Ervaringen met Fentanyl

fentanyl oromucosaal/transdermaal

Lage rugpijn (13 meningen)
Rugklachten (7 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (4 meningen)
Gewrichtsontsteking (2 meningen)
Gewrichtspijn (2 meningen)
Polyneuropathie (2 meningen)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Syndroom van Ehlers-Danlos (1 mening)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS) (1 mening)
Wervelkanaalstenose (1 mening)

Bojan Nikolik (11-05-2015)

30-01-2018 | Man | 58

16-07-2017 | Vrouw | 57
Chronisch pijnsyndroom
Ik merk weinig van de pijnstilling.

19-03-2017 | Man | 48
Hernia
Rughernia..eerst 25ug..vlot daarna 50ug, nu 75ug in combinatie van Oxycodon 6x30 per dag en Pregabaline 2x150 per dag, plus Diclofenac en paracetamol.. Effectiviteit moeilijk in te schatten door gebruik van meerdere medicijnen.. Verrek nog steeds van de pijn,kan niet wachten op de operatie...

04-11-2016 | Man | 64
Rugklachten
De bijwerkingen worden op een gegeven moment erger dan de kwaal. Mijn hele spijsvertering kwam zowat stil te liggen en daardoor steeds problemen met de stoelgang. Nu cold turky afkicken. Zwaar maar te doen.

27-04-2016 | Man | 67
fentanyl oromucosaal/transdermaal (12)
Pijn (algemeen)
Last van licht worden in het hoofd. Moeite met plassen, jeuk en moe.

16-09-2015 | Vrouw | 48
Artrose
Sinds ruim een jaar gebruik ik Fentanyl, maar kan niet zeggen dat het mij echt helpt. Het verzacht de pijn iets, maar ben nog steeds niet pijnvrij. Nu hoeft dat ook niet per sé, maar het zou wel fijn zijn als een middel als dit er toch voor zou zorgen dat ik redelijk goed zou kunnen bewegen. Bovendien heb ik flink last van bijwerkingen o.a. obstipatie, trillende handen, wa[lees meer...]zig zien, vaak hoofdpijn, droge mond, benauwd( ik heb astma maar is nog erger geworden nadat ik ben gestart met Fentanyl) . Kortom, ik ben door Fentanyl niet echt beter af. We zijn dan ook aan het zoeken naar een middel wat beter werkt en minder bijwerkingen heeft.

29-04-2015 | Man | 75
Lage rugpijn
ik heb 2 hernia's en 2x stenose gehad help wel ben begonnen met 12 ug maar nu zit ik op 25ug helpt nu 1 a 2 dagen moet dus hoger gaan wil het nog helpen

05-08-2014 | Man | 54
Artrose
Ben sinds 2 weken met de Fentanyl pleisters begonnen. Had 1ste 4x 3dagen de lichste en nu die van 25mg vandaag 3de pleister maar nog geen resultaat tegen de pijn. Zag dat als je aan de 100 zit je veel slaapt enz... Weet dus niet of ik nu wel verder wil gaan. Gaan eind augustus op vakantie en dan wil ik niet hele dag slapen of ziek zijn. Wie heeft iets anders dat wel h[lees meer...]elpt en waar je niet ziek van word. Vind ook dat ze slecht plakken ik zweet nogal veel dus plak er nu extra pleisters overheen. Bovenaan van hoeveelheid stuks enz. dat klopt niet stond het juiste niet tussen of ik zag het niet goed :)

03-08-2014 | Man | 54
Artrose - gewrichtsaandoening
Ik ben door de huisarts geweest en hij schreef mij Fentanyl pleisters voor eerst van een lage dosering en op hetlaatst zat ik op 100 Mg per 3 dagen maar reageerde er zeer heftig op zweten en was de gehele dag suf dus lag veel te slapen de gehele dag. Ik kon niet meer gewoon denken war taal enzovoort. Tot dat ik Transtec 140 Mg per week kreeg daar reageerde ik heel posi[lees meer...]tief op zweten was geheel weg en was ook niet meer suf ik ben nu bijna de gehele dag op de been. Wat ook andere mensen tegen mij hebben gezegd je bent veel actiever. Maar nu heb ik weer andere medicatie gekregen van het merk Buprenoefine Ranbaxy. 140 Mg per week maar deze pleisters laten los dus dat vind ik weer niet goed.

14-07-2013 | Vrouw | 29
Artrose - gewrichtsaandoening
Ben begonnen op 12ug.merkte er niets van. Na 6 dagen verhoogd naar 25, ook hier merk ik niets van dag na opplakken heel suf en hoofdpijn. De pijn word er niet mee bestreden. Verder merk ik alleen een verminderde eetlust. Heb sandoz pleisters en deze willen niet blijven zitten. Plak er nu tape overheen wat natuurlijk geen gezicht is. Iig maakt het mn verwachtingen nog niet[lees meer...] waar.

18-01-2023 | Man | 65
fentanyl oromucosaal/transdermaal (75ug)
Sinds mijn 50e toenemende pijn in de onderrug ( ben nu 65 ). Echt alle opties doorlopen om er vanaf te komen. Bij de pijnpoli beland: Beknelde zenuwen in het SI gewricht en niet behandelbaar. Vijf facetblokkades gehad wat uiteindelijk niet meer hielp. Wat resteerde waren pijnstillers en ik heb in de loop der jaren echt alles gehad, niets hielp echt. Zes jaar geleden begonn[lees meer...]en met Fenthanyl pleisters en langzaamaan in sterkte opgelopen tot 125ug per 2 dagen en daarbij heb ik nog 1000mg Gabapentine en dat 3 x per dag. Pijn is nu weer toegenomen en via huisarts doorgestuurd naar weer een pijnpoli. De arts schrok van de hoogte van de Fenthanyl en besloot in overleg met mij hiermee te stoppen. Ik kreeg Palladon voorgeschreven 2 x 24mg per 24 uur. Twee dagen heb ik echt moeten afkicken van de Fenthanyl en dat was geen pretje kan ik je zeggen. Waar het uiteindelijk om gaat is dat ik me nu (10 dagen later ) FANTASTISCH voel, de pijn komt er nauwelijks meer doorheen en ik heb vrijwel geen bijwerkingen. Ik ben de beste man zooo dankbaar. Ik hoop dat mijn seksuele prikkels weer terugkomen die ik al 8 a 9 jaar niet meer heb maar dat terzijde. Ik ben blij dat ik van die rommel af ben wat ook de oorzaak hiervan was. Huisartsen zijn niet de geschikte personen voor dit soort gevallen en ik adviseer dan ook een verwijzing voor de pijnpoli te vragen. De daar aanwezige Anesthesiologen zijn hierin gespecialiseerd en kunnen je het beste helpen.

06-01-2023 | Vrouw | 34
fentanyl oromucosaal/transdermaal (12ug)
Artrose
Gekregen toen niets anders hielp qua pijn. De scherpe kantjes haalt het weg, maar de pijn blijft. Na paar jaar wilde ik er van af. Dat is moeilijker dan gedacht. Veel afkickverschijnselen gehad. Ben van 12 na 6 gegaan nu weer opnieuw moeten plakken omdat de afkickverschijnselen zo erg waren. Nu toch eerst 3 proberen. Mensen pas op met dit middel. Het stoppen is[lees meer...] een hel en ik hoop dat het mij lukt!

29-12-2020 | Man | 32
Heb je ze nog?

18-08-2020 | Man | 55
Neuro-endocriene tumor (NET)
Neuronoom in de ruggewervel .en zit nu volop aan de pleisters fentolyn 25 mg/uur.is er een altenatief .als ik het niet gebruikt wordt ik gek .verslaving denk ik. Wie kan mij advies geven.Mvg Mario.

05-05-2020 | Vrouw | 52
fentanyl oromucosaal/transdermaal (50ug)
Gestopt met oxycontin omdat dit niet meer werkte. Ik had hele erge zweetaanvallen maar dacht dat dit de overgang was.

06-03-2020 | Vrouw | 19
fentanyl oromucosaal/transdermaal (25ug)
6 maanden pleisters gebruikt, ondertussen ook oxycodon (oxycodon was al 1.5 jaar in gebruik, 5 dagen geleden 2 jaar). Begon met 12mcg pleisters na 2 maanden verhoogd naar 25mcg. Gebruiksgemak is wel fijn, pleister blijft plakken, kan ermee douchen. Soms plakte ik r een eilandpleister op voor het geval dat het los zou kunnen raken. Echter is de obstipatie vreselijk. Vooral [lees meer...]als de pleisters tegelijkertijd met andere opiaten word gebruikt. Ondertussen ben ik gestopt met de fentanyl, na afbouwen. Met behulp van een afbouwschema. ( ook professionele hulp van een verslavingsarts). Over het algemeen is fentanyl fijner dan oxycodon, de duur van de werking, het aantal bijwerkingen is gewoon veel minder. Maar gevaarlijk spul, uit het zicht van kinderen houden pas om met restjes van de pleister. Nooit zomaar weggooien, inleveren bij de apotheek.