Ervaringen met Fentanyl

fentanyl oromucosaal/transdermaal

Lage rugpijn (13 meningen)
Rugklachten (7 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (4 meningen)
Gewrichtsontsteking (2 meningen)
Gewrichtspijn (2 meningen)
Polyneuropathie (2 meningen)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Syndroom van Ehlers-Danlos (1 mening)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS) (1 mening)
Wervelkanaalstenose (1 mening)

Bojan Nikolik (11-05-2015)

01-08-2017 | Vrouw | 61
fentanyl oromucosaal/transdermaal (12ug)
Artrose
Deze pleisters moest je 1x per 3 dagen opbrengen, was een overgevende, spuug misselijke vrouw geworden. Leek wel of ik een zombie was, niks interesseerde me. Ben na de 2e pleister dan ook per direct gestopt. Hier kon ik dus duidelijk niet tegen. Overgevoelig voor sommige medicijnen.

29-03-2017 | Vrouw | 61
fentanyl oromucosaal/transdermaal (100ug)
Gewrichtspijn
pleister van 100 umg laat, door z'n grootte, vrij makkelijk los en is niet, als je heel tenger bent, makkelijk aan te brengen. 2 pleisters van 50 umg zijn makkelijker aan te brengen en laten minder snel los. Als de huid heel droog is, bij een warme douche en lange tijd in een warm zwembad kan de pleister sneller los gaan. Op vakantie is het daarom altijd verstandig extra[lees meer...] pleisters mee te nemen.

23-09-2016 | Vrouw | 61
Lokale verdoving
tijdens darmonderzoek toegediend bleef in mijn nek zitten erg pijnlijk, geen effect verder wat pijn betreft, al eerder dit gehad ben nu bang voor deze toediening. wie heeft hetzelfde meegemaakt? geen pijnstiller helaas voor mij onderzoek was erg pijnlijk.

09-11-2020 | Vrouw | 62
fentanyl oromucosaal/transdermaal (12ug)
Posttraumatische dystrofie
Regionaal Pijnsyndroom Al 20 jaar heb ik dit door een ongelukje met de fiets Duimkootje gebroken ...na 2 mnd kwam de fysiotherapie er achter dat het Dystrofie kon zijn Dit is bevestigd door de Specialist die me nog steeds behandeld ..Nu krijg ik zenuw blokades die steeds pijnlijker worden en draag daarbij de Pleisters met Fentanyl ...Dit helpt mij enorm de dag door o[lees meer...]mdat ik teveel pijn heb op meerdere plaatsen ...Het zit nu al in mijn gehele linker arm en schouder en de andere schouder doet ook mee nu ....RPS nr 1 is een zeer vervelende ziekte die niemand ziet ....Smmige genezen en sommige houden het hun hele.leven .

01-02-2019 | Vrouw | 62
Pijn (algemeen)
De pleisters plakken aan de randen/hoeken niet altijd even goed. Soms gebeurd het dat de letters ineens niet meer te lezen zijn. 1 uitgelopen inktvlek zeg maar. In de apotheek weten ze niet hoe dit komt. Hier iemand bekend mee

28-02-2016 | Man | 62
Ziekte van Kahler
Verstoppingen darm waarvoor movicolon, staat op nummer 1 (zie bijsluiter). Onderkend is verminderde werking van de blaas (ergens in of onderaan het rijtje in de bijsluiter) met verkeerde diagnose artsen tot gevolg en complicaties erbij: zware urineweginfectie soms zelfs met een resistente darmbacterie na een blaaskijkonderzoek (cystoscopie). Er is niets mis met de blaas, [lees meer...]het zijn de bijwerkingen van de morfine in de Fentanyl. Mocht je dit middel krijgen en vaak en kleine beetjes moeten plassen, de plas moeilijk kunt ophouden en heb je geen blaasontsteking, bespreek dan de bijwerking uit de bijsluiter. Leer ermee leven en voorkom dat je onterecht over behandeld wordt. Zelfs als je een uroloog voor je hebt!

26-09-2019 | Vrouw | 63
Polyneuropathie
bij mij ging pleister er ook vaak af. ben toen overgestapt op Fentanyl TEVA. Deze blijft wel goed plakken. Gebruikte het omdat ik pijn in voeten had wegens neuropathie. Had ondanks verhoging tot 50 mcg/u. weinig of geen effect. Afbouwen was niet prettig, maar ben gestopt en sinds een half jaar overgestapt op 3 x d. druppels THC 2%. Sindsdien 95% minder pijn, heb geen enke[lees meer...]le bijwerking en kan na jaren, weer minimaal 1 uur, normaal pijnvrij lopen. Voorheen was dat < 500 m.

22-10-2013 | Man | 63
Lage rugpijn
ik heb nu al vele jaren rugpijn na een operatie. Hierdoor kan ik niet werken. Dit medicijn, morfinepleister, geeft mij wat verlichting.

07-05-2013 | Man | 63
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Vanwege Chronische Pancreatitis en een ongediagnotiseerde Darm probleem ( geen eten verdragen en helse pijn ) jaren lang Oxynorm en bijna alle andere vloeibare en vaste Morfines gebruikt. Mei 2012 opgegeven en ontslagen uit het Ziekenhuis. Woog nog maar 55 kilo bij een lengte van 1.83. Actieve Euthanasie geregeld met HA toen mijn vrouw thuis kwam met Domperidon 10 mG. Ik k[lees meer...]napte weer op langzaam omdat ik het eten binnen hield en het niet na 2 happen er uitkotste. Weeg na een jaar nu 65 kilo. Al ben ik heel gammel omdat al mijn spieren weg zijn. Ik had geen baat bij Sandoz pleisters. Lieten los en werkte voor mij slecht. Overgestapt op Durogesic. Waren prima pleisters voor mij. Door elke week een stap terug te gaan ( dus 50 - 25 - 12.5 en 0 ) afgekickt. En nu zo goed als Morfine vrij. Soms lik ik aan een Actiq 400 microGram lollie na het eten als ik de pijn zat ben. Direct afkicken liep na een week fout. Helse synische golfpijnen en spastische ledematen en niet kunnen slapen. Maar ik slaap nu niet meer 3 keer extra op de dag en avond. Medicijnverslaving is heftig heb ik gemerkt om af te kicken. Ik zie nu al op tegen het stoppen met roken. Succes iedereen met alles op dit gebied.

22-08-2022 | Vrouw | 64
Reumatoïde artritis
Ik heb al een jaar fentanyl pleisters 37 mg een keer in de 3 dagen, sinds ik deze pleisters gebruik doe ik ook overmatig zwetensoms zo erg. dat ik helemaal nat ben, erg vervelend is dat.

23-11-2020 | Man | 64
Lage rugpijn
Heb al sinds jaren een hernia, die niet te behandelen zou zijn, dus vaak en veel pijn. De huisarts schreef mij nu Fentanyl voor, maar na 6 dagen geen verlichting alleen bijwerkingen. Ga nu toch aandringen op een operatie.

04-11-2016 | Man | 64
fentanyl oromucosaal/transdermaal (75ug)
Rugklachten
De bijwerkingen worden op een gegeven moment erger dan de kwaal. Mijn hele spijsvertering kwam zowat stil te liggen en daardoor steeds problemen met de stoelgang. Nu cold turky afkicken. Zwaar maar te doen.

18-01-2023 | Man | 65
fentanyl oromucosaal/transdermaal (75ug)
Sinds mijn 50e toenemende pijn in de onderrug ( ben nu 65 ). Echt alle opties doorlopen om er vanaf te komen. Bij de pijnpoli beland: Beknelde zenuwen in het SI gewricht en niet behandelbaar. Vijf facetblokkades gehad wat uiteindelijk niet meer hielp. Wat resteerde waren pijnstillers en ik heb in de loop der jaren echt alles gehad, niets hielp echt. Zes jaar geleden begonn[lees meer...]en met Fenthanyl pleisters en langzaamaan in sterkte opgelopen tot 125ug per 2 dagen en daarbij heb ik nog 1000mg Gabapentine en dat 3 x per dag. Pijn is nu weer toegenomen en via huisarts doorgestuurd naar weer een pijnpoli. De arts schrok van de hoogte van de Fenthanyl en besloot in overleg met mij hiermee te stoppen. Ik kreeg Palladon voorgeschreven 2 x 24mg per 24 uur. Twee dagen heb ik echt moeten afkicken van de Fenthanyl en dat was geen pretje kan ik je zeggen. Waar het uiteindelijk om gaat is dat ik me nu (10 dagen later ) FANTASTISCH voel, de pijn komt er nauwelijks meer doorheen en ik heb vrijwel geen bijwerkingen. Ik ben de beste man zooo dankbaar. Ik hoop dat mijn seksuele prikkels weer terugkomen die ik al 8 a 9 jaar niet meer heb maar dat terzijde. Ik ben blij dat ik van die rommel af ben wat ook de oorzaak hiervan was. Huisartsen zijn niet de geschikte personen voor dit soort gevallen en ik adviseer dan ook een verwijzing voor de pijnpoli te vragen. De daar aanwezige Anesthesiologen zijn hierin gespecialiseerd en kunnen je het beste helpen.

20-08-2022 | Vrouw | 65
Lage rugpijn
zeerpijn gehad door 3ruggewerwels gezakt 2maanden 50mg fantanyl daar bij 3x diclofenac toen 2maanden 25mg fantanyl en een tablet diclofenac toen 1maand 12mg fatanyl geen bijwerking gehad met afbouw

10-09-2023 | Man | 66
fentanyl oromucosaal/transdermaal (100ug)
Mijn man heeft copd 4 kreeg ze voor benauwd heid en pijn je voel je eigen even lekker maar je lichaam vraag steets meer nu zo erg dat hij bij ggz is opgenomen hij weet niet wat hij doet of zeg opgenomen op detox en dat op 66jarige leeftijd heel erg slik het niet wand je gaat er kapot door

17-10-2022 | Vrouw | 66
Fibromyalgie
Vooraf de plek waar de pleister komt met alcohol (96 % bij Kruitvat of trekpleister) schoonmaken dit helpt prima ze blijven goed plakken. Geen creme of bodylotion op de plek waar de pleister komt smeren.