categorie

Parkinson

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Parkinson

12-02-2020

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

na ongeveer 10 jaar van toenemende klachten (tot zeer ernstig aan toe) vanaf dag 1 van inname, vrij van klachten! Laagste dosering( 2 uur voor het slapen gaan) werkt en ophoging is niet nodig. Bij vergeten van de medicatie onmiddellijk weer last.
25-01-2020

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Duurt langer voor het werkt
30-12-2019

Ropinirol (ropinirol)

eind 2013 begonnen met ropinirol na vervelende nachten zonder slapen door RLS, begonnen met ropirol voor een aantal maanden....helaas geen effect, jah het enige effect bij mij was misselijkheid en hoofdpijn, dit op de koop toe toch een aantal maanden de tijd gegeven maar helaas geen effect op de RLS. Na een maand of 5 overgegaan op de baclofen en tot de dag van vandaag ze[lees meer...]er tevreden, ik heb helaas wel 25 mg nodig per dag en dat is best hoog....helaas gaat minderen nog niet. Maar ik ben zeer tevreden over de medicijnen switch.
22-12-2019

Ziekte van Parkinson

Plak de pleisters voor het slapen gaan op mijn dijbenen 1x 4mg links en 1x 6 mg rechts. Gaat al ruim een jaar redelijk, geen bijzondere bijverschijnsel tot nu toe. Wel in combinatie met Corbilta en DBS.
18-12-2019

Akineton (biperideen)

ik krijg depot cisordinol goed tegen debijwerkingen en ik wordt er vrolijk van nu in 2020 wil men de gebruikers van akineton de dosiring verminderen na 10 jaar dat ik ze slik hellup niet verminderen ik heb er baad bij doe er niemand pijn mee en voel me beter als zonder dat mag gezegd worden...
13-12-2019

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Mijn man heeft jaren last gehad van RLS. Het werd ook steeds erger en kreeg toen Pramipexol. Een uitkomst. Hij moest ze wel precies om de 6 uur innemen, want dan waren ze bijna uitgewerkt. Hij nam ze overal mee naar toe en owee, als hij ze vergeten was. Het was dan verschrikkelijk. Hij moest er ook steeds meer nemen. Begonnen met 1 pilletje. Op het laatst waren het er 8.[lees meer...]
11-12-2019

13-11-2019

Sifrol (pramipexol)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)

1/2 tablet 2 uur voor het slapengaan Mijn benen schokken dan niet meer en ik slaap beter. Opstaan met een zwaar hoofd maar dat komt misschien omdat ik ook rivotril en stilnoct neem
02-11-2019

Levodopa - Carbidopa (levodopa / carbidopa)

02-11-2019

Madopar (levodopa / benserazide)
Ziekte van Parkinson

Een aantal weken geprobeerd maar kreeg steeds meer buikpijn. In overleg met de Parkinson verpleegkundige ben ik een week gestopt waarna het enigszins opknapte. Heb toen geprobeerd met een halve Madopar en een halve Cinemed. Meteen kwamen de klachten weer terug en ben er nog niet vanaf. Dit duurt al vanaf juli 2019.
13-10-2019

Onrustige benen

Ik gebruik dit medicijn Ropinirol sinds 2016 Begin ging het prima maar nu is het om niet uit te houden.Soms ga ik naar buiten om het te vergeten. Ik ben een vrouw van 77jaar en verder nog goed ter been.Soorten doe ik nog en ik zoek veel afleiding.Pas alleen naar Canada geweest voor 8 weken.Morgen een afspraak bij de huisarts om een afspraak temaken bij de Neuroloog.
02-10-2019

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Ik gebruik al jaren 1 uurtje voor het slapen gaan 1 tabletje, dan slaap ik heerlijk met rustige benen. Bijwerkingen heb ik geen last van. Ik ben zeer tevreden.
21-07-2019

Sinemet (levodopa / carbidopa)
Ziekte van Parkinson

al 15 jaar geleden dit medicijn genomen ,toen ook veel problemen en gestopt.Nu in ziekenhuis over de grens Isicom gekregen, zou een nieuw middel zijn,mooi niet ben er in gestonken en heb erg veel lichamelijke klachten van dit middel. Arts geloofd mij niet en geeft mij Lorazepam. Ik ben hier niet blij mee. In Nederland was de enige optie een dopamine pomp maar daar ben[lees meer...] ik geen voorstander van. Duitsland werd mij gezegd andere middelen te hebben en wou deze kans dan ook aangrijpen.Nu zit ik er mee.
15-07-2019

