categorie

Parkinson

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Parkinson

Stalevo

30-09-2021 | Man | 68
levodopa / carbidopa / entacapon

28-08-2021 | Man | 63
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik lig daar dikwijls nachten van wakker. Dat hou je niet vol. Dan slaap je soms voor de tv,wat niet zo fijn is en voor mijn vrouw ook niet.

24-08-2021 | Vrouw | 61
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Toen ik zwanger was, had ik hier ook wat last van, maar het ging over. Sinds mijn 55ste ( ik ben nu 61), kwam dus dat rusteloze en... eerder in mijn HEUPEN dan in mijn benen; mogelijk voel ik het in mijn heupen en straalt het vandaar ook uit naar mijn benen. IEMAND OOK LAST VAN RLS in HEUPEN ? Op internet niets te vinden over rusteloze heupen, ook huisarts nog niet. [lees meer...] Eén tablet van 0,185 gram hielp vrij goed al enkele maanden maar ik moet het dus op tijd nemen = minstens 1 à 1,5 uur op voorhand als ik ga slapen. Als ik het te laat neem voordat ik ga slapen, bv. om 21.30 - dan lig ik gegarandeerd 1 - 2 uur te woelen ! Ik neem het dus nu om 19 uur en mijn familie waakt er ook over want anders is het niet te houden. Ik geloof dat ik ook toe ben aan méér dan die 0, 185 gram... Want toen ik bij lange autorit ( stilzitten! ) 'het ' kreeg en nog zelden zo fel, heb ik één tablet genomen ... dat hielp. Als ik nu soms eerder een tab let neem, word ik rond 05 of 06 wakker en ... komt dit ook omdat het medicijn is uitgewerkt ? Ik weet het niet..; DANK aan ieder voor zijn/ haar verhaal ! Ik zie niet waar je kunt reageren. GOEDE MOED want het is verschrikkelijk als je wakker ligt hiermee. Ook is er nog vrij veel onwetendheid, me dunkt .

17-08-2021 | Vrouw | 67

09-08-2021 | Vrouw | 67
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Meestal helpt het wel. Maar de laatste tijd absoluut niet. Vreselijk, lig nachten wakker.

25-07-2021 | Vrouw | 76
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Goedemorgen. Ikheb 10 jr lang Sifrol gebruikt. Nu afgebouwd en op 9 juli 2021 gestopt. Op advies van mijn Neuroloog. Dat wilde hij al in 2017, maar toen kon het niet, omdat ik de zorg voor mijn Man had en wist wat de gevolgen zouden zijn. Mijn Man is in 2018 overleden. En ben in mei 2021 terug gegaan naar mijn Neuroloog. Die vertelde me nu, het zijn geen restless legs m[lees meer...]aar Choria.? Het leven na 8 juni is tot nog toe, vreselijk.!! Urenlang de schokkende benen, begint laat middag (meestal) niet kunnen blijven zitten of liggen. Daardoor ook heel weinig slaap. De neuroloog zegt: Ik kan niets meer voor U betekenen. Boem Ik ben nu op 13 juli j.l. naar(ten einde raad)een homeopatisch therapeut gegaan. Daar een heel gesprek gehad. En het blijkt vooral dat ik psychisch heel erg in de knoop zit. Vanwege onverwerkte emotie's. Dat klopt.!! Daarom werken mijn zenuwen(stress) zo heftig op de benen. Heb de afgelopen 3 jaar héél veel op mijn bordje gehad. En nu eigelijk mijn vraag. sinds ruim 2 weken zonder Sifrol, heb ik ook nog steeds last van mijn constante lichaamsbewegingen. Ik kan nergens vinden hoelang het duurt eer de stof Sifrol (Pramipexol ) uit mijn systeem verdwenen is (na 10 gebruik !) Weet iemand daar iet van ? Met vriendelijk groet Elly

12-07-2021 | Man | 62
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Neem 1 x 0,72 mg rond 17u00. Als ik dit vergeet is dit echt rampzalig. Ik moet deze echt op tijd innemen. Een dutje doen 's anderendaags in de namiddag kan niet. Om echt gek van te worden. ik vrees dat ik de dosis zal moeten verhogen. Waar gaat dit stoppen? Ik vraag me af of ik de dosis beter niet kan spreiden over de ganse dag.? Kan ik eindelijk wat rust vinden.

13-05-2021 | Vrouw | 69
suikerziekte en RL rot cobinatie

24-04-2021 | Vrouw | 59
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Jeuk,jeuk,jeuk. Heb ik eindelijk een goed werkend medicijn, maar denk er hard over om te stoppen. Ook rode vlek waar de pleister zit, vaak verdikt, lijkt dan op een blaar. Ik hoorde dat gebrek aan vitamine D, ook voor rls kan bijdragen.

Stalevo

18-04-2021 | Man | 71
levodopa / carbidopa / entacapon

Sinemet

18-03-2021 | Vrouw | 63
levodopa / carbidopa
Ziekte van Parkinson
Helpt mij zeer goed tegen het bibberen{tremor}

18-03-2021 | Vrouw | 63
Helpt matig.erge jeuk

16-03-2021 | Man | 52
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Na een jaar van ellende en alles geprobeerd te hebben mocht ik over op de pleisters. Had hiervoor ca 15 jaar Pramipexol geslikt en had dus last van augmentatie met alle gevolgen van dien. Deze pleister hebben mijn zeer ernstige RLS volledig opgelost. Hopelijk blijft dit nog jaren zo. Buiten wat jeuk nergens last van. Een waterdichte pleister over de Neupro pleister voor t[lees meer...]ijdens het zwemmen of ik bad gaan is een goede optie.

Parlodel

13-03-2021 | Vrouw | 34
bromocriptine
Prolactinoom
Via fertiliteit traject (menstruatie cyclus wisselend van 20-40 dagen) kwam ik erachter dat mijn prolactinewaarde te hoog was. Bijkomend had ik al een flink jaar erge hoofdpijn, pijn achter mijn ogen en last van duizeligheid, flink overgewicht, overmatige lichaamsbeharing, onzekerheid en depressieve klachten). Op de mri was een microadenoom van 4 mm te zien. Meteen kunne[lees meer...]n starten met medicatie 2 maal daags een halve tablet (totaal 2,5 mg). Na een week was mijn prolactine waarde gelukkig al genormaliseerd. Nu in de 2e week van de medicatie lijkt de duizeligheid vrijwel verdwenen en de hoofdpijn is er soms nog wel maar lang niet zo heftig als voor de medicatie. Ik ben erg benieuwd wat er verder nog verbeterd en of mijn cyclus weer normaler word.

08-02-2021 | Vrouw | 61
Ziekte van Parkinson
Ik heb blijkbaar de ziekte van Parkinson, bedrijf en heb pijnlijke spieren, nu sinds een paar dagen dit middel

Azilect

05-02-2021 | Man | 79
rasagiline
Ziekte van Parkinson
gebruik Azilect samen met Prolopa 250. Gebruikte aanvankelijk Prolopa 3 x 3/4 co/dag, die ik probeerde af te bouwen naar 3 x 1/2 co/dag (met toestemming neuroloog), maar was gestopt omdat mij slechter voelde (trager in de bewegingen, vooral van de rechter arm). Heb nu al enige tijd terug afgebouwd tot 3 x 1/2 co /dag. De bijwerkingen lijken me niet verminderd.

28-01-2021 | Vrouw | 73
pramipexol
Ik heb al 50 jaar last van de kwaal.en dit is het enige medicijn ervoor.ik kan niet zonder.

13-01-2021 | Man | 65
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik heb al vele jaren last van RLS en PMLD (spiertrekkingen). De laatste jaren andere medicamenten gehad die maar ten dele hielpen. Ik moest hierdoor 2 a 3 x per nacht opstaan en was dan telkens ca. een half uur door het huis aan het wandelen. Vanaf dag één dat ik één tabletje pramipexol neem (om ca. 10 uur 's avonds) slaap ik de hele nacht door. Een verademing. Ik doe dit [lees meer...]nu enkele maanden en slaap sindsdien iedere nacht door. De RLS neemt nu echter 's avonds toe en overweeg bij het avondeten ook nog één tabletje te nemen. Iemand anders hier ook ervaringen mee? Ik mag van de huisarts opbouwen tot 6 pillen per dag. Wil het graag tot een minimum beperken. Bijwerkingen: in het begin flinke vermoeidheid waardoor ik plotseling moest gaan liggen. Is nu al een stuk minder.

08-01-2021 | Vrouw | 52
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik gebruik al jaren ropinirol 1mg tegen rusteloze benen. Meestal 1 pil half uur voor het naar bed gaan. Soms een halve als ik een avond ergens heen moet waar ik stil zit. Het help perfect. Als ik vergeet krijg ik na een uur al last van rusteloze benen en kan dan onmogelijk slapen. Enige bijwerking is slaperigheid maar voor de nacht alleen maar positief en een goede inslap[lees meer...]er. .

26-12-2020 | Man | 58
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Nadat pramipexol niet meer hielp overgestapt op neupro pleisters. Helaas steeds meer last van huidirritaties.

