Ervaringen met Fluticason neusspray

Tinnitus (3 meningen)
Ademhalingsproblemen (2 meningen)

04-12-2020 | Man | 51
Allergische reactie
Zomaar ineens allergische reactie. Niet eerder gehad, ook geen geschiedenis met allergieën. Slechts 2 dagen gebruikt. Kreeg het middel tegen allergische reactie. Enorme niesbuien, constant loopneus, 1 neusgat sterk vernauwd en geïrriteerd slijmvlies. Andere neusgat geen problemen. Na eerste gebruik meteen brandend gevoel in neus dat niet meer wegging. Na ca 6 uur ook h[lees meer...]oofd- en keelpijn. Na ca 12 uur oorpijn en wazig zien en gevoel van oogdruk. Eerste nacht slecht/onrustig slapen en veel wakker worden. Na 2e gebruik op dag 2 ook droge huid in gezicht en na ca 4 uur huidschilfers op voorhoofd. Besloten om niet meer te gebruiken. Contact opgenomen met huisarts voor ander middel.

15-09-2020 | Vrouw | 63
fluticason (50ug/do)
na uitspuiten oor kreeg ik klachten aan beide oren toen kreeg ik dit medicijn maar toen begon het volgengde probleem spierpijn kort van adem droge mond en moe slecht slapen.

13-09-2020 | Vrouw | 45
fluticason (50ug/do)
Heb neusspray gekregen voor neuspoliepen, gebruik het 2 weken maar het helpt niet. Vraag me af of het neuspoliepen zijn.

21-04-2020 | Vrouw | 55
fluticason (50ug/do)
Al drie soorten neusspray gebruikt tegen a typische hooikoorts. Na verloop van tijd verdwijnt de werking van de spray.

12-04-2020 | Vrouw | 26
fluticason (1mg/ml)
Het helpt wel om je holtes open te houden.. maar niet gebruiken wanneer je ook erg neusverkouden bent! Blijkt dan avarechts te werken wat ik niet wist. Weken met een mega loopneus en keelpijn gelopen ging maar niet over. Eenmaal gestopt met de neusspray namen de klachten af. Helaas heb ik wel een brandend gevoel achterop tong over gehouden en soms ook in de keelholte. Nu e[lees meer...]en anti mondschimmel kuur gekregen kijken of dat helpt...

28-03-2020 | Vrouw | 45
fluticason (50ug/do)
Het werkt niet .. Dat kan je wel zeggen na 2 maanden denk ik .

13-03-2020 | Vrouw | 18
Bijholteontsteking
Ik gebruik de neusspray voor mijn bijholte ontsteking. Ik moest het de 1e week 2x sprayen. In mijn 2e week moest ik het 1x sprayen. Nu zit ik in mijn 2e week en komt er aardig wat los. Ik ben 3 maanden verkouden geweest en dat heeft zich op een gegeven moment opgehoopt denk ik. Ik heb veel loopneuzen gehad, omdat de spray de holtes open zet. Er zitten wel veel korstjes in [lees meer...]mijn neus en soms haal ik ze weg en dan komt er vaak wel veel bloed bij kijken (te vergelijken met een bloedneus). Verder doet het zijn werk ik heb nog wel last van hoofdpijn, maar dat zal binnen 6 weken ook weg moeten zijn.

18-02-2020 | Man | 60
fluticason (27,5ug/do)
In het begin bleek het te werken maar na een tijdje smaak en geur compleet verdwenen . Op een gegeven moment werkte het totaal niet meer sterker nog het werd erger. Huis dokter bleef hameren op gebruik ervan maar dacht krijg de rambam maar en ben gaan zoeken op internet en kwam flixonase tegen en dan de neusdruppel variant . Dit via de huisarts aangevraagd en hij ging akk[lees meer...]oord met een proef van 1 doos . Resultaat verbluffend na 2 weken waren de verstopping klachten bijna verdwenen. In het begin 3 x per dag zo`n capsule en later 1 genomen. ben zeer tevreden.

15-01-2020 | Vrouw | 68
fluticason (50ug/do)
Bij mij werkt Fluticason propionaat ook niet. Ik had eerst flixonase voorgeschreven gekregen dat goed hielp maar de apotheek heeft de flixonase vervangen door fluticason omdat de verzekering de flixonase niet meer vergoedt. Ik heb last van tegelijk verstopte en loopneus, dichte oren, heel vaak niezen, hoofdpijn, vermoeidheid, geen reuk, minder smaak enz. Ik heb in de [lees meer...]loop der jaren al twee keer het traject k.no. arts doorlopen. Dat wil zeggen: scan van het hoofd, prednison kuur en neusdruppels wat dan een tijdje helpt. Sinds de verzekeraar de flixonase niet meer vergoedt helpt er dus alleen nog maar de prednison tabletten die ik al heb voor C.O.P.D. Maar die kan je niet constant in blijven nemen vanwege de vele kwalijke bijwerkingen. Dus nu constant loopneus, slecht slapen. Moet maar weer eens naar de kno arts.

26-12-2019 | Vrouw | 40
fluticason
Huisstofallergie
Ik gebruik dit medicijn nu 5 jaar. En ik ruik de afgelopen 4 maanden niets meer. Echt helemaal niets meer. Ik heb nog wel smaak. De huisarts denkt dat het aan dit medicijn kan liggen. Er is verder voor de hand liggende oorzaak. Ik moet nu 3 maanden stoppen met dit medicijn. Hopelijk komt mijn reukvermogen weer terug. Dat is niet zeker. Maar nu ik 2 weken het medicijn niet [lees meer...]meer gebruik heb ik daar echt last van. Hoofdpijn van ontstoken holtes. Niet slapen door verstopte neus. (ruik nog steeds niets) Dus een vervelende keuze: niets ruiken, of niet goed kunnen ademhalen met verstopte holtes. Hopelijk kan ik binnenkort doorverwezen worden naar een specialist die mij verder kan helpen.

10-10-2019 | Vrouw | 27
Voorhoofdsholteontsteking
In het verleden heb ik een jaar lang azathioprine gebruikt. Hier zitten ook corticosteroïden in. Een jaar lang ziek geweest. Ziekenhuis verklaarde me voor gek wanneer ik weer kwam klagen over de bijwerkingen. Mijn extreme vermoeidheid en hartkloppingen lagen aan het feit dat ik stress had en een burn out volgens de arts. (Ik was toen net 21 jaar oud yeah right). Klachten w[lees meer...]erden erger en erger. Spieren verslapte en kon nauwelijks uit bed komen zo zwak en uitgeput voelde ik me. Na een jaar zelf besloten te stoppen. Guess what? Na 2 dagen bijna klachten vrij. Nu deze klote neusspray gekregen voor voorhoofdholte ontsteking. Na 3 dagen gebruik weer ziek, lamlendig, en moe. Dokter ontkent mijn klachten. De neusspray kan volgens de dokter nauwelijks bijwerkingen geven. BELACHELIJK. MENSEN KIJK HIER MEE UIT ALSJEBLIEFT. LUISTER NAAR JE EIGEN LICHAAM

05-09-2019 | Vrouw | 50

17-08-2019 | Man | 74
Apneu
na circa 6 weken gebruik heb ik een verschrikkelijk smerige smaak in mijn mond gekregen; het eten smaakt niet meer, ik ben er een maand geleden na 3 maanden gebruik maar op eigen initiatief mee gestopt maar probleem neemt maar heel langzaam af. ik hoop dat ik mijn smaak weer een beetje terug krijg.

03-08-2019 | Vrouw | 55
fluticason (27,5ug/do)
Ik gebruik dit middel nu twee weken. Ik heb waarschijnlijk opgezette slijmvliezen of een poliep en geen smaak en reuk. Nog steeds geen resultaten!

29-01-2019 | Vrouw | 65
fluticason (50ug/do)
Ik heb er heel veel baat bij. Door een ander medicijn zwelt mijn neusslijm op en bemoeilijkt het ademen. Sinds ik fluticason gebruik is dat verdwenen. Ik hoef het niet eens het hele jaar door te gebruiken. Met name vanaf september doe ik ongeveer 2 of 3 keer per week een snufje in elk neusgat. Het valt me op bij gebruik van dit spul dat ik niet meer verkouden word. Het lij[lees meer...]kt er ook op dat de griep aan mij voorbij gaat, sinds ik dit spul gebruik. Waarschijnlijk omdat in dik neusslijm graag virussen gaan nestelen. Er staat op de verpakking dat het 3 maanden houdbaar is. Onzin. Ik gebruik 1 flesje hele jaar door al jaren en ik leef nog steeds.

21-12-2018 | Vrouw | 38
fluticason (1mg/ml)
Verkoudheid
Krijg er huiduitslag van en zwellingen in mijn gezicht. Ook bloedingen in de neus, waar ik weer een zalfje voor heb gehad. Daarnaast ook een pijnlijke neus en gezwollen. Voor de ontsteking in mijn neus (door verkoudheid) heeft het wel geholpen, maar veel te veel bijwerkingen voor mij.