Ervaringen met Prevalin neusspray

cromoglicinezuur

maagpijn voor misselijkheid/braken neus sinus pijn vieze geur hoesten branderig gevoel in de ogen

Hooikoorts (61 meningen)
Allergie (15 meningen)
Huisstofallergie (4 meningen)

Avamys (123 meningen)
Fluticason neusspray (108 meningen)
Dymista (78 meningen)
Nasonex (75 meningen)
Rhinocort (73 meningen)

01-08-2017 | Vrouw | 35
Hooikoorts
Aangeraden door een medewerkster van Etos. Ik ben er zeer tevreden mee. Al jaren slik ik hooikoortstabletten. Die werken maar deels. Ik heb altijd last van mijn lenzen. Mijn ogen jeuken en daarna zie ik wazig. Het is heerlijk om daar eindelijk van af te zijn! Het is wel wat duurder, maar ik ben heel blij dat ik het geprobeerd heb! Ik zou in de toekomst alleen maar Prevalin[lees meer...] direct kopen. Het is mij veel waard om geen last te hebben van mijn lenzen tijdens de hooikoortsperiode. Na ongeveer 8u is het uitgewerkt, dat merk ik dan ook gelijk aan mijn ogen. Dus ik spray 2x per dag. Ik lees gemengde reviews hierover. Het scheelt dus per persoon, maar ik zou het ieder ander aanraden en gunnen om geen last te hebben van jouw lenzen!

10-06-2017 | Vrouw | 43
Hooikoorts
De medewerkers van de Etos waren erg overtuigend, maar helaas dit werkt bij mij niet. Prik en pijnlijke ogen, zere holtes, tranende ogen, niezen, vreselijke geur: direct na gebruik. Rest van de tijd, gekke druk in hoofd. Was om t weekend te overbruggen om mijn nieuwe medicijnen weer te kunnen halen.

09-06-2017 | Man | 99
Hooikoorts
Waardeloos spul vind ik. Bij mij bijt het in m'n neus en krijg er een loopneus van. Verder doet het niks. Het stinkt alleen naar tandpasta. Voor dat geld kan ik ook 10 tubes tandpasta in m'n neus leeg spuiten. Waarschijnlijk werkt dat beter tegen hooikoorts.

04-06-2017 | Man | 35
Hooikoorts
Vervelende spray die naar aanvoelt in de neus na aanbrengen. Maar dat is nog tot daar aan toe, het effect is er niet, het lijkt juist erger te worden. Waardeloos dus.

01-06-2017 | Man | 33
Hooikoorts
Ik reageer overal heel goed op medicijnen. Hooikoorts is zwaar irritant. Voorheen zat ik dan 2 weken aan de pillen en was ik in de middag niet vooruit te branden, omdat ik er behoorlijk duf en slaperig van werd en de pillen begonnen pas na een half uur of uur te werken. Prevaline Direct Plus werkt binnen een paar minuten. Goed schudden voor gebruik en in beide neusgaten [lees meer...]de spray spuiten. Het geeft heel even een branderig gevoel, maar daarna nergens meer last van. De geur van de spray blijf je nog wel even ruiken. Ik heb verder geen last van deze medicijnen, geen verder bijwerken, geen hoofdpijn, geen bloedneus, maar vooral geen slaperigheid.

31-05-2017 | Man | 19
Hooikoorts
Oké voor de mensen die het gekocht hebben het volgende: Ga zitten. Lees de bijsluiter. Doe je dat niet dan heb je daar later spijt van. Het prikt nogal en dat ongeveer 30 seconden. Daarna heb je het een minuut of 3 benauwder dan daarvoor. Na een uur merk je wat verlichting maar veel stelt het bij mij niet voor. Ik gebruik hiernaast de pilletjes van prevalin wat ook aang[lees meer...]eraden word in de bijsluiter. Aangezien die niet heel veel helpen wat betreft een verstopte neus heb ik daar deze neusspray voor. Het is het geld in mijn ogen niet waard.

31-05-2017 | Man | 15
cromoglicinezuur (20mg/ml)
Hele slechte neusspray, werkt voor geen meter. Je krijgt een brandende neus en heel veel bijwerkingen. Het is een dikke witte pasta die je in je neus spuit, na 3 min zou het moeten werken, maar het werkt niet. Zonde van je geld.

28-05-2017 | Vrouw | 31
Allergische reactie
Ik spuit prevalin 2 in 1 in me neus. Ik ga juist van niezen en krijg dan tranen.

