Artrose (18 meningen)
Hernia (12 meningen)
Lage rugpijn (12 meningen)
Rugklachten (7 meningen)
Pijn (algemeen) (5 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (4 meningen)
Reumatoïde artritis (3 meningen)
Gewrichtsontsteking (2 meningen)
Gewrichtspijn (2 meningen)
Polyneuropathie (2 meningen)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Syndroom van Ehlers-Danlos (1 mening)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS) (1 mening)
Wervelkanaalstenose (1 mening)

Bojan Nikolik (11-05-2015)

31-05-2012 | Vrouw | 54
fentanyl oromucosaal/transdermaal
ik gebruik fentanylpleisters vanaf ongeveer feb. dit jaar. Eerst 12 umg nu 25 umg. Kennelijk heb ik in de startfase verschillende merken gehad en ben er lang ziek van geweest (3 maanden bijwerkingen en geen goede pijnstilling) totdat het eindelijk ging aanslaan, kennelijk op het merk Sandoz. Echter ik vind de afgifte niet stabiel en zit onder de jeuk. So wie so heb ik een [lees meer...]totaal slapeloze nacht, de eerste nacht na het (smorgens) plakken van de nieuwe pleister. Centrafarm laat mij doodziek worden, dus ik ben nu bezig met het merk janssen. Kijken of die beter bevalt, maar ook daarvan heb ik jeuk en een slapeloze nacht (maar ik heb pas 1 dag deze pleister dus kan er nog te weinig over zeggen) Ik gebruik overigens pijnstilling ivm Arachnoiditis (ontsteking van het ruggemergvlies wat niet behandelbaar is, alleen flinke pijnstilling helpt wat) en heb een verkleinde maag (operatie) waardoor tabletten niet goed opgenomen worden. Daarom ben ik "gedwongen" tot het gebruik van de pleisters in dit stadium. Ik vul de pijnstilling aan met andere med's (alternatief en regulier) en alles tesamen is het nu houdbaar. Alleen de fentanyl 25 deed niet voldoende en ophogen wil ik nog niet

18-08-2020 | Man | 55
fentanyl oromucosaal/transdermaal (25ug)
Neuro-endocriene tumor (NET)
Neuronoom in de ruggewervel .en zit nu volop aan de pleisters fentolyn 25 mg/uur.is er een altenatief .als ik het niet gebruikt wordt ik gek .verslaving denk ik. Wie kan mij advies geven.Mvg Mario.

26-06-2019 | Man | 55
fentanyl oromucosaal/transdermaal (100ug)
Lage rugpijn
Beste Henk, Ik neem al 15 jaar Durogesic 100. Intussen ben ik verhuisd naar Thailand . Hier is het niet verkrijgbaar. Ik heb nog een 3 maand voorraad, en zal dus moeten stoppen met Durogesic . Heb je enige ervaring / tips om te stoppen, de afkikkingsverschijnselen zijn niet niets... Groeten, Nic

15-10-2017 | Man | 55
fentanyl oromucosaal/transdermaal (12ug)
Chronisch pijnsyndroom
Bij mij gingen ze er ook elke keer na het douchen af, nu ik er speciale doorzichtige pleisters overheen plak blijven ze zitten. het gaat wel eens mis, maar meeste gevallen gaat het goed. Ik gebruik deze samen met de oxynorm tabletten.

11-12-2016 | Man | 55
Artrose
de dokter schreef het voor. 3xdaags 150mg. myn lichaam was net een harnas hy hing vol. toen de dokter er eindelyk na een week achter kwam dat het teveel was,toen kwam ik om de drie dagen op 150mg. maar het euvel was al geschied. ik was totaal verslaafd en wist niet waar ik het zoeken moest. ik kreeg diazepam inplaats van oxapam. 50mg 3xdaags. dat is gekomen om dat ik in e[lees meer...]en straatje woonde waar het nog al luidruchtig was s,nachts. nou was myn verleden al niet zo denderend. meer slaag als eten zeggen ze dan.ik moest aan het werk en niet opzitten. toen kreeg ik 30jaar geleden van de toenmalige arts oxapam 50mg. dat was het ik sliep als een roos. het was gewoon goed. maar dat vond die dokter die er nu is niet. pats boem het werd stop gezet en dat na 30jaar geen afbouwen nee gewoon doen. ik kroop over de grond heen. ik ben geestelyk niet in orde. soms praten de mensen en ik kryg het helemaal niet mee. met een film net zo. ik heb nog tot 5jaar terug by synergon gewerkt een sociale werkplaats. een formulier voor het uwv koste 50euro. maar als zei het invulden was het gratis. dat hebben ze ook gedaan in hun voor deel. van allerhande rottighyd stond er in. maar de ziekte jaren waar zei overvielen,dat was de periode dat myn moeder over leed. drie maanden later vond ik myn broer dood in zyn keuken. ik moest toen zorgen voor een invalide zuster die twee zelfmoordpogingen gedaan had. dat is nou de schein van zo een bedryf. ze doen zich mooi voor maar je word bedondert. een en al stroopslikkery. ik weet soms niet wat kant ik op moet. ik zou erg graag post bezorgen. maar die hebben ook een selectie keuze. daar pas ik niet tussen. fentanyl is een product wat uit de schappen moet. als ik ze niet kryg dan ben ik overstuur. ik heb maar een tip als het even kan.ik hoef geen verandering in te voeren op deze bladzeide alles staat er redelyk op. . mvg willie kamies

26-10-2016 | Man | 55
fentanyl oromucosaal/transdermaal (100)
Ik heb polyneuropathie in benen en armen wat gepaard gaat met ontzettende pijn scheuten in onderbenen, knien en armen hiernaast gebruik ik nog Oramorph 10/5 3x dgs, anders is de pijn niet uit te houden. En zou ik helemaal niet meer kunnen lopen, hiervoor heb ik oxycodon gehad 10 en 20 mg maar ik werd er tolerant voor. Het is voor mij afwachten hoe dit gaat ik ben met deze[lees meer...] combinatie 24-10-2016 begonnen, ik wens jullie allen sterkte toe, en zoek verlichting boven.

15-02-2016 | Man | 56
Artrose
Al heel mijn leven rugklachten. Juli 2012 11 normale pijnstillers, op eigen gelegenheid MRI in Duitsland gemaakt. Rampzalig, 7 - 9 versleten tussenwervels met in de nek en rug botvergroeiing tot aan de ruggezenuw nog net geen uitval gelukkig. Pijnbestrijding wilde niet helpen, hopeloos, revalidatie centrum wilde niet helpen, inmiddels op fentanyl 75 de hele mikmak wilde me[lees meer...] afkeuren, maar geen garantie voor volledige afkeuring. Toen zelf een goede fysiotherapie gezocht en die hersencellen weer op positief gezet en weer gaan werken. Fentanyl afgebouwd van 75 naar 25 is een hel, ik word lichamelijk zo erg onrustig dat ik mezelf wel iets aan kan doen. Juli 2014 strottenhoofd kanker, fentanyl weer naar 50 hele strot kapot gestraald. Tijdens kanker gewoon doorgewerkt en een paar maanden later met een fitness tracker 100 km per week wandelen is inclusief werk. Ik heb nog 1 probleem met fentanyl, ik plak 1 x 48 uur is eigenlijk net niet genoeg, krijg dan meestal een paar uurtjes onrust. Ik heb altijd pijn vooral met opstaan meestal 1 ibrupofen erbij. Mijn advies is laat je leven niet beheersen door die pijn, je kan meer als je denkt als iedereen tegen je aan zeurt hoe erg het is, word je er niet beter van. Probeer toch je activiteit te nemen je hebt er profijt van.

19-12-2017 | Vrouw | 57
fentanyl oromucosaal/transdermaal (100ug)
Artrose
bij mij ging de pleister er ook regelmatig af maar ik heb nou van een pijn arts gehoord dat het niet erg is als het maar 6 UUR BLIJFT PLAKKEN DAN IS HET GENOEG EN HOEF JE NIET WEER EEN NIEUWE TE PLAKKEN je hoeft pas weer te plakken als de tijd is voor een nieuwe als je dat niet doet en steeds een nieuwe plakt als hij er NA 6 UUR er af gaat je een over dosis krijg MAA[lees meer...]R DAT WEET BIJNA NIEMAND van daar dat er zo veel bij werkingen zijn

16-07-2017 | Vrouw | 57
fentanyl oromucosaal/transdermaal (25ug)
Chronisch pijnsyndroom
Ik merk weinig van de pijnstilling.

