cromoglicinezuur

Allergie (14 meningen)
Huisstofallergie (4 meningen)

10-06-2016 | Vrouw | 44
Hooikoorts
Ik heb behoorlijk veel kast van hooikoorts en had al eerder neusspray gebruikt. Na het zien van de reclame dacht dat dit wel eens het medicijn zou zijn dat mij van mijn klachten zou afhelpen. Niets is minder waar. Na het sprayen begon het heel erg te branden in mijn neus en dat hield zeker ruim een minuut aan. Een hele sterke mint geur, dat ik ook als zeer onprettig heb er[lees meer...]varen. Maar wat ik het ergste vond was dat ik voor de rest van de dag met een loopneus heb rondgelopen. Het wekt bij mij voor geen meter. Zonde van het geld.

09-06-2016 | Man | 22
Allergie
Ik heb hooikoorts en ik dacht; laat ik Prevalin Direct neusspray even proberen na al die TV reclames.. Nou, nooit meer dus. Bij het inspuiten krijg ik telkens een hevige niesbui met als gevolg dat al dat spul er gewoon weer uit gaat. Helpt bij mij voor geen meter. Sowieso niet een voorstander van neussprays aangezien het je slijmvlies van binnen irriteert waardoor je[lees meer...] kans hebt op meer last van een dichte neus.

04-06-2016 | Vrouw | 44
Hooikoorts
Deze spray werkt bij mij alleen in combinatie met cetiricine tabletten. Maar ik zou hem nooit (NOOIT!) in het openbaar kunnen gebruiken! Na het gebruik van de spray krijg ik telkens niesbuien en tranende ogen...niet normaal!! Het zal er wel bij horen, denk ik. Want daarna is het goed en heb ik minder last van hooikoorts. In het begin haalde ik mijn neus op terwijl ik de n[lees meer...]eusspray gebruikte, maar dat moet je echt niet doen! Het medicijn schiet dan in je hersenen, lijkt het en dat doet zo verschrikkelijk pijn! Ik doe het nu zo: goed schudden, heel goed schudden, dan 1x in een zakdoek spuiten, dan 1x per neusgat spuiten. (Niezen, niezen...tranende ogen....niezen...) en dan nog eens 1x per neusgat spuiten. Daarna je neus alleen afvegen, niet snuiten. Zo werkt het bij mij het beste. Wel jammer van die niesbuien, want zo kan ik de spray nooit buitens huis gebruiken. Verder heb ik geen last van hoofdpijn, slapeloosheid of zo...

23-05-2016 | Vrouw | 53
Hooikoorts
Hevige pijn boven in neus bij het inspuiten en vervolgens hoofdpijn. Na drie keer proberen niet meer gebruikt. Klacht ingediend bij Prevalin, maar die doen het af met een verhaal over dat het hoort bij de werking van het product en dat (over)gevoeligheid iets persoonlijks is...

19-05-2016 | Vrouw | 64
Hooikoorts
Ik vind het niet prettig om te gebruiken, omdat het veel pijn geeft bij het sprayen. Of je puur zout inspuit. Het lijkt daarna of ik een plastic neus heb. Ik heb veel hoofdpijn sinds het gebruik en ik kan niet in meer in slaap komen. Daar heb ik nooit last van. Zeker geen aanrader. Niet kopen dus.

05-05-2016 | Vrouw | 47
Hooikoorts
2 dagen Prevalin Direct gebruikt. Wat een vreselijke neusspray! Zodra je het volgens de gebruiksaanwijzing gebruikt, krijg je ontzettende pijn in je neus en die trekt door tot in je voorhoofd! De tranen springen van de pijn in je ogen. Als het goedje achter in je keel loopt, krijg je ook daar een brandend gevoel van. Deze neusspray helpt ook helemaal niet en ik zou het nie[lees meer...]mand aanraden te gebruiken! Zeker niet bij kinderen, ook al staat er vanaf 12 jaar! Snel weggooien bij de apotheek en waarschuwen dat dit een pijnlijke niet werkende neusspray is!

24-04-2016 | Man | 55
Allergie
Vorige week twee flesjes gekocht met houdbaarheidsdatum 2017-01. Nog steeds een probleem met het pompje. Eerste paar keer ging het goed daarna alleen crème. De tip om de spray eerst ondersteboven te houden werkt bij mij niet.

