Bij  ZenuwpijnX

Hernia (64 meningen)
Pijn (algemeen) (19 meningen)
Lage rugpijn (11 meningen)
Rugklachten (10 meningen)
Artrose (6 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Ziekte van Bechterew (2 meningen)
Polyneuropathie (2 meningen)
Reumatoïde artritis (1 mening)
Gewrichtsontsteking (1 mening)
Brandwonden (1 mening)
Fantoompijn (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Artritis psoriatica (1 mening)

27-05-2021 | Vrouw | 69
oxycodon (10mg)
Ik heb een nek operatie gehad,maar mijn hele nek is niet goed,maar de arst durf niet meer te opereren hij zei u blijft achter op de operatie tafel. Ik heb een kanaalstenose en ja heel veel heb ik in mijn nek

12-08-2017 | Man | 35
oxycodon (20mg)
Ik was super gelukkig toen ik met Oxycontin 5 werd geholpen. Echter is het middel zo zwaar verslavend dat ik nu voor dezelfde pijn 60 tot 80mg neem i.p.v. 5. Het enige alternatief is Lyrica, maar dat verdraag ik niet. Ik moet dus verder doen met Oxycodon. Gelukkig bestaat voor mij het alternatief Valtran. Dat neem ik al 16 jaar zonder enige bijwerking of verslaving. Het is[lees meer...] lichter dan Oxycontin maar veel beter!

23-07-2017 | Vrouw | 60
oxycodon (30mg)
Neemt pijn niet weg, maar in combinatie met lyrical 75 mg pijn iets draaglijker, maar nog steeds veel pijn. Bijwerkingen: duizelig, droge mond, niet kunnen plassen, vermoeidheid.

28-12-2016 | Man | 43
oxycodon (80mg)
Verslaafd door het leven gaan, is al even erg als chronische pijn. In het begin was ik een "believer" na Allen in de media. Het grootste probleem was een sterke lichamelijke verslaving, en de angst daarvoor. Bijkomend probleem was dat been enkele arts in de omtrek het wou voorschrijven, dus elke 14 dagen naar de specialist en de zenuwen dat ik niet aan mijn voorschrift [lees meer...]zou geraken. Uiteindelijk heb ik mij laten opnemen even in psychiatrisch ziekenhuis. Eigenlijk viel het afbouwen nog mee, alhoewel ik het nog altijd moeilijk heb dat de artsen daar, na ellenlang aandringen, na het bekijken van MRI en EMG, ik opeens met ontslag mocht, zonder boe of ba. Ik neem nu andere medicijnen, minder sterk, minder effectief, maar de angst on zonder pillen the vallen, dat nooit meer

08-07-2015 | Vrouw | 52
oxycodon (20mg)
Hielp goed tegen de pijn, overbrugde alleen niet de hele dag inname 2 x daags langwerkende (zou 12 uur moeten werken, maar na 7 uur kwam de pijn weer opzetten). Het allerergste was dat ik vanaf dag 1 veel jeuk had, en dat ik na 2 dg. helemaal onder de uitslag zat. Met verschrikkelijke jeuk hierdoor. Omgeruild voor oxycodon, maar na 2 dg. nog geen verbetering. Ben bang dat[lees meer...] dit op hetzelfde uitkomt.

10-04-2015 | Man | 32

20-10-2014 | Vrouw | 47
oxycodon (30mg)
Wegens jarenlange neuropathische pijn in beide benen voorgeschreven gekregen door de huisarts, 2x dgs 30 mg Oxycontin (langwerkende Oxycodon) plus indien nodig Oxynorm (kortwerkende Oxycodon) tegen doorbraakpijn. In het begin en bij hoge dosering bijwerkingen als duizeligheid, misselijkheid, jeuk, verstopping, hot flashes. Vanwege bijwerkingen gebruik ik soms laxeermiddel [lees meer...]en een middel tegen misselijkheid. Oxycodon werkt bij mij zeer goed tegen zenuwpijn. Nadeel: er treedt op vrij korte termijn lichamelijke gewenning op. Na een aantal weken is de dosering onvoldoende geworden en moet je meer gebruiken voor hetzelfde effect. Begin niet aan Oxycodon als er een alternatief is, want het afbouwen ervan is geen pretje. Om een nog zwaardere verslaving te voorkomen neem ik, indien nodig, slechts één dag iets meer in en ga de dag erna direct terug naar de onderhoudsdosering, hoe erg de pijn ook zou zijn. Op die manier blijft de pijn voor mij redelijk beheersbaar zonder dat ik lichamelijk gewend raak aan een steeds hogere dosering.

