Ervaringen met Prevalin neusspray

Bij  AllergieX

Hooikoorts (60 meningen)
Huisstofallergie (4 meningen)

Avamys (122 meningen)
Fluticason neusspray (106 meningen)
Dymista (77 meningen)
Nasonex (75 meningen)
Rhinocort (73 meningen)

31-05-2017 | Man | 15
cromoglicinezuur (20mg/ml)
Hele slechte neusspray, werkt voor geen meter. Je krijgt een brandende neus en heel veel bijwerkingen. Het is een dikke witte pasta die je in je neus spuit, na 3 min zou het moeten werken, maar het werkt niet. Zonde van je geld.

09-06-2016 | Man | 22
cromoglicinezuur (20mg/ml)
Ik heb hooikoorts en ik dacht; laat ik Prevalin Direct neusspray even proberen na al die TV reclames.. Nou, nooit meer dus. Bij het inspuiten krijg ik telkens een hevige niesbui met als gevolg dat al dat spul er gewoon weer uit gaat. Helpt bij mij voor geen meter. Sowieso niet een voorstander van neussprays aangezien het je slijmvlies van binnen irriteert waardoor je[lees meer...] kans hebt op meer last van een dichte neus.

24-04-2016 | Man | 55
cromoglicinezuur (20mg/ml)
Vorige week twee flesjes gekocht met houdbaarheidsdatum 2017-01. Nog steeds een probleem met het pompje. Eerste paar keer ging het goed daarna alleen crème. De tip om de spray eerst ondersteboven te houden werkt bij mij niet.

21-12-2015 | Man | 36
cromoglicinezuur (20mg/ml)
Een maand of 2 geleden heb ik deze spray voor het eerst gebruikt. In elk neusgat 1x een pufje. De effectiviteit in het begin is goed: de allergieklachten nemen sterk af. Een uur of zes later echter, een vrij sterke pijnsensatie in de neusholte, een opgezwollen neusslijmvlies zoals bij een verkoudheid. Diezelfde nacht kwamen daarbij: flinke keelpijn en hoofdpijn. Eerlijk g[lees meer...]ezegd zijn de symptomen nauwelijks te onderscheiden van een flinke neusverkoudheid. Toen hield ik er nog rekening mee dat ik wellicht toevalligerwijs verkouden was geworden; de link met Prevalin was nog niet zeker. Gisteren echter, nogmaals de spray gebruikt, deze keer maar in 1 neusgat om het effect beter waar te kunnen nemen. Precies dezelfde symptomen als hierboven; de pijn in de neusholte alleen aan de kant waar ik de spray gebruikt heb. Voor mij dus nooit meer deze rotzooi; nu kan ik weer dagen wachten voor mijn neus weer hersteld is.

17-06-2023 | Vrouw | 47
cromoglicinezuur (20mg/ml)
Vreselijk veel pijn in mijn neus en keel, kan amper slikken zo droog en rauw voelt alles aan... Mijn neus blijft nu verstopt en bloed. De geur is vreselijk sterk en blijft heel de dag in je neus hangen. Daarnaast wekt het product hartkloppingen op... Bijna 20 euro voor niets uitgeven

02-05-2020 | Vrouw | 14
Zie boven, hartritmestoornissen stoornissen

22-06-2019 | Vrouw | 35
cromoglicinezuur (20mg/ml)
Voor mij werkt dit middel wel. Heb al vele middelen gebruikt. De allergoloog heeft zowat alles al eens voorgeschreven. Maar deze spray werkt opmerkelijk goed. Het is dan wel de enige waarbij de menthol je neusgaten dicht brandt. En de vieze slijmerige smaak lang in je mond achterblijft. Maar ik ben allergisch voor ongeveer alles. (hooikoorts, huisstofmijt, katten, honden, [lees meer...]pollen, bepaalde metalen, latex, spuitbus sprays zoals schoenspray, parfums, kruisallergie) Ik merk zelfs dat als ik gesprayed heb de bultjes rondom mn mond we lijven als ik bijv een appel en peer eet. Ik heb kruisallergie. Dus dan moet het toch iets doen lijkt me. Je moet hem wel consistent gebruiken en meteen zodra je last krijgt. Niet te lang wachten. Ik gebruik 2 sprays in ieder neusgat. Ook de jeuk in mn ogen verminderd. En ik ben normaliter enorm skeptisch omdat ik al zoveel rommel geslikt heb. Ik krijg van sommige allergie middelen zelfs heftige darmkramp. Het was voor mij altijd afwegen tussen bijwerkingen en de planning v mn dag. Ik krijg ook lichte hoofdpijn en zwaar gevoel in mn hoofd van deze spray. Maar als je alles al geprobeerd hebt dan neem je dat voor lief. Dus misschien ligt het ook aan de ernst v de allergie en het lijden eronder hoe je tegen deze spray aankijkt. (mits hij werkt natuurlijk voor je)

