categorie

Parkinson

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Parkinson

18-05-2022 | Vrouw | 70
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Na een zoektocht van heel veel jaren met veel verschillende medicijnen die uiteindelijk niet werkten schreef de neurooloog Neupro pleisters voor. Ik kan weer slapen en rustig ergens gaan zitten....naar een concert of schouwburg. Dit medicijn heeft mij verlost van een heleboel narigheid in mijn lichaam. Ik hoop dat dit nooit zal veranderen. Héél erg blij mee! Na e[lees meer...]en paar weken kreeg ik last van allergische reactie door de pleister. Dit aan de huisarts voorgelegd en ze schreef me Triamcinolonacetonide crème voor en mijn jeuk en rode pleistervlekken zijn verdwenen. Verder helemaal gelukkig met.

11-04-2022 | Man | 78
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Als ik te laat ben met innemen of het vergeet dan werkt bij mij een ijskoude douche op mijn benen en onderrug, daarna slaap ik goed.

07-04-2022 | Vrouw | 62
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Neem anderhalf tablet al 2 - 3 jaar en vrij tevreden ; ik moet het wel op tijd nemen voor ik ga slapen, 2 u ervoor is het beste. Als ik het vergeet - zoals met Kerstavond bij familie - help ! Hele nacht eerst links, dan rechts het getrek en moeten opstaan ; hele nacht niet kunnen slapen ! Heeft iemand ook ervaring met dat die rusteloosheid precies van de onderrug komt ??[lees meer...]? Dit vind ik nergens terug !

Parlodel

06-04-2022 | Vrouw | 32
bromocriptine
Prolactinoom
Aantal maanden terug microprolactinoom vastgesteld die toch wel duidelijke klachten gaf maar ik werd niet serieus genomen. Tepelvloei, + 10kg op 3 maanden tijd, uitgeput, functioneerde niet meer, libido onbestaande, vreetbuien en vervolgens een volledige stop van mijn hongergevoel. Ik neem dit medicijn nu al enkele maanden maar ondertussen is mijn haar enorm beginnen uit t[lees meer...]e vallen, heb ik het kort gewiekt en is het gigantisch uitgedund. Ik ervaar episodes van pure uitputting én ook jeukaanvallen. Ik heb ook hiervoor een ander medicijn geprobeerd maar dat was helemaal niet houdbaar want ik had non stop barstende hoofdpijn en lage bloeddruk. Ik ben zo bang dat ik kaal zal worden en voel me vreselijk onzeker. Ook enorm bang dat geen enkele medicamenteuze behandeling voldoende zal zijn om te kunnen genezen.

05-04-2022 | Vrouw | 72
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik gebruik momenteel Ropinirol 's-avonds (3x0,25mg) voor het slapen gaan, maar de klachten beginnen vaak al in de middag als ik ga zitten en duren vaak tot de volgende ochtend. binnen enkele weken werd ik allergisch voor de pleisters, jammer want het hielp geweldig tegen RLS. Is het stofje Rotigotine ook apart verkrijgbaar zodat ik er een zalfje van kan laten maken?

Sinemet

24-03-2022 | Vrouw | 61
levodopa / carbidopa

14-03-2022 | Vrouw | 26
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Door mijn zwangerschap heb ik onrustige benen gekregen. Het medicijn werkt goed. De bijwerkingen zijn vervelend. In de avond neem ik 2 stuks en 30/40 minuten daarna word ik misselijk, is mijn neus verstopt en krijg ik een slaapaanval en moet ik direct naar bed. Hiernaast hebt ik gewichts toename en zweet ik veel.

12-02-2022 | Man | 74

11-02-2022 | Vrouw | 31
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Altijd al wel een beetje last gehad van RLS, maar nooit ernstig. Tot ik starte met antidepressiva, het was toen dusdanig erg dat mijn arts wilde dat is stopte met AD. Neuroloog schreef toen Neupro pleister voor. Na 1 dag: Ernstige duizeligheid, verward/onrustig dromen, misselijkheid met kokhals impulsen, hoofdpijn. Na 3 dagen nam de duizeligheid af, misselijkheid vermin[lees meer...]derde een beetje en ik slaap/droom iets minder onrustig. Vooral nog veel hoofdpijn en met regelmatige momenten misselijk. Pleister plakken gaat opzich prima, vooral bil/bovenbeen/buik/rug, en ze blijven goed zitten. Andere plekken jeuken wel heel erg helaas. Het effect begon na dag 6 zichtbaar te worden, minder rusteloze benen. Als het zo aanhoud (afname bijwerkingen, toename effect) ben ik tevreden - ondanks dat ik liever tabletten slik dan pleisters plak.

17-01-2022 | Man | 71
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ben een week bezig. Pleisters plakken zeer slecht.

Stalevo

30-09-2021 | Man | 68
levodopa / carbidopa / entacapon

28-08-2021 | Man | 63
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik lig daar dikwijls nachten van wakker. Dat hou je niet vol. Dan slaap je soms voor de tv,wat niet zo fijn is en voor mijn vrouw ook niet.

24-08-2021 | Vrouw | 61
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Toen ik zwanger was, had ik hier ook wat last van, maar het ging over. Sinds mijn 55ste ( ik ben nu 61), kwam dus dat rusteloze en... eerder in mijn HEUPEN dan in mijn benen; mogelijk voel ik het in mijn heupen en straalt het vandaar ook uit naar mijn benen. IEMAND OOK LAST VAN RLS in HEUPEN ? Op internet niets te vinden over rusteloze heupen, ook huisarts nog niet. [lees meer...] Eén tablet van 0,185 gram hielp vrij goed al enkele maanden maar ik moet het dus op tijd nemen = minstens 1 à 1,5 uur op voorhand als ik ga slapen. Als ik het te laat neem voordat ik ga slapen, bv. om 21.30 - dan lig ik gegarandeerd 1 - 2 uur te woelen ! Ik neem het dus nu om 19 uur en mijn familie waakt er ook over want anders is het niet te houden. Ik geloof dat ik ook toe ben aan méér dan die 0, 185 gram... Want toen ik bij lange autorit ( stilzitten! ) 'het ' kreeg en nog zelden zo fel, heb ik één tablet genomen ... dat hielp. Als ik nu soms eerder een tab let neem, word ik rond 05 of 06 wakker en ... komt dit ook omdat het medicijn is uitgewerkt ? Ik weet het niet..; DANK aan ieder voor zijn/ haar verhaal ! Ik zie niet waar je kunt reageren. GOEDE MOED want het is verschrikkelijk als je wakker ligt hiermee. Ook is er nog vrij veel onwetendheid, me dunkt .

17-08-2021 | Vrouw | 67

09-08-2021 | Vrouw | 67
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Meestal helpt het wel. Maar de laatste tijd absoluut niet. Vreselijk, lig nachten wakker.

25-07-2021 | Vrouw | 76
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Goedemorgen. Ikheb 10 jr lang Sifrol gebruikt. Nu afgebouwd en op 9 juli 2021 gestopt. Op advies van mijn Neuroloog. Dat wilde hij al in 2017, maar toen kon het niet, omdat ik de zorg voor mijn Man had en wist wat de gevolgen zouden zijn. Mijn Man is in 2018 overleden. En ben in mei 2021 terug gegaan naar mijn Neuroloog. Die vertelde me nu, het zijn geen restless legs m[lees meer...]aar Choria.? Het leven na 8 juni is tot nog toe, vreselijk.!! Urenlang de schokkende benen, begint laat middag (meestal) niet kunnen blijven zitten of liggen. Daardoor ook heel weinig slaap. De neuroloog zegt: Ik kan niets meer voor U betekenen. Boem Ik ben nu op 13 juli j.l. naar(ten einde raad)een homeopatisch therapeut gegaan. Daar een heel gesprek gehad. En het blijkt vooral dat ik psychisch heel erg in de knoop zit. Vanwege onverwerkte emotie's. Dat klopt.!! Daarom werken mijn zenuwen(stress) zo heftig op de benen. Heb de afgelopen 3 jaar héél veel op mijn bordje gehad. En nu eigelijk mijn vraag. sinds ruim 2 weken zonder Sifrol, heb ik ook nog steeds last van mijn constante lichaamsbewegingen. Ik kan nergens vinden hoelang het duurt eer de stof Sifrol (Pramipexol ) uit mijn systeem verdwenen is (na 10 gebruik !) Weet iemand daar iet van ? Met vriendelijk groet Elly

12-07-2021 | Man | 62
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Neem 1 x 0,72 mg rond 17u00. Als ik dit vergeet is dit echt rampzalig. Ik moet deze echt op tijd innemen. Een dutje doen 's anderendaags in de namiddag kan niet. Om echt gek van te worden. ik vrees dat ik de dosis zal moeten verhogen. Waar gaat dit stoppen? Ik vraag me af of ik de dosis beter niet kan spreiden over de ganse dag.? Kan ik eindelijk wat rust vinden.

13-05-2021 | Vrouw | 69
suikerziekte en RL rot cobinatie

24-04-2021 | Vrouw | 59
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Jeuk,jeuk,jeuk. Heb ik eindelijk een goed werkend medicijn, maar denk er hard over om te stoppen. Ook rode vlek waar de pleister zit, vaak verdikt, lijkt dan op een blaar. Ik hoorde dat gebrek aan vitamine D, ook voor rls kan bijdragen.

Stalevo

18-04-2021 | Man | 71
levodopa / carbidopa / entacapon

Sinemet

18-03-2021 | Vrouw | 63
levodopa / carbidopa
Ziekte van Parkinson
Helpt mij zeer goed tegen het bibberen{tremor}

18-03-2021 | Vrouw | 63
Helpt matig.erge jeuk

16-03-2021 | Man | 52
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Na een jaar van ellende en alles geprobeerd te hebben mocht ik over op de pleisters. Had hiervoor ca 15 jaar Pramipexol geslikt en had dus last van augmentatie met alle gevolgen van dien. Deze pleister hebben mijn zeer ernstige RLS volledig opgelost. Hopelijk blijft dit nog jaren zo. Buiten wat jeuk nergens last van. Een waterdichte pleister over de Neupro pleister voor t[lees meer...]ijdens het zwemmen of ik bad gaan is een goede optie.

Parlodel

13-03-2021 | Vrouw | 34
bromocriptine
Prolactinoom
Via fertiliteit traject (menstruatie cyclus wisselend van 20-40 dagen) kwam ik erachter dat mijn prolactinewaarde te hoog was. Bijkomend had ik al een flink jaar erge hoofdpijn, pijn achter mijn ogen en last van duizeligheid, flink overgewicht, overmatige lichaamsbeharing, onzekerheid en depressieve klachten). Op de mri was een microadenoom van 4 mm te zien. Meteen kunne[lees meer...]n starten met medicatie 2 maal daags een halve tablet (totaal 2,5 mg). Na een week was mijn prolactine waarde gelukkig al genormaliseerd. Nu in de 2e week van de medicatie lijkt de duizeligheid vrijwel verdwenen en de hoofdpijn is er soms nog wel maar lang niet zo heftig als voor de medicatie. Ik ben erg benieuwd wat er verder nog verbeterd en of mijn cyclus weer normaler word.

08-02-2021 | Vrouw | 61
Ziekte van Parkinson
Ik heb blijkbaar de ziekte van Parkinson, bedrijf en heb pijnlijke spieren, nu sinds een paar dagen dit middel

Azilect

05-02-2021 | Man | 79
rasagiline
Ziekte van Parkinson
gebruik Azilect samen met Prolopa 250. Gebruikte aanvankelijk Prolopa 3 x 3/4 co/dag, die ik probeerde af te bouwen naar 3 x 1/2 co/dag (met toestemming neuroloog), maar was gestopt omdat mij slechter voelde (trager in de bewegingen, vooral van de rechter arm). Heb nu al enige tijd terug afgebouwd tot 3 x 1/2 co /dag. De bijwerkingen lijken me niet verminderd.

28-01-2021 | Vrouw | 73
pramipexol
Ik heb al 50 jaar last van de kwaal.en dit is het enige medicijn ervoor.ik kan niet zonder.

13-01-2021 | Man | 65
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik heb al vele jaren last van RLS en PMLD (spiertrekkingen). De laatste jaren andere medicamenten gehad die maar ten dele hielpen. Ik moest hierdoor 2 a 3 x per nacht opstaan en was dan telkens ca. een half uur door het huis aan het wandelen. Vanaf dag één dat ik één tabletje pramipexol neem (om ca. 10 uur 's avonds) slaap ik de hele nacht door. Een verademing. Ik doe dit [lees meer...]nu enkele maanden en slaap sindsdien iedere nacht door. De RLS neemt nu echter 's avonds toe en overweeg bij het avondeten ook nog één tabletje te nemen. Iemand anders hier ook ervaringen mee? Ik mag van de huisarts opbouwen tot 6 pillen per dag. Wil het graag tot een minimum beperken. Bijwerkingen: in het begin flinke vermoeidheid waardoor ik plotseling moest gaan liggen. Is nu al een stuk minder.

Ropinirol

08-01-2021 | Vrouw | 52
ropinirol
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik gebruik al jaren ropinirol 1mg tegen rusteloze benen. Meestal 1 pil half uur voor het naar bed gaan. Soms een halve als ik een avond ergens heen moet waar ik stil zit. Het help perfect. Als ik vergeet krijg ik na een uur al last van rusteloze benen en kan dan onmogelijk slapen. Enige bijwerking is slaperigheid maar voor de nacht alleen maar positief en een goede inslap[lees meer...]er. .

26-12-2020 | Man | 58
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Nadat pramipexol niet meer hielp overgestapt op neupro pleisters. Helaas steeds meer last van huidirritaties.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5659)
Anticonceptie - overig (4162)
Cholesterol (3068)
Depressie - antidepressiva overig (2903)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2604)
Pijn - morfine-achtigen (2373)
ADHD - psychostimulantia (2327)
Pijn (2133)
Verslavingsziekten (2126)
Bloeddruk - betablokkers (1801)
Maagzuur - protonpompremmers (1674)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1604)
Anticonceptie - eenfase (1483)
Angststoornissen (1355)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1315)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1305)
Depressie - antidepressiva TCA (1138)
Antibiotica - urineweginfectie (1108)