categorie

Parkinson

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Parkinson

23-09-2022 | Vrouw | 67
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Pramipexol is een lifesaver. Al sinds puberteit last van rls. Van alles gebruikt clonazepam, inhibin, zonder veel resultaat en jarenlang slecht slapen en moeite met lange ritten. Naast pram.gebruik ik ook paroxetine wat de rls versterkt. Afbouwen is helaas niet gelukt. Ik gebruik nu kortwerkende pram.1 tablet in de middag als ik lang moet zitten of een dutje wil doen. E[lees meer...]n pram retard voor de nacht. Werkt 12 uur. Die combi is heel fijn. Het is heel jammer dat er nog steeds zo weinig bekendheid is met rls. Het wordt door neurologen gezien als een onzichtbare hersenaandoening maar veel mensen denken bij 'kriebelbenen' aan iets heel onschuldigs. Het is echter een aandoening doe je levenskwaliteit ernstig kan aantasten. Er is een patienten vereniging met een website en een tijdschrift 'de Nachtwacht' waarin de laatste medische info wordt bijgehouden en met interessante verhalen. Goed om lid van te worden! Even googlen op patiëntenvereniging RLS.

03-09-2022 | Man | 53
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Werkt bij mij wisselt maar meestal redelijk goed als ik vroeg eet (16:03/17:30) en inname pillen 23:00/00:00. Ik heb gemerkt dat ik ze (3st 0,088mg) beter met tussenpoze van ongeveer 10/15min in kan nemen ivm de bijwerkingen. Had ook last van vreselijk beenkramp in bed vaak tijdens de slaap maar dit is over door de Pramipexol. Heb gemerkt als ik diclofenac neem dat de wer[lees meer...]king van Pramipexol ook minder is.

21-08-2022 | Vrouw | 75
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Heb 10 jaar Pramipexol gebruikt Nooit meer dan 1 per dag Dankzij een schema van de neuroloog heb ik af kunnen kicken met de mogelijkheid een ander minder verslavend te gebruiken

Ropinirol

12-08-2022 | Vrouw | 29
ropinirol
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Nachten wakker liggen en slecht inslapen door rusteloze benen. Hiervoor ropinirol 0,5 mg gekregen voor het slapengaan. Het medicijn werkt voor mij, dat zeker. Eindelijke weer goed slapen en geen meer last meer van mijn benen. Echter: ik ben 29 jaar en ropinirol is een spierverslapper. Ook overdag heb ik dus minder kracht. Ik zou ropinirol voor de rest van mijn leven moeten[lees meer...] nemen. Dat zag ik niet zitten. Dus overige alternatieven gaan overwegen: misschien vitamine/mineralen gebrek? Ik ben aan de neuroloog gaan vragen of ik nog extra vitamines en mineralen kon laten prikken. Dat was goed, en ze gaf aan dat één bepaling namelijk ook nog RLS kon veroorzaken. (Hallo neuroloog, had u mij dit niet kunnen zeggen vóórdat u mij spierverslappers gaf?) Uit bloedtest bleek dat mijn Ferritine gehalte nog maar 6 was. Terwijl deze minimaal 20 moet zijn. Te laag ferritine staat bekend om veroorzaken van RLS. Ferritine = voorloper ijzer. Nu dus al ruim een maand ijzertabletten 3x per dag, gestopt met Ropinirol en weg rusteloze benen! Tip: laat je bloed controleren op Ferritine. Je Hb kan goed zijn maar ferritine nog steeds te laag waardoor ferritine tekort niet wordt opgemerkt. Hopelijk kan ik hier iemand anders mee helpen.

07-08-2022 | Vrouw | 63
pramipexol
Klachten weg..op dosering o, 25 Maar waarschijnlijk veel vervelende andere klachten ( bijwerkingen) erbij . Nu bij afbouwen al merkbaar minder bijwerkingen ..

Parlodel

03-08-2022 | Vrouw | 32
bromocriptine
Prolactinoom
Mijn borstvoeding bleef maar door gaan ondanks dat ik had afgebouwd en wilde stoppen. Ik moet dit middel 2 weken gebruiken maar ben er kots misselijk van en heb nog steeds pijnlijke stuwing.

Mirapexin

12-07-2022 | Vrouw | 48
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Al jaren op dezelfde dosis en als ik het 1 x vergeet is het echt meteen weer een drama. Zo blij met deze oplossing.

Symmetrel

21-06-2022 | Vrouw | 63
amantadine
Heb dit gekregen om de Dystonie te onderdrukken door de Parkinson en levodopa bijwerking maar het effect is minimaal en de bijwerkingen zijn zeer onaangenaam.

