Ervaringen met OxyContin

oxycodon

Lage rugpijn (11 meningen)
Rugklachten (10 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Polyneuropathie (2 meningen)
Reumatoïde artritis (1 mening)
Gewrichtsontsteking (1 mening)
Brandwonden (1 mening)
Fantoompijn (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Artritis psoriatica (1 mening)

27-08-2012 | Man | 62
Prostaatkanker
Gebruik oxycontin meer dan een jaar.Heb kanker en is onomkeerbaar. Ben dus niet bang voor verslavings problematiek. Ga aan kanker dood dus heb ik geen enkele hier beschreven ellende van afkicken. Begon met 3x daag 10 mg en dat heb ik zelf verhoogd naar 1x 30 mg in de ochtend en s,avonds 20 mg oxycontin. Deze dosering is al meer dan 9 maanden constant. Geen drang om meer te[lees meer...] gebruiken of dat het niet meer werkt. Dus 50 a 60 mg oxycontin elke dag en niet meer of minder. Enige bijwerking is moe zijn. Kan er goed mee leven en ik kan wat meer ondernemen gezien de slijtage die ik heb van de bijwekingen andere kanker medicatie. Ook een voordeel is dat ik soms lekker kan weg dromen door de oxy contin wat weer als voordeel heeft gezien de kanker en de pijn. Zeer tevreden dus. En belangrijk geen, geen extreem hogere dosering nodig!! Lees ook hier dat sommige personen de doses extreem verhogen. Werkt niet bij mij, en dat is denk ik een geluk.Er komt een tijd dat ik zieker ga worden , dus zal ik en mijn arts de doseren hoger afstellen. Wens iedereen sterkte en een pijnloos leven. Rob

11-08-2012 | Vrouw | 30
Hernia
Hallo allemaal, Sinds kerst 2007 slik ik oxycontin. In het begin om hernia pijnklachten te bestrijden, ongeveer 2x 10 mg. Helaas werkte het niet zo heel goed tegen de pijn, maar al heel snel merkte ik een verbetering van mijn stemming. Ik heb altijd veel last (gehad) van depressies. onrust, slapeloosheid en weinig energie overdag. Oxycontin had en heeft hier een positi[lees meer...]eve werking op, althans bij mij. Al gauw ging ik meer nemen om hetzelfde effect te krijgen. Binnen de kortste keren was ik door mijn pillen heen en ben ik via internet gaan zoeken naar meer. En met 'succes'. Sinds een aantal jaar koop ik het via internet. Ik ben ook steeds meer (moeten) gaan nemen. Op een gegeven moment moest ik aan mezelf toegeven dat ik het niet meer in de hand had en wilde ik er van af. Ik heb 101 pogingen gedaan, maar het is mij nooit langer gelukt dan een paar dagen. De laatste aantal pogingen is het mij zelfs niet meer gelukt om af te bouwen. Onrust, trillen, slapeloosheid enz. Ik weet niet wat het is, maar het lukt gewoon niet!! Het is troep!! Troep!!! Nu ben ik zover dat ik mezelf heb aangemeld bij verslavingszorg. Ik het niet alleen, al denk ik dat soms nog wel. Ik sta nog op de wachtlijst, dat is ontzettend frustrerend. 'Fijn' is het wel om te lezen hier dat ik niet de enige ben. Op tv heb ik meerdere programmas en docus gezien dat oxy een groot probleem is in de verenigde staten en canada. Maar daarmee is ook de kennis onder artsen groten en de rehab's. Hier in Nederland weten ze van niks en hebben ze geen idee hoe verslavend het is, het wordt nauwelijks serieus genomen. Voor degene die dit lezen en het nog nooit genomen hebben: neem het niet als er alternatieven zijn, laat je goed informeren en houd goed contact met je arts hierover!

10-08-2012 | Man | 40
Artrose - gewrichtsaandoening
beste mensen ik ben een man van 40 jaar ik heb al jaren pijn in mijn beide knieen inmidels heb ik nu ongeveer 5 weken een nieuwe rechter knie maar het gekke is dat de pijn er nog steeds is zowel rechts als links je zou toch zeggen dat het over moet zijn maar nee ik slik 2 keer per dag 10 mg oxicontin 6 a 8 keer perdag oxinorm smelt tablet en dan nog eens een butrans plijst[lees meer...]er 1 keer per week. en af en toe weet ik niet waar ik het moet zoeken van de pijn. ik weet wel dat het moeilijk is om af te bouwen dat luk je ECHT niet alleen je moet er hulp bij hebben ik heb het zelf geprobeerd omdat ik dacht mischien is het wel denk beeldig een soort van fatoom pijn maar dat was het echt niet wil je ECHT stoppen zoek dan AUB hulp bij een expert want alleen kun je het niet. allemaal veel sterkte met uw pijn met vriendelijke groet marco

