Ervaringen met Prevalin neusspray

cromoglicinezuur

maagpijn voor misselijkheid/braken neus sinus pijn vieze geur hoesten branderig gevoel in de ogen

Hooikoorts (61 meningen)
Allergie (15 meningen)
Huisstofallergie (4 meningen)

Avamys (123 meningen)
Fluticason neusspray (107 meningen)
Dymista (78 meningen)
Nasonex (75 meningen)
Rhinocort (73 meningen)

14-04-2019 | Man | 20
Ademhalingsproblemen
Neusspray werkt helemaal niet, het lijkt haast alsof mijn neus er nog meer verstopt raakt door de witte pasta die je er in spuit. Ik heb er een week mee gedaan en het heeft niet geholpen. Zonde voor het geld...

08-04-2019 | Vrouw | 55
Hooikoorts
Het werkt inderdaad na 3 minuten, maar na 5 minuten is dat over en verergeren de klachten! Waardeloos spul, en super duur voor wat zout water.

08-04-2019 | Man | 46
Hooikoorts
Kruidvat was al dicht en ik moest neusspray hebben. Dit dure product aangeschaft, er vanuit gaande dat dit minstens net zo goed en zelfs nog beter zou werken dan de goedkope spray van Kruidvat. Het doet nagenoeg niets! Meerdere dagen geprobeerd om er zeker van te zijn dat het wel een kans kreeg (en natuurlijk ondertussen ook al de gangbare spray gekocht). Van de markt hale[lees meer...]n zou ik zeggen.

06-04-2019 | Man | 59
Verkoudheid
Sinds 20 jaar ernstig verkouden, maar K&N-problemen had ik altijd al en voortdurend. Nu stukken beter! Minder snuiten, niezen en ietsje minder slijmvorming in keel.

15-02-2019 | Vrouw | 49
cromoglicinezuur
Allergische reactie
Ik ben (o.a.) allergisch voor stuifmeel van de hazelaar en van de berk, met als gevolg dat ik van eind december tot begin mei loop te snotteren, soms zo erg dat ik er niet van kan slapen omdat ik stik in mijn eigen snot of me ziek moest melden omdat ik me een vaatdoekje voel, uitgeput van het niezen, en de snot uit mijn neus stroomt. Daarnaast flink jeukende ogen en inspan[lees meer...]ningsastma. Na jarenlang allerlei pillen te hebben geprobeerd met wisselend succes (en met wisselende bijwerkingen zoals slaperigheid, hartkloppingen, vreetbuien etc) ontdekte ik Prevalin Direct Plus. Het spul asfalteert je neusgaten, wat niet bepaald een fijn gevoel is, maar het werkt bij mij als een zonnestraaltje. Helemaal snotterloos zal ik wel niet meer worden, maar dit goedje maakt het voorjaar een stuk minder uitzichtloos voor mij.

16-12-2018 | Vrouw | 52
Allergische reactie
Ik ben zeer tevreden met Prevalin. Ik ben niet allergisch voor pollen etc. Toch allergische reacties: verstopte neus, neus- keelholteproblemen. Daardoor slaapproblemen: hoesten en door ophoping van slijm word ik snel verkouden en problemen met bronchitis. Huisarts geeft neusspray met corticoïden: Probleem wordt erger. Alles is gecontroleerd, longen goed, hart goed en KN[lees meer...]O-arst kan niets vinden. Toch helpt Prevalin als enige bij mij klachten! Ik slaap weer goed, kan goed door mijn neus ademen en geen slijmophopingen meer in neus- en keelholte! Ik heb hashimotho (trage schildklier). Wellicht heeft dat te maken met mijn problemen op het gebied van slijmvliezen.

07-07-2018 | Vrouw | 44
cromoglicinezuur (20mg/ml)
Ik had de ervaringen gelezen voor gebruik. Het lijkt erop dat sommige mensen er baat bij hebben en anderen er last van hebben. Helaas reageerde ik zoals de laatste groep. Niesen, hoofdpijn, benauwdheid. Ik heb er een nacht van wakker gelegen en nog steeds is mijn slijmvlies geïrriteerd. Nooit meer Prevalin neusspray voor mij. Maar ik heb er geen spijt van dat ik het geprob[lees meer...]eerd heb. Je moet toch wat. Cétirizine werkt bij mij heel goed, maar ik word er erg slaperig van. Ik zoek verder.

23-06-2018 | Man | 37
Hooikoorts
Meer dan het geven van een bloedneus en droge ogen doet dit spul niet. Dure rommel !!!

