Ervaringen met OxyContin

oxycodon

Rugklachten (10 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Polyneuropathie (2 meningen)
Reumatoïde artritis (1 mening)
Gewrichtsontsteking (1 mening)
Brandwonden (1 mening)
Fantoompijn (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Artritis psoriatica (1 mening)

20-12-2019 | Man | 51
Lage rugpijn
Ik prefereer dit middel en ga van paracetamol direct over door 5mg oxycodon toe te voegen. En zelfs met een verslavings achtergrond bouw ik dit middel in een paar dagen af tot de volgende pijnscheut week zich weer aandient. Geen enkele neiging om het middel langer te gebruiken dan nodig. Mensen die roepen dat het verslavend en gevaarlijk is , goed onderzoek jezelf en wees [lees meer...]eerlijk gebruik het enkel om je pijn te verzachten. In mijn geval ontspan ik en daardoor stop de verkramping en schuiven de wervels vaak weer terug in de goede stand. Zo niet dan helpt mijn chiropractor. Voor mij een prachtig middel en door het zeldzame gebruik treed er ook geen tolerantie op. Ik heb Tramadol geprobeerd met NSAID's en een maagzuur remmer pantoprazol. Die combinatie hoef ik niet meer. Buik klachten van de NSAID's en hallucinaties bij het slapen van de Tramadol. Voor mij enkel nog Oxy met een Paracetamol.

07-02-2017 | Man | 32
Lage rugpijn
Hallo. Ik heb sinds een zwaar auto ongeluk op mn 18 de jaar (ik ben nu 32 jaar) acute lage rugpijn. Ik slik oxycodon 10 mg 2 maal daags.

09-11-2015 | Man | 36
Lage rugpijn
Na jaren geleden een hernia (L5-S1) opgelopen te hebben, nog steeds pijn in de onderrug. De hernia zelf is over alleen de pijn blijft en is zelfs toegenomen. Na alle pijnstillers uiteindelijk oxycontin voorgeschreven gekregen. Het bestrijd de pijn effectief, echter is het bij mij na een uur of 5-6 wel zodoende uitgewerkt dat de pijn weer terugkomt. Ik slaap ook niet langer[lees meer...] dan maximaal 5-6 uur. Dus zeker niet de 12uur die MVA zouden moeten geven. Ook treed er gewenning op na langdurige tijd. De start dosis, 2x 10mg, is veel te laag om de pijn effectief te bestrijden. Bijwerkingen zoals, koortsigheid na uitwerking, en obstipatie zijn vervelend.

28-10-2015 | Vrouw | 64
oxycodon (20mg)
Lage rugpijn
Ruim 15 jaar lage rugpijn. Volgens mijn huisarts was het allemaal stress, burn out, depressie. Op 1 juli 2008 door mijn rug gegaan, tijdens het verhandelen van een bedlegerig patiënt van "slechts" 123 kg. Werkte als thuisverzorgende, vnl bij gehandicapten en bejaarden. Toen rap rap X-ray & scans: Oei!! Zat plots niet meer tussen mijn oren. Na laminectomie eind 2008 en dise[lees meer...]ctomie L2/L3 medio 2009 gebruikte ik al Transtec pleisters, en nu kwam er ook nog OxyContin bij. Opgelopen nu tot 8 tabletten van 20 mg. per dag. Ook nog 4 x Baclofen. Transtec pleisters ondertussen vervangen door Durogésic 100ùg 3 stuks/72 uur. Ondertussen ook sinds 3-tal jaar een neurostimulator. Dat hele boeltje bij mekaar maakt mijn leven nu beetje menselijk, maar totaliteit van al deze middelen zijn ontoereikend. Gemiddeld nog een pijnscore van 7 op een schaal van 0 tot 10. Er wordt echter door mijn huisarts hard op aangedrongen om zowel Durogésic als OxyContin zo snel mogelijk af te bouwen. Ben ondertussen op 6 tabletten OxyContin gezakt. Verder geraak ik niet. Pijnscore loopt dan dagelijks op tot 8 à 8,5, zodat ik niet meer buiten kom, zelfs niet met mijn rollator. Dit duurt nu al 7 jaar dat ik echt hevig pijn moet verbijten. Daarvoor ook al jaaaaren rugpijn, maar was haalbaar mits Dafalgan Codeïne + gewone dafalgan. Weet niet meer wat er verder nog kan. Wie heeft daar ervaringen mee?? Het zijn niet uitsluitend zenuwpijnen, maar ook ontsteking van de facetgewrichten op verschillende niveau's van de wervelkolom. Zijn er medicijnen/andere middelen die afbouwen vergemakkelijken. Buiten toename van pijn ben ik super gestresseerd tot op het randje van agressie, angstig, geen honger meer enz... Elke reactie is welkom. Ook of er in Nederland eventueel gespecialiseerde ziekenhuis / afdelingen zijn waar men je helpt bij het afbouwen van die medicatie. Ben nu eindelijk op de wachtlijst van een multidisciplinair pijncentrum (dus pijnspecialisten, ergotherapeuten, psychologen, neurochirurgen etc... in 1 en hetzelfde team) Hoop dat dit team eindelijk mijn pijn bespreekbaar maakt, want bij de meeste artsen (zelfs specialisten) krijg je alleen maar: moet je mee leren leven, wat harder op je tanden bijten, etc.. ben dat liedje nu kotbeu!

30-04-2015 | Man | 65
oxycodon (60mg)
Lage rugpijn
Oxicontin en oxinorm helpt echt tegen de pijn maar is morfine, dus zeer verslavend. Het was voor mij een maand of 4 afkikken. Ik heb na verschillende keren in mijn rug geprikt te zijn lyrica gekrege en dat help mij wel redelijk, maar de dosering moet minstens 700 miligram zijn. Ik heb wel het gevoel dat ik een beetje aangeschoten ben, maar dat is lekker en niet vervelend. [lees meer...]Ik rijd geen auto of motor meer, want dan moet je niet rijden met dit spul.

30-04-2015 | Man | 65
oxycodon (120mg)
Lage rugpijn
Oxicontin is zeer verslavend.

23-04-2015 | Man | 52
Lage rugpijn
Laatste maanden hele ernstige lage rugpijn, zo erg dat lopen bijna onmogelijk werd. Na vanalles geprobeerd te hebben uiteindelijk Oxycontin gekregen (in combinatie met laxeermiddel). Nu loop ik bij wijze van spreken de 4-daagse weer. Van verstopping heb ik echter bijna geen last terwijl dit wel een bijwerking is van morfine achtige middelen.