31-05-2022 | Vrouw | 57
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Rusteloze benen in de avond

18-05-2022 | Vrouw | 70
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Na een zoektocht van heel veel jaren met veel verschillende medicijnen die uiteindelijk niet werkten schreef de neurooloog Neupro pleisters voor. Ik kan weer slapen en rustig ergens gaan zitten....naar een concert of schouwburg. Dit medicijn heeft mij verlost van een heleboel narigheid in mijn lichaam. Ik hoop dat dit nooit zal veranderen. Héél erg blij mee! Na e[lees meer...]en paar weken kreeg ik last van allergische reactie door de pleister. Dit aan de huisarts voorgelegd en ze schreef me Triamcinolonacetonide crème voor en mijn jeuk en rode pleistervlekken zijn verdwenen. Verder helemaal gelukkig met.

11-04-2022 | Man | 78
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Als ik te laat ben met innemen of het vergeet dan werkt bij mij een ijskoude douche op mijn benen en onderrug, daarna slaap ik goed.

07-04-2022 | Vrouw | 62
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Neem anderhalf tablet al 2 - 3 jaar en vrij tevreden ; ik moet het wel op tijd nemen voor ik ga slapen, 2 u ervoor is het beste. Als ik het vergeet - zoals met Kerstavond bij familie - help ! Hele nacht eerst links, dan rechts het getrek en moeten opstaan ; hele nacht niet kunnen slapen ! Heeft iemand ook ervaring met dat die rusteloosheid precies van de onderrug komt ??[lees meer...]? Dit vind ik nergens terug !

Parlodel

06-04-2022 | Vrouw | 32
bromocriptine
Prolactinoom
Aantal maanden terug microprolactinoom vastgesteld die toch wel duidelijke klachten gaf maar ik werd niet serieus genomen. Tepelvloei, + 10kg op 3 maanden tijd, uitgeput, functioneerde niet meer, libido onbestaande, vreetbuien en vervolgens een volledige stop van mijn hongergevoel. Ik neem dit medicijn nu al enkele maanden maar ondertussen is mijn haar enorm beginnen uit t[lees meer...]e vallen, heb ik het kort gewiekt en is het gigantisch uitgedund. Ik ervaar episodes van pure uitputting én ook jeukaanvallen. Ik heb ook hiervoor een ander medicijn geprobeerd maar dat was helemaal niet houdbaar want ik had non stop barstende hoofdpijn en lage bloeddruk. Ik ben zo bang dat ik kaal zal worden en voel me vreselijk onzeker. Ook enorm bang dat geen enkele medicamenteuze behandeling voldoende zal zijn om te kunnen genezen.

05-04-2022 | Vrouw | 72
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik gebruik momenteel Ropinirol 's-avonds (3x0,25mg) voor het slapen gaan, maar de klachten beginnen vaak al in de middag als ik ga zitten en duren vaak tot de volgende ochtend. binnen enkele weken werd ik allergisch voor de pleisters, jammer want het hielp geweldig tegen RLS. Is het stofje Rotigotine ook apart verkrijgbaar zodat ik er een zalfje van kan laten maken?

Sinemet

24-03-2022 | Vrouw | 61
levodopa / carbidopa

14-03-2022 | Vrouw | 26
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Door mijn zwangerschap heb ik onrustige benen gekregen. Het medicijn werkt goed. De bijwerkingen zijn vervelend. In de avond neem ik 2 stuks en 30/40 minuten daarna word ik misselijk, is mijn neus verstopt en krijg ik een slaapaanval en moet ik direct naar bed. Hiernaast hebt ik gewichts toename en zweet ik veel.

12-02-2022 | Man | 74

11-02-2022 | Vrouw | 31
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Altijd al wel een beetje last gehad van RLS, maar nooit ernstig. Tot ik starte met antidepressiva, het was toen dusdanig erg dat mijn arts wilde dat is stopte met AD. Neuroloog schreef toen Neupro pleister voor. Na 1 dag: Ernstige duizeligheid, verward/onrustig dromen, misselijkheid met kokhals impulsen, hoofdpijn. Na 3 dagen nam de duizeligheid af, misselijkheid vermin[lees meer...]derde een beetje en ik slaap/droom iets minder onrustig. Vooral nog veel hoofdpijn en met regelmatige momenten misselijk. Pleister plakken gaat opzich prima, vooral bil/bovenbeen/buik/rug, en ze blijven goed zitten. Andere plekken jeuken wel heel erg helaas. Het effect begon na dag 6 zichtbaar te worden, minder rusteloze benen. Als het zo aanhoud (afname bijwerkingen, toename effect) ben ik tevreden - ondanks dat ik liever tabletten slik dan pleisters plak.

17-01-2022 | Man | 71
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ben een week bezig. Pleisters plakken zeer slecht.

Stalevo

30-09-2021 | Man | 68
levodopa / carbidopa / entacapon

28-08-2021 | Man | 63
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik lig daar dikwijls nachten van wakker. Dat hou je niet vol. Dan slaap je soms voor de tv,wat niet zo fijn is en voor mijn vrouw ook niet.

