Ervaringen met OxyContin

oxycodon

Lage rugpijn (11 meningen)
Rugklachten (10 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Polyneuropathie (2 meningen)
Reumatoïde artritis (1 mening)
Gewrichtsontsteking (1 mening)
Brandwonden (1 mening)
Fantoompijn (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Artritis psoriatica (1 mening)

31-08-2012 | Man | 27
oxycodon
Pas op met dit middel !! Ik heb ernistige zenuwe beschadigingen . Dit middel verminderd de pijn wel iets maar in het al gemeen maakt het de pijn verdraagbaar ( een soort van roes ).. Ik ben 4jaar terug begonnen met 5mg zonodig 2 maal daags , 5mg werkte goed en zat op een max van 10mg daags . Een paar maanden terug zat ik op mijn toppunt en vond ik het tijd dat i[lees meer...]k hier vanaf ging stappen !! Naar 4jaar dagenlijks gebruik zat ik op een minimaal gebruik van : 2 x daags 5mg oxycontin 2 x daags 5mg oxynorm 5 x daags 10mg oxycontin  6tot10 x daags 10mg oxynorm Waar ik in de eerste maanden 10mg per dag nodig had! Zat ik nu op een top van 160/190mg per dag ... Ik voelde me zelf een junk & was meer een zombie dan een mens !! Pakte stiekum meer en meer ! Pillen waren op voordat ik er ergen in had.. Zo Bang om in slaap tevallen .. Wordt ik wel wakker morgen vroeg ? Pogin op pogin om af tekicken geen sucses ... Heb nu hulp in geschakeld het ging zo niet meer ... Ben nu af aan het bouwen en voel me beter dan ooit ! (ze liggen nu op geborgen in een kluisje ) Krijg per dag 6maal een dosis en niks meer ... Ik ben zo trots dat het me nu zo goed lukt ! Maar alleen was me dat nooit maar ook nooit gelukt ! Bijwerkingen : * wijnig tot geen emoties  * agressie * achterdochtig * veel slaap en overal in slaap vallen  * zeer slecht plassen en ontlasten  * verschrikelijke dromen  Begrijp me niet verkeerd !!!  Zonder leven zal mijn nooit meer gaan lukken door de pijn .....!! Echter kan het ook met flink wat minder mg in mijn lijf anders word ik niet oud .. Maar ben gewaarschuwd !!  ~~>>Dit is een heftige & zeer verslavende pijnstiller!!<<~~ Ben je verslaaft ? Laat je partner de pillen en capsules op bergen achter slot en grendel!  En koop een pillen kassete laat die dagenlijks vullen .. Wat er in zit is je max en op is op ..  Dan wil je wel rustig aan doen en het goed verdelen over je dag heen .. En dan heel langzaam de mg per dag verminderen Sucsess

27-08-2012 | Man | 62
Prostaatkanker
Gebruik oxycontin meer dan een jaar.Heb kanker en is onomkeerbaar. Ben dus niet bang voor verslavings problematiek. Ga aan kanker dood dus heb ik geen enkele hier beschreven ellende van afkicken. Begon met 3x daag 10 mg en dat heb ik zelf verhoogd naar 1x 30 mg in de ochtend en s,avonds 20 mg oxycontin. Deze dosering is al meer dan 9 maanden constant. Geen drang om meer te[lees meer...] gebruiken of dat het niet meer werkt. Dus 50 a 60 mg oxycontin elke dag en niet meer of minder. Enige bijwerking is moe zijn. Kan er goed mee leven en ik kan wat meer ondernemen gezien de slijtage die ik heb van de bijwekingen andere kanker medicatie. Ook een voordeel is dat ik soms lekker kan weg dromen door de oxy contin wat weer als voordeel heeft gezien de kanker en de pijn. Zeer tevreden dus. En belangrijk geen, geen extreem hogere dosering nodig!! Lees ook hier dat sommige personen de doses extreem verhogen. Werkt niet bij mij, en dat is denk ik een geluk.Er komt een tijd dat ik zieker ga worden , dus zal ik en mijn arts de doseren hoger afstellen. Wens iedereen sterkte en een pijnloos leven. Rob

