Ervaringen met Zaldiar

paracetamol / tramadol

Lage rugpijn (16 meningen)
Fibromyalgie (13 meningen)
Rugklachten (10 meningen)
Artrose van de wervelkolom (5 meningen)
Gewrichtsontsteking (4 meningen)
Spierpijn (4 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Syndroom van Ehlers-Danlos (3 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (3 meningen)
Hoofdpijn (2 meningen)
MS (multiple sclerose) (1 mening)
Ziekte van Crohn (1 mening)
Keelpijn (1 mening)

Tramadol (915 meningen)
Oxycodon (398 meningen)
OxyContin (248 meningen)
Fentanyl (139 meningen)
OxyNorm (99 meningen)

09-10-2013 | Vrouw | 19
paracetamol / tramadol (37,5/325mg)
Gewrichtsontsteking
Ik heb een lichte scoliose in mijn rug en daardoor onsteekt mijn rechterschouder van tijd tot tijd. Maar onlangs was die ontsteking zo erg geworden, ik kon de pijn niet meer verdragen, zeker tijdens het werken (ik werk in een rusthuis). De dokter had me Zaldiar voorgeschreven en het werkt goed, de pijn is niet helemaal weg maar wel lichter. Het enige nadeel is dat ik er no[lees meer...]gal suf van word... Maar voor de rest ben ik er heel tevreden over!

24-09-2013 | Vrouw | 31
paracetamol / tramadol
Ik ben 31jaar en er is 10jaar geleden geconstateerd dat ik 3 versleten ruggewervels en discale hernia had. Hierdoor ben ik perfect geholpen in het az ziekenhuis in deurne. En ben en zowat pijn vrij naar 3 epidurale inspuitingen. Nu is december 2012 geconstateerd dat ik in mijn bovenrug ook een versleten ruggewervel heb, en deze moeilijk te behandelen was. Een epidurale ins[lees meer...]puiting was een gok van de arts,mar wie weet hielp het. Jammer genoeg heeft dit geen baat gehad, en verder behandeling is heel lastig omdat het te dicht bij hart/longen zit, en operatie teveel risico's bevat om het te kunnen laten slagen,dus de arts adviseerde mij dit totaal niet! Liever last van mn rug dan straks in een rolstoel zitten. Nu slik ik om de pijn te onderdrukken zaldiar. In het begin 4per dag maar zit er nu op 2 per dag. Ze werken goed,enkel de bijwerkingen word ik nog steeds niet goed van. Ik ben er heel erg van vermoeid en kan nog niet zonder ze. Heb zitten kijken voor evt andere medicijnen,met dezelfde functie,maar kom je al snel bij morfine ofzo dus dat wil ik liever ook niet. Heeft iemand ook tips tegen de bijwerkingen hiervan....

11-09-2013 | Vrouw | 41
paracetamol / tramadol (37,5/325mg)
Fibromyalgie
Heb fibromyalgie, kan maar halve dag werken en heb daarna veel pijn, neem om een uur of vier 's middags 1 tablet zaldiar, pijn verdwijnt naar dragelijk en ik kan heerlijk slapen. Word altijd beetje licht in mijn hoofd. Ik moet hem niet te laat innemen anders kan ik niet slapen, word er wakker van. De reumatoloog adviseerde me zo minimaal aantal te nemen, omdat ik pas 41 [lees meer...]jaar ben, nu kan ik in de loop der jaren eventueel dosis verhogen.

11-09-2013 | Vrouw | 50
paracetamol / tramadol
Ik weet sinds een jaar dat ik een beklemde zenuw heb tussen L4 en L5. (lage rug)...Veel fysiotherapie gehad wat soms verlichting gaf. Via de huisarts Zaldiar gekregen en de eerste keer toen ik het middel nam zat ik met een grote grijns op mn gezicht ;), pijn weg na maanden en voelde me heel erg happy.., .Ik mag 4 tabletten per dag, maar gebruik er hooguit 2, ik ben bang vo[lees meer...]or verslaving...erg goede pijnstiller, wordt er wel vermoeid van...en minder alert..heb ook haaruitval..maar werkt wel goed voor de pijn en voel me minder gestrest. .Eind september wordt ik behandeld bij de pijnpoli in Sliedrecht. Ik krijg een zenuwblokkade. (dagbehandeling)....hoop dan dat ik van de pijn en de Zaldiar af ben.

06-09-2013 | Vrouw | 35
Lage rugpijn
Ik neem dit medicijn nu al een jaar. Ik had constant last van rugpijn met uitstralingen van bil naar voet. Geen hernia maar lumbo-ischialgie. Volledig pijnvrij ben ik nooit,maar het is draaglijk. Ik ben nog jong,werk in de zorg en moet blijven functioneren. Het grote nadeel is dat het verslavend werkt. Ik neem er maximum 3 per dag. Ook heb ik soms last van nervosite[lees meer...]it.Als je Zaldiar te laat op de avond inneemt kan je moeilijk de slaap vatten. Het eerste half jaar dat ik dit innam was ik hyperactief,dis is nu omgeslaan naar soms depressieve stemming en stemmingswisselingen. Met de wagen rijden is geen enkel probleem. Al bij al is het voor mij een goede oplossing om te kunnen blijven werken.

