Ervaringen met Fluticason neusspray

fluticason

jeuk in mijn oren jeuk in en rond de ogen Jeuk over het hele lichaam bittere smaak allergie acute hoofdpijn zichtproblemen spasme verstopte neus slaperigheid

Allergie (29 meningen)
Tinnitus (3 meningen)
Ademhalingsproblemen (2 meningen)

26-12-2019 | Vrouw | 40
Huisstofallergie
Ik gebruik dit medicijn nu 5 jaar. En ik ruik de afgelopen 4 maanden niets meer. Echt helemaal niets meer. Ik heb nog wel smaak. De huisarts denkt dat het aan dit medicijn kan liggen. Er is verder voor de hand liggende oorzaak. Ik moet nu 3 maanden stoppen met dit medicijn. Hopelijk komt mijn reukvermogen weer terug. Dat is niet zeker. Maar nu ik 2 weken het medicijn niet [lees meer...]meer gebruik heb ik daar echt last van. Hoofdpijn van ontstoken holtes. Niet slapen door verstopte neus. (ruik nog steeds niets) Dus een vervelende keuze: niets ruiken, of niet goed kunnen ademhalen met verstopte holtes. Hopelijk kan ik binnenkort doorverwezen worden naar een specialist die mij verder kan helpen.

15-02-2013 | Vrouw | 40
fluticason
De spry is voor mij echt niet handig. 2weken gebruikt, de kwaal ging niet over en krijg bloed uit mn neus als ik inspanning doe, raar spul. Dus voor mij nooit meer! gr. essie

17-01-2024 | Vrouw | 42
Hooikoorts
Wat een ramp van een medicijn. Het werkingsmechanisme/verstuiver werkt niet goed, waardoor de vloeistof niet goed naar binnen komt maar eruit sijpelt. Ook verstuift het in dikke, grote druppels en komt zo niet goed daar waar het moet werken. Ik hoopte nog dat ze Avamys terug zouden halen, maar na dit alles gelezen te hebben geen hoop meer. Wat nu? Straks als het lente en z[lees meer...]omer wordt kan ik niet meer naar buiten. Voor de fabrikant (Basic Pharma): dit medicijn werkt gewoon niet!

10-11-2023 | Vrouw | 43
Verkoudheid
Door leveringsproblemen met Avamys Fluticason neusspray meegekregen. Zou exact hetzelfde zijn. Wat een ramp. Gigantische hoofdpijn, holtes verstopt, ben steeds aan het sniffen en steeds het gevoel dat je moet snuiten. Ben er nee gestopt en de klachten namen na een paar dagen af. Maar de klachten waarvoor ik het kreeg zijn er dus ook weer. Iemand een goed alternatief gevon[lees meer...]den?

19-07-2016 | Vrouw | 43

26-08-2023 | Vrouw | 44
fluticason (50ug/do)
Omdat Avamys neusspray die ik al jaren na tevredenheid gebruik niet leverbaar is, kreeg ik deze mee van de apotheek. In plaats van reactie verminderen krijg ik een flinke reactie. 1x keer gebruikt

09-06-2018 | Vrouw | 44
Hooikoorts
Erg veel bijwerkingen, hartkloppingen, hoog cholesterol, hoofdpijn, spierpijn en rugpijn. Duurde lang voordat ik doorhad dat het door dit medicijn kwam. Nu gestopt en alle klachten zijn binnen twee weken weg. Puur gif! Werkte wel om neus open te houden maar hield verslaving in stand!

29-08-2012 | Vrouw | 44
Huisstofallergie
Bijna direct na start gebruik kreeg ik flinke keelpijn die ongeveer 2 weken aanhield. Daarna bleef keel geïrriteerd en slijmvliezen ook. Werd ook steeds benauwder en veel hoesten. Uiteindelijk aan huisarts gevraagd om oude neusspray Nasonex terug te krijgen. Ik had Fluticason gekregen omdat dit goedkoper zou zijn. Na een dag nadat ik was gestopt al stuk verbeterd, minder b[lees meer...]enauwd en stuk minder hoesten. Nooit meer Fluticason !

18-04-2024 | Vrouw | 45
Hooikoorts
Ik wil graag een tip hier vermelden. Ik heb zelf jarenlang Avamys gebruikt na een lange zoektocht naar een echt helpend medicijn tegen hooikoorts. Omdat het nu niet meer leverbaar is en ik de negatieve verhalen over fluticasonfuroaat alternatieven had gelezen, heb ik de gok gewaagd om de nieuwe neusspray van A. Vogel, Pollinosan met Ectoin te gaan gebruiken. En deze werkt [lees meer...]eigenlijk bovenverwachting voor mij! De oude Pollinosan tabletten hielpen vroeger overigens niet. Dus zoek je naar een alternatief, zonder bijwerken, is dit echt een topper. Ik schrijf niet snel iets op forums, maar ik hoop hiermee anderen te helpen : )

04-09-2022 | Man | 45
Ademhalingsproblemen
Mijn probleem is dat als ik ga slapen ik veel moeite heb met slapen doordat mijn neus dicht klapt. De rechterkant blijft vaak open waardoor ik vrijwel altijd op mij rechterzij slaap. Dit al vele jaren waardoor ik nu veel lichamelijke klachten heb. Gewrichten vaak vast en spieren niet meer soepel. Ook nekpijn en kaakpijn. Otrivin is geweldig!!! Werkt PERFECT. Helaas zoals[lees meer...] vele van jullie misschien al weten mag je dit middel maar een paar dagen achter elkaar gebruiken. Daarom ben ik Fluticason gaan proberen. Bij eerste gebruik Fluticason neusspray de eerste nacht merkte ik al een verbetering. Neus ging lekker open. Ik hoorde ook dacht ik geluiden van binnen. Ik dacht een goed begin. Nu weet ik niet meer of ik die nacht heel slecht had geslapen of de volgende nacht. Hoe dan ook, ik kon absoluut niet goed slapen. Ik was heel onrustig. Nu lijdt ik al aan "anxiety" en veel onrust, maar nu was het toch erger. Normaal slaap ik toch wel door, ondanks nare dromen. Nu leek het alsof ik half wakker en half slapende was. Na 3 dagen gebruik ben ik ermee gestopt! Vandaag is dag 4. Gisteren kreeg ik opeens griepverschijnselen. Ik voelde me niet lekker. Extreme loopneus. Alleen de linkerkant! Dit is de kant die vaak dichtzit 's nachts. Gedurende de dag echt elke 20 seconden neus snuiten. Waar komt dat allemaal vandaan? Gezwollen lymfklieren. Pijn in mij nek. Pijn in mijn keel. Inmiddels al 24 uur niet meer gebruikt en mij klachten zijn er nog. Kijk, terwijl ik dit nu typte vielen en gewoon druppels uit mijn neus! Lijkt op een infectie. Hoe weet ik niet. Ik kan het wel aan mijn arts of KNO vragen, maar met alle respect lijkt het alsof zij vaak ook in het duister tasten. Antwoord is natuurlijk vaak, "blijf doorgaan ermee of stop maar". Tja, dat kan ik zelf ook wel verzinnen. Natuurlijk kan het ook toeval zijn. Wel heeeeel toevallig dan vind u niet?

13-09-2020 | Vrouw | 45
fluticason (50ug/do)
Heb neusspray gekregen voor neuspoliepen, gebruik het 2 weken maar het helpt niet. Vraag me af of het neuspoliepen zijn.

28-03-2020 | Vrouw | 45
fluticason (50ug/do)
Het werkt niet .. Dat kan je wel zeggen na 2 maanden denk ik .

16-07-2017 | Man | 45
fluticason (50ug/do)
Door mijn allergie (hooikoorts en huisstofmijt) die ik al jaren heb ben ik Otrivin neusspray gaan gebruiken. Tot op het punt dat ik zelfs in de winter niet meer zonder kon. De afgelopen 5 jaar gebruikte ik Otrivin non-stop! Ik ben minstens 1 keer per week ernstig verkouden met alle ongemakken van dien. Afgelopen vrijdag de knoop doorgehakt en naar mijn huisarts gegaan en d[lees meer...]ie heeft mij Fluticason voorgeschreven. Vrijdagavond was een ongemakkelijke avond en nacht. Gisteren was te doen en nu (zondagochtend) Heb ik 2 neusgaten wijd open en ben ik voor het eerst niet snotterig. Wauw!! :-) Ik kan dit iedereen aanraden, voor je gezondheid natuurlijk, maar ook zeker voor je portomonee. Ik bespaar me gauw 25 euro per maand.

27-02-2024 | Vrouw | 46
Huisstofallergie
Ik heb een huisstofallergie maar er lijkt wat meer aan de hand te zijn. Dagen erbij van continu niezen en tranende ogen. Huisarts had dit voorgeschreven en vanaf zo goed als dag 1 overal vanaf en weer energie. Niet de negatieve ervaring dus zoals anderen, geen last van bijwerkingen.

23-01-2015 | Man | 46
Verkoudheid
Ik gebruik fluticason-propionaat al bijna 1 jaar omdat ik vaak verkoudheidsklachten heb en mijn neus vaak verstopt is. In het begin was het effect heel goed, ik niesde veel minder, had geen verstopte neus meer en ik slip veel veel beter. Ik had bijna geen bijwerkingen behalve een paar keer een beetje bloedneus. Paar manden geleden had ik griep en dus verstopte neus, de[lees meer...]ze week heb ik verkoudheid opgelopen en weer verstopte neus dus. Het valt me op dat het nou veel langer duurt voordat de neus weer ontstopt is en de andere klachten veel erger zijn dan voordat ik dit middeltje ging gebruiken. Dan heb ik vooral last van heel langdurig verstopte neus. Langer dan normaal. Het voel alsof ik al verslaafd ben geraakt aan dit middel. Ik maak dit laatste flesje op en dan stop ik er mee, denk ik.

09-05-2017 | Man | 47
Verkoudheid
Voorgeschreven door huisarts ivm hardnekkige verkoudheid. Na enkele dagen kwam er rode drab uit mijn neus en begon deze op te zetten en beurs aan te voelen. In overleg met huisarts gestopt met gebruik en overgestapt op antibiotica.