categorie

Parkinson

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Parkinson

21-07-2019

Ziekte van Parkinson

al 15 jaar geleden dit medicijn genomen ,toen ook veel problemen en gestopt.Nu in ziekenhuis over de grens Isicom gekregen, zou een nieuw middel zijn,mooi niet ben er in gestonken en heb erg veel lichamelijke klachten van dit middel. Arts geloofd mij niet en geeft mij Lorazepam. Ik ben hier niet blij mee. In Nederland was de enige optie een dopamine pomp maar daar ben[lees meer...] ik geen voorstander van. Duitsland werd mij gezegd andere middelen te hebben en wou deze kans dan ook aangrijpen.Nu zit ik er mee.
15-07-2019

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Samen met oxycodon mva 15 mg echt effectief tegen ermstige RLS na alle andere middelen in de afgelopen 20 jaar te hebben geprobeerd
11-07-2019

03-07-2019

02-07-2019

23-05-2019

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Dit medicijn helpt uitstekend!! Eindelijk weer lekker slapen
22-05-2019

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Sinds een paar maanden gebruik ik de Neupropleister 2 mg. tegen restless legs en PLMD. Ik moet er pramipexol naast gebruiken en dan nog ben ik niet vrij van klachten. Omdat mijn bloeddruk alleen wil zakken met Amlodipine ben ik die weer gaan gebruiken. Sindsdien hou ik veel meer vocht vast. De pleisters begonnen na een maand steeds meer jeuk te geven en na een week zie ik [lees meer...]nog waar de vorige pleisters hebben gezeten. Ook ben ik steeds vaker in de nacht een uurtje klaarwakker. Ik ga nu afbouwen en stoppen.
13-05-2019

Akineton (biperideen)

Van fluanxol depot dat ik 1x per 14 dagen spuit kreeg ik veel tremoren. Akineton helpt daar erg goed tegen
10-05-2019

Entacapone (entacapone)
Ziekte van Parkinson

ik slik nu al bijna 2weken entacapone en in het begin werd ik er alleen maar misselijk van en moest ik heel veel braken en heb er nu ook uitslag van gekregen dus ik moet afbouwen en daarna stoppen met dit medicijn
12-04-2019

Pramipexol (pramipexol)

Bleek resistent te zijn voor de klassieke anti depressiva en gelukkig vond de prof dit middel
10-04-2019

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

In het begin kon ik mijn geluk niet op eindelijk weer lekker slapen, na een kleine 3 weken keerden de klachten terug wederom rls en dus slapeloze nachten. Morgen terug naar de huisarts hoop dat ze me gaan verder helpen. Ik word er nu wel hopeloos van
08-04-2019

Pramipexol (pramipexol)

Ik had 10 jaar geleden wat last van RLS en ook ik kreeg Pramipexol nu heb ik die oncontroleerbare wegingen over het hele lijf en volgens de nieuwe neuroloog is de oorzaak daarvan juist door de pramipexol zij zegt als die niet helpen en je gaat door dan krijg je juist een tegen draads effect. nu hopen ze dit nog op te kunnen lossen want ik sliep al heel slecht maar nu he[lees meer...]b ik dagen en nachten dat ik niet kan liggen of zitten. Er is nu zelfs wel twijfel of het toen wel RLS was. Maar ik ben wel blij voor de mensen waar het wel bij helpt. Maar elk mens is nu eenmaal anders
17-03-2019

Levodopa - Carbidopa (levodopa / carbidopa)
Ziekte van Parkinson

Symptomen parkinson sterk afgenomen , wel in combinatie met andere medicatie
28-02-2019

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Helpt perfect vanaf de eerste dag. Als ik inname soms vergeet, dan merk ik het direct.
09-02-2019

Pramipexol (pramipexol)

Klassieke antidepressiva werkten niet, resistentie, maar pramipexol sloeg direct aan en mits de juiste dosis, 3,1’g halen we goede resultaten. Even een afbouw naar 2,1mg met een terugval als gevolg. Nu terug op de max. dosis.
06-02-2019

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Hielpen in het begin wel maar op langere termijn werd de werking minder vandaar nu ander merk
06-02-2019

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

De medicijnen helpen nu beter sinds de dosis is verhoogt vanaf 4 -02-2019. Ben wel meer misselijker als voor de verhoging van de dosering
28-01-2019

26-01-2019

geen verbetering, waarschijnlijk verergering
23-01-2019

Akineton (biperideen)

