Ervaringen met Morfine

morfine

Lage rugpijn (5 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (4 meningen)
Rugklachten (3 meningen)
Polyneuropathie (3 meningen)
Gewrichtspijn (2 meningen)
Botbreuk (1 mening)
Clusterhoofdpijn (0 meningen)
Artrose van de wervelkolom (0 meningen)

19-02-2012 | Vrouw | 74
morfine
ik ben in 1997 in kijkduin geopereerd aan mijn rug door dr de mol v otterloo.hij heeft uit mijn heup bot weg gehaald en fia mijn buik tussen mijn werfels gezet.daarna 3 maanden op een gipsbed gelegen.daana op staan en als ik kon staan gelijk in een gips corset om weer te kunnen lopen .daar heb ik ook drie maanden mee gelopen. maar 3jaar geleden weer heel veel pijn toen [lees meer...]drie pijn bestrijding maar dat hielp niet meer toen ben ik aan de morfine gegaan. twee maal daags 40 mg. en dat gaat nu redelijk met de pijn,wand de andere werfers zijn ook niet goed.

10-01-2012 | Vrouw | 61
Hernia
verstandig om dit onder artsencontrole af te bouwen!

01-12-2011 | Vrouw | 58
morfine
door gebruik van meerdere medicijnen tegen pijn is het moeilijk om te zeggen of sufheid alleen van de morfine komt.

16-11-2011 | Vrouw | 53
Voor en na herniaoperatie
De tabletten heb ik vanaf april t/m augustus gebruikt van 35 mg. Door de tabletten kreeg ik maagproblemen zo een opgeblaas gevoel en kon niet meer eten, De pleister van 20 mg vanaf augustus gebruikt en langzaam afgebouwd naar 5 mg t/m 13 oktober. De dokter zegt dat je er niet aan verslaafd raakt. Ik ben gestopt omdat het niets meer uitmaakte of ik het gebruik of niet. De [lees meer...]pijn bleef hetzelfde. Sinds ik gestopt ben heb ik heel veel last alsof de morfine nog in mijn lichaam zit, hoofdpijn, en mijn hoofd maar op 1 plaats blijft krijg dan veel last van mijn schouder en hoofd kan niet rustig liggen. Heeft er iemand ervaring mee en zo, ja graag z.s.m. reageren. Weet niet of dit afkickverschijnselen zijn en hoelang zal ik er nog last van hebben, ik heb het totaal 6 maanden gebruikt, Alvast bedankt Lorretje

24-10-2011 | Man | 52
morfine
Dubbele hernia en een stenose
Hallo, Ik ben Jack. Ik gebruik sinds juni dit jaar morfinesulfaat retard. Mijn ervaring is echt positief, in het begin wel wat duizelig en moeilijke stoelgang maar dat werd snel beter. Momenteeel gebruik ik 2x dsg 30mg. Ik weet niet hoelang je dit middel kunt gebruiken,daar hoor ik nogal wisselende verhalen over, ook over een eventuele maximale dosis. Ik weet dat ik nie[lees meer...]t meer van deze medicijnen afkom, dus als iemand hier op wil reageren, dan heell graag!! Mij bevalt het goed,heb weinig klachten en nagenoeg geen last van bijwerkingen. Ik hoor graag van jullie!!!

18-09-2011 | Vrouw | 52
Zenuwpijn.
de morfine was zeer effectief,geen pijn meer.maar ook geen geheuhen meer,kon niet functioneren,was duf en afwezig,kon geen auto meer rijden,en sliep veel.dat twee jaar lang.heb er drie maanden over gedaan om er van af te komen,met vooral veel afkick verschijnselen,zoals,spasmes in benen en armen.en erge onrust. .erg naar allemaal.dat is ook de reden dat ik geen morfine mee[lees meer...]r wil slikken of plakken het is zeer verslavend..

21-07-2011 | Vrouw | 54
Darmkoliek aanvallen
werkt heel snel moet altijd gelijk braken en de volgende dag moet ik weer helemaal bijkomen ben dan misselijk en beroerd.

21-02-2011 | Vrouw | 57
Chronische rugpijn
in het begin wat suf, daarna nauwelijks merkbaar

07-11-2010 | Man
Versleten rug
sinds ik morfine gebruik is mijn pijn minder mijn kraakbeen ligt er uit in de onderste 4 wervels

19-10-2010 | Vrouw
Pijn

26-08-2010 | Vrouw
morfine
Veel pijn gevrichtenna een rugoperatie
ik ben geopereerd in kiijkduin en ik heb drie maaden op een gipsbed gelegen na deze behandeling in een gipscorzet gelopen ik moest eerst leren lopen.

04-04-2010 | Man
Hiv,leverontstekingHep.B,versl.verleden
Na een hiv besmetting in '88 besloten de havenarts en huisarts om ipv methadon, morfine retard bij mij uit te proberen. Vanaf 1996. Sindsdien los van verslavingszorg en bijwerkingen hiv-medicatie dragelijk. Over de vermeende schadelijkheid van hoge doseringen, leef nu ruim 20 jaar met Hiv en 30 jaar met chronisch Hep.B. Wees niet bang om 't uit te proberen

17-11-2009 | Vrouw
Voor mijn been
Ik heb Restless-legssyndroom. Alleen morfinesulfaat hielp me. Ik ben erg blij met die medicijn. Als dit niet zou bestaan, zou ik niet weten wat ik kan doen. OOOfff ik wil er niet aan denken.

30-06-2009 | Vrouw
Hernia
Een tijd lang aan de morfine gezeten ivm herniapijn. Ik werd er onwijs misselijk van. Het stilde de pijn ook niet eens echt dus was het zat en ben ermee gestopt, misselijk en niet eens effect.... Maar 1 advies.... ook al merk je er niks van, je bent er zo echt lettterlijk aan verslaafd. ik heb echt dagen ontwennigsverschijnselen gehad... en dat was echt vreslijk daarbij v[lees meer...]ielen de bijwerkingen van het wel slikken echt in het niet. Overleg goed met je arts en afbouwen is ECHT een MUST!!

13-05-2009 | Man
Pijn n.a.v afsterven tenen

26-01-2009 | Vrouw
morfine
Chronische pijn van het skelet
De retard tabletten leggen een basis, die op zich goed werkt maar waar je zonder meer aan vast zit. Bovendien werkt het erg in op mijn denkvermogen. Het cryptogrammen is bijna onmogelijk. Mijn inziens door het gebruik van morfine. Graag wil ik over stappen op een snel werkend middel maar weet niet hoe ik dit moet loslaten zonder ontwenningsverschijnselen.