cromoglicinezuur

Allergie (14 meningen)
Huisstofallergie (4 meningen)

31-05-2017 | Man | 19
Hooikoorts
Oké voor de mensen die het gekocht hebben het volgende: Ga zitten. Lees de bijsluiter. Doe je dat niet dan heb je daar later spijt van. Het prikt nogal en dat ongeveer 30 seconden. Daarna heb je het een minuut of 3 benauwder dan daarvoor. Na een uur merk je wat verlichting maar veel stelt het bij mij niet voor. Ik gebruik hiernaast de pilletjes van prevalin wat ook aang[lees meer...]eraden word in de bijsluiter. Aangezien die niet heel veel helpen wat betreft een verstopte neus heb ik daar deze neusspray voor. Het is het geld in mijn ogen niet waard.

31-05-2017 | Man | 15
Allergie
Hele slechte neusspray, werkt voor geen meter. Je krijgt een brandende neus en heel veel bijwerkingen. Het is een dikke witte pasta die je in je neus spuit, na 3 min zou het moeten werken, maar het werkt niet. Zonde van je geld.

28-05-2017 | Vrouw | 31
Allergische reactie
Ik spuit prevalin 2 in 1 in me neus. Ik ga juist van niezen en krijg dan tranen.

17-05-2017 | Vrouw | 50
Allergie
Bijsluiter gelezen. Gespoten, niet inhalen en het brandt heel erg in de neus. Na spuiten: tranende ogen, loopneus, overgeven, dikke keel en hoofdpijn. Na ongeveer 1 uur ging mijn neus weer open. Dikke keel en hoofdpijn bleven. Later in de avond bloedneus in combi met loopneus en tranende ogen. Ik neem dit niet meer.

16-05-2017 | Man | 45
cromoglicinezuur
Hooikoorts
Brandende neus, hoesten, verstopte neus etc absoluut geen aanrader, lijkt wel of er alleen maar meer klachten door ontstaan. Het spul stinkt ook nog, dat je continu ruikt en geeft heerlijke witte neuspulken. 15 eu onmiddelijk in de kliko gegooid.

02-05-2017 | Man | 22
Hooikoorts
Prevalin neusspay gekocht op advies van de HA. Voor een loopneus. En het werkt echt. Geen bijwerkingen.

28-04-2017 | Vrouw | 32
Huisstofallergie
Ik zag Prevalin Direct Plus bij de supermarkt staan. Aangezien mijn gebruikelijke cetirizine tabletten niet goed werken tegen een verstopte neus, wou ik het een kans geven. Vooral omdat het label aangaf dat de spray ook de gevoeligheid voor allergenen vermindert. Ik vond het product aardig aan de prijs (zo'n 15 euro). Wat een vreselijke ervaring. Het lijkt wel napalm. N[lees meer...]a het sprayen een vreselijk branderig en stekend gevoel in de neus en hevig tranende ogen. Als je je neus ophaalt nadat je hebt gesprayd, voel je het door je hele hoofd. Ook moet ik dan wel 10x niezen. Bijkomend nadeel is dat het na een paar uur zorgt voor droge witte klonten in je neus. Niet altijd even charmant. Over de effectiviteit kan ik geen goed oordeel geven, omdat ik door bovenstaande ervaringen vaak geen zin heb om de spray te gebruiken. Hij staat ongebruikt in de kast. Ik koop het in elk geval niet weer.

03-04-2017 | Vrouw | 60
Hooikoorts
Nadat ik het gekocht had, las ik pas de slechte ervaringen van anderen. De eerste keer was vreselijk, omdat ik gewend ben bij een neusspray goed te inhaleren. En dat moet je dus bij Prevalin NIET doen. In je neus spuiten, even niks doen, niet ophalen, niet doorslikken, helemaal niks. Na 1 minuut heeft het een beschermlaagje in je neus aangebracht. Als je neus begint te lop[lees meer...]en, kun je gewoon je neus snuiten. Ik heb genoeg aan 1x per dag, maar het mag meer keren. Het resultaat is voor mij verbluffend. Eindelijk iets dat werkt! Succes ermee.

