Ervaringen met Morfine

morfine

Lage rugpijn (5 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (4 meningen)
Rugklachten (3 meningen)
Polyneuropathie (3 meningen)
Gewrichtspijn (2 meningen)
Botbreuk (1 mening)
Clusterhoofdpijn (0 meningen)
Artrose van de wervelkolom (0 meningen)

19-05-2018 | Vrouw | 59
morfine (15mg)
Chronisch pijnsyndroom
de pijn was hevig en na gewone medicijnen tegen pijn kreeg in morfine omdat de huisarts het niet meer wist. op morfine pleisters kan je niet functioneren. De pijn is minder maar je ligt de halve dag op de bank. Langer da 15 min fietsen kan niet, geen concentratie, geen energie voor wat dan ook.

30-04-2018 | Man | 40
Nek- / rughernia
2 jaar geleden rug hernia geopereerd nu en nek hernia. Medicatie 3 keer per dag ibuprofen 600mg, 4000 milligram paracetamol , 30 milligram morfine , 15 milligram Diazepam en nu nog pregabalin 75 milligram of terwijl Lyrica. In principe helpt deze medicatie tegen de zenuwen pijn niet. Zenuw pijn kan je in principe niet helemaal weghalen, die blijft altijd aanwezig. Je ka[lees meer...]n hem wel even onderdrukken. Ik heb een jaar met rughernia gelopen en uiteindelijk geopereerd. Geen last meer gehad. Nu heb ik nekhernia c5 c6 uitloop c7 links. Met al deze medicatie Heb ik veel ervaring. Pijn kan je gewoon niet weghalen en bij mij werkt zelfs Diazepam, morfine ,Tramadol, diclofenac en pregabaline niet. Ik word niet duizelig Ik heb geen bijwerkingen. Het is net alsof ik paracetamol slik. Pijn is 24 uur lang door aanwezig. Overdag kan je je jezelf nog bezig houden maar 's Nachts is het pijn de ergste omdat je niet kan slapen. Het beste wat bij mij werkt tegen de zenuw pijn en ontsteking is paracetamol en ibuprofen 600. Dat zijn onstekking remmers en de rest van de medicatie zijn gewoon pijnstillers. Waarbij ik geen baat bij heb. Het werkt gewoon. Bij beide hernias is het beste positie zoeken, om de zenuw druk te minderen. Rol handdoeken, koop kussens en rol denkens om. Zenuw vrij is pijn vrij. Voor rughernia operatie wil ik adviseren NedSpine in Ede. Binnen een week ben je klaar en pijn vrij. Wel veel aandacht aan revalidatie besteden. En nekhernia heb ik pas 4 weken, dus effe kijken hoe het zal lopen. Succes allemaal.

11-04-2018 | Vrouw | 56
Complicatie na operatie
na ok van mijn voet zakte de pijn maar niet dosis werd maar opgevoerd pijn zakte niet maar de complicaties werden steeds heftiger.

14-03-2018 | Man | 31
morfine (200mg)
Hartfalen
In de voorjaar van 2011, om precies te zijn in de 2de week van februari 2011, was ik in een explosie, namelijk mijn boot ontploofde en ik was in de ziekenhuis, in coma, voor 3 maanden. Ik heb al heel mijn leven sinds kinds af aan hartproblemen, en blijkbaar na de explosie had ik twee achter elkaar gevolgde hartinfarten die leiden tot een hartfaal. Toen ik eenmaal uit de co[lees meer...]ma was en naar huis mocht, moest ik zoiezo voor 2 maanden op bedrust en raadde mijn dokter me aan om morfine te gebruiken tegen de pijn van de hartinfarten en hartfaal, ook hadden ze blijkbaar na de hartfaal een open hart chirugie gedaan, waar ik ook nog last van had toen ik eenmaal bij bewustzijnde was. Eenmaal op bedrust kreeg ik twee injectie van 200mg morfine per dag, 1 in de ochtend en 1 in de avond. In het begin was het wennen aan de morfine, maar de bijwerkingen waren niet zo zwaar en naar een paar weken was ik er wel aangewend en begon ik ook weer langzaam met een beetje alcohol per dag te drinken (ik hield me aan de regel van een kwart van de normale hoeveelheid alcohol), wat ook wel samenging. Na een paar weken kon gewoon weer alles doen wat ik voorheen ook deed, zoals auto rijden en zelfs ging weer elke week naar de schietbaan (ben geboren in nederland, maar woon al sinds mijn 18e in LA), oftewel kon echt gewoon weer alles doen ondanks mijn morfine gebruik. Ik heb het voor 6 maanden ongeveer gebruikt en ben erg tevreden erover.

06-11-2017 | Vrouw | 20
morfine (15mg)
Polyneuropathie
Ik had vooral last van de moeheid en dat ik mijn ogen bijna niet meer open kon houden. Ik heb op een gegeven moment mascara opgedaan zodat ik mijn ogen wel open moest houden. Verder was de pijndemping niet genoeg waardoor ik ben geswitcht naar oxycontin. Dit dempt de pijn een stuk beter en ik ben nu niet meer zo moe en kan mijn ogen weer normaal open houden.

23-08-2017 | Vrouw | 28
Lage rugpijn

17-04-2017 | Vrouw | 17
morfine (5mg)
Botbreuk
Doordat ik mijn enkel had gebroken op twee plekken en ik de pijn niet meer kon houden, terwijl ik een hoge pijngrens heb, kreeg ik morfine. Mijn ervaring met morfine is goed. Ik kon niet slapen door de pijn eerst en toen heb ik morfine gekregen. Hierdoor kon ik eindelijk goed slapen en had ik ook op de dag geen pijn meer, waardoor je de dag makkelijker doorkomt. De eerste [lees meer...]twee dagen was ik iets misselijk, maar dat ging al snel weg. De stoelgang ging ook moeilijk op het begin, maar na twee weken kon ik het zelf weer zonder medicatie ervoor. Nu ben ik gestopt ermee en merk dat ik weer slechter slaap, maar heb geen pijn meer gelukkig! Ik gebruikte de kortwerkende van 5MG en later kwam daar de langwerkende van 5MG nog bij.

11-04-2017 | Man | 63
morfine (100mg)
Artrose
Geen effect. Wel vervelende bijwerkingen zoals sufheid, vergeetachtigheid en slapeloosheid.

23-01-2017 | Man | 34
Polyneuropathie
Na verschillende operaties voor discus hernia, lumbaal, blijvende zenuwpijn met uitstraling naar de beide benen. 4 jaar neuromodulatie gehad, maar wegens infectie hebben ze het toestel moeten wegnemen en werd er beslist om opiaten op te starten (Durogesic 50 µg en 5x 10mg msdirect per dag)

28-12-2016 | Man | 43
morfine (20mg)
Zie vorig

01-12-2016 | Man | 14
morfine (1mg/ml)
Pijn (algemeen)
Mijn zoon van 14 heeft in een periode van 6 weken zeer regelmatig morfine gekregen in het ziekenhuis. Het hielp tegen de pijn. Hij kreeg het op de IC intraveneus continu toegediend, en op de verpleegafdeling met een infuuspomp die hij zelf kon bedienen. Voordeel: het helpt vrij snel, de pijnklachten nemen snel af. Voordeel pomp: hij kon het zelf reguleren, wat zijn zelfbe[lees meer...]schikking bevorderde (erg belangrijk op zijn leeftijd). Nadeel: de vele bijwerkingen, vooral de obstipatie was erg vervelend. Leidde er weer toe dat hij klysma's kreeg om de darmen schoon te spoelen. Het kwam niet altijd op gang met andere ontlastingverdunners.

27-08-2016 | Man | 48
morfine (60mg)
Pijn (algemeen)
Laatste middel om te gaan gebruiken, echt! Alleen wanneer er niets anders meer is. Je raakt afhankelijk, je hebt steeds meer nodig en de lichamelijke klachten die ik ervan heb zijn wel heftig. Erge darmproblemen, je krijgt opstaptarief maar daarvoor krijg je weer andere medicatie om dat tegen te gaan, lactulosesir en macrogol. Maar dat zorgt voor diaree stop je met lactulo[lees meer...]se dan nog is het grote ellende. In al die jaren nog geen balans kunnen vinden ook natuurlijk omdat hij steeds verhoogd werd.

24-07-2016 | Vrouw | 58
morfine (5mg/ml)
Chronisch pijnsyndroom
tot op heden werkt het nog, maar ik gebruik dit al zolang.

04-04-2016 | Vrouw | 43
morfine (10mg/ml)
Pijn (algemeen)
Nooit meer. Ik had 1x morfine toegediend gekregen bij het infuus, na een kleine operatie. Werd bijna niet wakker, misselijk, overgeven. Ben dagen ziek geweest. Daarna enorme verstopping, moest daar weer voor behandeld worden. Ook een week geheugenproblemen gehad, geen eetlust, echt alle bijwerkingen heb ik gehad. Na drie weken nog last van de naweeën. Van de operatie had [lees meer...]ik amper last, alleen van de morfine. Voor mij dus nooit meer.

27-03-2016 | Vrouw | 43
morfine (30mg)
Hallo. Ik heb 8 jaar lang morfine gebruikt in verschillende vormen. De laatste was Butrance pleisters, begonnen met 10 mg, maar al snel opgebouwd naar 30 mg. Na 2 jaar op 30 mg had ik geen effect meer, maar wel de bijwerkingen. Ben begonnen met afbouwen. Dit was en is een heftige periode. Heb stapjes moeten maken van 2,5mg en ben nu 4 weken zonder. Vooral de laatste stap w[lees meer...]as een hel. Ik heb nog steeds klachten van het afbouwen zoals trillen, geen eetlust, slap voelen en nog niet me zelf zijn. Ik zou graag weten of er mensen zijn die hier ook ervaring mee hebben, hoe lang duurde het voordat jullie overal van af waren? Graag een reactie als je dit ook hebt doorstaan en hoe het verlopen is bij jou. Mensen bedenk goed voor je aan morfine begint, je hebt steeds meer nodig voor het zelfde resultaat en er van af komen is een hel. Ik heb nu afgebouwd van 30 mg naar 0, maar heb geen extra pijn gekregen dus de pijnstilling deed niks meer, maar de bijwerkingen wel. Zint eer ge begint. Groetjes, Jol

07-03-2016 | Man | 55
morfine (30mg)
Polyneuropathie
Aangezien ik ook Oxycodon gebruik, heb ik geen idee of dat het nou bijdraagt, de keer dat ik het niet slik, merk ik er niks van maar dat komt denk ik omdat het gereguleerd wordt afgegeven.