05-06-2019 | Vrouw | 58
cromoglicinezuur (40mg/ml)
Tientallen middelen geprobeerd, van cortisone tot epefidrine en antihistaminicum. Vele artsen en specialisten geconsulteerd. Toen was ik in Nederland met vakantie en vast tapijt op de vloer. Onmiddellijk loopneus, prikkende ogen en kortademig. Onmiddellijk naar kruidvat gegaan en dit geprobeerd. Ongelooflijk, symptomen volledig verdwenen! In België is het niet verkijgbaa[lees meer...]r , dus ik bestel het online. Ik heb noga wat last, maar niets in vergelijking met vroeger. Ik kan gewoon mijn werk doen en moet niet meer ziek op de bank kruipen. Is de hoofdpijn te erg, neem ik een paracetamol. Ik heb hooikoorts en huisstofallergie. Supermiddel!

15-02-2019 | Vrouw | 49
cromoglicinezuur
Allergische reactie
Ik ben (o.a.) allergisch voor stuifmeel van de hazelaar en van de berk, met als gevolg dat ik van eind december tot begin mei loop te snotteren, soms zo erg dat ik er niet van kan slapen omdat ik stik in mijn eigen snot of me ziek moest melden omdat ik me een vaatdoekje voel, uitgeput van het niezen, en de snot uit mijn neus stroomt. Daarnaast flink jeukende ogen en inspan[lees meer...]ningsastma. Na jarenlang allerlei pillen te hebben geprobeerd met wisselend succes (en met wisselende bijwerkingen zoals slaperigheid, hartkloppingen, vreetbuien etc) ontdekte ik Prevalin Direct Plus. Het spul asfalteert je neusgaten, wat niet bepaald een fijn gevoel is, maar het werkt bij mij als een zonnestraaltje. Helemaal snotterloos zal ik wel niet meer worden, maar dit goedje maakt het voorjaar een stuk minder uitzichtloos voor mij.

16-12-2018 | Vrouw | 52
Allergische reactie
Ik ben zeer tevreden met Prevalin. Ik ben niet allergisch voor pollen etc. Toch allergische reacties: verstopte neus, neus- keelholteproblemen. Daardoor slaapproblemen: hoesten en door ophoping van slijm word ik snel verkouden en problemen met bronchitis. Huisarts geeft neusspray met corticoïden: Probleem wordt erger. Alles is gecontroleerd, longen goed, hart goed en KN[lees meer...]O-arst kan niets vinden. Toch helpt Prevalin als enige bij mij klachten! Ik slaap weer goed, kan goed door mijn neus ademen en geen slijmophopingen meer in neus- en keelholte! Ik heb hashimotho (trage schildklier). Wellicht heeft dat te maken met mijn problemen op het gebied van slijmvliezen.

07-07-2018 | Vrouw | 44
cromoglicinezuur (20mg/ml)
Ik had de ervaringen gelezen voor gebruik. Het lijkt erop dat sommige mensen er baat bij hebben en anderen er last van hebben. Helaas reageerde ik zoals de laatste groep. Niesen, hoofdpijn, benauwdheid. Ik heb er een nacht van wakker gelegen en nog steeds is mijn slijmvlies geïrriteerd. Nooit meer Prevalin neusspray voor mij. Maar ik heb er geen spijt van dat ik het geprob[lees meer...]eerd heb. Je moet toch wat. Cétirizine werkt bij mij heel goed, maar ik word er erg slaperig van. Ik zoek verder.

13-05-2018 | Vrouw | 49
Allergische reactie
Hevige hooikoorts gebruik cetirizine tabletjes maar nog veel last van ogen. Neusspray werd door drogist aangeraden. Totaal geen verbetering nu ook last van mijn neus.

28-05-2017 | Vrouw | 31
Allergische reactie
Ik spuit prevalin 2 in 1 in me neus. Ik ga juist van niezen en krijg dan tranen.

17-05-2017 | Vrouw | 50
cromoglicinezuur (20mg/ml)
Bijsluiter gelezen. Gespoten, niet inhalen en het brandt heel erg in de neus. Na spuiten: tranende ogen, loopneus, overgeven, dikke keel en hoofdpijn. Na ongeveer 1 uur ging mijn neus weer open. Dikke keel en hoofdpijn bleven. Later in de avond bloedneus in combi met loopneus en tranende ogen. Ik neem dit niet meer.

15-04-2016 | Vrouw | 40
cromoglicinezuur (20mg/ml)
Eerst goed de gebruiksaanwijzingen gelezen, schudden etc. Ingespoten zoals beschreven en eerste reactie was heftig, schoot een pijnscheut vanaf mijn voorhoofd naar mijn achterhoofd en ik nies me al een paar dagen een vreselijke hoofdpijn, het is alleen maar verergert. Helpt dus niets!!!!!