24-08-2021 | Vrouw | 61
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Toen ik zwanger was, had ik hier ook wat last van, maar het ging over. Sinds mijn 55ste ( ik ben nu 61), kwam dus dat rusteloze en... eerder in mijn HEUPEN dan in mijn benen; mogelijk voel ik het in mijn heupen en straalt het vandaar ook uit naar mijn benen. IEMAND OOK LAST VAN RLS in HEUPEN ? Op internet niets te vinden over rusteloze heupen, ook huisarts nog niet. [lees meer...] Eén tablet van 0,185 gram hielp vrij goed al enkele maanden maar ik moet het dus op tijd nemen = minstens 1 à 1,5 uur op voorhand als ik ga slapen. Als ik het te laat neem voordat ik ga slapen, bv. om 21.30 - dan lig ik gegarandeerd 1 - 2 uur te woelen ! Ik neem het dus nu om 19 uur en mijn familie waakt er ook over want anders is het niet te houden. Ik geloof dat ik ook toe ben aan méér dan die 0, 185 gram... Want toen ik bij lange autorit ( stilzitten! ) 'het ' kreeg en nog zelden zo fel, heb ik één tablet genomen ... dat hielp. Als ik nu soms eerder een tab let neem, word ik rond 05 of 06 wakker en ... komt dit ook omdat het medicijn is uitgewerkt ? Ik weet het niet..; DANK aan ieder voor zijn/ haar verhaal ! Ik zie niet waar je kunt reageren. GOEDE MOED want het is verschrikkelijk als je wakker ligt hiermee. Ook is er nog vrij veel onwetendheid, me dunkt .

17-08-2021 | Vrouw | 67

09-08-2021 | Vrouw | 67
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Meestal helpt het wel. Maar de laatste tijd absoluut niet. Vreselijk, lig nachten wakker.

25-07-2021 | Vrouw | 76
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Goedemorgen. Ikheb 10 jr lang Sifrol gebruikt. Nu afgebouwd en op 9 juli 2021 gestopt. Op advies van mijn Neuroloog. Dat wilde hij al in 2017, maar toen kon het niet, omdat ik de zorg voor mijn Man had en wist wat de gevolgen zouden zijn. Mijn Man is in 2018 overleden. En ben in mei 2021 terug gegaan naar mijn Neuroloog. Die vertelde me nu, het zijn geen restless legs m[lees meer...]aar Choria.? Het leven na 8 juni is tot nog toe, vreselijk.!! Urenlang de schokkende benen, begint laat middag (meestal) niet kunnen blijven zitten of liggen. Daardoor ook heel weinig slaap. De neuroloog zegt: Ik kan niets meer voor U betekenen. Boem Ik ben nu op 13 juli j.l. naar(ten einde raad)een homeopatisch therapeut gegaan. Daar een heel gesprek gehad. En het blijkt vooral dat ik psychisch heel erg in de knoop zit. Vanwege onverwerkte emotie's. Dat klopt.!! Daarom werken mijn zenuwen(stress) zo heftig op de benen. Heb de afgelopen 3 jaar héél veel op mijn bordje gehad. En nu eigelijk mijn vraag. sinds ruim 2 weken zonder Sifrol, heb ik ook nog steeds last van mijn constante lichaamsbewegingen. Ik kan nergens vinden hoelang het duurt eer de stof Sifrol (Pramipexol ) uit mijn systeem verdwenen is (na 10 gebruik !) Weet iemand daar iet van ? Met vriendelijk groet Elly

12-07-2021 | Man | 62
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Neem 1 x 0,72 mg rond 17u00. Als ik dit vergeet is dit echt rampzalig. Ik moet deze echt op tijd innemen. Een dutje doen 's anderendaags in de namiddag kan niet. Om echt gek van te worden. ik vrees dat ik de dosis zal moeten verhogen. Waar gaat dit stoppen? Ik vraag me af of ik de dosis beter niet kan spreiden over de ganse dag.? Kan ik eindelijk wat rust vinden.

13-05-2021 | Vrouw | 69
suikerziekte en RL rot cobinatie

24-04-2021 | Vrouw | 59
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Jeuk,jeuk,jeuk. Heb ik eindelijk een goed werkend medicijn, maar denk er hard over om te stoppen. Ook rode vlek waar de pleister zit, vaak verdikt, lijkt dan op een blaar. Ik hoorde dat gebrek aan vitamine D, ook voor rls kan bijdragen.

Stalevo

18-04-2021 | Man | 71
levodopa / carbidopa / entacapon

Sinemet

18-03-2021 | Vrouw | 63
levodopa / carbidopa
Ziekte van Parkinson
Helpt mij zeer goed tegen het bibberen{tremor}

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5774)
Anticonceptie - overig (4247)
Cholesterol (3108)
Depressie - antidepressiva overig (2939)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2678)
Pijn - morfine-achtigen (2415)
ADHD - psychostimulantia (2372)
Verslavingsziekten (2170)
Pijn (2160)
Bloeddruk - betablokkers (1822)
Maagzuur - protonpompremmers (1687)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1623)
Anticonceptie - eenfase (1506)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1420)
Angststoornissen (1418)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1341)
Depressie - antidepressiva TCA (1163)
Antibiotica - urineweginfectie (1136)