Artrose (18 meningen)
Hernia (12 meningen)
Lage rugpijn (12 meningen)
Rugklachten (7 meningen)
Pijn (algemeen) (5 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (4 meningen)
Reumatoïde artritis (3 meningen)
Gewrichtsontsteking (2 meningen)
Gewrichtspijn (2 meningen)
Polyneuropathie (2 meningen)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Syndroom van Ehlers-Danlos (1 mening)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS) (1 mening)
Wervelkanaalstenose (1 mening)

Bojan Nikolik (11-05-2015)

13-10-2019 | Man | 59
fentanyl oromucosaal/transdermaal (50ug)
Werkt al na een uurtje, maar helaas niet de opgegeven periode van 72 uur. Soms werkt het maar net 48 uur. Fentanyl Aurobindo levert pleisters die slecht plakken en bij mij huidirritaties opleveren. Huid zwelt op, wordt rood en jeukerig. Na verwijderen van de pleister nog ruim een week een droge rode huid. Als pijnstiller werkt het prima. Ik weet helaas niet meer welk mer[lees meer...]k ik eerst had, met dikke vierkante pleisters. Daar had ik geen last van.

16-12-2017 | Vrouw | 59
Artritis
zenuwpijnen in been en rug

21-04-2015 | Vrouw | 59

03-04-2012 | Man | 60
fentanyl oromucosaal/transdermaal
De pleisters zijn makkelijk maar werken bij mij zeker niet voldoende. Meer plakken is geen optie omdat ik dan niet meer bewust op deze wereld ben. Gebruik daarnaast dus Instanyl (ook opiaat) neusspay. Met sterkte 100. Microgram en 200 microgram voor de doorbraakpijn. Het helpt snel en goed. Natuurlijk wel alle bijwerkingen die erbij horen. Licht in het hoofd kort na gebrui[lees meer...]k en langzame verhoging van de doseringen. Ben door alle facetten van de zorg heen geweest met de pijn maar de alternatieven zijn op helaas. Vorige week is er wel een galblaas, inclusief grote galsteen gevonden. De blaas was er volgens het operatieverslag al in 2009 uit genomen!!! Dus grote verrassing en hopelijk oorzaaak pijn. We gaan vrolijk verder ....

01-08-2017 | Vrouw | 61
fentanyl oromucosaal/transdermaal (12ug)
Artrose
Deze pleisters moest je 1x per 3 dagen opbrengen, was een overgevende, spuug misselijke vrouw geworden. Leek wel of ik een zombie was, niks interesseerde me. Ben na de 2e pleister dan ook per direct gestopt. Hier kon ik dus duidelijk niet tegen. Overgevoelig voor sommige medicijnen.

29-03-2017 | Vrouw | 61
fentanyl oromucosaal/transdermaal (100ug)
Gewrichtspijn
pleister van 100 umg laat, door z'n grootte, vrij makkelijk los en is niet, als je heel tenger bent, makkelijk aan te brengen. 2 pleisters van 50 umg zijn makkelijker aan te brengen en laten minder snel los. Als de huid heel droog is, bij een warme douche en lange tijd in een warm zwembad kan de pleister sneller los gaan. Op vakantie is het daarom altijd verstandig extra[lees meer...] pleisters mee te nemen.

23-09-2016 | Vrouw | 61
Lokale verdoving
tijdens darmonderzoek toegediend bleef in mijn nek zitten erg pijnlijk, geen effect verder wat pijn betreft, al eerder dit gehad ben nu bang voor deze toediening. wie heeft hetzelfde meegemaakt? geen pijnstiller helaas voor mij onderzoek was erg pijnlijk.

09-11-2020 | Vrouw | 62
fentanyl oromucosaal/transdermaal (12ug)
Posttraumatische dystrofie
Regionaal Pijnsyndroom Al 20 jaar heb ik dit door een ongelukje met de fiets Duimkootje gebroken ...na 2 mnd kwam de fysiotherapie er achter dat het Dystrofie kon zijn Dit is bevestigd door de Specialist die me nog steeds behandeld ..Nu krijg ik zenuw blokades die steeds pijnlijker worden en draag daarbij de Pleisters met Fentanyl ...Dit helpt mij enorm de dag door o[lees meer...]mdat ik teveel pijn heb op meerdere plaatsen ...Het zit nu al in mijn gehele linker arm en schouder en de andere schouder doet ook mee nu ....RPS nr 1 is een zeer vervelende ziekte die niemand ziet ....Smmige genezen en sommige houden het hun hele.leven .

01-02-2019 | Vrouw | 62
Pijn (algemeen)
De pleisters plakken aan de randen/hoeken niet altijd even goed. Soms gebeurd het dat de letters ineens niet meer te lezen zijn. 1 uitgelopen inktvlek zeg maar. In de apotheek weten ze niet hoe dit komt. Hier iemand bekend mee

28-02-2016 | Man | 62
Ziekte van Kahler
Verstoppingen darm waarvoor movicolon, staat op nummer 1 (zie bijsluiter). Onderkend is verminderde werking van de blaas (ergens in of onderaan het rijtje in de bijsluiter) met verkeerde diagnose artsen tot gevolg en complicaties erbij: zware urineweginfectie soms zelfs met een resistente darmbacterie na een blaaskijkonderzoek (cystoscopie). Er is niets mis met de blaas, [lees meer...]het zijn de bijwerkingen van de morfine in de Fentanyl. Mocht je dit middel krijgen en vaak en kleine beetjes moeten plassen, de plas moeilijk kunt ophouden en heb je geen blaasontsteking, bespreek dan de bijwerking uit de bijsluiter. Leer ermee leven en voorkom dat je onterecht over behandeld wordt. Zelfs als je een uroloog voor je hebt!

26-09-2019 | Vrouw | 63
Polyneuropathie
bij mij ging pleister er ook vaak af. ben toen overgestapt op Fentanyl TEVA. Deze blijft wel goed plakken. Gebruikte het omdat ik pijn in voeten had wegens neuropathie. Had ondanks verhoging tot 50 mcg/u. weinig of geen effect. Afbouwen was niet prettig, maar ben gestopt en sinds een half jaar overgestapt op 3 x d. druppels THC 2%. Sindsdien 95% minder pijn, heb geen enke[lees meer...]le bijwerking en kan na jaren, weer minimaal 1 uur, normaal pijnvrij lopen. Voorheen was dat < 500 m.

22-10-2013 | Man | 63
Lage rugpijn
ik heb nu al vele jaren rugpijn na een operatie. Hierdoor kan ik niet werken. Dit medicijn, morfinepleister, geeft mij wat verlichting.

07-05-2013 | Man | 63
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Vanwege Chronische Pancreatitis en een ongediagnotiseerde Darm probleem ( geen eten verdragen en helse pijn ) jaren lang Oxynorm en bijna alle andere vloeibare en vaste Morfines gebruikt. Mei 2012 opgegeven en ontslagen uit het Ziekenhuis. Woog nog maar 55 kilo bij een lengte van 1.83. Actieve Euthanasie geregeld met HA toen mijn vrouw thuis kwam met Domperidon 10 mG. Ik k[lees meer...]napte weer op langzaam omdat ik het eten binnen hield en het niet na 2 happen er uitkotste. Weeg na een jaar nu 65 kilo. Al ben ik heel gammel omdat al mijn spieren weg zijn. Ik had geen baat bij Sandoz pleisters. Lieten los en werkte voor mij slecht. Overgestapt op Durogesic. Waren prima pleisters voor mij. Door elke week een stap terug te gaan ( dus 50 - 25 - 12.5 en 0 ) afgekickt. En nu zo goed als Morfine vrij. Soms lik ik aan een Actiq 400 microGram lollie na het eten als ik de pijn zat ben. Direct afkicken liep na een week fout. Helse synische golfpijnen en spastische ledematen en niet kunnen slapen. Maar ik slaap nu niet meer 3 keer extra op de dag en avond. Medicijnverslaving is heftig heb ik gemerkt om af te kicken. Ik zie nu al op tegen het stoppen met roken. Succes iedereen met alles op dit gebied.

23-11-2020 | Man | 64
Lage rugpijn
Heb al sinds jaren een hernia, die niet te behandelen zou zijn, dus vaak en veel pijn. De huisarts schreef mij nu Fentanyl voor, maar na 6 dagen geen verlichting alleen bijwerkingen. Ga nu toch aandringen op een operatie.

04-11-2016 | Man | 64
fentanyl oromucosaal/transdermaal (75ug)
Rugklachten
De bijwerkingen worden op een gegeven moment erger dan de kwaal. Mijn hele spijsvertering kwam zowat stil te liggen en daardoor steeds problemen met de stoelgang. Nu cold turky afkicken. Zwaar maar te doen.

11-11-2012 | Vrouw | 64
fentanyl oromucosaal/transdermaal
werking is prima, bijerking is transpireren ,overmatig, drie maal per dag verschonen,maar het is het wel waard ,want voor mij de enge manier om een rededlijk leven te leiden Ik ben 64 jaar en mijn gebruik inmiddels 4jaar,gebruik daar nog bij 3 ocynorm en 3 diazipam respectievelijk 20 en 15 mg per stuk