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Samen met oxycodon mva 15 mg echt effectief tegen ermstige RLS na alle andere middelen in de afgelopen 20 jaar te hebben geprobeerd
11-07-2019

Sinemet (levodopa / carbidopa)

03-07-2019

02-07-2019

23-05-2019

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Dit medicijn helpt uitstekend!! Eindelijk weer lekker slapen
22-05-2019

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Sinds een paar maanden gebruik ik de Neupropleister 2 mg. tegen restless legs en PLMD. Ik moet er pramipexol naast gebruiken en dan nog ben ik niet vrij van klachten. Omdat mijn bloeddruk alleen wil zakken met Amlodipine ben ik die weer gaan gebruiken. Sindsdien hou ik veel meer vocht vast. De pleisters begonnen na een maand steeds meer jeuk te geven en na een week zie ik [lees meer...]nog waar de vorige pleisters hebben gezeten. Ook ben ik steeds vaker in de nacht een uurtje klaarwakker. Ik ga nu afbouwen en stoppen.
13-05-2019

Akineton (biperideen)

Van fluanxol depot dat ik 1x per 14 dagen spuit kreeg ik veel tremoren. Akineton helpt daar erg goed tegen
10-05-2019

Entacapone (entacapone)
Ziekte van Parkinson

ik slik nu al bijna 2weken entacapone en in het begin werd ik er alleen maar misselijk van en moest ik heel veel braken en heb er nu ook uitslag van gekregen dus ik moet afbouwen en daarna stoppen met dit medicijn
12-04-2019

Pramipexol (pramipexol)

Bleek resistent te zijn voor de klassieke anti depressiva en gelukkig vond de prof dit middel
10-04-2019

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

In het begin kon ik mijn geluk niet op eindelijk weer lekker slapen, na een kleine 3 weken keerden de klachten terug wederom rls en dus slapeloze nachten. Morgen terug naar de huisarts hoop dat ze me gaan verder helpen. Ik word er nu wel hopeloos van
08-04-2019

Pramipexol (pramipexol)

Ik had 10 jaar geleden wat last van RLS en ook ik kreeg Pramipexol nu heb ik die oncontroleerbare wegingen over het hele lijf en volgens de nieuwe neuroloog is de oorzaak daarvan juist door de pramipexol zij zegt als die niet helpen en je gaat door dan krijg je juist een tegen draads effect. nu hopen ze dit nog op te kunnen lossen want ik sliep al heel slecht maar nu he[lees meer...]b ik dagen en nachten dat ik niet kan liggen of zitten. Er is nu zelfs wel twijfel of het toen wel RLS was. Maar ik ben wel blij voor de mensen waar het wel bij helpt. Maar elk mens is nu eenmaal anders
17-03-2019

Levodopa - Carbidopa (levodopa / carbidopa)
Ziekte van Parkinson

Symptomen parkinson sterk afgenomen , wel in combinatie met andere medicatie
28-02-2019

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Helpt perfect vanaf de eerste dag. Als ik inname soms vergeet, dan merk ik het direct.
09-02-2019

Pramipexol (pramipexol)

Klassieke antidepressiva werkten niet, resistentie, maar pramipexol sloeg direct aan en mits de juiste dosis, 3,1’g halen we goede resultaten. Even een afbouw naar 2,1mg met een terugval als gevolg. Nu terug op de max. dosis.
06-02-2019

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Hielpen in het begin wel maar op langere termijn werd de werking minder vandaar nu ander merk
06-02-2019

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

De medicijnen helpen nu beter sinds de dosis is verhoogt vanaf 4 -02-2019. Ben wel meer misselijker als voor de verhoging van de dosering
28-01-2019

Ziekte van Parkinson

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4939)
Anticonceptie - overig (3625)
Cholesterol (2831)
Depressie - antidepressiva overig (2644)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2249)
Pijn - morfine-achtigen (2138)
ADHD - psychostimulantia (1956)
Pijn (1927)
Verslavingsziekten (1861)
Bloeddruk - betablokkers (1624)
Maagzuur - protonpompremmers (1526)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1471)
Anticonceptie - eenfase (1347)
Angststoornissen (1156)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1103)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1083)
Depressie - antidepressiva TCA (1020)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (933)