Ervaringen met Morfine

morfine

Lage rugpijn (5 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (4 meningen)
Rugklachten (3 meningen)
Polyneuropathie (3 meningen)
Gewrichtspijn (2 meningen)
Botbreuk (1 mening)
Clusterhoofdpijn (0 meningen)
Artrose van de wervelkolom (0 meningen)

17-12-2013 | Vrouw | 51
morfine
Na 5 x SGB te hebben doorgemaakt, zijn mijn zenuwen kapot, tevens heb ik Scheuermann) stijve boven rug doorgemaakt gebruikte al jaren Tramadol, hielp niet meer, bij toeval) nierstenen aanval' kreeg ik morfine voorgeschreven dit help iets beter tegen de pijn. Bijwerkingen misselijk met name in de ochtend, en erg moe in de middag. Dit neem ik echter voor lief.

05-07-2013 | Vrouw | 51
morfine
na 2 jaar (3 x 2mgr, naar 3 x 1 mgr) en nu niks meer!!! morfine injecties van de dokter in het ziekenhuis dat het tijd werd om af te kicken. AFSCHUWELIJK!!!!. Loop de hele dag te wandelen, kan geen krant of iets anders lezen. Weet niet wat ik moet doen de hele dag. Functioneer ook niet meer.En dank zij deze dokter ben ik ook nog aan de morfine terecht gekomen. (moest me ma[lees meer...]ar niet zo aan stellen met mijn krampen, als de morfine weg was waren die krampen ook weg zei hij. Dus niet. Heb 1 jaar morfine gehad en nergens last van gehad en in zo 1 x begon het weer. Ik weet het niet meer hoor, alleen dat het afschuwelijk is.

21-06-2013 | Vrouw | 40
Hernia
Na veel medicatie geprobeerd te hebben, mofine gekregen van de arts. Ik was er echt heel blij mee. Eindelijk van de pijn verlost. Moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik maximaal 3 x 30 mg mocht en slikte60 mg per keer voor het gewenste effect. Na 6 weken was de zenuwpijn van de 1 op de andere dag verdwenen en nam ik geen morfine meer. De eerste dag ging het goed daarna voel[lees meer...]de ik mij verschrikkelijk. De arts adviseerde netjes af te bouwen. Nog 4 dagen 1 tbl van 30 mg. Toch eigenwijs als ik ben na 2 dagen gestopt. Veel zweten en rillen. Veel last van de darmen en misselijk. Wat erg lang aan houd zijn de nactmerries en de vermoeidheid. Het stoppen is heftig maar dat je medicatie helpt tegen de pijn is belangrijker. De bijwerking van de morfine was vooral moe zijn en misselijkheid/niet veel eetlust.

08-06-2013 | Vrouw | 30
Hernia
Ik heb 4 jaar intensief morfine 10mg geslikt. Ik slikte manks 7 tabletten per dag. Ik ben afgelopen dinsdag jongstleden gestopt. Ik heb bruistabletten gehaald voor weerstand en energie. En ik heb totaal nergens last van. Het enige waar ik last van hebt gehad zijn zweet aanvallen in de nacht maar dat duurt maar 4 dagen. Het afkicken duurt officieel 3 dagen tot een week. A[lees meer...]ls je wilt stoppen doe dat dan als het lekker weer is want dat werkt heel goed mee. Ik hoop dat ik de mensen die willen stoppen hier mee heb geholpen. Ik wens iedereen veel succes toe met het afkicken. Groetjes dolfijntje

19-02-2013 | Vrouw | 26
morfine
Ik slik nu al ruim 2 jaar oxynorm 20 mg 3x per dag. Daarbij had ik het eerste half jaar na 1 tablet het nadeel van compleet niet functioneren. Nu kan ik de meest dagelijkse dingen weer zonder misselijk boven de wc te hangen en uren te slapen. Lever en nieren werken prima nog.

06-12-2012 | Man | 46
morfine
ik gebruik al oxycontin vanaf 2007 en ik ben begonnen met 3 x 5 mg per dag . Maar het gebruik hiervan ging al snel omhoog, je lichaam raakt eraan gewent en gaat steeds meer vragen. ik had een eigen bedrijf (stucadooren) en heb deze gestaakt in 2010 want het ging gewoon niet meer ivm mijn handen. Gelukkig was ik verzekerd. ik heb inmiddels al 9 operaties gehad aan mijn hand[lees meer...]en. afgelopen zomer was de laatse en nu hebben ze mijn pols vast gezet. aan mijn rechtse pols wordt ik in februari geopereerd, daar gaan ze een prothese inzetten. ik slikte 5x daags 5 oxynorm van 10 mg , 2 x 40 mg oxycontin. 2x25 mg amitrhipeline .op een geven moment was ik het beu die medicijnen en ik ben sinds deze week gestopt met de oxycontin en oxynorm. nou dit heb ik geweten. terwijl ik wist dat dit onder begeleiding moest gaan . Afkick verschijnselen heb ik, dat willen jullie niet weten. Koud ,zweten ,rillen,pijn in mijn maag ,mijn benen zijn heel onrustig. ik kan er al 2 dagen niet van slapen, ik gooi met me armen het lijkt net of ik ineens zenuwtrekken krijg . Sinds vandaag diaree erbij gekregen, hoofdpijn. het is geen pretje maar ik zet door ondanks de pijn die ik weer terug krijg nu. Als u gaat stoppen doe het onder begeleiding, want wat ik doe is niet verantwoord, echt niet.