02-12-2013 | Man | 57
Artrose - gewrichtsaandoening
Had veel pijn door aandoening gewrichten, spieren en aanhechtingen. Mocht diverse medicijnen niet gebruiken vanwege hart klachten. Fentanyl (Sandoz) pleisters werden voorgeschreven. Begonnen met 12mg, daarna opgebouwd tot juiste werking. Zit nu op 50 tot 75mg, al naar gelang de pijn toeneemt. Dit in vorm van 25mg pleisters, daar grotere pleisters onhandelbaar zijn en niet [lees meer...]blijven zitten. Zomers bij zweterig weer kun je doorzichtige watervaste pleisters bij de apotheker kopen om over de fentanyl pleisters te plakken, dit helpt goed. Heb totaal geen last van versuftheid of andere nadelige gevolgen. Ik ben de eerste dag van de pleisterwisseling meestal hyper actief. Elke eerste nacht van pleisters, totale slapeloosheid. Ik gebruik dan een slaapmiddel. Werk echter niet altijd. Zou zonder deze pleisters geen normaal leven kunnen leiden, daar ik dag elke dag veel pijn heb en dan niet van de bank of uit bed kan komen. Ik hoop dat er velen met mij ook hiermee geholpen zijn.

10-12-2012 | Man | 57
fentanyl oromucosaal/transdermaal
1,5 week gebruikt geeft bijna geen pijn demping en voor de rest 1 helse bad trip,dit spul is levens gevaarlijk

26-06-2022 | Vrouw | 58
fentanyl oromucosaal/transdermaal (100ug/do)
Ik heb sinds t gebruik vreselijke spierkrampen in mijn hele onderlichaam. dit is zo zwaar dat ik soms dagen in bed lig, omdat de bewegingen vreselijk pijn doen. zijn er meer met deze klacht?

30-01-2018 | Man | 58
fentanyl oromucosaal/transdermaal (75ug)

15-04-2014 | Vrouw | 58
fentanyl oromucosaal/transdermaal (75ug)
Gewrichtsontsteking
vanwege Reumatoïde Artritis, rugklachten en gewrichtsslijtage en na een heupbreuk waarna een dynamische heupschroef is geplaatst die erg pijnlijk is had ik dagelijks heftige pijn. De Fentanyl Sandoz Matrix 75 mg/uur onderdrukken de pijn enorm goed zodat ik weer kan functioneren! Van bijwerkingen heb ik totaal geen last. Echter er is een groot probleem met de pleisters.[lees meer...] ZE LATEN LOS! Ik heb hierover geklaagd en kreeg een gebruiksaanwijzing toegestuurd. Ik handel volledig volgens de gebruiksaanwijzing. Helaas blijven de pleisters niet plakken!! Ik plak er nu een halve rol Leukoplast over (hetgeen geen gezicht is, maar je moet wat). Dus Fentanyl pleisters werken erg goed tegen pijn, maar zonder Leukoplast raak je ze kwijt.

23-10-2013 | Vrouw | 58
fentanyl oromucosaal/transdermaal (50ug)
Door ernstige vergroeiingen van mijn ruggengraat en nekwervels veel last van zenuwbeklemmingen en ontstekingen. Alles zeer pijnlijk. Pijnpoli kan ook niets meer doen. Bij slechte dagen of drukke dagen nog wat Oxinormcapsules er bij. Nu ca. 3 jaar Fentanylpleisters , andere pijnstillers en ontstekingremmers. Voor het gebruik van de pleisters hel veel last van de morfin[lees meer...]etabletten-bijwerkingen. Nu veel minder last van o.a. obstipatie. Mocht je nog teveel last van obstipatie hebben, helpt elke ochtend wat Brinta eten. Is lekkerder dan het vieze drankje.

12-05-2012 | Vrouw | 58
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Al 6 jaar of langer fentanyl van Ratiopharm 100, 1 keer per 3 dagen op nieuw aanbrengen (pleister) - nu fentanyl van Centrafarm - eerste dag was ik kompleet stoned! trillingen van binnen & erg gezweet & het gevoel dat ik de griep had of kreeg & het gevoel alsof iemand mij in mijn nek met een stuk hout had geslagen - nu 2de dag is dat allemaal wat minder, maar m[lees meer...]ijn balans is helemaal weg...ik wil die andere merk terug , Ratiopharm - heb ook ooit Sandoz geprobeerd, maar die vielen er steeds af - als je veel zweet dan lieten ze los.