categorie

Parkinson

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Parkinson

Sifrol

13-10-2020 | Man | 47
pramipexol
geldverspilling en zelfdestructief impulsief gedrag. (Mijnmedicijn.nl: verkorte text tot persoonlijke ervaring . ter info, platform gereserveerd om ervaringen met het nemen van medicijnen te wisselen)

13-10-2020 | Man | 47
pramipexol
geldverspilling en impulsief gevaarlijk gedrag. (Mijnmedicijn.nl: verkorte text tot persoonlijke ervaring . ter info, platform gereserveerd om ervaringen met het nemen van medicijnen te wisselen)

11-10-2020 | Man | 75
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
ongeveer 15 jaar pramipexol gebruikt. De combinatie na de eerste 5 jaar met clonazepam was zeer effectief. Na verloop van vele jaren (plm 10) is ook dit weer minder heilzaam; bijna contraproductief.

29-08-2020 | Vrouw | 76
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik kreeg sifrol voorgeschreven, kreeg dit de eerste keer, maar daarna pramipexol. Dit werkte volgens mij niet erg en heb ik de dosis verhoogd en slikte op een gegeven moment 4 tabletten, maar effect was zeer matig. Ik ben ermee gestopt. Mijn vraag is of sifrol hetzelde is als pramipexol. Volgens mij de pramipexol sterke wel., maar de overige ingrediënten niet soal povidon[lees meer...].

Parlodel

12-08-2020 | Vrouw | 29
bromocriptine
Prolactinoom
Parlodel voorgeschreven gekregen door gynaecoloog, om prolactinoom van 6,6 mm te behandelen en cyclus terug te laten komen. Na 3,5 week slikken weer bloed geprikt; prolactinewaarden gedaald van ruim 2100 naar 300, werkt zeer effectief dus! Ontzettend blij mee, maar helaas wel flink last van bijwerkingen. Advies gekregen om Parlodel ‘s avonds voor het slapen gaan te nemen, [lees meer...]omdat je dan zo min mogelijk last hebt. Ik helaas niet. Na inname binnen een uur een verstopte neus en wakker door misselijkheid. Inmiddels neem ik de medicatie tijdens de lunch of tijdens het diner, zodat ik ‘s avonds hopelijk beter slaap. Helaas niet altijd het geval, soms ‘valt’ het inderdaad verkeerd. Ik heb nog steeds de hoop dat het na een aantal weken minder wordt met de bijwerkingen. Al met al wel zeer tevreden, het medicijn doet wat het moet doen!

18-07-2020 | Man | 45
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
De eerste 2 weken heerlijk geslapen,weinig last van bijwerkingen daarna werd het leven een hel. Begin er niet aan.

12-07-2020 | Vrouw | 48

22-05-2020 | Vrouw | 68
rotigotine
Restless legs Jaren pramipexol gebruikt kreeg ook last van augmentatie. overgestapt naar gabapentine. Liep ik rond als een zombie en veel duizeligheid . Als laatste de neupropleister. Maar nu word ik gek van de jeuk en ook wel pijnlijk rode vlekken met blaasjes. gebruik het 6 maanden

23-04-2020 | Vrouw | 59
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Helpen super tegen rusteloze benen.moet ze echt op tijd innemen. 1 uur later is funest. Enigste bijwerking is ontzettende moeheid. Beter moe dan de rusteloze benen

12-04-2020 | Man | 68
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
6 MAAND GOED NADIEN BEGINT DE MISERIE NA 3 JAAR NIET MEER AF TE BOUWEN VERSLAVEND BIJKOMEND JEUK SLAPELOOSHEID SLECHT ZICHT DEPRIMEREND SLECHTE LEVENSOMSTANDIGHEDEN.

26-02-2020 | Vrouw | 38
Onrustige benen
Van de haldol kreeg ik snachts in bed last van zeer onrustige benen

25-02-2020 | Man | 31
biperideen
werkt goed tegen depressie, je krijgt er een euforisch gevoel naar

12-02-2020 | Vrouw | 62
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
na ongeveer 10 jaar van toenemende klachten (tot zeer ernstig aan toe) vanaf dag 1 van inname, vrij van klachten! Laagste dosering( 2 uur voor het slapen gaan) werkt en ophoging is niet nodig. Bij vergeten van de medicatie onmiddellijk weer last.

25-01-2020 | Vrouw | 48
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Duurt langer voor het werkt

30-12-2019 | Vrouw | 44
ropinirol
eind 2013 begonnen met ropinirol na vervelende nachten zonder slapen door RLS, begonnen met ropirol voor een aantal maanden....helaas geen effect, jah het enige effect bij mij was misselijkheid en hoofdpijn, dit op de koop toe toch een aantal maanden de tijd gegeven maar helaas geen effect op de RLS. Na een maand of 5 overgegaan op de baclofen en tot de dag van vandaag ze[lees meer...]er tevreden, ik heb helaas wel 25 mg nodig per dag en dat is best hoog....helaas gaat minderen nog niet. Maar ik ben zeer tevreden over de medicijnen switch.