02-12-2012 | Vrouw | 48
morfine
2 Jaar met éçhte pijn gelopen. Zelf begonnen met diclofenac. Daarna toch maar naar de huisarts gegaan omdat de pijn in rug en benen wel héél erg werd. Van Trammadol naar Oxycontin naar Morfine. Ik weet niet wat het verschil is tussen Oxycontin en Morfine. Na de MRI doorverwezen, pijnbestrijding gehad en na twee jaar geopereerd. Het allerergste vond ik toch wel dat ik heel [lees meer...]slecht naat het toilet kon. Ik kreeg wel laxeermiddel, maar daar kreeg ik wel buikkrampen van en kon nog niet poepen. Verder alleen in het begin vooral suf. Veel geslapen, gelukkig. Ik heb het niet zo lang gebruikt dus met het afbouwen ging héél goed.

03-10-2012 | Man | 48
Rugklachten
ik gebruik nu reeds ruim 7 jaar morfine pleisters en pillen. ik ben er heeeeeeeel erg aan verslaaft met alle gevolgen erbij. ik ga nu proberen in een ziekenhuis te ontwennen want alleen is dat niet mogenlijk en ook doodelijk morfine verandert een mens wel heel er ik heb nog 2 gevoelens dit wil zeggen of ik ween of ik ben heel boos voor mijn gezin is dit ook niet m[lees meer...]eer draagelijk begin er NOOIT aan artsen zouden dit veel beter moeten in zien is er dan echt geen ander middel in deze tyd?

12-09-2012 | Vrouw | 55
Spierpijn

12-09-2012 | Vrouw | 22
Hernia
Ik ben nu bijna 6 weken thuis i.v.m. en hernia in mijn onderrug. Ik gebruik nu 2 weken morfine retard 10mg. 'S morgens 1 samen met 2 paracetamol en 1 naproxen 500mg. Tussen door nog 4 paracetamol en 's avonds weer 1 morfine tablet met 2 paracetamol en 1 naproxen 500mg... Ik kan niet in slaap komen 's avonds in bed... Zweten!!!! Harstikke moe, maar kan de slaap [lees meer...]niet vatten. Ook nog ontzettende pijn... Morgen de huisarts maar weer bellen...

03-09-2012 | Vrouw | 24
morfine
Doordat mijn chirurg mijn lever heeft aangetast na het verwijderen van de galblaas heb ik enige tijd morfine pleisters gehad tegen de pijn!!! mensen!!! pas daar mee op, ik ben nu 3 dagen gestopt, ik heb een kindje van 5,5 maand, en voel me zo ziek en belabberd als een hond!!! kan snachts niet slapen! het is niet leuk meer!

13-06-2012 | Man | 57
morfine
alle medicijnen zijn maar hulpmiddelen. Ik heb al een jaar of 25 last van mijn rug maar 10 jaar geleden werd het zo erg dat ik niet meer kon lopen. foto`s gemaakt; tussenwervels versleten tot aan het staart been niets meer aan te doen. moet er maar mee leren leven en daar leg je dan op de bank te bedenken, wat nu? gilde het uit van de pijn heb echt alles geslikt wat maar [lees meer...]tegen de pijn kon helpen. op dat moment denk je niet over de rest van het lichaam of het wel goed is, als die pijn maar weg gaat. gebruik nu alweer 8 jaar Durogesic (fentanyl oromucosaal/ transdermaal) 75 qg uur pleisters, en daar bij ook nog eens twee maal daags 2 Oxynorm morfine tabletten van 10 mg. Het is een beste hoeveelheid maar ik heb nu nog wel wat beperkingen maar kan wel weer dingen ondernemen. als ik niks slik kan ik ook alleen maar liggen. Het heeft wel een nadeel, je kan niet zonder of mijn rug speelt op en ik merk dat het toch wel verslavent is. Na 3 dagen pleister moet ik echt een nieuwe plakken. Ben 3weken geleden naar pijn poli geweest om te vragen of het anders kan kreeg als antwoord ' dat kan, gaan we ff een spuit in je wervel geven dan nog ff 4 spuiten er omheen' ik vroeg 'hoe lang helpt dat?' ja, dat weet ik niet zij deze arts; bij de een 2 mnd en bij een ander 12 mnd. ik vroeg 'kan het mis gaan?' ja, dat kan; is bij ons nooit gebeurd maar 1 op 200000 zou kunnen. nu weet ik mijn beperkingen met de Durogesic (fentanyl oromucosaal/transdermaal) pleisters hoe gaat het met die prikken misschien om de 2 mnd, dus zie daar maar van af. maar we moeten toch weer verder met het leven. vrg dirk

28-05-2012 | Vrouw | 48
morfine
Ik heb jarenlang morfine oraal ingenomen tegen zenuwbeschadiging in mijn rug, maar de lever nieren en andere organen gingen er aan kapot, na veel overleg met arts nu een morfinepomp geinplanteert, in het begin veel klachtten gehad, onder andere hersenvocht lekkage, maar nu perfect, kan veel meer. Zal nooit pijnvrij zijn maar dit is een goede oplossing

27-05-2012 | Vrouw | 59
Auto-immuunziekte
Versleten wervels 7 stuks, in nek en verder hoogte schouderbladen en onderrug. Onder in de rug een kluwen van spieren en zenuwen bekneld, niets aan te doen, kan niet geopereerd want is te riskant. Verder carpaal tunnel syndroom aan beide polsen, tennis-elleboog rechts, spasmofilie, dit uit zich in aanvallen bijna iedere dag, veel hoofdpijn, operatie aan kop van de schouder[lees meer...] gehad, een stukje bot van 2x2x2 weggenomen om meer ruimte te creeren, geopereerd aan knie een paar keer nu, meniscus stukje afgeknipt in 1989 de laatste keer 1 jaar geleden botten uitgeschrrapt en gevijld. Verder wordt dat waarschijnlijk een nieuwe knie, maar dat ga ik niet doen, dan gaat nu ook de heup meedoen. Door het vreemde lopen wat je hebt gedaan, ben nu 12 kilo afgevallen en is beter voor de knie. Verder ontzetten veel pijn,. ook met alle medicatie nog steeds, morfine 6x p dag, tramadol 6x p dag 50mg, ibuprofen 600mg 3x p dag, diazepam 4x p dag 5 mg, paracodeine 6x p dag, 500/10 oramorph is vloeibare porfine, Nexium voor de maag. Ik kon niet invullen hierboven wat ik nog meer heb, wel vervelend is dat, maar ik heb dus ME/CVS Fibromyalgie, artrose, spasmofilie (Red; we gaan binnenkort de lijst met aandoeningen/ indicaties uitbreiden en gebruiksvriendelijker maken, dus nadien wordt het gemakkelijker om uw aandoening(en) te selecteren. Mvg, MijnMedicijn )

29-04-2012 | Vrouw | 53
morfine
Vanaf oktober 2011 tot april 2012 heb ik morfine gebruikt i.v.m. een dubbele nekhernie. Eerst in de vorm van pillen en uiteindelijk overgegaan op de Butranspleister. Ik heb de laatste maanden , na de operatie, de 10 mg Butranspleister gebruikt.Ik was onder behandeling bij de pijnpoli . Daar werd gezegd dat ik ermee kon stoppen zodra de pijn over was. Dat heb ik deze week g[lees meer...]edaan met alle gevolgen van dien. Ik ben echt heel ziek geworden. Ik had duidelijk afkickverschijnselen. Met een lichaamstemperatuur van nog geen 36 gr,C lag ik te zweten en rillen tegelijk,spierpijn over mijjn hele lijf, zeer vermoeid,geen eetlust,diarree. Ik heb 7 maanden morfine gebruikt in verschillende hoeveelheden. Dat je er zo ziek van kan worden als je ermee stopt krijg je van de artsen in ieder geval niet te horen. Die zijn duidelijk alleen heel goed in het voorschrijven hiervan.Ook in de bijsluiter word er nogal luchtig over gedaan. Ik had er voornamelijk veel moeite mee dat je geen enkele voorlichting krijgt .Je kan er echt flinke afkickverschijnselen van krijgen. Ieder lichaam reageert anders,dat realiseer ik me ,maar weet dat het je kan overkomen. En de artsen zou ik willen meegeven dat ze de mensen goed moeten voorlichten omtrent deze medicatie. Het is en blijft een opiaat en daar mag niet zo lichtzinnig mee worden omgesprongen.

26-02-2012 | Man | 1
morfine
Hallo ik heb een dik jaar lang morfine pleisters gebruikt 75 mg nu ben ik aan het afbouwen eerst na 50 toen na 25 dat ging allemaal wel goed maar van 25 na niks dat is echt zwaar snachts niet slapen niet stilliggen ziek voelen diarree dat heb ik nu 3 nachten wie weet hoe lang dit nog duurt? Of als er een ander middel is wat de afkick verschijnselen opvangt

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (623) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum