Avamys

Allergie (20 meningen)
Huisstofallergie (2 meningen)

16-04-2015

Allergie

Ik reageerde een aantal maanden allergisch op mijn nieuwe matras en kreeg het heel erg benauwd, zelfs de hooikoorts tabletten hielpen niet genoeg. Neusspray gekregen en uiteraard een ander matras. Het hielp tegen de allergie de spray maar ik kreeg er heel erg hoofdpijn van. Nu een paar maanden later gebruikte ik het voor mijn hooikoorts 2 dagen en ik heb nooit hoofdpijn en[lees meer...] nu al 2 dagen flinke. Dus ik gebruik het nooit meer. Dan maar niezen !
03-09-2014

Avamys (fluticason)

ik had last van veel slijm in mijn keel al een aantal jaren van alles geprobeerd flumicil,bisolvon.....huismiddeltjes niets die hielp....tot mijn huisarst avamys vooschreef...het begon gauw te werken....nu heb ik geen last meer van dat onbetant slijmgevoel in mijn keel....Ben blij dat ik er eindelijk van verlost ben ....
25-05-2012

Avamys (fluticason)

Gebruik Avamys sinds maandag dus pas 3 dgn. Heb het van mn HA voorgeschreven gekregen omdat ik sinds september 2011 wakker word van een hevige pijn achter/boven mn linker oog. Dacht zelf aan een bijholte ontstekeing en verwachte dat dit vanzelf wel over zou gaan maar helaas niet het geval. Nog een poosje aangekeken en in december de HA gebelt.Ook hij dacht aan een bijho[lees meer...]lte ontsteking dus een AB kuur gehad die niet hielp. Begin dit jaar weer contact opgenomen met mn HA nu dacht hij aan een allergie dus daar medicatie voor gehad en bloed laten prikken waar inderdaad uit bleek dat ik allergisch ben voor graspollen en de huidschilfers van honden. Ook de medicatie daarvoor geeft niet het gewenste resultaat word nog steeds vrijwel iedere nacht wakker van een hevige pijn achter/boven mn linker oog. Nu dus dit middel leek na 2 dagen te helpen niet wakker geworden van de pijn maar vanmorgen werd ik er dus weer wakker van. Kijk het nog even aan tot na het weekend is er geen verbetering dan ga ik weer mn HA bellen.
29-07-2016

Allergie

sinds avamys veel minder bijwerkingen vd allergie voor gras, -boompollen en huisstofmijt. Begin is de bloedneus vervelend, maar effect op de lange duur is geweldig.
07-02-2015

Apneu

04-07-2011

Avamys (fluticason)
Reactie op uitwerpselen van de huisstofmijt

Verhoogde oogdruk (glaucoom), lastige verstuiver met die drukknop, hoge prijs.
11-06-2013

Avamys (fluticason)

Jaren heb ik chronisch normale neusspray gebruikt ivm met mijn verstopte neus. 2 jaar loop ik nu bij een longarts ivm apneu, diverse spray geprobeerd, resultaat nihill en veel bloedneuzen. Nu gebruik ik 2 maanden Avamys en heb ik gewone neusspray praktisch niet meer nodig. 1 flesje in 3 mnd normaal 2 per week. Voor mij een oplossing. Helaas geringe hoeveelheid per busje.
22-11-2011

Verstopte neus

gebruik al meer dan 30jaar nasivin. echter heb ik vorige week van de kno arts avamys voor geschreven gekregen, dat ik 6weken moet gebruiken. de eerste 5 dagen heb ik overdag avamys gebruikt en voor het slapen gaan zat mijn neus toch weer dicht en heb ik nasivin gebruikt. echter de 6e dag heb ik de nasivin kunnen laten staan omdat de neus open bleef. dit is gewoon weg h[lees meer...]eel goed. hopelijk blijft dit zo.
09-11-2011

