hooikoorts
Ogen percies gezwollen en dan ademhaling die moeilijker was dus gestopt

16-04-2022 | Man | 18
vocht achter het trommelvlies

11-10-2021 | Man | 59
fluticasonfuroaat (50ug/do)
Ik had last van bijholte ontstekingen. Bleek vrij serieus te zijn. Met ontstoken botweefsel en eenzijdige potentieel kwaadaardige poliepen. Twee goede operaties die prima zijn geslaagd. Complimenten aan de KNO arts. Kreeg wel voor een zeer lange tijd nacontrole (jaren). Ook Avamys voorgeschreven en gebruikt. Geen last en het zou poliepen tegen houden of afremmen. Na een pa[lees meer...]ar jaar kreeg ik hoofdpijnen en irritaties in de neus. Waarschijnlijk doordat ik ineens een ander merk kreeg. Daarna af en toe niet meer gebruikt. Ik had gewoon veel last van deze hoofdpijn en droogte. Weer terug op de Avamys, maar dat werkte ook niet. Gestopt tegen het advies in. Ik had er zo veel last van. Nu 2 jaar veel klachten en weinig steun van de KNO artsen. Ik experimenteer veel met cocosvet smeren en olijfolie (eerste persing en naturel). Deze nemen de droogte weg. Dus heb ik van de Avamys wel een ernstige bijwerking overgehouden waar ik heel veel last van heb. Nu heb ik Flixonase, maar ben daar erg onzeker over. Ik ben er nog niet mee begonnen. Die bijholtes zijn echt een serieus probleem die veel invloed hebben op de lol in mijn leven. Ook bij mij is dit allemaal gestart nadat ik van de stand naar een dorp ben verhuist. Avamys, wel gebruiken maar nooit erg lang doen. Je neusslijmvlies kan hier niet zo goed tegen. Sterkte allemaal.

04-08-2020 | Man | 65
Ademhalingsproblemen
Gebruik het medicijn nu 3 kwart jaar. En ik heb het idee dat ik langzamerhand kortademig ben geworden. Ben een fervent kajakker op ruwe wateren Markermeer met minimaal windkracht 4. Bij aanvang van mijn tocht merk ik dat ik iedere keer neiging heb tot bijademen. Ik heb dit vroeger ook gehad toen ik heel veel aan het hardlopen was. Ik rookte toen nog wel, en kreeg toen dez[lees meer...]elfde verschijnselen van kortademigheid. Toen ik spontaan stopte met roken, verdwenen deze verschijnselen. Ik rook inmiddels al 40 jaar niet meer. Ook heb ik verhoogde hartslag, en onregelmatige hartslag.

30-11-2019 | Man | 62
Verkoudheid
Vorig jaar 2018 kreeg ik dit medicijn voor het eerst voorgeschreven. Dit vanwege een hevige verkoudheid . Het heeft mij zeker geholpen. In juni 2019 weer flink verkouden / taai slijm / een wat dichtgeklapte trommelvlies. En ook toen heeft Avamys mij goed geholpen. Ik gebruikte toen neusspray van Kruidvat etc, maar die hielp niet. Ruim een week ben ik weer flink verkoude[lees meer...]n, en naast Acetylcysteine en codeïne gebruik ik nu ook weer Avamys erbij. Ik zie het echt als een medicinale neusspray waar geen andere neuspray tegen op kan. Tja anders moet ik weer aan de antibiotica/Amoxiline. Eind volgend jaar vlieg ik naar Indonesië en meestal ben ik bij aankomst zwaar verkouden en dat door de airconditioning in het vliegtuig. Deze keer zal ik zeker het flesje Avymys meenemen, anders moet ik weer aan de antibiotica. Ik vind Avymys een effectieve medicinale neusspray. Heb voor zover ik weet geen bijwerkingen. Dus ben content met deze neusspray

22-11-2018 | Man | 61
fluticasonfuroaat (27,5ug/do)
Ik gebruik dit medicijn naar ruim 1 week, hoofdpijn an andere klachten na gebruik (gestopt) van Dymista zijn verdwenen , ik ben zeer tevreden tot nu toe over Avamys.