02-09-2013 | Vrouw | 29
Artrose van de wervelkolom
Gebruik het medicijn omdat ik ernstige artrose heb vd wervelskolom thv mijn middenrug (tussen de schouderbladen). Ondervind er wel veel bijwerkingen van, duizelig, misselijk, soms spierkrampen, suf en moe zijn, en een pijnlijke maag.gebruik er nochtans max. 2 per dag met zes uur tussen. Vind ook dat het medicijn pas na een uur of twee begint te werken. De pijn is verminder[lees meer...]d maar ver van weg, en na 4 uur komt de pijn er toch terug door...vraag mij af of het wel nog nut heeft dat ik het neem, met al die bijwerkingen enzo.en de pijn komt er toch terug door...

03-07-2013 | Vrouw | 34
Artrose - gewrichtsaandoening
Ik gebruik zaldiar nog maar 1 dag en ik doe niets anders dan slapen, pijn in de rug is minder maar niet weg.

03-05-2013 | Vrouw | 23
Artrose - gewrichtsaandoening
Ik slik nu bijna een jaar zaldair. Ben geen voorstander van medicijnen maar af en toe is de pijn niet te houden, zeker niet omdat ik 23 ben en nog veel dingen wil doen. Om deze reden heb ik Zaldair voorgeschreven gekregen. Ik wordt er soms suf van, de eerste keer had ik het idee dat ik stoned werd. Hoe vaker ik hem slik hoe minder bijwerkingen ik heb. Met alcohol is het ge[lees meer...]en aanrader, Hier werd ik erg misselijk van, koude rillingen en ging klappertanden. Tevens heb ik ook wel eens last van jeuk op de hoofd als ik het ingeslikt heb. Al met al vind ik het wel een goed medicijn, de pijn wordt er aanzienlijk minder van en daar gaat het mij eigenlijk om.

02-04-2013 | Vrouw | 46
Rugklachten
ik heb Zaldiar in combinatie met Celebrex voorgescheven gekregen door de anesthesioloog omdat de behandelingen met injecties in mijn rug helaas niet geholpen hebben. Ik ben sindsdien pijnvrij mbt pijn in mijn rug. Helaas zijn de pijnklachten van mijn tenniselleboog (die ik al meer dan drie jaar heb)en waarvoor deze medicatie ook niet bedoeld was, hierbij niet geheel verdwe[lees meer...]nen maar wel verminderd. Ik ben positief over beide medicijnen, heb nauwelijks of geen bijwerkingen gehad.

21-03-2013 | Vrouw | 54
paracetamol / tramadol
Vandaag Zaldiar voorgeschreven gekregen omdat dafgan codeine 4 x daags niet echt hielp tegen de gewrichtspijnen.Maar als ik hier de beoordelingen zo lees,ben ik al bang om zo'n pil te nemen! Ben je wel fit genoeg om met de auto te rijden???

16-03-2013 | Vrouw | 65
Artrose - gewrichtsaandoening
Het verlicht wel de pijn,maar de bij werkingen zijn heel vervelend;overal jeuk vooral op hoofd en neus.lamlendig. in het begin duizelig en depresief ,ga ze niet meer nemen,Je slaapt er wel goed van.

15-03-2013 | Vrouw | 16
Hernia
Ik neem Zaldiar al enkele maanden en het is fantastisch! De eerste week was ik duizelig (als ik 2 pilletjes nam, bij 1 voelde ik niets, ook geen verlichting) Ik heb al een jaar constant hoofdpijn en Zaldiar verlicht de pijn uitstkend, uiteraard is dit geen blijvende oplossing. Men moet wel oppassen bij zeer langdurig gebruik.

05-03-2013 | Vrouw | 50
Hernia
minder pijn ,wel heel suf en slaperig ,nu probeer ik een halfje ,tevreden!

26-02-2013 | Vrouw | 15
Keelontsteking
Voor de eerste 3 dagen Zaldiar gekregen.Na de eerste en tweede tablet nam pijn goed af en werd ik moe, na de derde werd ik zo misselijk dat ik de hele nacht heb overgegeven.Nou dat is niet aan te bevelen met dichtgebrande keel.Toen gewoon paracetamol zetpillen 1000mg, minder effectief maar wel te doen.

20-02-2013 | Vrouw | 78
paracetamol / tramadol
Wegens uistralingspijn die heel hevig werd Zaldiar gekregen,hielp niet,daarop dosis verdubbeld. Ben na 5 dagen gestopt; liever pijn dan steeds misselijk, opgezwollen buik,en beginnende depressie wat ik nooit eerder heb gekend. Blijkbaar reageren mensen zeer onvoorspelbaar op dit medicijn.

01-02-2013 | Vrouw | 52
paracetamol / tramadol
Kreeg Zaldiar voorgeschreven om zware pijn te bestrijden ivm beklemde zenuw in nek/schouder met zware uitstraling naar rechterarm. Van het eerste tablet had ik nog niet zoveel last, wel erg duizelig en een beetje een gevoel van 'high' zijn; van de tweede had ik binnen 10 minuten stuiptrekkingen, badend in zweet, hallucinaties, en toen ik probeerde op te staan, viel ik bij[lees meer...]na flauw. Aangezien ik al lage bloeddruk heb, was dit waarschijnlijk geen verstandige keuze...ik ben er dan ook mee gestopt.