fentanyl oromucosaal/transdermaal

Artrose (18 meningen)
Hernia (12 meningen)
Lage rugpijn (12 meningen)
Rugklachten (7 meningen)
Pijn (algemeen) (5 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (4 meningen)
Reumatoïde artritis (3 meningen)
Gewrichtsontsteking (2 meningen)
Gewrichtspijn (2 meningen)
Polyneuropathie (2 meningen)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Syndroom van Ehlers-Danlos (1 mening)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS) (1 mening)
Wervelkanaalstenose (1 mening)

Bojan Nikolik (11-05-2015)

06-03-2019 | Man | 66
fentanyl oromucosaal/transdermaal (75ug)
Lage rugpijn
goede pijn stiller word soms depri en snel opvliegend

30-07-2018 | Man | 66
Complicatie na operatie

19-10-2017 | Vrouw | 67
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
onderzoek duurde een kwartier en ik werd anderhalf uur later wakker. Heb een half jaar als een zombie rondgelopen, alsof ik maar niet echt wakker werd in de wereld. blijkbaar reageer ik hier sterk op. Let hier voortaan op mocht ik het weer toegediend krijgen. naar gevoel hierovereacties.

27-04-2016 | Man | 67
fentanyl oromucosaal/transdermaal (12)
Pijn (algemeen)
Last van licht worden in het hoofd. Moeite met plassen, jeuk en moe.

21-08-2018 | Vrouw | 69
fentanyl oromucosaal/transdermaal (12ug)
Na aanleiding van een beknelde zenuw in rug en been kreeg ik Fentalyn pleisters voorgeschreven. Na enkele weken begon ik me steeds zieker te voelen en besloot om het weer af te bouwen maar hoe doe je dat. Een goed advies kon niemand mij op dat moment geven en ben ik het internet op gegaan. Uiteindelijk vond ik deze site: https://www.henw.org/artikelen/vermijden-van-onttre[lees meer...]kkingsverschijnselen-van-fentanylpleisters Hier staat precies omschreven hoe men deze pleisters af kan bouwen

13-06-2021 | Vrouw | 70
Rugklachten
Gebruik ivm gebroken rug, waar ze pas na half jaar achter kwamen, en al die tijd op paracetamol leefde. Toen MRI gemaakt rug toch gebroken en nog wervel verzakt. Toen kreeg ik een wat sterkere pijnstillers. Fentanyl, dat was beter dan oxicodon, Ik dacht pleister dan altijd beter. Heb t geweten, maag en darm tot mn blaas toe vreselijke krampen, maar t ergste is dat ik[lees meer...] nog steeds na vrij kort gebruik overal jeuk kreeg, en daarna huisarts gebeld of ik ermee kon stoppen. In lijf staat nog in brand, en met harde bulten onder mn huid. Kreeg een anti histamine tablet, maar geen effect. Wie weet raad. Wat een verschrikking.

15-09-2020 | Vrouw | 71
fentanyl oromucosaal/transdermaal (100ug)
Fentanyl wat een troep waarom schrijven artsen dit voor , tot vandaag zijn er heel weinig artsen die werkelijk weten wat het met je doet, het heeft mij door onwetenheid uiteindelijk kapot gemaakt,,,,,,,en hulp was er niet voor mij !

14-09-2020 | Vrouw | 71
fentanyl oromucosaal/transdermaal (100ug)
Ik heb het lang gebruikt wat een troep.....het allerergste is dat de medici, nu en eerder er niets van weten, ik ben 71 jaar ben ah afbouwen ik sta al maanden in brand, mijn leven heeft geen kwaliteit meer! Hulp is er nauwelijks, geen enkel begrip, conclusie begin er nooit en te nimmer aan, Fentanyl pakt je leven af!

29-01-2016 | Man | 71
fentanyl oromucosaal/transdermaal (12ug)
In het begin dacht ik, tja dit is het middel dus. Gebruik nu 1 pleister per 2 dagen. Voor drie dagen te zwak. Wel misselijk 's morgens, maar dat verdwijnt. En erg veel jeuk. Maar ik heb sinds maanden een paar keer geslapen en met weinig pijn opgestaan. Nu rare jeuk op mijn jukbeenderen. Ik mag zonodig Zaldiar gebruiken. Of oxazepam.

23-02-2015 | Vrouw | 73
Artrose
Versleten tussenwervelschijfjes onderrug. Kon 's morgens soms niet op de benen staan, hele lichaam krom en walgelijke pijn. Na twee dagen alle pijn weg! Eerst licht misselijk, ging snel over. Bleef slaperigheid, weinig eetlust (4 kilo afgevallen tot nu toe, vind ik niet zo erg :-) Wel echt vreselijke zweetaanvallen, wel 10 per dag/nacht. Wakker worden, douchen, bed ve[lees meer...]rschonen etc. In je wintertrui en jas.... stralen vanaf mn hoofd, rug, langs mn benen...... Heb tablet ingevuld want 'pleister' staat er niet op! Val loslatende pleisters geen enkele last, raak de plakkant NIET aan! Niet zweten en alle pijn terug is voor mij geen optie.

20-09-2012 | Man | 74
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Hernia
Vanaf maart 2011 gebruik ik fentanylpleisters, aanvankelijk 12 mu, later 25 mu. Helpt inderdaad redelijk tegen de pijn, maar de bijwerkingen moeten er direct naast genoemd worden. Tegelijk kreeg ik 'n middel tegen constipatie. Dit had mijn argwaan moeten wekken ! Er werd géén reden opgegeven van dit laatste middel. Ja en toen kwamen de zaken als: misselijkheid zodra ik w[lees meer...]akker word, nachtelijke transpiratie, last van "gassen", maaggeluiden. tegenzin in eten (én koken), plots opkomende hoofdpijn en het gevoel dat ik niet meer wilde leven op deze manier. De huisarts reageerde met schouderophalen, 'n middel tegen maagzuur en lactose. Nee, dat kon niet van de Fentanyl komen. Eigenwijs als ik ben belandde ik bij een radioloog die echo's van mijn maag en darmen maakte maar niets kon vinden. Eindig ik weer bij Fentanyl. Dus toch die pleisters. Wat ben ik slecht voorgelicht ! Conclusie: Na het lezen van al deze verhalen van gebruikers van Fentanyl: Ik zoek liever niet verder, ik ga in mijn lot berusten. Fentanyl is niet alles, maar wát eigenlijk wel ? Sterkte gewenst.

29-04-2015 | Man | 75
fentanyl oromucosaal/transdermaal (25ug)
Lage rugpijn
ik heb 2 hernia's en 2x stenose gehad help wel ben begonnen met 12 ug maar nu zit ik op 25ug helpt nu 1 a 2 dagen moet dus hoger gaan wil het nog helpen

21-06-2017 | Man | 77
fentanyl oromucosaal/transdermaal (25ug/do)
Polyneuropathie
Heb 30 jaar polyneuropathie, heel veel geprobeerd, momenteel voor de huidpijn 600mg lyrica en de fentanyl voor de andere vorm van neuropathie. Momenteel gebruik ik sinds enkele maanden wietolie: cbd 2 kleine lepeltjes per dag; thc (2 op 1) 4 druppeltjes per dag. Dacht dat het zou helpen, maar ga het afbouwen omdat ik denk omdat het niet echt helpt.

23-05-2021 | Vrouw | 78
Artrose
Ervaar erg veel pijn .Nu mag ik wat verhoogde van 50 naar 75mg maar vandaag erg veel pijn Daarom denk ik dat fentanyl niet helpt! Ook last van copd3 dus daarom bewegen ! Weet alleen niet hoe als ik ptobeer te lopen val ik bijna om.dat lukt dus niet doe wel mijn best .vaak een prednison kuur gekregen voor longontsteking ,deze helpen goed geen pijn maar krijg ze niet te[lees meer...]veel alleen als ik weer een ontsteking hebt!

11-04-2016 | Vrouw | 79
fentanyl oromucosaal/transdermaal (1200ug)
Wervelkanaalstenose
In het begin de eerste 2 pleisters gaven veel verlichting. Nu heb ik weer dezelfde erge pijn ik kan bijna niet lopen en morgen breng ik de 4de pleister aan. Zal ik de huisarts om raad vragen ? ik moet 4 mei naar de neuroloog.

19-09-2019 | Man | 80
fentanyl oromucosaal/transdermaal (1200ug)
ik ben zeer tevreden over de plijsters Fentanyl