17-05-2017 | Vrouw | 50
cromoglicinezuur (20mg/ml)
Bijsluiter gelezen. Gespoten, niet inhalen en het brandt heel erg in de neus. Na spuiten: tranende ogen, loopneus, overgeven, dikke keel en hoofdpijn. Na ongeveer 1 uur ging mijn neus weer open. Dikke keel en hoofdpijn bleven. Later in de avond bloedneus in combi met loopneus en tranende ogen. Ik neem dit niet meer.

16-05-2017 | Man | 45
cromoglicinezuur
Hooikoorts
Brandende neus, hoesten, verstopte neus etc absoluut geen aanrader, lijkt wel of er alleen maar meer klachten door ontstaan. Het spul stinkt ook nog, dat je continu ruikt en geeft heerlijke witte neuspulken. 15 eu onmiddelijk in de kliko gegooid.

02-05-2017 | Man | 22
Hooikoorts
Prevalin neusspay gekocht op advies van de HA. Voor een loopneus. En het werkt echt. Geen bijwerkingen.

28-04-2017 | Vrouw | 32
Huisstofallergie
Ik zag Prevalin Direct Plus bij de supermarkt staan. Aangezien mijn gebruikelijke cetirizine tabletten niet goed werken tegen een verstopte neus, wou ik het een kans geven. Vooral omdat het label aangaf dat de spray ook de gevoeligheid voor allergenen vermindert. Ik vond het product aardig aan de prijs (zo'n 15 euro). Wat een vreselijke ervaring. Het lijkt wel napalm. N[lees meer...]a het sprayen een vreselijk branderig en stekend gevoel in de neus en hevig tranende ogen. Als je je neus ophaalt nadat je hebt gesprayd, voel je het door je hele hoofd. Ook moet ik dan wel 10x niezen. Bijkomend nadeel is dat het na een paar uur zorgt voor droge witte klonten in je neus. Niet altijd even charmant. Over de effectiviteit kan ik geen goed oordeel geven, omdat ik door bovenstaande ervaringen vaak geen zin heb om de spray te gebruiken. Hij staat ongebruikt in de kast. Ik koop het in elk geval niet weer.

03-04-2017 | Vrouw | 60
Hooikoorts
Nadat ik het gekocht had, las ik pas de slechte ervaringen van anderen. De eerste keer was vreselijk, omdat ik gewend ben bij een neusspray goed te inhaleren. En dat moet je dus bij Prevalin NIET doen. In je neus spuiten, even niks doen, niet ophalen, niet doorslikken, helemaal niks. Na 1 minuut heeft het een beschermlaagje in je neus aangebracht. Als je neus begint te lop[lees meer...]en, kun je gewoon je neus snuiten. Ik heb genoeg aan 1x per dag, maar het mag meer keren. Het resultaat is voor mij verbluffend. Eindelijk iets dat werkt! Succes ermee.

16-03-2017 | Vrouw | 17
Hooikoorts
Gisteren voor het eerst Prevalin direct gebruikt, na de reclames op tv te hebben gezien. Ik had enorm uitgekeken naar het moment dat ik mijn hooikoorts symptomen kon verlichten. Dus ik spuit snel de neusspray in. Helaas ging dit gepaard met een enorm brandend en prikkend gevoel in mijn neus. De tranen sprongen direct in mijn ogen van de schrik en pijn. De neusspray heeft [lees meer...]vervolgens de symptomen voor 5-10 minuten lichtelijk verlicht. Hierna werden de symptomen van hooikoorts alleen maar erger. De hoestbuien en jeukneus waren erger na het gebruik dan ervoor. Ik raad prevalin dus absoluut niet aan.

15-03-2017 | Man | 15
Hooikoorts
Wat een waardeloze spray vind ik dit. Bij het in sprayen van mijn neus per ongeluk mijn neus opgehaald het deed onwijs pijn aan mijn voorhoofdholte, tranen sprongen in mijn ogen. Daarna alleen maar meer jeuk in mijn neus. Na het gebruik pijn op mijn borst en buikpijn.

13-03-2017 | Vrouw | 37
Hooikoorts
Vorig jaar bleek de Otrivin Neusallergie niet meer in de handel in Nederland te zijn. Daarom een alternatief gehaald: Prevalin. Eerst erg geschrokken van het brandende gevoel in de neus na gebruik van de spray maar de werking is prima.