14-09-2014 | Vrouw | 44
oxycodon (10mg)
Ik heb 10 jaar geleden een acute hernia gehad.Ik zit nu met de rest verschijnselen. Linkerbeen zit een klap voet rechter zitten ook uitvals verschijnselen.Ik slaap bijna niet meer. Ik gebruik nu 10 mg oxcycontin ik zou graag iets meer willen gebruiken. zou iemand mijn kunnen helpen asjeblieft . t

18-12-2012 | Vrouw | 47
oxycodon
Afbouwen 5 mg per 14 dagen. Advies van mijn apotheker is: paracetamol bij slikken om de afkickproblemen te onderdrukken bij het afbouwen van Oxycontin.

16-09-2012 | Vrouw | 20
oxycodon
Hoi allemaal, ik zit nu in een periode dat ik bezig ben met afbouwen van Oxycontin en Oxynorm. Ik gebruikte 40 mg oxycontin standaart op een dag, daarnaast over de dag verspreid 20 mg Oxynorm. Ik heb dit gebruikt voor ernstige rug klachten wat mijn leven beperkte. Oxycontin hielp, het haalde de scherpe kanten er af. Ik was er wel erg suf en lui van, om 19:00 kon ik al w[lees meer...]el slapen. Van Oxynorm had ik geen bijwerkingen maar was ook niet altijd effectief. I.o.m. mijn HA ben ik gaan afbouwen met deze morfine. Elke week 5mg oxycontin er af. Hij had het precies zo besteld dus kon nooit er van af wijken. De pijn keerde al gauw terug. Ik zweette meer als anders en ik het voelde alsof ik jeuk had aan mijn spieren, botten en aanhechtingen. Erg vervelend gevoel! Je word je weer bewust van je lichaam, je voelt weer goed of je moet plassen! Ook zoals ik hier lees had ook ik GROOOTE behoefte om toch nog een oxycontins in te nemen zodat ik die spiertrekking en de hevige pijn niet voel. Met name de eerste nachten, deze nachten heb ik niet geslapen. Je bent constant bezig met draaien, woelen en denken over oxycontin. ''Moet ik wel stoppen? Zal ik er nog ergens aan kunnen komen'' '' IK MOET MORFINE'' Ik slik nu ibuprofen bruis 3x daags 600mg. Tsja, het werkt niet zo sterk als oxy. Ik heb nu 24 uur geen morfine genomen terwijl ik nog 15 capsules oxynorm heb liggen.......ik vrees dat ik er voor het slapen nog 1/2 neem om deze nacht pijnloos door te komen.Terwijl ik mijn eindeloze pijn weer ging voelen, werd ik wel weer me zelf. Energieker en vrolijk. Het is een kwestie van af wegen. En mensen, als je af (moet) kicken van Oxycontin, doe dit altijd met mensen die er van af weten! Maak het bespreekbaar met je naasten zodat ze je kunnen helpen en er voor samen met jou voor waken dat je niet extra gaat nemen!!! Zeg tegen hen hoe je je voelt. Zet je over die akelige bijwerkingen heen je kan het!!! Groet, Sharon

12-09-2012 | Man | 44
oxycodon
Ik ben ong. 2 jaar geleden na aanleiding van ernstige pijnen naar een neuroloog gegaan . Nadat ze bij mij enkele botvergroeiingen hebben verwijderd incl. carpaaltunnelsyndroom bleef ik pijn houden en dat kwam nu vanuit mijn rug. De neurloog stuurde me naar pijnbestrijding. Ik slikte eigenlijk alles om maar geen pijn te voelen.Op dat moment slikte ik ong. 60mg oxycontin. De[lees meer...] pijnbestrijding steldde voor om 3 ruggeprikken te geven en ondetussen doorgaan met de medicijnen maar nu ben ik op en punt dat ik er helemaal niet goed van word . Onrust,warm,koud, lusteloos,cynisch en aanverwante onprettigge bijwerkingen. Ik word er gestoord van maar ik wil er zo graag vanaf maar ik weet niet hoe ik dat aan moet paakken .Ik heb overgens wel de specialist op de hoogte gebracht misschien dat hij mij op een normale manier van die bende af kan halen, op dit moment ben ik van 60mg naar 5 mg gegaan en ik heb het gevoel dat ik gek word . Ik kan niet eens naar mijn werk ivm die klote pillen. Wie heeft er goede adviezen.

12-09-2012 | Vrouw | 61
oxycodon
Weinig info over mogelijke bijwerkingen.

31-08-2012 | Man | 27
oxycodon
Pas op met dit middel !! Ik heb ernistige zenuwe beschadigingen . Dit middel verminderd de pijn wel iets maar in het al gemeen maakt het de pijn verdraagbaar ( een soort van roes ).. Ik ben 4jaar terug begonnen met 5mg zonodig 2 maal daags , 5mg werkte goed en zat op een max van 10mg daags . Een paar maanden terug zat ik op mijn toppunt en vond ik het tijd dat i[lees meer...]k hier vanaf ging stappen !! Naar 4jaar dagenlijks gebruik zat ik op een minimaal gebruik van : 2 x daags 5mg oxycontin 2 x daags 5mg oxynorm 5 x daags 10mg oxycontin  6tot10 x daags 10mg oxynorm Waar ik in de eerste maanden 10mg per dag nodig had! Zat ik nu op een top van 160/190mg per dag ... Ik voelde me zelf een junk & was meer een zombie dan een mens !! Pakte stiekum meer en meer ! Pillen waren op voordat ik er ergen in had.. Zo Bang om in slaap tevallen .. Wordt ik wel wakker morgen vroeg ? Pogin op pogin om af tekicken geen sucses ... Heb nu hulp in geschakeld het ging zo niet meer ... Ben nu af aan het bouwen en voel me beter dan ooit ! (ze liggen nu op geborgen in een kluisje ) Krijg per dag 6maal een dosis en niks meer ... Ik ben zo trots dat het me nu zo goed lukt ! Maar alleen was me dat nooit maar ook nooit gelukt ! Bijwerkingen : * wijnig tot geen emoties  * agressie * achterdochtig * veel slaap en overal in slaap vallen  * zeer slecht plassen en ontlasten  * verschrikelijke dromen  Begrijp me niet verkeerd !!!  Zonder leven zal mijn nooit meer gaan lukken door de pijn .....!! Echter kan het ook met flink wat minder mg in mijn lijf anders word ik niet oud .. Maar ben gewaarschuwd !!  ~~>>Dit is een heftige & zeer verslavende pijnstiller!!<<~~ Ben je verslaaft ? Laat je partner de pillen en capsules op bergen achter slot en grendel!  En koop een pillen kassete laat die dagenlijks vullen .. Wat er in zit is je max en op is op ..  Dan wil je wel rustig aan doen en het goed verdelen over je dag heen .. En dan heel langzaam de mg per dag verminderen Sucsess

20-08-2012 | Man | 44
oxycodon
Hallo. Aangezien ik nergens de exacte beschrijving van de verschijnselen van het afkicken tegen kom zet ik de mijn hier maar even neer. Begin van het jaar ernstige voorhoofd en bij holte ontsteking gehad. Daarna steeds ernstig wordende stekende pijn in de neus. Veel onderzoeken gehad, Eerst KNO, daarna Neuroloog. ct scan Mri scan. Conclusie Aangezichtspijn met de haard [lees meer...]in de neus. Yes het monster heeft een naam. Op 01-06-2012 begonnen met Lyrica. Goh het werkte weg pijn geweldig. Maar de bijwerking suf suf suf kon ik niet trekken. Toen overgestapt zonder problemen naar gabapentine 3x200MG werkte niet de pijn kwam weer terug in volle hevigheid terug. ivm de heftige pijn, van de Huisarts oxycontin voorgeschreven, 3 x 10 mg. Met spoed een afspraak gemaakt met de KNO, deze wilde opereren. Doorgestuurd naar een andere neuroloog (mijne was met vakantie) die wilde niet meteen opereren maar schreef carbamazipine voor. Geweldig met de 1e tablet pijn vermindering eerst 2 per dag na 1 week 4 per dag. Na een aantal weken geen bijwerkingen (nauw ja niet noemenswaardig, voelde me wel happy) te hebben gehad kreeg ik na bijna 3 weken cocktail van medicatie, jeuk onder de huid en een rood hoofd. Afgesproken met de neuroloog om te stoppen met de oxycontin 3 dagen 2x10mg daarna 3 dagen 1x10mg. op de dag dat ik mijn laatste oxy zou innemen kreeg ik een zeer vieze smaak in de mond, Het was net of men in elke drank de helft aan zout had toegevoegd blha. Na contact neuroloog carbamezepine geminderd van 4 naar 3 tabletten per dag (+ 3 x gaba.) Maar de klachten houden aan. Ik schuif het op de bijwerkingen van de Oxy. voel me beroerd, niets smaakt me. absoluut geen dorst of honger (en dat bij 36 graden Celsius) De smaak in de mond is niet meer vies maar een deel van de smaak is verdwenen en vocht lijkt wel stroperig komt er niet in. verder ben ik moe moe moe heb nergens puf voor, traplopen is al te veel, moet bijna huilen als ik me meer moet inspannen. s,nachts wordt ik rond 4 uur wakker met brandende voeten en duurt het 2 uur voor ik weer inslaap. Als ik later wakker wordt lijkt het alsof ik 3 liter whiskey heb gedronken en kom ik niet op gang. Ik voel me honds beroerd en het eten smaakt me niet.(komt er haast zo weer uit) Ik ben gisteren naar de huisartsenpost geweest met hevige steken in de buik. (bleek maag van streek te zijn, omazepam 40mg meegekregen). Wat een ellende. Soms denk ik was ik maar dood dan was het over. De gedachte hoelang gaat dit nog duren maakt me zeer verdrietig hoe lang nog???? Wat een ellende. Ondertussen zit mijn hele lichaam onder de rode punten. en daarbij jeukt het nog steeds enorm. voor de jeuk heb ik ceterecine 2 x 10mg. Dat werk goed. Vergeet ik de hoofdpijn en de pijn in de gewrichten en de rug te noemen. zijn dit allemaal afkick verschijnselen? Of heb ik ergens anders last van. ik weet het niet ik voel me werkelijk volkomen K.T. Morgen belt de neuroloog, zal er aan denken te reageren. Groet

02-08-2012 | Man | 39
oxycodon
Oeioeioei, ik denk écht dat de Nederlandse artsen hun diploma bij de nachtwinkel gaan halen hoor, wat ik hier allemaal niet lees!! Ten eerste ontwennen van Oxicontin/norm mag je NOOIT maar dan ook NOOIT ééntijdig doen. Dit moet je héél langzaam afbouwen, met kleine kleine stapjes a rato van 10 mg per maand. Afbouwen van Oxy met stappen van 10 mg per week is gekkenwerk en n[lees meer...]iet alleen dat, het is nog eens levensgevaarlijk! Geen wonder dat iedereen hieronder vreselijke ontwenningsverschijnselen heeft, je zou voor minder. Weten de nederlandse artsen dan niet dat wanneer je ineens stopt met dit medicijn, je een hartstilstand kan krijgen!!?? Je zal het wel gevoeld hebben, je hart ging als een razende tekeer...niet gezond, hé. Ten tweede zijn er perfecte medicijnen die je helpen van deze 'verslaving' af te geraken, Redomex, Lyrica enz helpen allemaal prima om te ontwennen zonder dat je je rot slecht gaat voelen en geloof me, dat is een verschil van dag en nacht!! Ten derde: wees eerlijk tegen je arts!! Ben je niet eerlijk over je gebruik dan schrijft hij minder voor en ben je uiteindelijk de pineut zoals ze bij jullie zeggen. Ik kom van 8 x 80 mg per dag, zit nu aan 2 x 80 mg per dag en dat gaan we zo houden. Maar nogmaals, aub stop hier niet zelfstandig mee, laat je opnemen, dit is beslist ernstig genoeg om je te laten begeleiden in een instelling hoor, op jezelf ontwennen, wel, daar moet je een hele harde tante voor zijn (of nonkel ;-) Succes iedereen!!!!

18-07-2012 | Man | 50
oxycodon
Ben in januarie 2011 van achteren neer gestoken door een malloot. Er is daarbij een zenuw in mijn hals doorgesneden die niet meer hersteld kan worden. Gebruik daardoor al vanaf die tijd 2 keer 225 mg lyrica perdag. Na een operatie waarbij mijn schouderblad is vastgezet aan mijn ribben kreeg ik iets meer pijn medicatie. 3 keer 1000 mg paracetamol. diclofinac, 2 keer 225 mg[lees meer...] lyrica dus, 2 keer 60 mg oxycontin, om de drie uur 5 mg oxynorm, omoprazol en een laxeermiddel dus. Behoorlijk wat dus. Als ik misselijk wordt gebruik ik iets minder, dan gaat het beter. Meer pijn meer pillen dus. Wel veel slaap en suf zijn. maar verder niet veel last. De ergste pijnscheuten gaan er nog doorheen maar de pijn is nu beheersbaar. Als ik denk nu gaat het beter dan ga ik minderen en stoppoen met die handel. Hopen dat het redelijk gaatals ik dit hier alles lees. Maar ik zeg altijd, het gaat erom wat ik denk en wil niet wat anderen denken. Iedereen veel sterkte

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum