categorie

Parkinson

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Parkinson

Symmetrel

28-01-2024 | Man | 59
amantadine
Ziekte van Parkinson

04-12-2023 | Man | 70
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik neem ze smiddags in om 3 uur dan heb ik de Meeste last maar savonds zijn ze uitgewerkt word er gek van Vanavond apotheek gebeld mocht er eentje extra helpt nog niks morgen naar de huisarts

14-11-2023 | Vrouw | 69
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ben er wel tevreden over slaap nu stukken beter en geen RLS Alleen ‘ s nachts weleens kramp minder leuk. Heb jaren slecht geslapen door de RLS niet wetende dat er een medicijn voor was.

21-10-2023 | Vrouw | 74
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik ben 2 jaar geleden begonnen met Neupro 1mg, dat hier onmiddellijk, maar dat was van korte duur. Inmiddels zit ik op 4mg/24hr. Ik ben er zóó blij mee, slaap goed en kan weer rustig zitten. De pleisters plakken inderdaad slecht, ik plak er een huidvriendelijke pleister overheen en dat bevalt prima!

11-10-2023 | Man | 59
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Bij aanvang 1 tablet 0,18 Mg met zeer goed effect. Na enkele maanden 2 tabletten nodig voor hetzelfde effect. Sinds 05/2023 heb ik 3 tabletten nodig. Effect is echter veel minder. Elke avond terug onrustige benen en veel moeite met inslapen.

25-08-2023 | Vrouw | 49
Beenkrampen
Geen effect op de been krampen

24-08-2023 | Vrouw | 65
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Omdat de werking van seroquel onrust in benen versterkte na tijdelijk verhoging verergerde. seroquel nu afgebouwd tot niks Werking bijna goed.

11-08-2023 | Vrouw | 60
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Helpt bij mijn rusteloze benen, daarbij ook op voeding letten, tarwe is voor mij een trigger. Rond 19u eerste tabletten om rustig kunnen zitten in avond, rond 22 u tweede tabletten voor de nacht.

25-07-2023 | Man | 57
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
In 2009 pramipexol voorgeschreven gekregen voor mijn rusteloze benen. Begonnen met de laagste dosering (dagelijks 1 tablet 0,088 mg). Door de jaren heen 'ge-hobbied' met dosering; met de tijd steeds meer, kleine hoeveelheden, door de dag verspreid, gebruikt. Twee maanden geleden dosering 3½ x 0,18 mg in één keer om 19.00. Nergens geen last meer van. Omdat ik door de ja[lees meer...]ren heen wat ongelukjes heb gehad , ben ik gestopt met Pramipexol. Na valpartij van stoel (in slaap gevallen achter m'n laptop, stoel stuk, ik niet), was voor mij duidelijk; met de neuroloog op zoek naar alternatief.

06-07-2023 | Vrouw | 32
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik neem dit medicijn nu iets meer dan een week. Na afbouwen van antidepresiva kreeg ik steeds meer last van rls . Ook heb ik pijn aan mijn bovenbeen ,waarbij ik denk dat het een beginnende spatader is.(Ik vermoed dat dit misschien wel de oorzaak van de rusteloze benen is en dat het medicijn daarom niet werkt) Maar sinds dat ik pramipexol neem lukt mij niet meer om op e[lees meer...]en normale tijd in slaap te vallen, Dus ik overweeg om er mee te stoppen .

29-06-2023 | Man | 85
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Werkt niet blijf s'nachts pijn houden. Gebruik 1pil s'avonds van 0.088 mg. Mogeijk te lage dosering.

04-06-2023 | Man | 40
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
werkt prima de benen zijn weer onder controle rustgevend , betere slaap en terug controle over leven en benen in combinatie soms met ijzer intake bv ferricure lange termijn medicijn medicijnen zonder voorschrift kunnen hier niet aan tippen

12-04-2023 | Man | 59
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik gebruik de pleister nu 7 dagen en voel me er erg beroerd bij. Het werkt prima voor de restless legs maar mijn bloeddruk is behoorlijk gestegen, voel me beroerd en duizelig. Zonder deze bijwerking zou het een geweldig medicijn zijn waar ik veel baat bij heb maar gelet op de bijwerkingen stop ik toch maar met het plakken van de pleister.

09-04-2023 | Man | 70
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik ben de Neupropleister aan het afbouwen en gebruik extra Oxycodon. Ik vermoed dat het afbouwen van de Rotigotine neerslachtigheid (depressie) veroorzaakt. Sinds ik afbouw voel ik mij depressief.