21-04-2016 | Vrouw | 40
Hooikoorts
Ik slik pilletjes met Loratadine, heb Prevalin oogdruppels en hooikoorts neusspray huismerk en deze combinatie werkt (soms niet). Ik denk laat ik het ook eens proberen, dus ik koop Prevalin Direct, want dat werkt binnen drie minuten en is er voor neus en oogirritatie. Gebruiksaanwijzing doorgelezen, want je moet deze heel goed schudden. Neus snuiten en dan inspuiten maar. [lees meer...] Bij het inspuiten merkte ik al de menthol geur op en daarna kwam het hevige prikken (pijn) in mijn neus dat omhoog schoot naar mijn ogen en voorhoofd. Liep mijn keel in en daar prikt het ook ivm allergie/jeuk. Heel heftig gaan niezen en moest vervolgens mijn neus weer snuiten om hiervan af te komen. Heb nog steeds last van mijn neus en mijn ogen. Ik denk niet dat dit het gaat worden!!

17-04-2016 | Vrouw | 15
cromoglicinezuur (40mg/ml)
Hooikoorts
Een tijdje terug zag ik Prevalin Direct op tv. Ik begon toen al langzamerhand last te krijgen van mijn hooikoorts, dus ik besloot het product te kopen. Eenmaal thuis heb ik het ingebracht. Voor de zekerheid heb ik eerst zelfs de bijsluiter gelezen zodat ik het goed zou doen. Toen ik het in mijn neus spoot ervaarde ik echter enorm veel pijn. Mijn ogen begonnen meteen te t[lees meer...]ranen. Daarna flinke hoofdpijn en mijn loopneus verergerde alleen maar. Het gebruik van Prevalin raad ik dus aan niemand aan. Het helpt niet en bij mij doet het bizar veel pijn.

15-04-2016 | Vrouw | 40
Allergie
Eerst goed de gebruiksaanwijzingen gelezen, schudden etc. Ingespoten zoals beschreven en eerste reactie was heftig, schoot een pijnscheut vanaf mijn voorhoofd naar mijn achterhoofd en ik nies me al een paar dagen een vreselijke hoofdpijn, het is alleen maar verergert. Helpt dus niets!!!!!

21-12-2015 | Man | 36
Allergie
Een maand of 2 geleden heb ik deze spray voor het eerst gebruikt. In elk neusgat 1x een pufje. De effectiviteit in het begin is goed: de allergieklachten nemen sterk af. Een uur of zes later echter, een vrij sterke pijnsensatie in de neusholte, een opgezwollen neusslijmvlies zoals bij een verkoudheid. Diezelfde nacht kwamen daarbij: flinke keelpijn en hoofdpijn. Eerlijk g[lees meer...]ezegd zijn de symptomen nauwelijks te onderscheiden van een flinke neusverkoudheid. Toen hield ik er nog rekening mee dat ik wellicht toevalligerwijs verkouden was geworden; de link met Prevalin was nog niet zeker. Gisteren echter, nogmaals de spray gebruikt, deze keer maar in 1 neusgat om het effect beter waar te kunnen nemen. Precies dezelfde symptomen als hierboven; de pijn in de neusholte alleen aan de kant waar ik de spray gebruikt heb. Voor mij dus nooit meer deze rotzooi; nu kan ik weer dagen wachten voor mijn neus weer hersteld is.

11-06-2015 | Man | 26
Hooikoorts
Hooikoorst, last van lopende neus en prikkende ogen als graspollen door de lucht zweven

28-04-2015 | Man | 50
cromoglicinezuur (40mg/ml)
Hooikoorts
Na de 2e dag begon een ader enorm op te zwellen in mijn gezicht... gestopt met prevalin en na 2 dagen was deze weer weg.

19-05-2013 | Man | 69
cromoglicinezuur
Hooikoorts
Prevalin gaf wel enige verlichting, maar lang niet afdoende. Van bijwerkingen is niets gebleken. Het zou ook een desensibiliserende werking hebben. Ook daar is bij mij niets van gebleken. Echter ik ben een n=1 ervaring.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (566) - Antibiotica - penicillines breedspectrum