cromoglicinezuur

Allergie (14 meningen)
Huisstofallergie (4 meningen)

16-12-2018 | Vrouw | 52
Allergische reactie
Ik ben zeer tevreden met Prevalin. Ik ben niet allergisch voor pollen etc. Toch allergische reacties: verstopte neus, neus- keelholteproblemen. Daardoor slaapproblemen: hoesten en door ophoping van slijm word ik snel verkouden en problemen met bronchitis. Huisarts geeft neusspray met corticoïden: Probleem wordt erger. Alles is gecontroleerd, longen goed, hart goed en KN[lees meer...]O-arst kan niets vinden. Toch helpt Prevalin als enige bij mij klachten! Ik slaap weer goed, kan goed door mijn neus ademen en geen slijmophopingen meer in neus- en keelholte! Ik heb hashimotho (trage schildklier). Wellicht heeft dat te maken met mijn problemen op het gebied van slijmvliezen.

07-07-2018 | Vrouw | 44
Allergie
Ik had de ervaringen gelezen voor gebruik. Het lijkt erop dat sommige mensen er baat bij hebben en anderen er last van hebben. Helaas reageerde ik zoals de laatste groep. Niesen, hoofdpijn, benauwdheid. Ik heb er een nacht van wakker gelegen en nog steeds is mijn slijmvlies geïrriteerd. Nooit meer Prevalin neusspray voor mij. Maar ik heb er geen spijt van dat ik het geprob[lees meer...]eerd heb. Je moet toch wat. Cétirizine werkt bij mij heel goed, maar ik word er erg slaperig van. Ik zoek verder.

23-06-2018 | Man | 37
Hooikoorts
Meer dan het geven van een bloedneus en droge ogen doet dit spul niet. Dure rommel !!!

15-06-2018 | Vrouw | 69
Hooikoorts
Jarenlang de gewone Prevalin neusspray gebruikt met goede resultaten. Tabletten maakten te slaperig. Twee jaar geleden tijdens het hooikoorts Prevalin neusspray gebruikt. Kreeg na een paar dagen jeukende oogleden en wimpers met eczeem op de oogleden en ooghoeken met kloofjes. Een aantal keren de huisarts bezocht, zalfjes en oogdruppels hielpen niet. Vorig jaar de zelfde[lees meer...] klachten die vier vijf weken aanhielden met 4 bezoeken aan de huisarts om de klachten te behandelen. Dit jaar de eerste dag van het gebruik van de Prevalin direkt jeukende wimpers en oogleden. Opgehouden met Prevalin en de klachten verdwenen na twee dagen

01-06-2018 | Man | 32
Hooikoorts
Heb fabrikant omega pharma gebeld en eiste geld terug! ze konden hooguit een andere neusspray geven maar dat heb ik geweigerd ik wil niet nog een product van hun wat mogelijk mijn neusslijmvlies beschadigd! Naar mijn weten heb ik gewoon rotzooi gekocht en 17euro weggegooid ermee en ik heb prevalin direct letterlijk in de vuilnisbak gegooid nooit meer koop ik een product va[lees meer...]n hun er zit 0,0 garantie op en prevalin is gewoon rotzooi en kwakzalverij! Ik ben snel na mijn oude medicijn gegaan en hoppa na 24 uur meteen van mijn hooikoorts af

30-05-2018 | Vrouw | 32
Hooikoorts
Vandaag gekocht na het zien van de reclame. Uitleg gevraagd door de verkoopster bij het Kruidvat. Ik heb behoorlijke last van hooikoorts en slik ook de Xyzal tabletten die ik van de huisarts heb. Alleen die vervelend verstopte neus bleef ik last van houden. Prevalin direct plus gekocht en na inspuiten meteen grote spijt. Bah wat brand dat spul. En behoorlijk ook nog. En da[lees meer...]n niet alleen in de neus maar ook in mijn voor hoofd. En het effect n punt nul. Werkt voor geen meter en zonde van die dure €15,- wat deze troep kost. Dat ze zoiets durven te verkopen, wat ook nog veel pijn oplevert, snap ik niet. Ik raad niemand deze troep aan.

27-05-2018 | Man | 46
Hooikoorts
Laatste weken zijn de hooikoorts symptomen flink toegenomen. Diverse tabletten, druppels en nu Prevalin direct neusspray geprobeerd. Voor mij teveel bijwerkingen en na3 minuten ben ik weer bij af: verstopte neus. Vroeger werkte het prima, maar bij deze mate van hooikoorts helemaal niet. Loopneus verdwijnt overigens niet.