15-06-2018 | Vrouw | 69
Hooikoorts
Jarenlang de gewone Prevalin neusspray gebruikt met goede resultaten. Tabletten maakten te slaperig. Twee jaar geleden tijdens het hooikoorts Prevalin neusspray gebruikt. Kreeg na een paar dagen jeukende oogleden en wimpers met eczeem op de oogleden en ooghoeken met kloofjes. Een aantal keren de huisarts bezocht, zalfjes en oogdruppels hielpen niet. Vorig jaar de zelfde[lees meer...] klachten die vier vijf weken aanhielden met 4 bezoeken aan de huisarts om de klachten te behandelen. Dit jaar de eerste dag van het gebruik van de Prevalin direkt jeukende wimpers en oogleden. Opgehouden met Prevalin en de klachten verdwenen na twee dagen

01-06-2018 | Man | 32
Hooikoorts
Heb fabrikant omega pharma gebeld en eiste geld terug! ze konden hooguit een andere neusspray geven maar dat heb ik geweigerd ik wil niet nog een product van hun wat mogelijk mijn neusslijmvlies beschadigd! Naar mijn weten heb ik gewoon rotzooi gekocht en 17euro weggegooid ermee en ik heb prevalin direct letterlijk in de vuilnisbak gegooid nooit meer koop ik een product va[lees meer...]n hun er zit 0,0 garantie op en prevalin is gewoon rotzooi en kwakzalverij! Ik ben snel na mijn oude medicijn gegaan en hoppa na 24 uur meteen van mijn hooikoorts af

30-05-2018 | Vrouw | 32
Hooikoorts
Vandaag gekocht na het zien van de reclame. Uitleg gevraagd door de verkoopster bij het Kruidvat. Ik heb behoorlijke last van hooikoorts en slik ook de Xyzal tabletten die ik van de huisarts heb. Alleen die vervelend verstopte neus bleef ik last van houden. Prevalin direct plus gekocht en na inspuiten meteen grote spijt. Bah wat brand dat spul. En behoorlijk ook nog. En da[lees meer...]n niet alleen in de neus maar ook in mijn voor hoofd. En het effect n punt nul. Werkt voor geen meter en zonde van die dure €15,- wat deze troep kost. Dat ze zoiets durven te verkopen, wat ook nog veel pijn oplevert, snap ik niet. Ik raad niemand deze troep aan.

27-05-2018 | Man | 46
Hooikoorts
Laatste weken zijn de hooikoorts symptomen flink toegenomen. Diverse tabletten, druppels en nu Prevalin direct neusspray geprobeerd. Voor mij teveel bijwerkingen en na3 minuten ben ik weer bij af: verstopte neus. Vroeger werkte het prima, maar bij deze mate van hooikoorts helemaal niet. Loopneus verdwijnt overigens niet.

26-05-2018 | Man | 17
Hooikoorts
Zelf gebruik ik in de hooikoortsperiode bij enorme last wel eens Prevalin Direct, maar dan ook echt alléén bij enorme last als een simpel cetrizinetabletje of oogdruppel het niet doet. Normale neusspray brandt meestal een beetje nadat je het hebt ingespoten. Bij Prevalin, on the other hand, heb je echt het gevoel dat je neusgaten afgebrand en dichtgeschuurd worden. Zel[lees meer...]f barst ik dan ook gelijk in tranen uit van de pijn. (Filtert en bevochtigd wel weer de ogen) MAAR toch ben ik best tevreden over dit product. Het is wel echt zo dat je, uit mijn ervaring, tussen de 4 en 8 uur jeukvrij de wereld tegemoed kan gaan. Het klinkt misschien erg, maar eventjes 1 á 2 minuutjes huilen is beter dan de hele dag last hebben van branderige uitgedroogde ogen en het constante genies. Het schurende gevoel in de neus verdwijnt eigenlijk altijd wel na 1 minuut en het kan zijn dat de binnenkant neus een beetje gevoelloos is voor 10 minuutjes. All-in-all raad ik Prevalin Direct best aan, maar dan ook alleen als last measure op het moment dat je het even niet meer aankan.

13-05-2018 | Vrouw | 49
Allergische reactie
Hevige hooikoorts gebruik cetirizine tabletjes maar nog veel last van ogen. Neusspray werd door drogist aangeraden. Totaal geen verbetering nu ook last van mijn neus.

01-05-2018 | Man | 43
Hooikoorts
ik heb zojuist de prevalin direct gekocht bij de drogist. ongekend, dit spul. het lijkt wel of je hele neus van binnen weg brand, onvoorstelbaar.[red. ingekort tot gebruikservaring met medicijn]

20-04-2018 | Vrouw | 27
Hooikoorts
Ik ben vandaag begonnen met het gebruiken van prevelin direct. Ik merk gelijk verschil ik kan weer rustig en goed door me neus ademen. Ik heb de afgelopen dagen veel last van hooikoorts en me astma gehad dus besloot ik deze neusspray te proberen en het werkt bij mij gelukkig wel!! Het enige grote nadeel is na het sprayen het heel erg prikt en pijn doet maar dit is na een p[lees meer...]aar seconde weer weg en daarna snuit ik me neus leeg en heb ik een paar uur (halve dag) geen last meer van me klachten. Mijn slijmvliezen in me neus waren ook opgezet en door de neusspray lijkt het weer hersteld te zijn tot het weer uitwerkt en kan ik weer normaal ademen en voel ik me een stuk beter.