Ervaringen met Rhinocort

Allergie (22 meningen)
Huisstofallergie (3 meningen)

24-04-2022 | Vrouw | 65
Hooikoorts
Rhinocort thurbohaler uit de handel Met alle gevolgen van dien Wat heb ik ondernomen Astra zeneca gemaild vervolgens naar j&j spanje Duitsland Zwitserland en Canada … wat een drama, licentie verlopen dus niet meer verkrijgbaar, ik dien ook het verzoek in kan iemand mij alsjeblieft helpen een een opzetstuk wat zou ik gelukkig zijn ik functioneer niet meer vast heel erg b[lees meer...]edankt

01-06-2020 | Vrouw | 48
budesonide (64ug/do)
Hooikoorts
Ik ben immuun voor alle medicijnen geworden, 3 jaar desensibilisatie gedaan, medical taping, noem het maar op. Uiteindelijk op rhinocort uitgekomen, wat ik inde winter op halve dosering mocht blijven gebruiken. Ik kon sinds 40 jaar weer gewoon in de zomer naar buiten! Nu is het uit de handel! Ik zit nu weer binnen met dit prachtige weer. Neem het aub snel weer in productie[lees meer...]!

31-03-2020 | Vrouw | 60
Hooikoorts
Gebruik deze inhaler al sinds 1988, naar volle tevredenheid, voorgeschreven door een allergoloog. Nu kom ik bij de apotheek en krijg de mededeling dat hij niet meer leverbaar is en wat anders krijg. In het verleden heb ik meerdere keren iets anders geprobeerd maar nooit met de gewenste resultaten. Dat waren dan neussprays. Hierdoor kreeg ik korstjes en bloedneuzen en de [lees meer...]vloeistof liep zo mijn keel in, bah. Ik wil de Rhinocort turbuhaler weer terug. Ik ben het hele voorjaar en de zomer ziek van de hooikoorts.

13-02-2020 | Vrouw | 53
Hooikoorts
Eind december wilde ik een nieuwe Rhinocort inhaler ophalen bij de apotheek. Daar hoorde ik dat deze niet meer beschikbaar is en dat ik een spray mee kon krijgen. Van de spray krijg ik bloedneuzen en dat helpt niet. Inmiddels heb ik weer enorm last van mijn hooikoorts. Weet iemand waar je deze inhaler kunt bestellen?

06-07-2019 | Vrouw | 54
Hooikoorts
Ik gebruik al jaren Rhinocort turbohaler. heb daardoor geen klachten meer van niesen en verkoudheid vanwege allergie. Nu kwam ik mijn nieuwe turbohaler ophalen bij de apotheek, kunnen ze het niet meer leveren: het is uit de handel!!! Wat nu? die vieze budesonide spray hoef ik niet, druipt je keel in en het werkt niet. Vroeger gebruikte ik natrium cromoglicaat, maar dat we[lees meer...]rkt niet meer afdoende.

08-04-2019 | Vrouw | 55
Hooikoorts
Ik gebruik al jaren Rhinocort 100, 1 à 2 dagen gebruiken betekent 4 tot 5 weken verlichting! Op vakantie in Volendam kreeg ik zware hooikoorts, ik had niets bij en kocht bij een apotheek Prevelen 20 2 in 1. Vreselijke ervaring dus. Alle symptomen verergerden.

08-04-2019 | Vrouw | 55

08-06-2023 | Man | 50
Hooikoorts
Rhinocort turbuhaler was voor mij een wondermiddel!!!!!! BRENG HET AUB TERUG OP DE MARKT!!!!!!!!!!!!!!!!

28-03-2022 | Man | 66
Hooikoorts
Ik gebruik al minstens 25 jaar rhinocort 100 in de turbuhaler sommige jaren weinig of geen hooikoorts maar nu ineens weer een heftige aanval vroeg specifiek om rhinocort 100 maar de apotheek wist me te vertellen dat er alleen nog maar neus spray budesonide 100 is maar daar ga ik alleen maar meer van niezen weet ik uit ervaring .. astrazeneca had het te druk met dat gef[lees meer...]aalde covid vaccin van hun denk ik Dat was naderhand niet zo goed als voorgespiegeld werd Nu hadden ze al jaren een goed product (rhinocort ) en dan leveren ze het niet meer heel teleurstellend allemaal

31-03-2021 | Man | 50
budesonide (0,1mg/do)
Hooikoorts
Was het enige medicijn die bij mij hielp. Heb al 45 jaar hooikoorts wordt het medicijn ineens niet meer geleverd door Astra Zenica. Zullen waarschijnlijk meer geld krijgen voor het maken van het Covid19 medicijn. Wij heeft voor mij een oplossing, elders in de wereld kopen gaat ook niet, heb dat ook al geprobeerd. Wie heeft voor mij een alternatief.

06-06-2020 | Man | 34
Hooikoorts
Beste, 10-tallen mensen op dit forum hebben hetzelfde probleem. Rhinocort is uit de handel, zelf alternatieven met budesonide zijn niet meer te verkrijgen in België. Kunnen we hier geen campagne voor voeren via de media. Het kan toch niet dat een product zomaar verdwijnt waarbij ze duizenden mensen laten in de kou staan!!!

10-01-2020 | Man | 51
Hooikoorts
Hoorde vandaag dat het niet meer leverbaar is. Ben intussen een jaar of 15 van mijn hooikoorts af. Als hooikoorts toch dreigde dan was 2x sprayen per neus gat voldoende om de dag door te komen. Kreeg het voorgeschreven van de KNO arts om te kijken of mijn gehoor zou verbeteren als vrij zou zijn van de hooikoorts. Heb nu een spray gekregen, ben er bang voor dat die niet [lees meer...]gaat werken. En nog banger voor wat er gaat gebeuren op de lange termijn. Ik hoop dat het medicijn weer terug komt. Bij mijn vorige bezoek aan de apotheek (2 jaar geleden) kreeg ook een alternatief maar na aandringen toch nog een Rhinocort Turbu gekregen.

03-06-2018 | Man | 63
Hooikoorts
Gebruik Rhinocort al jaren voor mijn hooikoorts Gebruik dit middel al jaren het is bij mij zeer effectief soms wil de huisarts het niet voorschrijven te duur of zo maar ik sta erop dat ik rhinocort 100 turbohaler krijg en niets anders ben er zeer tevredenover ben zwaar hooikoorts patient

27-06-2016 | Man | 29
Hooikoorts
Door hooikoorts zat mijn neus zeer verstopt. De huisarts heeft me Rhinocort Turbuhaler voorgeschreven, omdat dat middel effectiever is dan tabletten of sprays van de drogist. Mijn neus zit nu inderdaad minder verstopt. Een vervelende bijwerking is wel dat ik last heb van een hele droge mond.

16-06-2015 | Man | 52
Hooikoorts
Zeer tevreden en effectief sliep de nachten goed door. Ik heb een drukke baan en moet nu iedere ochtend vroeg op.maar ben gebroken door slechte slapen en buiten alle andere medicatie voor mijn hooikoorts en astma en wat me wakker houd is dat al enkele jaren zonder overleg de Rhinocort is vervangen door Livocab( lijkt wel gewoon zoutwatervis zonder enig effect en zelf een [lees meer...]flesje kopen moet ik eerst naar de huisarts voor recept "lekker" kassa en als ik het krijg ook nog bijna €35 betalen...het mag niet gekker worden iedere maand €135 zorgverzekeraar en dan ook nog de €375 eigen risico waar ik nog 100 van te gaan heb..ik kan er met me pet niet meer bij