Ervaringen met Morfine

morfine

Lage rugpijn (5 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (4 meningen)
Rugklachten (3 meningen)
Polyneuropathie (3 meningen)
Gewrichtspijn (2 meningen)
Botbreuk (1 mening)
Clusterhoofdpijn (0 meningen)
Artrose van de wervelkolom (0 meningen)

19-02-2016 | Vrouw | 23

03-01-2016 | Man | 56
morfine (20mg/ml)
Hernia
zombie leven en weinig interactie met omgeving. nu met zaldiar alles veel beter.

10-12-2015 | Man | 28
morfine (200mg)
Chronisch pijnsyndroom
Hallo, Ik heb magistraal bereide morfine capsuls van 150mg. Het is gemakkelijk in te nemen maar ik verkies echter Oxycontin 40mg of 80mg deze helpen beter, dan hoef ik maar 80mg oxycontin te nemen per dag. Heeft er iemand een tip voor een begripvolle arts die mij dit weer even zou willen voorschrijven? Heb zelfs een voorschrift nog voor Abstral 200mcg!! U zou er mij ech[lees meer...]t mee helpen. Heb geen zin om ergens naar een arts te gaan en dan met iets anders buiten te komen. Als ik palladone hoef kan ik het vragen maar dat bevalt me niet dus ik doe dit zeker al niet voor het zwaarste product (google dan maar abstral eens).Als iemand uit BE ofzo kan voorthelpen laat maar weten Mvg

26-10-2015 | Vrouw | 57
morfine (15mg)
Pancreatitis
In 2014 vier maanden morfinepomp 500 ml per dag tot 520 ml bij uitbraakpijn. Later omgezet naar orale morfine, dosis 220 mg per dag (Oxycontin en Oxynorm). In mei 2015 eindelijk thuisgekomen en vanaf die tijd begonnen met afbouwen. Nu, 26 oktober 2015, zit ik op 15 mg per dag Oxynorm. Een topprestatie volgens mijn artsen maar wat een martelgang. Enorme bijwerkingen zoals v[lees meer...]ermoeidheid, slapte, pijn, ellendig voelen, onrustig, zweetaanvallen, slecht slapen dus niet uitgerust, nog maar te zwijgen over je psychische gesteldheid. Elke dag is een strijd om enigszins te kunnen functioneren. Met name als je de dosis weer naar beneden brengt. Nu met vloeibare morfine en kleinere stapjes van 2,5 ml verder afbouwen. Want pas als de opiaten uit je lijf zijn, kun je je echte conditie beoordelen. En denken dat het makkelijker wordt omdat de dosis steeds lager wordt, gaat niet op. De laatste loodjes wegen idd hierbij het zwaarst!

15-07-2015 | Man | 23
Hernia
Momenteel veel last van de bijwerkingen. Ben ontzettend high en heb veel zweet aanvallen waar misselijkheid bij optreedt. Ze helpen niet echt tegen de pijn. Maar het high zijn helpt wel om te slapen. Denk dat ik veel last heb van de bijwerkingen, omdat er mij wel veel in 1x is voorgeschreven. Denk dat het rustiger opgebouwd had moeten worden.

26-04-2015 | Man | 55
Gewrichtspijn
Het helpt bij mij nauwelijks. Ik heb retard, maar pas na een uur of 4 merk ik een licht pijnstillend effect wat overigens niet zolang aanhoudt als de bijsluiter aangeeft.

02-04-2015 | Man | 62
morfine (100mg)
Pijn (algemeen)

27-12-2014 | Man | 57
Lage rugpijn
Helpt allemaal lekker, maar nu na 3 maanden angstige gevoelens, bang overal voor, moet geopereerd worden, maar durf het nu niet aan. Heb begin oktober door die pijn in het ziekenhuis gelegen, kreeg ik morfine in tablet vorm, maar zag op een gegeven moment beesjes van, echt waar. Toen ik na een week thuis kwam kreeg ik morfine in pleister vorm, maar word er nu ook angstig e[lees meer...]n bang van, zit nu op 50 mg en denk er aan om te stoppen, want pijn valt wel mee.

10-12-2014 | Man | 65
Drugsverslaving
Sinds 50 jaren verslaafd , en sinds een aantal jaren een gebruiker onder toezicht . Voordat ik onder toezicht kon en mocht gebruiken , was het nodig om methadon te gebruiken om vervelende bijwerkingen van Heroïne gebruik tegen te gaan . Alleen Methadon heeft een nog ergere bijwerking als Heroïne , en ook nog eens veel langdurigere nawerking . Dus eigenlijk van de wal [lees meer...]in de sloot ! Nu is er in mijn woonplaats sinds een 10 jaar , behandeling mogelijk met diacetylmorfine , wat een hele verbetering is voor een gebruiker . Diacetylmorfine is een drug die verdampt bij verhitting , die damp(rook) wordt opgezogen en wordt door de longen verwerkt . Zeer effectief . Ik KAN en WIL niet meer zonder !

