Ervaringen met Fluticason neusspray

Ademhalingsproblemen (2 meningen)

28-03-2024 | Vrouw | 30
Hooikoorts

bittere smaak

Neusspray gekregen voor hooikorts allergie. 3 weken aan een stuk door gebruikt.. week gestopt en nu krijg ik ineens bijwerkingen zoals vieze bittere smaak in mijn mond, het is zo erg dat ik niet eens meer kan eten want niks smaakt meer.. vreselijk

16-03-2024 | Man | 85
Verkoudheid
Geen effectiviteit. Al 2 weken gebruikt. Hoest en slijm niet vermindert.

05-03-2024 | Vrouw | 72

zichtproblemen spasme

Met Avamys geen problemen. Die verstuiver werkte perfect. De flutication loopt helemaal de keel in. Na 3 maanden dit middel genoemde klachten. Zelfs naar de neuroloog en daar alle mogelijke onderzoeken gehad . Veel kosten dus voor de maatschappij. Gestopt met de flutication en geen klachten meer.

12-02-2024 | Man | 36
fluticason (27,5ug/do)
veel bijwerkingen je hele neusvlieslijm gaat juist kapot door dit medicijn bloeden, er moet een medicijn komen die het neusslijmvlies juist beschermd en ontsteking remmend is door de droogte komen alle pollen direct op je huid waardoor de hooikoorts erger is, het slijm snot beschermd je neus en heb je nodig

17-01-2024 | Vrouw | 42
Hooikoorts
Wat een ramp van een medicijn. Het werkingsmechanisme/verstuiver werkt niet goed, waardoor de vloeistof niet goed naar binnen komt maar eruit sijpelt. Ook verstuift het in dikke, grote druppels en komt zo niet goed daar waar het moet werken. Ik hoopte nog dat ze Avamys terug zouden halen, maar na dit alles gelezen te hebben geen hoop meer. Wat nu? Straks als het lente en z[lees meer...]omer wordt kan ik niet meer naar buiten. Voor de fabrikant (Basic Pharma): dit medicijn werkt gewoon niet!

25-12-2023 | Vrouw | 24
fluticason (27,5ug/do)
Na 2 jaar Avamys dit nieuwe goedje meegekregen van de apotheek want Avamys is niet meer leverbaar. Ik kreeg Avamys ivm chronische verkoudheid, allergie en hooikoorts. Sinds ik deze andere neusspray heb en in gebruik heb, ruikt de omgeving naar chloor, daarnaast lopen mijn holtes vol en heb ik vrijwel dagelijks hoofdpijn. Oftewel alle klachten die ik had voor ik Avamys kree[lees meer...]g zijn terug door deze lullige neusspray.

11-12-2023 | Man | 53
fluticason (50ug/do)
ik heb deze neus spray gekergen van mijn huisarts omdat Flixonase neus druppels niet meer verkrijgbaar is omdat het bedrijf gestopt is met het produceren er van . ik heb het 3 dagen gebruikt .ik wou dat ik het nooit had gebruikt wat een bocht is dit spul ik had heel de dag een droge mond vieze chemiese smaak in me mond eet slust was weg proefde me eten niet meer ik ro[lees meer...]ok heel de dag een soort van chemische lucht wat je kan vergelijken met Glassex maar dan zurig chemisch vooral bij het warm eten en hoofdpijn werd misselijk er van .ik ben nu 1 dag gestopt ruik het nog steeds ik hoop dat het weg ga die gore lucht . mensen die dit lezen denk goed na voor je deze troep ga gebruiken het is echt wagelijk spul

10-11-2023 | Vrouw | 43
Verkoudheid
Door leveringsproblemen met Avamys Fluticason neusspray meegekregen. Zou exact hetzelfde zijn. Wat een ramp. Gigantische hoofdpijn, holtes verstopt, ben steeds aan het sniffen en steeds het gevoel dat je moet snuiten. Ben er nee gestopt en de klachten namen na een paar dagen af. Maar de klachten waarvoor ik het kreeg zijn er dus ook weer. Iemand een goed alternatief gevon[lees meer...]den?

01-10-2023 | Vrouw | 64
fluticason (27,5ug/do)
Omdat avamys niet meer leverbaar is, dit middel als vervanging gekregen. Ik wou dat ik het nooit had genomen. Heb me ontzettend vervelend gevoeld, extreem droge mond erdoor, vieze smaak, tinnitus werd erger, erg vermoeid enz. Ik hoef het echt nooit meer.

27-09-2023 | Vrouw | 64
fluticason
Oorsuizen
Sinds twee maanden oorsuizing, eerst otrivin neusspray nu sinds twee weken fluticason erbij heb het idee dat het geluid steeds scherper wordt in mijn hoofd. Heeft iemand hier ervaring mee?

11-09-2023 | Man | 32
Voorhoofdsholteontsteking
Door de huisarts voorgeschreven ivm voorhoofdsholteontsteking en hooikoorts. Na gebruik werd het alleen ma erger ma moest het blijven proberen. Alles ging alleen ma dichter zitten. Iedere keer 2 weken antibiotica en pijnstillers gekregen want ging kapot van de pijn. Tussen door veel gestoomd en gespoeld met nasaal zout op hun advies. Hierdoor is in tussen tijd mijn neus s[lees meer...]chot gaan afsterven waardoor er een opening tussen de neus gaten is gekomen. Heel vaak tussen door na de huisarts en ziekenhuis om te laten kijken en wat ze konden doen om het op te lossen. Mijn werveling in mijn neus is niet meer optimaal waardoor hij niet goed leeg gesnoten kan worden en van de ene naar de andere kant gaat het snot als ik snuit. Neus slijmvlies is erg ontstoken. Toen heeft het ziekenhuis het Radboud een röntgenfoto’s, scan, bloedprikken en urine ingeleverd etc tussen door vaker. Maar hier kwam niet veel uit, alleen dat mijn ontstekingswaarde te hoog was. Nou weer antibiotica gekregen. Ze hebben toen uit eindelijk een kunst matig neus schotje gemaakt en die erin gezet hier heb ik zelf om moeten vragen of er een oplossing was want ze kwamen nergens mee. Deze paste bijna niet door mijn neus gat en hebben ze zo zonder goede verdoving erin geduwd. Deze moest ik een paar weken in houden en zou de pijn etc minder worden en ben ik tussen door nog op controle geweest. Het probleem werd alleen ma erger met de klachten en zeer ernstige pijn. Heb ik hem hun er weer uit laten halen. Dit ging bijna niet en weer zonder verdoving. Heb ik voorgesteld om hem door te knopen in mijn neus en hem dan te verwijderen. Hebben ze in mijn neus geknipt van binnen, terwijl dat ik stil lag. Dat lukte niet en ma in 1 geheel eruit getrokken. Toen bloede het als een gek. En mocht ik niet eens een doekje tegen me neus houden. Nou dit laten helen maar het werd niet beter. Weer contact opgenomen en ze konden niets meer voor mij doen. Moest hier ma mee leren leven. Dit is geen doen dus mijn vrouw is na de huisarts gereden en met de vuist op de tafel geslagen. Want ik ging kapot van de pijn en kon iedere keer niet werken en slapen etc. Ben ik doorgestuurd na het CWZ. Toen heb ik uit eindelijk een goede arts gekregen na 2 jaar. Onder tussen contract van werk niet verlengd en voor me eigen gaan werken omdat ik niemand tot last wil zijn en vaak niet kon gaan werken. Had een super mooie baan ( tandarts stoelen repareren en monteren) wat erg goed verdiende en hun ook blij met mijn waren alleen door het vaak ziek zijn etc konden ze niet op mijn bouwen en moesten ze vaak klanten teleurstellen. Hiervoor 10 jaar lang softijsmachines gerepareerd maar ook vaak ziek het laatste jaar waardoor ook de baan kwijt was. Hebben ze alles weer onderzocht bij het CWZ er is toen uitgekomen dat ik een auto immuun ziekte heb de ANCA variant. Nu zit ik inmiddels aan de prednison reuma tabletten etc. En moet ik veel oxycodone slikken om te kunnen functioneren, soms lukt dat ook niet eens hiermee. De onstekingswaarde stijgt alleen maar. De reuma tabletten zijn nu 4x zo omhoog gegaan. Ik ben voor me eigen gaan werken in die tussen tijd(airco monteren en repareren). Nou huurt een bedrijf mij vast in voor 4 dagen en dan werk ik nog 1 dag per week helemaal voor mezelf. Nu inmiddels kan ik bijna niet werken. Hoog uit lukt het 1 dag in de week als ik geluk heb. Dus geen inkomen bijna. Ga kapot van de pijn, ben mezelf niet meer stuk agressiever door de pijn etc. Er komt ook bijna geen inkomen binnen hierdoor. Net een dochtertje gekregen inmiddels 3 maanden bijna. Hier super blij mee en ze is gezond. Hier ook niet veel van kunnen genieten door niet normaal kunnen functioneren. Mijn lichaam en ik zelf ben zo op dat ik tijdens de fles geven zo in slaap val en het flesje laat vallen continu me dochter gelukkig niet en hier letten we wel op. Ben zo trots dat dit heeft mogen lukken want mijn vrouw kan moeilijk zwanger worden en hier al 9 jaar mee bezig geweest. Altijd allebei gezond geweest. Ik wist niet eens wie me eigen huisarts was. Altijd hard gewerkt. Nu de prednison etc voor minimaal 2 jaar voor dat het stabiel is hopen ze en het neuslijmvlies weer rustig is. Mag geen koorts etc krijgen dan moet ik meteen contact opnemen me hele leven lang. Als we zelf hier niet mee veder waren gegaan had die ziekte mijn organen kunnen laten afsterven etc want dit kan heel snel doorslaan naar de nieren etc en is heel gevaarlijk als je er niet op tijd bij bent. Dit is aangewakkerd door dat mijn neusslijmvlies zo erg is gaan ontsteken door die neusspray. We hopen dat dit gaat werken want dit is geen leven zo en moet genieten van de mooie dingen om me heen. Kan ik hier iets mee? Want ga soms werken om mijn dochter een goed leven te geven en een onderdak hebben . Terwijl het eigenlijk vaak niet gaat en geen lucht krijg hoofdpijn etc. De klanten van mij leg ik het altijd uit en hebben begrip voor me als het iets langer duurt of verzet word. Mijn vrouw werkt ook waar kan voor haar zelf in de schoonmaak. Maar kan ook vaak niet ivm huishouden,dochter, ziekenhuis met mij etc voor mij zorgen en noem maar op. Gelukkig goede vrienden/familie die helpen en soms na de winkel etc voor ons gaan. Kan iemand mij hier mee helpen of ik iets hier juridische mee kan tot dat ik beter ben want hoe meer ik rust hoe sneller het zal genezen maar dat gaat op dit moment niet omdat er geld moet binnen komen. Heb altijd normaal werk gedaan wat geen negatieve invloed op mijn neusslijmvlies zou hebben gehad. En werk heel graag. Alvast bedankt. Mike ///// RED. mijn medicijn.nl : Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd //////////

26-08-2023 | Vrouw | 44
fluticason (50ug/do)
Omdat Avamys neusspray die ik al jaren na tevredenheid gebruik niet leverbaar is, kreeg ik deze mee van de apotheek. In plaats van reactie verminderen krijg ik een flinke reactie. 1x keer gebruikt