07-08-2012 | Man | 58
Hernia
lees nou al een tijd over al die pijn klachten op deze site. Zou jullie eens aanraden om eens via de huisarts naar een pijnkliniek te gaan, want daar lees ik nou helemaal niets over.en dan in overleg met de pijnarts aan een TENS te beginnen, word geheel vergoed door de verzekering. Ik kan hier wel uit gaan leggen wat een Tens is ,maar zoek dat eens op ,op internet, dat s[lees meer...]cheeld een hoop pillen en afkick verschijnselen

18-07-2012 | Man | 50
oxycodon
Ben in januarie 2011 van achteren neer gestoken door een malloot. Er is daarbij een zenuw in mijn hals doorgesneden die niet meer hersteld kan worden. Gebruik daardoor al vanaf die tijd 2 keer 225 mg lyrica perdag. Na een operatie waarbij mijn schouderblad is vastgezet aan mijn ribben kreeg ik iets meer pijn medicatie. 3 keer 1000 mg paracetamol. diclofinac, 2 keer 225 mg[lees meer...] lyrica dus, 2 keer 60 mg oxycontin, om de drie uur 5 mg oxynorm, omoprazol en een laxeermiddel dus. Behoorlijk wat dus. Als ik misselijk wordt gebruik ik iets minder, dan gaat het beter. Meer pijn meer pillen dus. Wel veel slaap en suf zijn. maar verder niet veel last. De ergste pijnscheuten gaan er nog doorheen maar de pijn is nu beheersbaar. Als ik denk nu gaat het beter dan ga ik minderen en stoppoen met die handel. Hopen dat het redelijk gaatals ik dit hier alles lees. Maar ik zeg altijd, het gaat erom wat ik denk en wil niet wat anderen denken. Iedereen veel sterkte

14-10-2021 | Man | 54
Artrose
I got several compressions in my spine, I have severe pain 50% of my time. Can I order oxycontin from you? (RED vertaling : 'Ik heb verschillende compressies in mijn wervelkolom, ik heb 50% van mijn tijd hevige pijn'. /////// Commentaar van mijnmedicijn: in de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngeb[lees meer...]ruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.)

24-09-2019 | Vrouw | 61
Artrose
Blijf ervan af echt vergif wil er ook dringend vanaf maar is heel moeilijk

28-05-2019 | Man | 30
oxycodon (80mg)
Hallo. Kreeg 80mg mundipharma. Nu op fentanyl pleisters per 48u. Krijg 75ug maar iets te weinig, beste is 125ug dus steeds sneller uit voorraad. Actig en Instanyl is niet op Belgische markt maar heb dat wel eens geprobeerd via NL...Info zou welkom zijn ................ Als Belg krijg ik pleisters voorgeschreven wat eigenlijk te licht is. Krijg 75ug maar 125ug he[lees meer...]lpt het beste, daardoor steeds zoeken naar iemand om extra over te nemen. Instanyl eens kunnen bemachtigen en hier niet op de markt. Ook Actiq is hier niet op de markt, zou deze zeer graag gebruiken bij doorbraakpijn.

26-08-2017 | Man | 67
oxycodon (30mg)
Rugklachten
Na de val van een steiger zwaar gewond geweest . Nu blijvende schade van operaties. Zenuwen ingeklemd , na discus prothese. dus veel zenuwenpijn .

18-07-2017 | Vrouw | 69
oxycodon (10mg/ml)
Etalagebenen
Ineens erge pijn in de maag, alsof er een baksteen in ligt. misselijk.

28-12-2016 | Man | 43
oxycodon (80mg)
Verslaafd door het leven gaan, is al even erg als chronische pijn. In het begin was ik een "believer" na Allen in de media. Het grootste probleem was een sterke lichamelijke verslaving, en de angst daarvoor. Bijkomend probleem was dat been enkele arts in de omtrek het wou voorschrijven, dus elke 14 dagen naar de specialist en de zenuwen dat ik niet aan mijn voorschrift [lees meer...]zou geraken. Uiteindelijk heb ik mij laten opnemen even in psychiatrisch ziekenhuis. Eigenlijk viel het afbouwen nog mee, alhoewel ik het nog altijd moeilijk heb dat de artsen daar, na ellenlang aandringen, na het bekijken van MRI en EMG, ik opeens met ontslag mocht, zonder boe of ba. Ik neem nu andere medicijnen, minder sterk, minder effectief, maar de angst on zonder pillen the vallen, dat nooit meer

