Ervaringen met BuTrans

buprenorfine

Rugklachten (4 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Lage rugpijn (2 meningen)
Gewrichtspijn (1 mening)
Chronisch pijnsyndroom (1 mening)

17-03-2012 | Vrouw | 38
buprenorfine
Reumatoïde artritis
Ik heb door de reuma veel pijnklachten en al diverse middelen zonder succes geprobeerd. Uiteindelijk adviseerde de pijnarts de BuTrans pleisters. Ik moest beginnen met 5 mg. Dat deed bijzonder weinig, zowel qua bijwerkingen als qua pijnstilling. Na het opplakken kreeg ik wel even het gevoel of er een band strak om mijn hoofd zat en of ik door een laag watten heen moest, ma[lees meer...]ar dit was niet in erge mate en de volgende dag weer verdwenen. Verder jeukte de pleister en deed deze pijn met verwijderen. Daarna nog ruim een week een geïrriteerde plek gehad op mijn arm. De plek was rood en voelde een beetje pijnlijk. Ook merkte ik dat mijn stoelgang iets minder fanatiek was dan normaal. Na twee weken moest ik verhogen naar 10 mg, aangezien ik nog geen adequate pijnstilling had. Ik kreeg dezelfde bijwerkingen, maar iets erger, toch nog steeds niet zo dat er reden was om echt te klagen. Na een week moest ik wederom verhogen, aangezien de pijnstilling nog steeds niet adequaat was. Dus nu naar 15 mg. Dit ging behoorlijk verkeerd. De bijwerkingen waren gelijk al wat heftiger, dus ik ben wat eerder naar bed gegaan in de hoop en de verwachting dat het de dag erna wel weer beter zou gaan, net als de keren daarvoor. Het werd alleen niet beter, maar steeds erger. Na twee à drie uurtjes (ongeveer) op te zijn geweest en wat achter mijn computer bezig te zijn geweest, redde ik het niet meer om achter de compu te blijven zitten. Ik kon mij niet meer concentreren op dat wat ik aan het lezen was, maar ik kon het ook niet meer goed zien. Ik had een wattig gevoel in mijn hoofd, was duizelig en misselijk. Ik ben op de bank gaan liggen, maar ik had de rust niet om stil te blijven liggen of te gaan slapen. Ik heb wat gebeld, maar ik kon mijn aandacht ook niet goed meer bij het gesprek houden. Toen toch maar weer opgestaan van de bank en nogmaals wat ontspannends op de compu gaan doen. Na 5 à 10 minuten maximaal redde ik dit weer niet meer, hoe erg ik ook mijn best deed. Weer op de bank liggen en onderhand zo ziek aan het worden dat ik wel bleef liggen en af en toe ook in slaap viel. Toen mijn echtgenoot uit zijn werk kwam (uren later), hem vertelt hoe het ging en verder de rest van de avond op de bank gelegen tot mijn echtgenoot mij in bed gestopt heeft met voor de zekerheid het emmertje dat ook al bij de bank stond mee naar boven, aangezien ik ook nog steeds misselijk was. Ik was heel duizelig, dreigde steeds flauw te vallen en kon niet eens meer zelfstandig naar de wc. Mijn ouders zijn de volgende dag ook bij mij komen zitten toen mijn man naar zijn werk moest. In overleg met de pijnarts toen de pleister van 5mg weer weggehaald zodat alleen die van 10mg overbleef. De volgende dag ging het iets beter, maar nog altijd niet goed. Een week nadat ik begonnen was met de verhoging naar 15mg en dus vijf dagen nadat ik dat weer teruggebracht had naar 10mg, was ik nog steeds niet echt in orde en dat maakte dat ik het zo zat was dat ik toen helemaal gestopt ben met de Bu Trans pleisters. Qua helderheid en normaal kunnen functioneren een hele goede keus, qua pijnbestrijding helaas een minder goede keus, want toen ik eenmaal gestopt was, merkte ik dat de pleisters toch meer tegen de pijn deden dan dat ik in eerste instantie dacht.

24-09-2017 | Man | 48
buprenorfine (5ug)
Reumatoïde artritis
Hallo, Ik gebruik butrans nu 3 weken ben super bij er mee, naar veel gebruik van pillen wat niet werkten. Nu deze pleisters. Heb geen bijwerkingen gehad zoals misselijk en duizelig kon gewoon op dag een auto rijden Dit had ik gevraagd aan de arts, deze zij dat het komt omdat ik tramadol heb gehad. Ik ben super bij er mee en ga in november omhoog naar 10 ug/week.