Tardieve dystonie tegengaan. Door langdurige inname van antipsychotica ( Trilafon en nu Seroquel geheten) verspreid over 34 jaar kreeg ik in 2005 spierweigering in rechterbeen. Dat was een progressieve bijwerking. Steeds erger wordend tot bijna invalide in de jaren na 2012. Sinds 3/4 jaar ongeveer slik ik Akineton. Hielp in het begin uitmuntend goed. Maar nu naarmate de t[lees meer...]ijd vordert neemt de heilzame werking wat af. Ik moet meer slikken om het heilzame en gewenste effect van het begin te evenaren. En sinds november 2018 last van misselijkheid en braken. Toch blijf ik tot nu toe het slikken en de bijwerkingen op de koop toe te nemen, omdat ik niet terug wil naar invaliditeit. Omdat in mijn ervaring dit medicijn progressief afneemt in tegengaan van spieren die niet willen werken, wil ik, omdat ik zo graag wandel, meer werken aan het wandelen dus zodat ik de wandelingen-bucketlist kan afstrepen. Dus tot nog toe blijf ik het slikken, en hopelijk nooit hoef te stoppen met Akineton, tot ik en omgeving vinden dat de bijwerkingen te erg worden. Elke dag braken ga ik niet volhouden dan. Dus in begin laaiend enthousiast, en liep als een speer, maar langzamer dus nu. Dus werking Iets omgekeerd evenredig met de tijd.
11-01-2019

Neupro (rotigotine)

De neupro werkt voor de RLS klachten. Niet volledig maar met aanvulling van Lyrica en Oxycodon kom ik een heel eind. Wel is het zo dat ik van een minimale dosis van 4 mg per 24 uur in een periode van ca. 2 jaar naar 6 mg ga. Een hogere dosis is niet verantwoord volgens de neuroloog ivm augmentatie. Dat is dat bij een te hoge dosis de klachten eerder toenemen dan afnemen. I[lees meer...]k moet dan ' gereset' worden. Dwz eigenlijk een periode geen pleister (geen rotigotine) mag gebruiken. Helaas is dat niet haalbaar voor me. Ik mioet tijdens zo'n reset nog minimaal 3 mg gebruiken anders word ik gek. Wat bijwerking betreft krijg ik een bruin vermoeden dat de slaperigheid overdag een gevolg is van deze pleister. Deze bijwerking staat in de bijsluiter en wel onder de noemer ' vaak' . Ik ben uitgebreid onderzocht op afwijkingen in bloed, urine, hart en longen, maar er zijn geen afwijkingen gevonden. De neupro kan dus wel eens de boosdoener zijn van deze vermoeidheidsdeken / slaperigheid die over mij heen valt gedurende enkele dagen per week.
03-01-2019

Sifrol (pramipexol)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)

vroeger had ik slapeloze nachten, steeds tussen 1u en 3u lag ik lange tijd wakker. Nu slaap ik de nacht door. Ik neem 1 pilletje, een uurtje voor het slapengaan
09-12-2018

na DBS operatie ios gebruik afgenomen naar 250mg p/d was meer dan 2000mg pd
18-11-2018

Ziekte van Parkinson

Ik ben net begonnen Vermoeid is minder gewordem
12-11-2018

Pramipexol (pramipexol)

1 pil en weg restless legs . Wonderspul. Geen bijwerkingen. Super!
19-10-2018

Pramipexol (pramipexol)

Ik gebruik pramipexol om van mijn rusteloze benen (RLS) af te komen. die helpen mij bestwel goed. Een nadeel is echter dat ik er NARCOLEPTIE van krijg en dat is heel erg omdat ik dan in feite geen auto meer mag besturen en mij beperkt in mijn bewegingsvrijheid en dat is nogal divers.Voor mij is het een drama temeer dat er geen goed werkende medicatie is om de narcoleptie [lees meer...]tegen te gaan
01-09-2018

Entacapone (entacapone)
Ziekte van Parkinson

Ik kreeg tussen de innamemmenten van levodopa offverschijnselen. Deze zouden op te vullen zijn met het langwerkend entacapone. Dit klopte ook wel . D verschijnselenn weden minder frekwent. Er trad echter misse.lijkheid op en gng rare trekken in mjn gezicht maken bij het praten
31-07-2018

29-07-2018

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Ik heb sinds ongeveer mijn 12de al last van restless legs en dat is naarmate ik ouder (ben nu 56) ben geworden steeds verergerd. Ik heb er niet alleen ‘s nacht maar ook overdag last van. In een sociale situatie, bijv. een feestje, moest ik altijd vroeg naar huis want dan had ik zo veel last van restless legs dat ik niet langer kon blijven. Ik had al van alles geprobeerd t[lees meer...]otdat mijn huisarts ca 10 jaar geleden Pramipexol voorschreef. Voor mij was dit een wondermiddel want hiermee had ik eindelijk controle over mijn restless legs. Ik heb geen enkele van bijwerkingen gehad. Ik weet dat het niet bij iedereen werkt maar zou het een ieder met restless legs aan raden het in ieder geval te proberen.
09-07-2018

Sifrol (pramipexol)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Sifrol werkte na ongeveer 2 jaar niet meer na een zogenaamde drugholiday (tijdelijk stoppen met de medicijnen om bijwerkingen tegen te gaan)

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4776)
Anticonceptie - overig (3503)
Cholesterol (2761)
Depressie - antidepressiva overig (2561)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2183)
Pijn - morfine-achtigen (2084)
Pijn (1888)
Verslavingsziekten (1797)
ADHD - psychostimulantia (1793)
Bloeddruk - betablokkers (1574)
Maagzuur - protonpompremmers (1493)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1427)
Anticonceptie - eenfase (1310)
Angststoornissen (1110)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1056)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1054)
Depressie - antidepressiva TCA (980)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (915)