19-11-2016 | Vrouw | 51
Pijn (algemeen)
Gebruik het samen met 600 mg tramadol verdeeld over 24 uur

09-11-2015 | Man | 36
Lage rugpijn
Na jaren geleden een hernia (L5-S1) opgelopen te hebben, nog steeds pijn in de onderrug. De hernia zelf is over alleen de pijn blijft en is zelfs toegenomen. Na alle pijnstillers uiteindelijk oxycontin voorgeschreven gekregen. Het bestrijd de pijn effectief, echter is het bij mij na een uur of 5-6 wel zodoende uitgewerkt dat de pijn weer terugkomt. Ik slaap ook niet langer[lees meer...] dan maximaal 5-6 uur. Dus zeker niet de 12uur die MVA zouden moeten geven. Ook treed er gewenning op na langdurige tijd. De start dosis, 2x 10mg, is veel te laag om de pijn effectief te bestrijden. Bijwerkingen zoals, koortsigheid na uitwerking, en obstipatie zijn vervelend.

28-10-2015 | Vrouw | 64
Lage rugpijn
Ruim 15 jaar lage rugpijn. Volgens mijn huisarts was het allemaal stress, burn out, depressie. Op 1 juli 2008 door mijn rug gegaan, tijdens het verhandelen van een bedlegerig patiënt van "slechts" 123 kg. Werkte als thuisverzorgende, vnl bij gehandicapten en bejaarden. Toen rap rap X-ray & scans: Oei!! Zat plots niet meer tussen mijn oren. Na laminectomie eind 2008 en dise[lees meer...]ctomie L2/L3 medio 2009 gebruikte ik al Transtec pleisters, en nu kwam er ook nog OxyContin bij. Opgelopen nu tot 8 tabletten van 20 mg. per dag. Ook nog 4 x Baclofen. Transtec pleisters ondertussen vervangen door Durogésic 100ùg 3 stuks/72 uur. Ondertussen ook sinds 3-tal jaar een neurostimulator. Dat hele boeltje bij mekaar maakt mijn leven nu beetje menselijk, maar totaliteit van al deze middelen zijn ontoereikend. Gemiddeld nog een pijnscore van 7 op een schaal van 0 tot 10. Er wordt echter door mijn huisarts hard op aangedrongen om zowel Durogésic als OxyContin zo snel mogelijk af te bouwen. Ben ondertussen op 6 tabletten OxyContin gezakt. Verder geraak ik niet. Pijnscore loopt dan dagelijks op tot 8 à 8,5, zodat ik niet meer buiten kom, zelfs niet met mijn rollator. Dit duurt nu al 7 jaar dat ik echt hevig pijn moet verbijten. Daarvoor ook al jaaaaren rugpijn, maar was haalbaar mits Dafalgan Codeïne + gewone dafalgan. Weet niet meer wat er verder nog kan. Wie heeft daar ervaringen mee?? Het zijn niet uitsluitend zenuwpijnen, maar ook ontsteking van de facetgewrichten op verschillende niveau's van de wervelkolom. Zijn er medicijnen/andere middelen die afbouwen vergemakkelijken. Buiten toename van pijn ben ik super gestresseerd tot op het randje van agressie, angstig, geen honger meer enz... Elke reactie is welkom. Ook of er in Nederland eventueel gespecialiseerde ziekenhuis / afdelingen zijn waar men je helpt bij het afbouwen van die medicatie. Ben nu eindelijk op de wachtlijst van een multidisciplinair pijncentrum (dus pijnspecialisten, ergotherapeuten, psychologen, neurochirurgen etc... in 1 en hetzelfde team) Hoop dat dit team eindelijk mijn pijn bespreekbaar maakt, want bij de meeste artsen (zelfs specialisten) krijg je alleen maar: moet je mee leren leven, wat harder op je tanden bijten, etc.. ben dat liedje nu kotbeu!

10-04-2015 | Man | 32

14-09-2014 | Vrouw | 44
oxycodon (10mg)
Ik heb 10 jaar geleden een acute hernia gehad.Ik zit nu met de rest verschijnselen. Linkerbeen zit een klap voet rechter zitten ook uitvals verschijnselen.Ik slaap bijna niet meer. Ik gebruik nu 10 mg oxcycontin ik zou graag iets meer willen gebruiken. zou iemand mijn kunnen helpen asjeblieft . t

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (623) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum