Ervaringen met Fentanyl

fentanyl oromucosaal/transdermaal

Lage rugpijn (13 meningen)
Rugklachten (7 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (4 meningen)
Gewrichtsontsteking (2 meningen)
Gewrichtspijn (2 meningen)
Polyneuropathie (2 meningen)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Syndroom van Ehlers-Danlos (1 mening)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS) (1 mening)
Wervelkanaalstenose (1 mening)

Bojan Nikolik (11-05-2015)

11-04-2016 | Vrouw | 79
fentanyl oromucosaal/transdermaal (1200ug)
Wervelkanaalstenose
In het begin de eerste 2 pleisters gaven veel verlichting. Nu heb ik weer dezelfde erge pijn ik kan bijna niet lopen en morgen breng ik de 4de pleister aan. Zal ik de huisarts om raad vragen ? ik moet 4 mei naar de neuroloog.

05-02-2016 | Vrouw | 50
fentanyl oromucosaal/transdermaal (50ug)
TBV NA zenuwziekte, met zenuwpijnen en ziekte van Lyme, na fentanyl was oxycontin een hele verbetering en opluchting.

15-12-2015 | Man | 53
Lage rugpijn
Hopeloos middel, 1x per 3 dagen een pleister leek makkelijk, na jaren tevergeefs tramadol en oxycodon te hebben gebruikt voor chronische rugpijn. Deze middelen hebben totaal geen werking bij mij. Maar was na enkele pleisters gelijk verslaafd. Zeer heftige ontwenningsverschijnselen toen ik wilde stoppen. Nu aan de methadon om er vanaf te komen. Nooit maar dan nooit geen op[lees meer...]iaten meer voor mij.

20-06-2015 | Vrouw | 45
fentanyl oromucosaal/transdermaal (25ug)
Pijn (algemeen)
Beste mensen, ik kreeg het de pleister fenthanyl voor de hevige pijn , 25 Mg , ik weeg maar 52 kilo.. De hoofd pijn die ik kreeg en de druk op me oren was verschrikkelijk , na 12 uur kon ik me niet meer bewegen, hoorde alles maar voelde het leven weg eppen . Pleister is eraf getrokken, want ik reageerde niet, ja de pijn was weg, maar ik ook.. De arts heeft niet gevraagd ho[lees meer...]eveel ik weeg , niet gebeld hoe het gaat, terwijl met dit middel, behoren ze dat te doen. Ikzelf gebeld op maandag, word ik eindelijk donderdag teruggebeld , zegt die , knip maar door midden,,, terwijl er staat nietdoor midden knippen, of bij barst niet gebruiken...... Me broek zakte af, er word zo gezegd, niet alles geloven wat in de bijsluiter staat,, naajaa moet niet gekker worden,,,, herhaaldelijk gezegd dat ik het niet durf, want hoe ik was is niet normaal, en ben echt wel wat gewend met morfine en methadon,,,, maar dit is een overkapte euthanasie pleister ,,, wat gevaarlijk

10-02-2015 | Vrouw | 50
Nek- / rughernia
Op 19 jarige leeftijd eerste hernia diverse rustkuren gehad. Met 34 jaar rug vastgezet L 4 L5 daarna nog heftige pijn, afgekeurd. En sinds 2004 aan morfine begon heel vergeetachtig te worden. In 2008 op fentanylpleisters 25 Mg overgegaan. Inmiddels 50 en nu wetende wat die troep met me heeft gedaan. Ook zeer depressief niet kunnen voelen. Nu aan het afkicken. Heel boos d[lees meer...]at artsen iemand zolang herhaalrecepten van deze opiaat blijven voor schrijven. Gebruikte ook jaren anti-depressieve wat eigenlijk niet samen gaat. Allemaal achteraf wetende. Mensen gebruik deze troep nooit of alleen als je kanker krijg. Heb het koud, altijd weinig emoties gehad nu des te meer, slecht slapen slechte eetlust, misselijk, en dan ben je ook nog alleen thuis. Muren vliegen soms echt tegen me op.

10-01-2014 | Man | 39
Hernia
Deze plakkertjes die ik moest innemen werkte bij niet. Ik nam 12 microgram en ik voelde niets. Het enige wat ik voelde een euforie dat je krijgt als je drugs hebt genomen. Ik ben nu 2 dagen "clean" maar nu heb ik tramadol gekregen en wat ik hier op deze site heb gelezen is het niet veel beter.

12-10-2023 | Vrouw | 43
fentanyl oromucosaal/transdermaal (12ug)
Fibromyalgie
Ik heb fentanyl nu al een paar maanden gebruikt. Ik begon met 12. In het begin hielp dit echt maar steeds later werd de werking minder waardoor ik de stap zette naar de 25. Heel bizar, ik kreeg ineens hele pijnlijke en zware armen/handen. Onverdraaglijk!! Dit kwam door de fentanyl. Gelukkig had ik de 25 maar heel kort gebruikt. Ik wilde stoppen. Naar mijn gevoel helpt het[lees meer...] niet. Een dag later toen ik gestopt was merkte ik dat de sterke arm/ handpijn ineens verdwenen was?! Dus het lag echt aan de pleister. Nu ben ik aan het afkicken. Omg wat heb ik toch veel zweetaanvallen en koude rillingen. Ik kan al 2 dagen niet slapen nu. Hoop dat ik snel weer het oude ben.

07-08-2023 | Vrouw | 94
fentanyl oromucosaal/transdermaal (1200ug)
Pijn (algemeen)
Mijn moeder is er aan overleden dit is helemaal verkeerd gegaan. Ze had een ademapneu en is daardoor levenloos verklaard volgens de instructie klopt dit totaal niet. Die dokter heeft prutswerk geleverd.

23-03-2023 | Man | 60
fentanyl oromucosaal/transdermaal (12.5)
Keelkanker
Ik kreeg 12.5 mg pleisters mee tegen vooral nachtelijke pijn samen met smelt tabletten,na de 1e pleister nachts hallucinaties en niet slapen, ochtends verschrikkelijk overgeven en vreselijk beroerd,ik heb de pleister verwijderd en samen met de tabletten terug gebracht naar de apotheek,ik ben nog ongeveer 2 dagen beroerd geweest.nu weer terug naar tramadol met diclofenac. v[lees meer...]oor mij niet geschikt dit middel,is meer vergif.

26-06-2022 | Vrouw | 58
fentanyl oromucosaal/transdermaal (100ug/do)
Ik heb sinds t gebruik vreselijke spierkrampen in mijn hele onderlichaam. dit is zo zwaar dat ik soms dagen in bed lig, omdat de bewegingen vreselijk pijn doen. zijn er meer met deze klacht?

23-05-2021 | Vrouw | 78
fentanyl oromucosaal/transdermaal (100ug)
Artrose
Ervaar erg veel pijn .Nu mag ik wat verhoogde van 50 naar 75mg maar vandaag erg veel pijn Daarom denk ik dat fentanyl niet helpt! Ook last van copd3 dus daarom bewegen ! Weet alleen niet hoe als ik ptobeer te lopen val ik bijna om.dat lukt dus niet doe wel mijn best .vaak een prednison kuur gekregen voor longontsteking ,deze helpen goed geen pijn maar krijg ze niet te[lees meer...]veel alleen als ik weer een ontsteking hebt!

23-11-2020 | Man | 64
fentanyl oromucosaal/transdermaal (25ug)
Lage rugpijn
Heb al sinds jaren een hernia, die niet te behandelen zou zijn, dus vaak en veel pijn. De huisarts schreef mij nu Fentanyl voor, maar na 6 dagen geen verlichting alleen bijwerkingen. Ga nu toch aandringen op een operatie.

14-09-2020 | Vrouw | 71
fentanyl oromucosaal/transdermaal (100ug)
Ik heb het lang gebruikt wat een troep.....het allerergste is dat de medici, nu en eerder er niets van weten, ik ben 71 jaar ben ah afbouwen ik sta al maanden in brand, mijn leven heeft geen kwaliteit meer! Hulp is er nauwelijks, geen enkel begrip, conclusie begin er nooit en te nimmer aan, Fentanyl pakt je leven af!

26-09-2019 | Vrouw | 63
Polyneuropathie
bij mij ging pleister er ook vaak af. ben toen overgestapt op Fentanyl TEVA. Deze blijft wel goed plakken. Gebruikte het omdat ik pijn in voeten had wegens neuropathie. Had ondanks verhoging tot 50 mcg/u. weinig of geen effect. Afbouwen was niet prettig, maar ben gestopt en sinds een half jaar overgestapt op 3 x d. druppels THC 2%. Sindsdien 95% minder pijn, heb geen enke[lees meer...]le bijwerking en kan na jaren, weer minimaal 1 uur, normaal pijnvrij lopen. Voorheen was dat < 500 m.

31-07-2019 | Man | 48
fentanyl oromucosaal/transdermaal (200ug)
Artrose
Dit werkte nog het beste, maar niet leverbaar.

17-04-2019 | Vrouw | 51
Hernia diafragmatica
Als je de pleister plakt begint de werking na ongeveer een uurtje. Daarna heb je het gevoel dat je bergen kan verzetten. De pijn neemt niet echt af, het haalt de scherpe kantjes weg. Ik persoonlijk vind de bijwerkingen te heftig voor het voordeel wat je er van zou moeten hebben. Problemen met slapen de eerste dag. De derde dag doet de pleister zo goed als niets meer waardo[lees meer...]or je je echt beroerd voelt. Je plakt de pleister opnieuw en de ellende begint weer van voor af aan.