16-03-2017 | Vrouw | 17
Hooikoorts
Gisteren voor het eerst Prevalin direct gebruikt, na de reclames op tv te hebben gezien. Ik had enorm uitgekeken naar het moment dat ik mijn hooikoorts symptomen kon verlichten. Dus ik spuit snel de neusspray in. Helaas ging dit gepaard met een enorm brandend en prikkend gevoel in mijn neus. De tranen sprongen direct in mijn ogen van de schrik en pijn. De neusspray heeft [lees meer...]vervolgens de symptomen voor 5-10 minuten lichtelijk verlicht. Hierna werden de symptomen van hooikoorts alleen maar erger. De hoestbuien en jeukneus waren erger na het gebruik dan ervoor. Ik raad prevalin dus absoluut niet aan.

15-03-2017 | Man | 15
Hooikoorts
Wat een waardeloze spray vind ik dit. Bij het in sprayen van mijn neus per ongeluk mijn neus opgehaald het deed onwijs pijn aan mijn voorhoofdholte, tranen sprongen in mijn ogen. Daarna alleen maar meer jeuk in mijn neus. Na het gebruik pijn op mijn borst en buikpijn.

13-03-2017 | Vrouw | 37
Hooikoorts
Vorig jaar bleek de Otrivin Neusallergie niet meer in de handel in Nederland te zijn. Daarom een alternatief gehaald: Prevalin. Eerst erg geschrokken van het brandende gevoel in de neus na gebruik van de spray maar de werking is prima.

30-11-2016 | Vrouw | 22
Verkoudheid
Het zou ook tegen verkoudheid helpen zei de drogist. Deze bagger moet je echt niet kopen. Bijna 13 eu neergelegd voor een nog meer verstopte neus. Duizend keer niezen ook. En branden..

04-09-2016 | Vrouw | 25
Huisstofallergie
Ik heb last van veel allergieën (waaronder huisstofmijt, hooikoorts en dieren) en zag deze neusspray staan bij de AH. Met goede hoop ben ik gaan spuiten, maar deze gaf tot mijn grote verbazing een HEEL NARE pijn tot gevolg. Zoals meerdere ervaringen heb ik ook last van hoofdpijn, heeeeeel veel niesbuien en een zere, gevoelloze neus. Wat een k*tspul. Haal het alsjeblieft pe[lees meer...]r direct uit de schappen.

19-08-2016 | Vrouw | 39
Huisstofallergie
Wanneer ik last krijg van kriebel in mijn neus door huisstofallergie gebruik ik prevalin neusspray in beide neusgaten. Er is inderdaad eerst een prikkende irritatie in de neus maar al snel daarna ben ik klachtenvrij en kan ik gerust slapen. Zou het zeker aanbevelen.

20-07-2016 | Vrouw | 23
Hooikoorts
Ik heb de neusspray inmiddels een aantal keer gebruikt. In eerste instantie leek het of mijn neus van plastic was. Later ging dit weg. Hierna kreeg ik minder last van mijn hooikoorts. Ik schudt het flesje eerst goed en spray hierna in beide neusgaten. Hierna haal ik mijn neus niet op. Toen ik dit wel deed, deed dit pijn. Zoals ik de spray nu gebruik werkt hij snel en prett[lees meer...]ig. Voor een maximaal effect slik ik de allerstop tabletjes van het zelfde merk, als ik veel last heb.

17-06-2016 | Vrouw | 42
Hooikoorts
Niet gebruiken deze spray!! Het gaat om Prevalin Direct Neusspray. Bij het inspuiten een felle pijn in mijn neus, daarna een lange niesbui. Ik heb het een paar dagen geprobeerd, maar het was echt niet te doen. Gemeld bij Prevalin, geen tegemoetkoming, niks, terwijl ik nu met twee volle flesjes zit. Ik ben zeker ook niet de enige, alleen al op dit forum. Onbegrijpelijk dat [lees meer...]zo'n groot merk zo onverschillig met haar klanten omgaat.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (566) - Antibiotica - penicillines breedspectrum