21-03-2023 | Vrouw | 51
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ten gevolge van een CVA kreeg ik te kampen met rusteloze benen en armen. Vooral al ik iets te actief was geweest die dag of de vorige dag. Ik ben 3 jaar geleden begonnen met 0.25 mg. Dit heeft mij enige tijd geholpen. In de 2 naar die volgden, had ik meer nodig. Ik werd ook steeds actiever, doordat ik weer sliep. Met de huisarts en de neuroloog uiteindelijk tot het volgend[lees meer...]e gekomen. Ik slik nu ruim een jaar de ropinirol retard. Deze heeft een vertraagde afgifte. 1 pil werkt ongeveer 8 uur bij mij. De 0.25 werkte 4 uur. Word je toch in de nacht wakker. Ik slik in 24 uur dus om de 8 uur een pil. Er ging en wereld voor mij open. Gedurende 24 uur geen gezeur meer in mijn lijf. Ik val snel in slaap, slaap door een overdag en heerlijk ontspannen gevoel. Voor zover ik weet, geen bijwerkingen.

13-03-2023 | Vrouw | 60
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Om van de Ropinirol af te komen neupro pleisters 2mg gebruikt.Na 4 weken tevredenheid opeens weer terug.Nu 4 mg pleisters..erg duizelig..nu 3 mg proberen.Hopelijk helpen die nu goed.

Duodopa

08-03-2023 | Vrouw | 63
levodopa / carbidopa
Ziekte van Parkinson
Ik ben een vrouw van 63 en 2 jaar geleden is de ziekte van Parkinson bij geconstateerd na een dat-scan. Sindsdien rommel ik met de medicatie, eerst pramipexol, kreeg erg dikke voeten, toen rasagiline, werd ik duizelig van en nu dus levodopa carbidopa, waarbij ik met meer medicatie meer klachten krijg? De on-off test was erg subjectief en onduidelijk, dus ik weet het even[lees meer...] niet, mijn partner vindt dat het wel werkt nl.

07-03-2023 | Man | 74
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
ik ben radeloos,ik slaap niet,dromen die niet normaal zijn.ik hou dit niet lang vol.

Adartrel

03-03-2023 | Vrouw | 60
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Mijn rls begint 18.30 uur rechts in mn been..daarna naar links..mij zij..linkerarm..schouder..rug..en soms linkerkant wang.

01-02-2023 | Man | 40
pramipexol
Gekregen tegen rusteloze benen, werkte daar tegen perfect alleen de bijwerkingen waren echt gevaarlijk (dat wil zeggen ik had het zelf niet door, mijn vrouw wees me hier op) ik had koopwoede, was de hele dag op webshops aan het kijken en kocht de grootste onzin. En als ik dat niet deed dan zat ik wel de hele dag achter de PlayStation. Zelf nogmaals had ik het niet door en [lees meer...]als mijn vrouw me er op aan sprak dacht ik wat zeur je nou. Maar naar overleg met de neuroloog overgestapt op Lyrica wat tegen de rusteloze benen voor mij even goed werkt alleen de koopwoede en gameverslaving verdwenen. Achteraf merkte ik wel waar ik mee bezig was geweest en dat mijn vrouw wel degelijk gelijk had. Pramipexol was voor mij niet het goede geneesmiddel, blij met de Lyrica!

25-01-2023 | Vrouw | 62
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Het is dankzij deze website en de getuigenissen dat ik na 1 jaar aan huisarts voorlegde om over te gaan op 1,5 tablet van O, 185 gram ( anders in België dan in Ned ? ) ... dit hielp maar sinds de zomer neem ik er 2. Klopt ook voor mij dat je de tabletten best 2 uur op voorhand neemt. Ook ik was met Kerstavond bij familie de tabletten vergeten ... help ! Hele nacht wakker.[lees meer...]... Ik wil aangeven dat ook ik ervaar dat de restlessheid ook vanuit de HEUPEN ( soms links, soms rechts en soms ( ! )beurtelings ) komt - dat is dan nog een ' voordeel ' als je de tabletten vergeet, kun je dit vaststellen. Ook soms VANUIT DE ONDERRUG ! ERgens vond ik een wetenschapp artikel hierover maar ben het kwijt. Huisarts weet ook niet wat of hoe bij die ervaring dat het vanuit de heupen en onderrug komt. Extra info : ik heb artrose in onderrug ook . Soms denk ik dat het daarmee te maken heeft.

09-01-2023 | Vrouw | 60
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
De eerste 5wk werkte de pleisters prima.totaal geen last meer..nu opeens alweer 4 avonden achter elkaar last.

08-11-2022 | Vrouw | 39
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik slik dit nu ruim een jaar. Werkt een beetje, als ik het niet neem word het wel erger. Af en toe nog misselijk, maar minder als in het begin. Word na het innemen wel suf. Er staat in de bijsluiter " een onbedwingbare behoefte om veel te kopen of uit te geven ". En dat klopt dus mij, vind ik zelf de vervelendste bijwerking eigenlijk. Heel apart.

23-09-2022 | Vrouw | 67
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Pramipexol is een lifesaver. Al sinds puberteit last van rls. Van alles gebruikt clonazepam, inhibin, zonder veel resultaat en jarenlang slecht slapen en moeite met lange ritten. Naast pram.gebruik ik ook paroxetine wat de rls versterkt. Afbouwen is helaas niet gelukt. Ik gebruik nu kortwerkende pram.1 tablet in de middag als ik lang moet zitten of een dutje wil doen. E[lees meer...]n pram retard voor de nacht. Werkt 12 uur. Die combi is heel fijn. Het is heel jammer dat er nog steeds zo weinig bekendheid is met rls. Het wordt door neurologen gezien als een onzichtbare hersenaandoening maar veel mensen denken bij 'kriebelbenen' aan iets heel onschuldigs. Het is echter een aandoening doe je levenskwaliteit ernstig kan aantasten. Er is een patienten vereniging met een website en een tijdschrift 'de Nachtwacht' waarin de laatste medische info wordt bijgehouden en met interessante verhalen. Goed om lid van te worden! Even googlen op patiëntenvereniging RLS.

03-09-2022 | Man | 53
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Werkt bij mij wisselt maar meestal redelijk goed als ik vroeg eet (16:03/17:30) en inname pillen 23:00/00:00. Ik heb gemerkt dat ik ze (3st 0,088mg) beter met tussenpoze van ongeveer 10/15min in kan nemen ivm de bijwerkingen. Had ook last van vreselijk beenkramp in bed vaak tijdens de slaap maar dit is over door de Pramipexol. Heb gemerkt als ik diclofenac neem dat de wer[lees meer...]king van Pramipexol ook minder is.

21-08-2022 | Vrouw | 75
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Heb 10 jaar Pramipexol gebruikt Nooit meer dan 1 per dag Dankzij een schema van de neuroloog heb ik af kunnen kicken met de mogelijkheid een ander minder verslavend te gebruiken

12-08-2022 | Vrouw | 29
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Nachten wakker liggen en slecht inslapen door rusteloze benen. Hiervoor ropinirol 0,5 mg gekregen voor het slapengaan. Het medicijn werkt voor mij, dat zeker. Eindelijke weer goed slapen en geen meer last meer van mijn benen. Echter: ik ben 29 jaar en ropinirol is een spierverslapper. Ook overdag heb ik dus minder kracht. Ik zou ropinirol voor de rest van mijn leven moeten[lees meer...] nemen. Dat zag ik niet zitten. Dus overige alternatieven gaan overwegen: misschien vitamine/mineralen gebrek? Ik ben aan de neuroloog gaan vragen of ik nog extra vitamines en mineralen kon laten prikken. Dat was goed, en ze gaf aan dat één bepaling namelijk ook nog RLS kon veroorzaken. (Hallo neuroloog, had u mij dit niet kunnen zeggen vóórdat u mij spierverslappers gaf?) Uit bloedtest bleek dat mijn Ferritine gehalte nog maar 6 was. Terwijl deze minimaal 20 moet zijn. Te laag ferritine staat bekend om veroorzaken van RLS. Ferritine = voorloper ijzer. Nu dus al ruim een maand ijzertabletten 3x per dag, gestopt met Ropinirol en weg rusteloze benen! Tip: laat je bloed controleren op Ferritine. Je Hb kan goed zijn maar ferritine nog steeds te laag waardoor ferritine tekort niet wordt opgemerkt. Hopelijk kan ik hier iemand anders mee helpen.

07-08-2022 | Vrouw | 63
pramipexol
Klachten weg..op dosering o, 25 Maar waarschijnlijk veel vervelende andere klachten ( bijwerkingen) erbij . Nu bij afbouwen al merkbaar minder bijwerkingen ..

Parlodel

03-08-2022 | Vrouw | 32
bromocriptine
Prolactinoom
Mijn borstvoeding bleef maar door gaan ondanks dat ik had afgebouwd en wilde stoppen. Ik moet dit middel 2 weken gebruiken maar ben er kots misselijk van en heb nog steeds pijnlijke stuwing.

Mirapexin

12-07-2022 | Vrouw | 48
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Al jaren op dezelfde dosis en als ik het 1 x vergeet is het echt meteen weer een drama. Zo blij met deze oplossing.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6319)
Anticonceptie - overig (4476)
Cholesterol (3277)
Depressie - antidepressiva overig (3110)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2862)
ADHD - psychostimulantia (2533)
Pijn - morfine-achtigen (2516)
Verslavingsziekten (2301)
Pijn (2254)
Bloeddruk - betablokkers (1916)
Maagzuur - protonpompremmers (1779)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1706)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1663)
Anticonceptie - eenfase (1590)
Angststoornissen (1571)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1445)
Antibiotica - urineweginfectie (1270)
Depressie - antidepressiva TCA (1229)