04-12-2020 | Vrouw | 49
ropinirol
Ik gebruik dit middel nu 1,5 jaar. 1mg. Een uur na innamen wordt ik regelmatig heel misselijk. Tot overgeven aan toe. Dit heb ik er nog voor over als het goed werkt. Maar na een paar maanden was de werking eigenlijk al bijna weg. Toch blijven nemen omdat ik, 1 x geen pil ingenomen had en toen 14 uur achter elkaar rl had. Ik heb iedere avond en nacht ongeveer 6 uur rl en o[lees meer...]ok armen doen mee. Vroeger heb ik sifrol gehad en dat wil ik nu weer proberen. Kijken of dat nog wat doet. Ik ben sinds een paar maanden in de overgang en het wordt steeds erger. Wat een ramp! Ben echt wel radeloos.

13-10-2020 | Man | 47
pramipexol
geldverspilling en zelfdestructief impulsief gedrag. (Mijnmedicijn.nl: verkorte text tot persoonlijke ervaring . ter info, platform gereserveerd om ervaringen met het nemen van medicijnen te wisselen)

13-10-2020 | Man | 47
pramipexol
geldverspilling en impulsief gevaarlijk gedrag. (Mijnmedicijn.nl: verkorte text tot persoonlijke ervaring . ter info, platform gereserveerd om ervaringen met het nemen van medicijnen te wisselen)

11-10-2020 | Man | 75
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
ongeveer 15 jaar pramipexol gebruikt. De combinatie na de eerste 5 jaar met clonazepam was zeer effectief. Na verloop van vele jaren (plm 10) is ook dit weer minder heilzaam; bijna contraproductief.

29-08-2020 | Vrouw | 76
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik kreeg sifrol voorgeschreven, kreeg dit de eerste keer, maar daarna pramipexol. Dit werkte volgens mij niet erg en heb ik de dosis verhoogd en slikte op een gegeven moment 4 tabletten, maar effect was zeer matig. Ik ben ermee gestopt. Mijn vraag is of sifrol hetzelde is als pramipexol. Volgens mij de pramipexol sterke wel., maar de overige ingrediënten niet soal povidon[lees meer...].

Parlodel

12-08-2020 | Vrouw | 29
bromocriptine
Prolactinoom
Parlodel voorgeschreven gekregen door gynaecoloog, om prolactinoom van 6,6 mm te behandelen en cyclus terug te laten komen. Na 3,5 week slikken weer bloed geprikt; prolactinewaarden gedaald van ruim 2100 naar 300, werkt zeer effectief dus! Ontzettend blij mee, maar helaas wel flink last van bijwerkingen. Advies gekregen om Parlodel ‘s avonds voor het slapen gaan te nemen, [lees meer...]omdat je dan zo min mogelijk last hebt. Ik helaas niet. Na inname binnen een uur een verstopte neus en wakker door misselijkheid. Inmiddels neem ik de medicatie tijdens de lunch of tijdens het diner, zodat ik ‘s avonds hopelijk beter slaap. Helaas niet altijd het geval, soms ‘valt’ het inderdaad verkeerd. Ik heb nog steeds de hoop dat het na een aantal weken minder wordt met de bijwerkingen. Al met al wel zeer tevreden, het medicijn doet wat het moet doen!

18-07-2020 | Man | 45
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
De eerste 2 weken heerlijk geslapen,weinig last van bijwerkingen daarna werd het leven een hel. Begin er niet aan.

12-07-2020 | Vrouw | 48

22-05-2020 | Vrouw | 68
rotigotine
Restless legs Jaren pramipexol gebruikt kreeg ook last van augmentatie. overgestapt naar gabapentine. Liep ik rond als een zombie en veel duizeligheid . Als laatste de neupropleister. Maar nu word ik gek van de jeuk en ook wel pijnlijk rode vlekken met blaasjes. gebruik het 6 maanden

23-04-2020 | Vrouw | 59
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Helpen super tegen rusteloze benen.moet ze echt op tijd innemen. 1 uur later is funest. Enigste bijwerking is ontzettende moeheid. Beter moe dan de rusteloze benen

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5540)
Anticonceptie - overig (4055)
Cholesterol (3020)
Depressie - antidepressiva overig (2864)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2551)
Pijn - morfine-achtigen (2332)
ADHD - psychostimulantia (2265)
Pijn (2109)
Verslavingsziekten (2094)
Bloeddruk - betablokkers (1774)
Maagzuur - protonpompremmers (1651)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1588)
Anticonceptie - eenfase (1463)
Angststoornissen (1312)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1264)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1240)
Depressie - antidepressiva TCA (1113)
Antibiotica - urineweginfectie (1070)