26-05-2018 | Man | 17
Hooikoorts
Zelf gebruik ik in de hooikoortsperiode bij enorme last wel eens Prevalin Direct, maar dan ook echt alléén bij enorme last als een simpel cetrizinetabletje of oogdruppel het niet doet. Normale neusspray brandt meestal een beetje nadat je het hebt ingespoten. Bij Prevalin, on the other hand, heb je echt het gevoel dat je neusgaten afgebrand en dichtgeschuurd worden. Zel[lees meer...]f barst ik dan ook gelijk in tranen uit van de pijn. (Filtert en bevochtigd wel weer de ogen) MAAR toch ben ik best tevreden over dit product. Het is wel echt zo dat je, uit mijn ervaring, tussen de 4 en 8 uur jeukvrij de wereld tegemoed kan gaan. Het klinkt misschien erg, maar eventjes 1 á 2 minuutjes huilen is beter dan de hele dag last hebben van branderige uitgedroogde ogen en het constante genies. Het schurende gevoel in de neus verdwijnt eigenlijk altijd wel na 1 minuut en het kan zijn dat de binnenkant neus een beetje gevoelloos is voor 10 minuutjes. All-in-all raad ik Prevalin Direct best aan, maar dan ook alleen als last measure op het moment dat je het even niet meer aankan.

13-05-2018 | Vrouw | 49
Allergische reactie
Hevige hooikoorts gebruik cetirizine tabletjes maar nog veel last van ogen. Neusspray werd door drogist aangeraden. Totaal geen verbetering nu ook last van mijn neus.

01-05-2018 | Man | 43
cromoglicinezuur (40mg/ml)
Hooikoorts
ik heb zojuist de prevalin direct gekocht bij de drogist. ongekend, dit spul. het lijkt wel of je hele neus van binnen weg brand, onvoorstelbaar.[red. ingekort tot gebruikservaring met medicijn]

20-04-2018 | Vrouw | 27
Hooikoorts
Ik ben vandaag begonnen met het gebruiken van prevelin direct. Ik merk gelijk verschil ik kan weer rustig en goed door me neus ademen. Ik heb de afgelopen dagen veel last van hooikoorts en me astma gehad dus besloot ik deze neusspray te proberen en het werkt bij mij gelukkig wel!! Het enige grote nadeel is na het sprayen het heel erg prikt en pijn doet maar dit is na een p[lees meer...]aar seconde weer weg en daarna snuit ik me neus leeg en heb ik een paar uur (halve dag) geen last meer van me klachten. Mijn slijmvliezen in me neus waren ook opgezet en door de neusspray lijkt het weer hersteld te zijn tot het weer uitwerkt en kan ik weer normaal ademen en voel ik me een stuk beter.

01-08-2017 | Vrouw | 35
Hooikoorts
Aangeraden door een medewerkster van Etos. Ik ben er zeer tevreden mee. Al jaren slik ik hooikoortstabletten. Die werken maar deels. Ik heb altijd last van mijn lenzen. Mijn ogen jeuken en daarna zie ik wazig. Het is heerlijk om daar eindelijk van af te zijn! Het is wel wat duurder, maar ik ben heel blij dat ik het geprobeerd heb! Ik zou in de toekomst alleen maar Prevalin[lees meer...] direct kopen. Het is mij veel waard om geen last te hebben van mijn lenzen tijdens de hooikoortsperiode. Na ongeveer 8u is het uitgewerkt, dat merk ik dan ook gelijk aan mijn ogen. Dus ik spray 2x per dag. Ik lees gemengde reviews hierover. Het scheelt dus per persoon, maar ik zou het ieder ander aanraden en gunnen om geen last te hebben van jouw lenzen!

10-06-2017 | Vrouw | 43
Hooikoorts
De medewerkers van de Etos waren erg overtuigend, maar helaas dit werkt bij mij niet. Prik en pijnlijke ogen, zere holtes, tranende ogen, niezen, vreselijke geur: direct na gebruik. Rest van de tijd, gekke druk in hoofd. Was om t weekend te overbruggen om mijn nieuwe medicijnen weer te kunnen halen.

09-06-2017 | Man | 99
Hooikoorts
Waardeloos spul vind ik. Bij mij bijt het in m'n neus en krijg er een loopneus van. Verder doet het niks. Het stinkt alleen naar tandpasta. Voor dat geld kan ik ook 10 tubes tandpasta in m'n neus leeg spuiten. Waarschijnlijk werkt dat beter tegen hooikoorts.

04-06-2017 | Man | 35
Hooikoorts
Vervelende spray die naar aanvoelt in de neus na aanbrengen. Maar dat is nog tot daar aan toe, het effect is er niet, het lijkt juist erger te worden. Waardeloos dus.

01-06-2017 | Man | 33
Hooikoorts
Ik reageer overal heel goed op medicijnen. Hooikoorts is zwaar irritant. Voorheen zat ik dan 2 weken aan de pillen en was ik in de middag niet vooruit te branden, omdat ik er behoorlijk duf en slaperig van werd en de pillen begonnen pas na een half uur of uur te werken. Prevaline Direct Plus werkt binnen een paar minuten. Goed schudden voor gebruik en in beide neusgaten [lees meer...]de spray spuiten. Het geeft heel even een branderig gevoel, maar daarna nergens meer last van. De geur van de spray blijf je nog wel even ruiken. Ik heb verder geen last van deze medicijnen, geen verder bijwerken, geen hoofdpijn, geen bloedneus, maar vooral geen slaperigheid.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (566) - Antibiotica - penicillines breedspectrum