Ervaringen met Prevalin neusspray

cromoglicinezuur

maagpijn voor misselijkheid/braken neus sinus pijn vieze geur hoesten branderig gevoel in de ogen

Hooikoorts (61 meningen)
Allergie (15 meningen)
Huisstofallergie (4 meningen)

Avamys (123 meningen)
Fluticason neusspray (108 meningen)
Dymista (78 meningen)
Nasonex (75 meningen)
Rhinocort (73 meningen)

30-11-2016 | Vrouw | 22
Verkoudheid
Het zou ook tegen verkoudheid helpen zei de drogist. Deze bagger moet je echt niet kopen. Bijna 13 eu neergelegd voor een nog meer verstopte neus. Duizend keer niezen ook. En branden..

04-09-2016 | Vrouw | 25
Huisstofallergie
Ik heb last van veel allergieën (waaronder huisstofmijt, hooikoorts en dieren) en zag deze neusspray staan bij de AH. Met goede hoop ben ik gaan spuiten, maar deze gaf tot mijn grote verbazing een HEEL NARE pijn tot gevolg. Zoals meerdere ervaringen heb ik ook last van hoofdpijn, heeeeeel veel niesbuien en een zere, gevoelloze neus. Wat een k*tspul. Haal het alsjeblieft pe[lees meer...]r direct uit de schappen.

19-08-2016 | Vrouw | 39
Huisstofallergie
Wanneer ik last krijg van kriebel in mijn neus door huisstofallergie gebruik ik prevalin neusspray in beide neusgaten. Er is inderdaad eerst een prikkende irritatie in de neus maar al snel daarna ben ik klachtenvrij en kan ik gerust slapen. Zou het zeker aanbevelen.

20-07-2016 | Vrouw | 23
Hooikoorts
Ik heb de neusspray inmiddels een aantal keer gebruikt. In eerste instantie leek het of mijn neus van plastic was. Later ging dit weg. Hierna kreeg ik minder last van mijn hooikoorts. Ik schudt het flesje eerst goed en spray hierna in beide neusgaten. Hierna haal ik mijn neus niet op. Toen ik dit wel deed, deed dit pijn. Zoals ik de spray nu gebruik werkt hij snel en prett[lees meer...]ig. Voor een maximaal effect slik ik de allerstop tabletjes van het zelfde merk, als ik veel last heb.

17-06-2016 | Vrouw | 42
Hooikoorts
Niet gebruiken deze spray!! Het gaat om Prevalin Direct Neusspray. Bij het inspuiten een felle pijn in mijn neus, daarna een lange niesbui. Ik heb het een paar dagen geprobeerd, maar het was echt niet te doen. Gemeld bij Prevalin, geen tegemoetkoming, niks, terwijl ik nu met twee volle flesjes zit. Ik ben zeker ook niet de enige, alleen al op dit forum. Onbegrijpelijk dat [lees meer...]zo'n groot merk zo onverschillig met haar klanten omgaat.

10-06-2016 | Vrouw | 44
Hooikoorts
Ik heb behoorlijk veel kast van hooikoorts en had al eerder neusspray gebruikt. Na het zien van de reclame dacht dat dit wel eens het medicijn zou zijn dat mij van mijn klachten zou afhelpen. Niets is minder waar. Na het sprayen begon het heel erg te branden in mijn neus en dat hield zeker ruim een minuut aan. Een hele sterke mint geur, dat ik ook als zeer onprettig heb er[lees meer...]varen. Maar wat ik het ergste vond was dat ik voor de rest van de dag met een loopneus heb rondgelopen. Het wekt bij mij voor geen meter. Zonde van het geld.

09-06-2016 | Man | 22
cromoglicinezuur (20mg/ml)
Ik heb hooikoorts en ik dacht; laat ik Prevalin Direct neusspray even proberen na al die TV reclames.. Nou, nooit meer dus. Bij het inspuiten krijg ik telkens een hevige niesbui met als gevolg dat al dat spul er gewoon weer uit gaat. Helpt bij mij voor geen meter. Sowieso niet een voorstander van neussprays aangezien het je slijmvlies van binnen irriteert waardoor je[lees meer...] kans hebt op meer last van een dichte neus.

04-06-2016 | Vrouw | 44
Hooikoorts
Deze spray werkt bij mij alleen in combinatie met cetiricine tabletten. Maar ik zou hem nooit (NOOIT!) in het openbaar kunnen gebruiken! Na het gebruik van de spray krijg ik telkens niesbuien en tranende ogen...niet normaal!! Het zal er wel bij horen, denk ik. Want daarna is het goed en heb ik minder last van hooikoorts. In het begin haalde ik mijn neus op terwijl ik de n[lees meer...]eusspray gebruikte, maar dat moet je echt niet doen! Het medicijn schiet dan in je hersenen, lijkt het en dat doet zo verschrikkelijk pijn! Ik doe het nu zo: goed schudden, heel goed schudden, dan 1x in een zakdoek spuiten, dan 1x per neusgat spuiten. (Niezen, niezen...tranende ogen....niezen...) en dan nog eens 1x per neusgat spuiten. Daarna je neus alleen afvegen, niet snuiten. Zo werkt het bij mij het beste. Wel jammer van die niesbuien, want zo kan ik de spray nooit buitens huis gebruiken. Verder heb ik geen last van hoofdpijn, slapeloosheid of zo...

23-05-2016 | Vrouw | 53
Hooikoorts
Hevige pijn boven in neus bij het inspuiten en vervolgens hoofdpijn. Na drie keer proberen niet meer gebruikt. Klacht ingediend bij Prevalin, maar die doen het af met een verhaal over dat het hoort bij de werking van het product en dat (over)gevoeligheid iets persoonlijks is...

19-05-2016 | Vrouw | 64
Hooikoorts
Ik vind het niet prettig om te gebruiken, omdat het veel pijn geeft bij het sprayen. Of je puur zout inspuit. Het lijkt daarna of ik een plastic neus heb. Ik heb veel hoofdpijn sinds het gebruik en ik kan niet in meer in slaap komen. Daar heb ik nooit last van. Zeker geen aanrader. Niet kopen dus.

05-05-2016 | Vrouw | 47
Hooikoorts
2 dagen Prevalin Direct gebruikt. Wat een vreselijke neusspray! Zodra je het volgens de gebruiksaanwijzing gebruikt, krijg je ontzettende pijn in je neus en die trekt door tot in je voorhoofd! De tranen springen van de pijn in je ogen. Als het goedje achter in je keel loopt, krijg je ook daar een brandend gevoel van. Deze neusspray helpt ook helemaal niet en ik zou het nie[lees meer...]mand aanraden te gebruiken! Zeker niet bij kinderen, ook al staat er vanaf 12 jaar! Snel weggooien bij de apotheek en waarschuwen dat dit een pijnlijke niet werkende neusspray is!

24-04-2016 | Man | 55
cromoglicinezuur (20mg/ml)
Vorige week twee flesjes gekocht met houdbaarheidsdatum 2017-01. Nog steeds een probleem met het pompje. Eerste paar keer ging het goed daarna alleen crème. De tip om de spray eerst ondersteboven te houden werkt bij mij niet.

21-04-2016 | Vrouw | 40
Hooikoorts
Ik slik pilletjes met Loratadine, heb Prevalin oogdruppels en hooikoorts neusspray huismerk en deze combinatie werkt (soms niet). Ik denk laat ik het ook eens proberen, dus ik koop Prevalin Direct, want dat werkt binnen drie minuten en is er voor neus en oogirritatie. Gebruiksaanwijzing doorgelezen, want je moet deze heel goed schudden. Neus snuiten en dan inspuiten maar. [lees meer...] Bij het inspuiten merkte ik al de menthol geur op en daarna kwam het hevige prikken (pijn) in mijn neus dat omhoog schoot naar mijn ogen en voorhoofd. Liep mijn keel in en daar prikt het ook ivm allergie/jeuk. Heel heftig gaan niezen en moest vervolgens mijn neus weer snuiten om hiervan af te komen. Heb nog steeds last van mijn neus en mijn ogen. Ik denk niet dat dit het gaat worden!!

17-04-2016 | Vrouw | 15
cromoglicinezuur (40mg/ml)
Hooikoorts
Een tijdje terug zag ik Prevalin Direct op tv. Ik begon toen al langzamerhand last te krijgen van mijn hooikoorts, dus ik besloot het product te kopen. Eenmaal thuis heb ik het ingebracht. Voor de zekerheid heb ik eerst zelfs de bijsluiter gelezen zodat ik het goed zou doen. Toen ik het in mijn neus spoot ervaarde ik echter enorm veel pijn. Mijn ogen begonnen meteen te t[lees meer...]ranen. Daarna flinke hoofdpijn en mijn loopneus verergerde alleen maar. Het gebruik van Prevalin raad ik dus aan niemand aan. Het helpt niet en bij mij doet het bizar veel pijn.

15-04-2016 | Vrouw | 40
cromoglicinezuur (20mg/ml)
Eerst goed de gebruiksaanwijzingen gelezen, schudden etc. Ingespoten zoals beschreven en eerste reactie was heftig, schoot een pijnscheut vanaf mijn voorhoofd naar mijn achterhoofd en ik nies me al een paar dagen een vreselijke hoofdpijn, het is alleen maar verergert. Helpt dus niets!!!!!

21-12-2015 | Man | 36
cromoglicinezuur (20mg/ml)
Een maand of 2 geleden heb ik deze spray voor het eerst gebruikt. In elk neusgat 1x een pufje. De effectiviteit in het begin is goed: de allergieklachten nemen sterk af. Een uur of zes later echter, een vrij sterke pijnsensatie in de neusholte, een opgezwollen neusslijmvlies zoals bij een verkoudheid. Diezelfde nacht kwamen daarbij: flinke keelpijn en hoofdpijn. Eerlijk g[lees meer...]ezegd zijn de symptomen nauwelijks te onderscheiden van een flinke neusverkoudheid. Toen hield ik er nog rekening mee dat ik wellicht toevalligerwijs verkouden was geworden; de link met Prevalin was nog niet zeker. Gisteren echter, nogmaals de spray gebruikt, deze keer maar in 1 neusgat om het effect beter waar te kunnen nemen. Precies dezelfde symptomen als hierboven; de pijn in de neusholte alleen aan de kant waar ik de spray gebruikt heb. Voor mij dus nooit meer deze rotzooi; nu kan ik weer dagen wachten voor mijn neus weer hersteld is.