04-12-2014 | Man | 25
Drugsverslaving

02-12-2014 | Man | 65
morfine (200mg)
Sinds 50 jaar ernstig verslaafd , de eerste 20 jaren waren een hel (zelf gekozen) maar aangeduid als junk door de mensen om je heen , weet je niet waar je het zoeken moet ! Gelukkig was er in mijn woonplaats een vooruitstrevende psychiater , die mijn geval uiterst interessant vond , en besloot mij te helpen , tot aan de dag van zijn overlijden . Een hele echte , een me[lees meer...]nsenvriend , een vriend tot in de eeuwigheid ! Ik heb al die tijd in loondienst gewerkt en dankzij de nooit aflatende stimulering van de vrienden kring , heb ik nooit hoeven stelen of gekke dingen hoeven doen . Nu is er in mijn woonplaats een project voor langdurig verslaafden , en ik kwam er gelukkig voor in aanmerking . Dat project loopt nu al zo'n 10 jaar , en ik ben er nu 8 jaar bij betrokken . Een verslaafde krijgt er de gelegenheid onder toezicht zijn heroïne te roken of te spuiten , en ook nog eens zonder kosten . Alleen een geldige ziekteverzekering . Ikzelf rook er Diacetylmorfine , dat is een middel dat verdampt tijdens verhitting , Als gebruiker zijnde heb ik daar ontzettend veel baat bij , en zou niet meer terug willen naar de tijden hiervoor . Kortom de tijd dat je ziek werd , omdat je niet in je behoefte kon voorzien , doordat er geen voorraad aanwezig was bij de dealer , is hiermee voorbij . Ik dank God op beide blote knieën .

07-08-2014 | Man | 63
morfine
De supraspinatus (grote spier die vanuit de schouder de arm bediend was door overbelasting grotendeels afgescheurd. De orthopeed vertelde dat ik geopereerd moest worden, maar dat het bij mij niet kon omdat ik spierdystrofie had. Ik werd op morfine gezet. Kon s' nachts niet slapen van de pijn en kreeg telkens meer voorgeschreven. Nu ben ik verhuisd naar een ander deel van[lees meer...] het land. De orthopeed hier kon me opeens wel opereren. En met succes. Nu moet ik van de morfine afkicken . Een half jaar lang totaal 80 mg gebruikt. Elke week 5 mg eraf. Ik zit nu op 35 mg. En het word elke stap zwaarder en afschuwelijker. Ik ben totaal uitgeput en tegelijkertijd staat mijn lichaam zo onder spanning dat ik niet kan slapen. Als of ik tussen uitputting en waken gevangen zit. Denk eerst eens goed na voordat je je vol laat gooien met morfine. Het was om te kunnen slapen ! En nu slaap ik niet meer !

21-05-2014 | Man | 52
morfine (20mg)
Artrose
heb al 4 jaar morfine tabletten, 30 mg 2keer per dag. heb artrose in het kraakbeen in de onderste 4 wervels, is geheel weg. Ziekenhuis kan niks meer voor mij doen, moet er mee leren leven, operatie is te riskant. heb morfine en chlorazepam erbij, maar met deze pijn moet ik wel werk zoeken, heb geen uitkering.

18-05-2014 | Man | 59
morfine (10mg)
colitis ulcerosa, ziekte van crohn, reumatoide artrose en artitis, fibromyalgie, vermoeidheidssyndoom, depressies, borderline syndroom, nek en rug hernia's. Pijnstilling heel belangrijk, anders kan ik niets meer doen en lig ik 100% van de dag op bed, met 2 soorten pleisters (trans tec 7o uq pr uur, (rug) en fentanyl 25 uq per uur (bovenarm wisselend links en rechts), daa[lees meer...]rnaast oxycontin 2 maal daags 2, en paracetamol 4 maal daags 1, azathioprine 50 mg 2 maal daags, meloxicam 7,5 mg 2 maal daags, tegen de ontstekingen, gaat het redelijk als maagbeschermer pantoprazol 40 mg voor het slapen, kan ik toch wat doen, wel als ik wat gedaan heb, weer de straf soms eenar dagen plat en soms weken plat, maar dat heb ik er wel voor over, veel te lang plat op bed gelegen, is geen leven meer, de mens moet wat doen, om nog een beetje levenskwaliteit te behouden. mijn grootste vijand is de gemeente werkt op geen enkele manier meer mee, alles wegbezuinigd thuishulp weg alles, het is dat ik mijn maatje nog heb, die me dagelijks bijstaat waardoor ik geestelijk redelijk gezond blijf, aan haar heb ik wel mijn leven te danken, beste mensen vertrouw op je eigen oordeel, vooral je gevoel, jij weet het best wat je moet doen, stel jezelf vragen en je krijgt daar antwoorden voor terug, laat je niet gek maken door artsen/specialisten, kijk of je met huismiddelen (geneesmiddelen), medicijnen kunt vervangen, vooral wiet olie is een heel oud patent geneesmiddel waar je gerust, onder deskundige begeleiding aan kunt beginnen, dit middel is bijna een wondermiddel kan voor heel veel klachten gebruikt worden (let wel medicinale wietolie waar de thc uit is gehaald) het heeft geen zin om de ene verslaving met de andere te vervangen. leef wel be happy hartegroet cornelis

14-02-2014 | Man | 50
Hernia
Wat een genot dat er morfine bestaat, heb er veel aan. Probeer nu van mijn 2e rughernia af te komen die overigens flink van elkaar verschillen, ook de vreselijke pijnen in rug, lies, benen en voet. Ik ben nu met morfine aan het minderen, maar heb last van bijwerkingen. Ik zweet, ril, diarree, rusteloos slapen, gapen. Ben benieuwd wat er nog meer komt..... wordt vervolgd...[lees meer...].

02-02-2014 | Vrouw | 38
morfine (10mg)
Ik gebruik nu al enige tijde de morfine tabletten, ikzelf heb weinig tot geen bijwerking, maar weet dat de stoelgang moeizaam kan gaan. staat ook in de bijsluiters van de medicatie en iedere arts en apotheker wijzen er ook constant op.