20-08-2012 | Man | 44
oxycodon
Hallo. Aangezien ik nergens de exacte beschrijving van de verschijnselen van het afkicken tegen kom zet ik de mijn hier maar even neer. Begin van het jaar ernstige voorhoofd en bij holte ontsteking gehad. Daarna steeds ernstig wordende stekende pijn in de neus. Veel onderzoeken gehad, Eerst KNO, daarna Neuroloog. ct scan Mri scan. Conclusie Aangezichtspijn met de haard [lees meer...]in de neus. Yes het monster heeft een naam. Op 01-06-2012 begonnen met Lyrica. Goh het werkte weg pijn geweldig. Maar de bijwerking suf suf suf kon ik niet trekken. Toen overgestapt zonder problemen naar gabapentine 3x200MG werkte niet de pijn kwam weer terug in volle hevigheid terug. ivm de heftige pijn, van de Huisarts oxycontin voorgeschreven, 3 x 10 mg. Met spoed een afspraak gemaakt met de KNO, deze wilde opereren. Doorgestuurd naar een andere neuroloog (mijne was met vakantie) die wilde niet meteen opereren maar schreef carbamazipine voor. Geweldig met de 1e tablet pijn vermindering eerst 2 per dag na 1 week 4 per dag. Na een aantal weken geen bijwerkingen (nauw ja niet noemenswaardig, voelde me wel happy) te hebben gehad kreeg ik na bijna 3 weken cocktail van medicatie, jeuk onder de huid en een rood hoofd. Afgesproken met de neuroloog om te stoppen met de oxycontin 3 dagen 2x10mg daarna 3 dagen 1x10mg. op de dag dat ik mijn laatste oxy zou innemen kreeg ik een zeer vieze smaak in de mond, Het was net of men in elke drank de helft aan zout had toegevoegd blha. Na contact neuroloog carbamezepine geminderd van 4 naar 3 tabletten per dag (+ 3 x gaba.) Maar de klachten houden aan. Ik schuif het op de bijwerkingen van de Oxy. voel me beroerd, niets smaakt me. absoluut geen dorst of honger (en dat bij 36 graden Celsius) De smaak in de mond is niet meer vies maar een deel van de smaak is verdwenen en vocht lijkt wel stroperig komt er niet in. verder ben ik moe moe moe heb nergens puf voor, traplopen is al te veel, moet bijna huilen als ik me meer moet inspannen. s,nachts wordt ik rond 4 uur wakker met brandende voeten en duurt het 2 uur voor ik weer inslaap. Als ik later wakker wordt lijkt het alsof ik 3 liter whiskey heb gedronken en kom ik niet op gang. Ik voel me honds beroerd en het eten smaakt me niet.(komt er haast zo weer uit) Ik ben gisteren naar de huisartsenpost geweest met hevige steken in de buik. (bleek maag van streek te zijn, omazepam 40mg meegekregen). Wat een ellende. Soms denk ik was ik maar dood dan was het over. De gedachte hoelang gaat dit nog duren maakt me zeer verdrietig hoe lang nog???? Wat een ellende. Ondertussen zit mijn hele lichaam onder de rode punten. en daarbij jeukt het nog steeds enorm. voor de jeuk heb ik ceterecine 2 x 10mg. Dat werk goed. Vergeet ik de hoofdpijn en de pijn in de gewrichten en de rug te noemen. zijn dit allemaal afkick verschijnselen? Of heb ik ergens anders last van. ik weet het niet ik voel me werkelijk volkomen K.T. Morgen belt de neuroloog, zal er aan denken te reageren. Groet

10-08-2012 | Man | 40
Artrose - gewrichtsaandoening
beste mensen ik ben een man van 40 jaar ik heb al jaren pijn in mijn beide knieen inmidels heb ik nu ongeveer 5 weken een nieuwe rechter knie maar het gekke is dat de pijn er nog steeds is zowel rechts als links je zou toch zeggen dat het over moet zijn maar nee ik slik 2 keer per dag 10 mg oxicontin 6 a 8 keer perdag oxinorm smelt tablet en dan nog eens een butrans plijst[lees meer...]er 1 keer per week. en af en toe weet ik niet waar ik het moet zoeken van de pijn. ik weet wel dat het moeilijk is om af te bouwen dat luk je ECHT niet alleen je moet er hulp bij hebben ik heb het zelf geprobeerd omdat ik dacht mischien is het wel denk beeldig een soort van fatoom pijn maar dat was het echt niet wil je ECHT stoppen zoek dan AUB hulp bij een expert want alleen kun je het niet. allemaal veel sterkte met uw pijn met vriendelijke groet marco

07-08-2012 | Man | 58
Hernia
lees nou al een tijd over al die pijn klachten op deze site. Zou jullie eens aanraden om eens via de huisarts naar een pijnkliniek te gaan, want daar lees ik nou helemaal niets over.en dan in overleg met de pijnarts aan een TENS te beginnen, word geheel vergoed door de verzekering. Ik kan hier wel uit gaan leggen wat een Tens is ,maar zoek dat eens op ,op internet, dat s[lees meer...]cheeld een hoop pillen en afkick verschijnselen

02-08-2012 | Man | 39
oxycodon
Oeioeioei, ik denk écht dat de Nederlandse artsen hun diploma bij de nachtwinkel gaan halen hoor, wat ik hier allemaal niet lees!! Ten eerste ontwennen van Oxicontin/norm mag je NOOIT maar dan ook NOOIT ééntijdig doen. Dit moet je héél langzaam afbouwen, met kleine kleine stapjes a rato van 10 mg per maand. Afbouwen van Oxy met stappen van 10 mg per week is gekkenwerk en n[lees meer...]iet alleen dat, het is nog eens levensgevaarlijk! Geen wonder dat iedereen hieronder vreselijke ontwenningsverschijnselen heeft, je zou voor minder. Weten de nederlandse artsen dan niet dat wanneer je ineens stopt met dit medicijn, je een hartstilstand kan krijgen!!?? Je zal het wel gevoeld hebben, je hart ging als een razende tekeer...niet gezond, hé. Ten tweede zijn er perfecte medicijnen die je helpen van deze 'verslaving' af te geraken, Redomex, Lyrica enz helpen allemaal prima om te ontwennen zonder dat je je rot slecht gaat voelen en geloof me, dat is een verschil van dag en nacht!! Ten derde: wees eerlijk tegen je arts!! Ben je niet eerlijk over je gebruik dan schrijft hij minder voor en ben je uiteindelijk de pineut zoals ze bij jullie zeggen. Ik kom van 8 x 80 mg per dag, zit nu aan 2 x 80 mg per dag en dat gaan we zo houden. Maar nogmaals, aub stop hier niet zelfstandig mee, laat je opnemen, dit is beslist ernstig genoeg om je te laten begeleiden in een instelling hoor, op jezelf ontwennen, wel, daar moet je een hele harde tante voor zijn (of nonkel ;-) Succes iedereen!!!!

18-07-2012 | Man | 50
oxycodon
Ben in januarie 2011 van achteren neer gestoken door een malloot. Er is daarbij een zenuw in mijn hals doorgesneden die niet meer hersteld kan worden. Gebruik daardoor al vanaf die tijd 2 keer 225 mg lyrica perdag. Na een operatie waarbij mijn schouderblad is vastgezet aan mijn ribben kreeg ik iets meer pijn medicatie. 3 keer 1000 mg paracetamol. diclofinac, 2 keer 225 mg[lees meer...] lyrica dus, 2 keer 60 mg oxycontin, om de drie uur 5 mg oxynorm, omoprazol en een laxeermiddel dus. Behoorlijk wat dus. Als ik misselijk wordt gebruik ik iets minder, dan gaat het beter. Meer pijn meer pillen dus. Wel veel slaap en suf zijn. maar verder niet veel last. De ergste pijnscheuten gaan er nog doorheen maar de pijn is nu beheersbaar. Als ik denk nu gaat het beter dan ga ik minderen en stoppoen met die handel. Hopen dat het redelijk gaatals ik dit hier alles lees. Maar ik zeg altijd, het gaat erom wat ik denk en wil niet wat anderen denken. Iedereen veel sterkte

13-02-2024 | Vrouw | 54
oxycodon (15mg)
De oxycontin werkt voor mij goed alleen was mijn dosering te laag en had ik nog veel pijnklachten. 10 jaar geleden had ik 2x20mg dat werkte beter.

13-08-2023 | Vrouw | 56
oxycodon (40mg)
Botbreuk
Het hielp niet en ik kon niets meer. Niet reageren, niets. Ik kon ook niet laten weten dat t niet hielp en ik heel veel pijn had

03-05-2023 | Vrouw | 24

26-09-2022 | Vrouw | 54
oxycodon (10mg)
Dit kreeg ik als eerste medicijn tegen de hevige zenuwpijn. Ik werd er erg misselijk van, kon niet meer nadenken of normaal functioneren terwijl de pijn amper afnam.

19-09-2021 | Vrouw | 47
oxycodon (5mg)
Botbreuk
Ivm val heb ik stuitje gebroken wat zeer pijnlijk is. Volgens apotheek zou ik geen pijn meer moeten hebben bij gebruik van Oxycodon retard 5mg. Helaas doet het maar zeer weinig of eigenlijk niets. Tramadol doet bij mij ook helemaal niets.

24-06-2021 | Vrouw | 62
oxycodon (5)
Ziekte van Bechterew
Ondanks inspuitingen met Humira en inname van Tramadol werden de pijnen steeds erger. Ik gebruik nu Oxycodon sporadisch, dit helpt uitstekend maar ben er uiterst voorzichtig mee. Ik weet dat het kan leiden tot verslaving maar wat te doen als de pijn ondraaglijk word ?

27-05-2021 | Vrouw | 69
oxycodon (10mg)
Ik heb een nek operatie gehad,maar mijn hele nek is niet goed,maar de arst durf niet meer te opereren hij zei u blijft achter op de operatie tafel. Ik heb een kanaalstenose en ja heel veel heb ik in mijn nek

24-09-2019 | Vrouw | 61
oxycodon (20mg)
Artrose
Blijf ervan af echt vergif wil er ook dringend vanaf maar is heel moeilijk

06-11-2017 | Vrouw | 20
Polyneuropathie
Vanwege de polyneurolpathie heb ik veel pijn in beide armen. Zowel zenuwpijn als chronische spierpijn. Lange tijd heb ik geen medicatie gebruikt, maar na een nieuwe verslechtering ben ik Oxycontin blijven gebruiken, omdat ik hierdoor beter op mijn rug kan liggen en daardoor een beetje kan slapen. Dit maakt mijn leven echt aangenamer. Gelukkig heb ik niet zo veel last van d[lees meer...]e bijwerkingen en kan ik het prima gebruiken. Ik wissel ook regelmatig van hoeveelheid als ik meer pijn verwacht of het juist wat beter gaat en hierbij heb ik gelukkig geen last van ontwenningsverschijnselen. Hiervoor gebruikte ik MsContin, hier was ik niet zo tevreden over omdat ik er erg moe van werd en mijn ogen bijna niet meer open kon houden. Waardoor ik zelfs mascara op ging doen zodat ik mijn ogen wel open moest houden. Daarnaast dempt Oxycontin de pijn een stuk beter bij deze aandoening.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (623) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum