Fentanyl

fentanyl oromucosaal/transdermaal

Artrose (17 meningen)
Hernia (12 meningen)
Lage rugpijn (10 meningen)
Pijn (algemeen) (5 meningen)
Rugklachten (4 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (4 meningen)
Reuma (2 meningen)
Gewrichtsontsteking (2 meningen)
Gewrichtspijn (2 meningen)
Polyneuropathie (2 meningen)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Syndroom van Ehlers-Danlos (1 mening)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS) (1 mening)
Wervelkanaalstenose (1 mening)
Ziekte van Bechterew (0 meningen)

Fentanyl

Bojan Nikolik (11-05-2015)

19-01-2020

Chronisch pijnsyndroom

De dag dat ik de pleister had geplakt werd de pijn na 6 uur minder tot 24 uur later, waarna ik bijna geen pijn meer had. Alleen kreeg ik een hele vervelende druk in mijn hoofd, was duizelig, voelde me niet mezelf en volgens mijn man, veranderde ik qua karakter. Ik was nukkig, depressief, angstig en kon niet slapen. Ik had vervelende gedachten en kon niet tot rust komen. Da[lees meer...]arbij komend het probleem van constipatie. Ik heb na 2 dagen de pleister eraf gehaald, omdat ik liever pijn heb, dan deze bijwerkingen, die gesoon weg niet te doen zijn.
31-07-2019

Artrose

Ik ben benieuwd of er meerdere mensen last hebben met het wisselen van een merk van fentanyl pleisters. Het is onvoorstelbaar in dit land dat er soms gewoon niet meer geleverd kan worden. Ik zit al lange tijd aan 200 ugl en ben dus wel wat gewend. Maar nu weer en eerder ook al heb ik echt na wisseling van een merk echt enorme reacties gehad en zelfs psychoses. Ik weet er [lees meer...]echter niets meer van. Kost me wel het tweede huwelijk. Ik ben echt op en de pijn blijft extreem ook met de nodige oxycodon er bij. Ik kan toch niet de enige zijn met zulke reacties? Graag jullie ervaringen.
19-10-2017

Voorbereiding (slok-)darmonderzoek

onderzoek duurde een kwartier en ik werd anderhalf uur later wakker. Heb een half jaar als een zombie rondgelopen, alsof ik maar niet echt wakker werd in de wereld. blijkbaar reageer ik hier sterk op. Let hier voortaan op mocht ik het weer toegediend krijgen. naar gevoel hierovereacties.
23-09-2017

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)

Ik gebruik Durogesic 75 Āµg/uur, pleisters door mijn spierziekte. Maar ik geef toe het is erg uit de hand gelopen. Ik moet ze kleven om de 3 dagen. maar ze komen telkens los. Ik heb al ieder merk geproobeerd en ik heb op het internet gezocht en gelezen laten smelten op je tong wat zeer stom is. Ik besef dit maar al te goed en ik heb het geweten zoo ontwenen ongelofelijk. Ik[lees meer...] weet het is verkeerd met als gevolg dat ik er zwaar aan verslaafd ben, ik heb al talloze keren geprobeerd voor te stoppen. Ik ben echt beschaamd hoe dat het zo ver is kunnen komen. Dit lukt maar niet door de ontwenningsverschijnselen en deze zijn echt niet te beschrijven šŸ˜­šŸ˜­šŸ˜­. En ik ben daar zeer bang voor, het is net alsof ik zal sterven. Soms enorm zweten, enorme spierpijnen. Ook soms enorm misselijk, raar gevoel in mijn benen, juist of er beestjes inzitten. Het gevoel dat ik de griep heb, ook enorme diarree als ik het niet gebruik. Nu ik wil er mee stoppen, cold turkey heb ik al gedaan. Dit is echt ongelofelijk hoe je je voelt bij een cold Turkey. Dit is niet te beschrijven de ontwenningsverschijnselen. Als ik vraag aan mijn huisarts voor in pilvorm. Of oxycodone voor geleidelijk af te bouwen, of Methadon, nee geen enkele arts die mij dat wil voorschrijven. Dit is zo een beetje mijn verhaal. ajaaj ben al in verschillende afkickcentra opgenomen geweest zonder resultaat. Wie weet raad? Ik woon wel in BelgiĆ« in Westvlaanderen graag hulp.
01-08-2017

Artrose

Deze pleisters moest je 1x per 3 dagen opbrengen, was een overgevende, spuug misselijke vrouw geworden. Leek wel of ik een zombie was, niks interesseerde me. Ben na de 2e pleister dan ook per direct gestopt. Hier kon ik dus duidelijk niet tegen. Overgevoelig voor sommige medicijnen.
11-12-2016

Artrose

de dokter schreef het voor. 3xdaags 150mg. myn lichaam was net een harnas hy hing vol. toen de dokter er eindelyk na een week achter kwam dat het teveel was,toen kwam ik om de drie dagen op 150mg. maar het euvel was al geschied. ik was totaal verslaafd en wist niet waar ik het zoeken moest. ik kreeg diazepam inplaats van oxapam. 50mg 3xdaags. dat is gekomen om dat ik in e[lees meer...]en straatje woonde waar het nog al luidruchtig was s,nachts. nou was myn verleden al niet zo denderend. meer slaag als eten zeggen ze dan.ik moest aan het werk en niet opzitten. toen kreeg ik 30jaar geleden van de toenmalige arts oxapam 50mg. dat was het ik sliep als een roos. het was gewoon goed. maar dat vond die dokter die er nu is niet. pats boem het werd stop gezet en dat na 30jaar geen afbouwen nee gewoon doen. ik kroop over de grond heen. ik ben geestelyk niet in orde. soms praten de mensen en ik kryg het helemaal niet mee. met een film net zo. ik heb nog tot 5jaar terug by synergon gewerkt een sociale werkplaats. een formulier voor het uwv koste 50euro. maar als zei het invulden was het gratis. dat hebben ze ook gedaan in hun voor deel. van allerhande rottighyd stond er in. maar de ziekte jaren waar zei overvielen,dat was de periode dat myn moeder over leed. drie maanden later vond ik myn broer dood in zyn keuken. ik moest toen zorgen voor een invalide zuster die twee zelfmoordpogingen gedaan had. dat is nou de schein van zo een bedryf. ze doen zich mooi voor maar je word bedondert. een en al stroopslikkery. ik weet soms niet wat kant ik op moet. ik zou erg graag post bezorgen. maar die hebben ook een selectie keuze. daar pas ik niet tussen. fentanyl is een product wat uit de schappen moet. als ik ze niet kryg dan ben ik overstuur. ik heb maar een tip als het even kan.ik hoef geen verandering in te voeren op deze bladzeide alles staat er redelyk op. . mvg willie kamies
23-09-2016

Lokale verdoving

tijdens darmonderzoek toegediend bleef in mijn nek zitten erg pijnlijk, geen effect verder wat pijn betreft, al eerder dit gehad ben nu bang voor deze toediening. wie heeft hetzelfde meegemaakt? geen pijnstiller helaas voor mij onderzoek was erg pijnlijk.
11-07-2016

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)

aan geboren hersen letsel, spasma. Eerst geplakt op de buik, door handicap. Bijwerkingen: zweten, branden handen lichaam is helemaal van slag.
02-06-2016

Chronisch pijnsyndroom

Na 3 jaar gebruik kreeg ik het gevoel dat ik telkens een hogere dosering nodig had om enig effect te hebben.Ben begonnen met 12 UG pleister en geƫindigd in 50 UG. je moet zelf heel erg goed opletten hoe je reageert op deze pleisters.Ik merkte een gedragsverandering na 3 jaar, onrustig, snel boos, opgejaagd gevoel, zweten. Ik heb toen zelf besloten om te stoppen en even te[lees meer...] kijken hoe het met de pijn zou zijn en of de bijwerkingen waarvan ik dacht dat ze van de morfine zouden komen minder zouden worden.De Huisarts dacht dat ik last had van overgangsklachten en kreeg daar hormoontabletten voor, maar mijn gevoel was dat het niet hormonaal was maar een bijwerking van te lang fentanylpleisters! met deze hormoontabletten ben ik ook gestopt. Door middel van een een afbouwschema die ik kreeg van mijn huisarts,ben ik het gevecht aangegaan, want een gevecht is het!! Ik heb contact opgenomen met mijn huisarts over de ernstige klachten, het advies van hem was: of weer pleisters plakken of volhouden! Tja wat moet je daar nu mee, niet echte hulp die ik verwachte en ik voelde mij in de steek gelaten en alleen in het gevecht.Met name de overgang van 50 ug naar 25 ug! deze stap was veel te groot.Ik heb liggen rillen onder 2 dikke dekens, zweten, mentaal een wrak, ik zag zelf het leven niet meer zitten en had zeer angstige gedachten, misselijk en niet slapen! De overgang van 25 ug naar 12 ug liep wat minder explosief.Ik ben nu sinds deze week helemaal gestopt. Ik ben er nog lang niet, 6 weken al niet kunnen slapen! Sporten schijnt heel goed te zijn maar als je geen nachtrust krijg, kun je niet sporten zo moe is je lichaam.Ik heb dit helemaal alleen gedaan zonder enige steun en hulp. Ik ben altijd sterk geweest en een doorzetter, dat trekt mij er wel door. Voor mij geen morfine meer.Als je chronische pijn hebt en je bent nog relatief jong is morfine niet het geschikte middel.Wat blijkt nu ik ben gestopt, de pijn wordt niet meer! ik had al veel eerder deze behandeling moeten stoppen.
11-04-2016

Wervelkanaalstenose

In het begin de eerste 2 pleisters gaven veel verlichting. Nu heb ik weer dezelfde erge pijn ik kan bijna niet lopen en morgen breng ik de 4de pleister aan. Zal ik de huisarts om raad vragen ? ik moet 4 mei naar de neuroloog.
05-02-2016

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)

TBV NA zenuwziekte, met zenuwpijnen en ziekte van Lyme, na fentanyl was oxycontin een hele verbetering en opluchting.
15-12-2015

Lage rugpijn

Hopeloos middel, 1x per 3 dagen een pleister leek makkelijk, na jaren tevergeefs tramadol en oxycodon te hebben gebruikt voor chronische rugpijn. Deze middelen hebben totaal geen werking bij mij. Maar was na enkele pleisters gelijk verslaafd. Zeer heftige ontwenningsverschijnselen toen ik wilde stoppen. Nu aan de methadon om er vanaf te komen. Nooit maar dan nooit geen op[lees meer...]iaten meer voor mij.
20-06-2015

Pijn (algemeen)

Beste mensen, ik kreeg het de pleister fenthanyl voor de hevige pijn , 25 Mg , ik weeg maar 52 kilo.. De hoofd pijn die ik kreeg en de druk op me oren was verschrikkelijk , na 12 uur kon ik me niet meer bewegen, hoorde alles maar voelde het leven weg eppen . Pleister is eraf getrokken, want ik reageerde niet, ja de pijn was weg, maar ik ook.. De arts heeft niet gevraagd ho[lees meer...]eveel ik weeg , niet gebeld hoe het gaat, terwijl met dit middel, behoren ze dat te doen. Ikzelf gebeld op maandag, word ik eindelijk donderdag teruggebeld , zegt die , knip maar door midden,,, terwijl er staat nietdoor midden knippen, of bij barst niet gebruiken...... Me broek zakte af, er word zo gezegd, niet alles geloven wat in de bijsluiter staat,, naajaa moet niet gekker worden,,,, herhaaldelijk gezegd dat ik het niet durf, want hoe ik was is niet normaal, en ben echt wel wat gewend met morfine en methadon,,,, maar dit is een overkapte euthanasie pleister ,,, wat gevaarlijk
10-02-2015

Nek- / rughernia

Op 19 jarige leeftijd eerste hernia diverse rustkuren gehad. Met 34 jaar rug vastgezet L 4 L5 daarna nog heftige pijn, afgekeurd. En sinds 2004 aan morfine begon heel vergeetachtig te worden. In 2008 op fentanylpleisters 25 Mg overgegaan. Inmiddels 50 en nu wetende wat die troep met me heeft gedaan. Ook zeer depressief niet kunnen voelen. Nu aan het afkicken. Heel boos d[lees meer...]at artsen iemand zolang herhaalrecepten van deze opiaat blijven voor schrijven. Gebruikte ook jaren anti-depressieve wat eigenlijk niet samen gaat. Allemaal achteraf wetende. Mensen gebruik deze troep nooit of alleen als je kanker krijg. Heb het koud, altijd weinig emoties gehad nu des te meer, slecht slapen slechte eetlust, misselijk, en dan ben je ook nog alleen thuis. Muren vliegen soms echt tegen me op.
10-01-2014

Hernia

Deze plakkertjes die ik moest innemen werkte bij niet. Ik nam 12 microgram en ik voelde niets. Het enige wat ik voelde een euforie dat je krijgt als je drugs hebt genomen. Ik ben nu 2 dagen "clean" maar nu heb ik tramadol gekregen en wat ik hier op deze site heb gelezen is het niet veel beter.
07-04-2013

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)

ik gebruik fentanyl 12 mu 1 pleister per 3 dagen.eerste twee echt het idee gehad dat ik nep pleisters had nu na de derde heb ik echt overal jeuk ik krab me eigen helemaal stuk. voor de pijn doet het echt helemaal niks. ik heb ook meteen moeten starten met laxeer middel want vanaf de eerste pleister kreeg ik al last van obstipatie..ik heb dit middel voorgeschreven gekrege[lees meer...]n omdat ik zware allergische reacties van de morfine kreeg en dit zou beter helpen...nou niet dus

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (534) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (494) - Antibiotica - penicillines breedspectrum