Ervaringen met Fentanyl

Bij  ArtroseX

Lage rugpijn (13 meningen)
Rugklachten (7 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (4 meningen)
Gewrichtsontsteking (2 meningen)
Gewrichtspijn (2 meningen)
Polyneuropathie (2 meningen)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Syndroom van Ehlers-Danlos (1 mening)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS) (1 mening)
Wervelkanaalstenose (1 mening)

Bojan Nikolik (11-05-2015)

03-08-2014 | Man | 54
Artrose - gewrichtsaandoening
Ik ben door de huisarts geweest en hij schreef mij Fentanyl pleisters voor eerst van een lage dosering en op hetlaatst zat ik op 100 Mg per 3 dagen maar reageerde er zeer heftig op zweten en was de gehele dag suf dus lag veel te slapen de gehele dag. Ik kon niet meer gewoon denken war taal enzovoort. Tot dat ik Transtec 140 Mg per week kreeg daar reageerde ik heel posi[lees meer...]tief op zweten was geheel weg en was ook niet meer suf ik ben nu bijna de gehele dag op de been. Wat ook andere mensen tegen mij hebben gezegd je bent veel actiever. Maar nu heb ik weer andere medicatie gekregen van het merk Buprenoefine Ranbaxy. 140 Mg per week maar deze pleisters laten los dus dat vind ik weer niet goed.

02-12-2013 | Man | 57
Artrose - gewrichtsaandoening
Had veel pijn door aandoening gewrichten, spieren en aanhechtingen. Mocht diverse medicijnen niet gebruiken vanwege hart klachten. Fentanyl (Sandoz) pleisters werden voorgeschreven. Begonnen met 12mg, daarna opgebouwd tot juiste werking. Zit nu op 50 tot 75mg, al naar gelang de pijn toeneemt. Dit in vorm van 25mg pleisters, daar grotere pleisters onhandelbaar zijn en niet [lees meer...]blijven zitten. Zomers bij zweterig weer kun je doorzichtige watervaste pleisters bij de apotheker kopen om over de fentanyl pleisters te plakken, dit helpt goed. Heb totaal geen last van versuftheid of andere nadelige gevolgen. Ik ben de eerste dag van de pleisterwisseling meestal hyper actief. Elke eerste nacht van pleisters, totale slapeloosheid. Ik gebruik dan een slaapmiddel. Werk echter niet altijd. Zou zonder deze pleisters geen normaal leven kunnen leiden, daar ik dag elke dag veel pijn heb en dan niet van de bank of uit bed kan komen. Ik hoop dat er velen met mij ook hiermee geholpen zijn.

14-07-2013 | Vrouw | 29
Artrose - gewrichtsaandoening
Ben begonnen op 12ug.merkte er niets van. Na 6 dagen verhoogd naar 25, ook hier merk ik niets van dag na opplakken heel suf en hoofdpijn. De pijn word er niet mee bestreden. Verder merk ik alleen een verminderde eetlust. Heb sandoz pleisters en deze willen niet blijven zitten. Plak er nu tape overheen wat natuurlijk geen gezicht is. Iig maakt het mn verwachtingen nog niet[lees meer...] waar.

08-04-2013 | Vrouw | 50
Artrose - gewrichtsaandoening
Na jaren ontstekingsremmers als Naproxen tegen hevige rugpijn te hebben geslikt samen met maagbeschermer Omeprazol, vorig jaar moeten stoppen vanwege een maagvliesontsteking.Via pijnarts overgestapt op Fentanylpleisters, begonnen met 12 ug, was te weinig, toen 2 stuks 12 ug per 3 dagen.Dit dempt niet alle, maar in ieder geval de ergste pijn.Bijwerkingen; vreselijk zweten, [lees meer...]obstipatie, jeuk, slecht plakken.Mocht verschillende fabrikanten proberen om te kijken welke het best bij mij pastte.Bleek Teva te zijn.Blijf alleen als zeer hinderlijke bijwerking houden dat op de wisseldag er een volledig slapeloze nacht volgt.Of ik 'smorgens of 'savonds wissel maakt geen verschil.Huisarts, pijnarts, apotheek weten geen verklaring/oplossing.Denk er nu over om die nachten een slaappil te proberen. Hier misschien iemand nog tips/oplossing???