22-12-2019 | Man | 58
Ziekte van Parkinson
Plak de pleisters voor het slapen gaan op mijn dijbenen 1x 4mg links en 1x 6 mg rechts. Gaat al ruim een jaar redelijk, geen bijzondere bijverschijnsel tot nu toe. Wel in combinatie met Corbilta en DBS.

18-12-2019 | Vrouw | 48
biperideen
ik krijg depot cisordinol goed tegen debijwerkingen en ik wordt er vrolijk van nu in 2020 wil men de gebruikers van akineton de dosiring verminderen na 10 jaar dat ik ze slik hellup niet verminderen ik heb er baad bij doe er niemand pijn mee en voel me beter als zonder dat mag gezegd worden...

13-12-2019 | Man | 74
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Mijn man heeft jaren last gehad van RLS. Het werd ook steeds erger en kreeg toen Pramipexol. Een uitkomst. Hij moest ze wel precies om de 6 uur innemen, want dan waren ze bijna uitgewerkt. Hij nam ze overal mee naar toe en owee, als hij ze vergeten was. Het was dan verschrikkelijk. Hij moest er ook steeds meer nemen. Begonnen met 1 pilletje. Op het laatst waren het er 8.[lees meer...]

11-12-2019 | Vrouw | 56

Sifrol

13-11-2019 | Vrouw | 62
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
1/2 tablet 2 uur voor het slapengaan Mijn benen schokken dan niet meer en ik slaap beter. Opstaan met een zwaar hoofd maar dat komt misschien omdat ik ook rivotril en stilnoct neem

Levodopa - Carbidopa

02-11-2019 | Vrouw | 73

Madopar

02-11-2019 | Vrouw | 73
levodopa / benserazide
Ziekte van Parkinson
Een aantal weken geprobeerd maar kreeg steeds meer buikpijn. In overleg met de Parkinson verpleegkundige ben ik een week gestopt waarna het enigszins opknapte. Heb toen geprobeerd met een halve Madopar en een halve Cinemed. Meteen kwamen de klachten weer terug en ben er nog niet vanaf. Dit duurt al vanaf juli 2019.

13-10-2019 | Vrouw | 77
Onrustige benen
Ik gebruik dit medicijn Ropinirol sinds 2016 Begin ging het prima maar nu is het om niet uit te houden.Soms ga ik naar buiten om het te vergeten. Ik ben een vrouw van 77jaar en verder nog goed ter been.Soorten doe ik nog en ik zoek veel afleiding.Pas alleen naar Canada geweest voor 8 weken.Morgen een afspraak bij de huisarts om een afspraak temaken bij de Neuroloog.

02-10-2019 | Vrouw | 62
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik gebruik al jaren 1 uurtje voor het slapen gaan 1 tabletje, dan slaap ik heerlijk met rustige benen. Bijwerkingen heb ik geen last van. Ik ben zeer tevreden.

Sinemet

21-07-2019 | Vrouw | 64
Ziekte van Parkinson
al 15 jaar geleden dit medicijn genomen ,toen ook veel problemen en gestopt.Nu in ziekenhuis over de grens Isicom gekregen, zou een nieuw middel zijn,mooi niet ben er in gestonken en heb erg veel lichamelijke klachten van dit middel. Arts geloofd mij niet en geeft mij Lorazepam. Ik ben hier niet blij mee. In Nederland was de enige optie een dopamine pomp maar daar ben[lees meer...] ik geen voorstander van. Duitsland werd mij gezegd andere middelen te hebben en wou deze kans dan ook aangrijpen.Nu zit ik er mee.

15-07-2019 | Man | 51
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Samen met oxycodon mva 15 mg echt effectief tegen ermstige RLS na alle andere middelen in de afgelopen 20 jaar te hebben geprobeerd

Sinemet

11-07-2019 | Man | 67

03-07-2019 | Man | 21

02-07-2019 | Vrouw | 69

23-05-2019 | Vrouw | 46
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Dit medicijn helpt uitstekend!! Eindelijk weer lekker slapen

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5228)
Anticonceptie - overig (3808)
Cholesterol (2915)
Depressie - antidepressiva overig (2751)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2385)
Pijn - morfine-achtigen (2225)
ADHD - psychostimulantia (2104)
Pijn (2011)
Verslavingsziekten (1980)
Bloeddruk - betablokkers (1701)
Maagzuur - protonpompremmers (1580)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1530)
Anticonceptie - eenfase (1404)
Angststoornissen (1238)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1179)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1152)
Depressie - antidepressiva TCA (1052)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (974)