29-07-2023 | Vrouw | 23
fluticason (1mg/ml)
Verkoudheid
Door de neusspray kreeg ik extreme hoofdpijn, zo erg hoofdpijn had ik nog nooit ervaren. Daarnaast rook ik constant een hele nare geur door de neusspray. Ik ben ermee gestopt, het verergerde mijn klachten

06-04-2023 | Man | 26
fluticason (50ug/do)
Na 2 jaar problemen met grote neuspoliepen/hese stem/terugkerende sinusitis en neus benauwd toch fluticason neusspray gekregen. Ik was huiverig aangezien ik type 1 diabeet ben en heftig reageer op lokale corticosteroïden. Maar dit zou de poliepen moeten laten krimpen, en de bijwerkingen zouden minimaal zijn volgens de huisarts. Na de 1e dosis begon ik wat benauwd te worde[lees meer...]n. 5 minuten later begonnen mijn keel en achterkant van mijn tong enorm te branden. Kort hierna begon een ellendige hoofdpijn wat uitliep op migraine. Einde van de dag was het tijd voor dosis 2. Kort na de spray begon mn neus onwijs te branden en bloeden. Slikken lukte niet meer door de pijn, het voelde alsof agressief zuur mtn neus-keelholte aan het weg branden was. Heel slecht geslapen door de pijn en benauwdheid, waarna ook mijn suikers stegen als een gek. Ik ben goed ingesteld als type 1 patiënt, en out of the blue zat ik op 28 mmol/ml. De volgende ochtend weer 1 dosis gehad. Toen werd de hoofdpijn en keelpijn zodanig heftig dat praten, slikken en drinken onmogelijk werd. Suikers begonnen hierna nog verder te stijgen, reageerde nog amper op insuline en kon niet meer met de pijn omgaan. Was in de spiegel gaan kijken om te zien wat er aan de hand was met mijn keel, en jawel - neusholte, septum, keel, wangen en tong zaten vol met zweren en flinke zwelling. De neuspoliepen waren intussen zo erg opgezwollen dat ik helemaal geen lucht meer door mn neus kreeg. Acuut gestopt na dag 2 omdat ik niet met deze pijn kon dealen, en ik kan echt wel wat hebben. Het duurde een dag of 3 voor ik mij weer normaal begon te voelen en mijn suikers weer op de rit waren. Totaal 2 weken voordat alle zweren dicht zaten en wegtrokken. Helaas zijn de poliepen wel gegroeid door de irritatie van dit middel, dus nu nog meer last dan voorheen. Geen fluticason meer voor mij. Misschien helpt het bij kleinere neuspoliepen, verkoudheid en allergieën, maar bij mij was het hels met 5 poliepen die de neusholte volledig in beslag nemen. Ik heb liever een chirurgische ingreep dan nog een keer deze ellende!

17-03-2023 | Man | 35
Verkoudheid
De huisarts schreef altijd avamsys voor (dat is een zelfde werkzame stof) en die was perfect! Deze keer zonder overleg deze merkloze Fluticason voorgeschreven en het is echt vies spul. Waarschijnlijk schrijft de huisarts dit voor omdat het goedkoper is, leve de gezondheidszorg in NL..... Vieze gras smaak in mond, keelpijn, kortom vermijd dit medicijn want je wordt hier nie[lees meer...]t blij van. Vraag om Avamsys die is 10x beter.

17-03-2023 | Vrouw | 33
Verkoudheid
Door langdurige verkoudheid Fluticason voorgeschreven gekregen. Na gebruik namen de verkoudheidsklachten niet af, het werd erger; voor gebruik Fluticason alleen s'avonds en af en toe s'middags verstopte neus. Na gebruik de hele dag door een verstopte neus of constant snuiten met daaropvolgend verstopte neus. Daarbij kwamen andere klachten; onrustig slapen, vermoeidhei[lees meer...]d/weinig energie, hoofdpijn, zere keel en de verkoudheid nam niet af en werd des te erger na gebruik Fluticason. Na een week gestopt, het heeft bij mij geen effect en maakt de klachten des te erger.