Verstopte neus

Ik heb dit middel zeer lang gebruikt, ben abrupt gestopt en heb meteen daarna klachten gekregen van benauwdheid en ademhalingsproblemen, Ik kreeg ook heel veel gestold bloed dat ineens los kwam. Ik heb nu geen verstopte neus meer, maar heel veel klachten die astmatisch lijken, Pas op als je stopt, mogelijk moet je afbouwen, ik heb dat niet gedaan en heb nu heel veel proble[lees meer...]men waar de artsen nu geen oplossing voor weten!
10-01-2019

Avamys (fluticason)

Tob al 4 jaar met gezichtsverlies/wazig zien. Steeds aan huisarts, kno-arts, oogarts en zelfs Oogziekenhuis gevraagd of Avamys kwaad kon: nee, kon ik rustig gebruiken. Nu blijkt dat ik staar/cataract heb en dat dat wel degelijk een bijwerking van Avamys kan zijn
15-06-2017

Hooikoorts

Had flinke reactie midden boven op mijn hoofd. Erg veel moeite 'er bij' te blijven. Voelde de druk om mijn ogen te sluiten. Erg slaapverwekkend. Al na enkele malen gebruik Had moeite wakker te blijven en snapte eerst niet waarvan het kwam. Mogelijk in combinatie met andere medicijnen?
22-04-2018

Hooikoorts

Neusspray, 1x per dag 2 pufjes in elk neusgat. Het overtollig snotteren reduceerde zich al na de eerste inname. Dat was op de woensdag. Vanaf de eerste inname kreeg ik last van kortademigheid. Maar zo erg, dat ik na een korte inspanning zeker 30 minuten nodig heb om bij te komen. In eerste instantie had ik niet gedacht aan de neusspray in combinatie met mijn klachten. Pas [lees meer...]zaterdag avond, na mijn laastst inname vroeg ik me af waarom ik ineens moeilijker kon ademen. Ik ben de bijsluiter gaan lezen en zag daar dat kortademigheid een van de bijwerkingen kan zijn. Terwijl ik dit berichtje schrijf piep ik tijdens het ademhalen alsof ik astma heb. Ik moet steeds extra diep ademhalen om voldoende zuurstof binnen te krijgen. Vannacht was het zo eng dat het leek alsof het ademhalen niet meer vanzelf ging, maar dat ik bewust moest gaan inademen, ik was bang om in slaap te vallen, bang dat het ademen dan misschien zou gaan stoppen. Morgen, maandag, ga ik terug naar de huisarts en haar vragen of dit medicijn mijn longen beschadigd heeft en of dit weer overgaat. Als ze daar dan wel een goed antwoord op heeft. Ik ga het in ieder geval niet meer innemen.
23-08-2011

Hooikoorts

Avamys is voor mij zeer effectief tegen de hooikoorts. Ik gebruik dit middel nu 3 jaar elke dag en heb sinds het gebruik meer slaap nodig - zeker 1 uur meer per nacht. En wanneer er veel pollen in de lucht zijn heb ik last van een zwaar "gonzend" hoofd en vermoeidheid.
22-11-2018

Allergie

Ik gebruik dit medicijn naar ruim 1 week, hoofdpijn an andere klachten na gebruik (gestopt) van Dymista zijn verdwenen , ik ben zeer tevreden tot nu toe over Avamys.
15-03-2018

Hoest

Minder hoesten meer lucht door de neus
21-04-2013

Allergie

Ik gebruik weer otrivin is het enige wat helpt om verlost te worden van de hoofdpijn en de migraine , eindelijk geen griep meer in mijn hoofd.. Ook is het tuitje veel te kort van de spray het loopt er gewoon weer uit en ik heb erge bloedneuzen gehad in het begin.. Ik vind het een stomme verpakking veel omhulsel weinig effectieve inhoud.. Hiervoor heb ik fluticason gebru[lees meer...]ikt inhoud zat in glas en was veel effectiever om te sprayen in de neus

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (510) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum