Zaldiar

paracetamol / tramadol

Artrose (35 meningen)
Pijn (algemeen) (34 meningen)
Hernia (16 meningen)
Lage rugpijn (15 meningen)
Fibromyalgie (13 meningen)
Rugklachten (9 meningen)
Reuma (6 meningen)
Artrose van de wervelkolom (5 meningen)
Gewrichtsontsteking (4 meningen)
Spierpijn (4 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Syndroom van Ehlers-Danlos (3 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (3 meningen)
Hoofdpijn (2 meningen)
MS (multiple sclerose) (1 mening)
Ziekte van Crohn (1 mening)
Keelpijn (1 mening)
Ziekte van Bechterew (0 meningen)

Tramadol (813 meningen)
Oxycodon (296 meningen)
OxyContin (239 meningen)
Fentanyl (114 meningen)
OxyNorm (95 meningen)

06-05-2020

Artrose van de wervelkolom

Normaal gezien moest ik Zaldiar 3x per dag innemen, maar door de bijwerkingen neem ik het 1x per dag, een uur voor het slapengaan. Ik ben ontevreden. Het verlicht mijn pijn niet en de bijwerkingen zijn verschrikkelijk. Ik moet het innemen met eten, anders heb ik erge maagpijn en omdat ik het voor het slapen moet innemen is dit natuurlijk niet goed. Soms heb ik geen honger [lees meer...]en moet ik me forceren om een boterham te eten en nadien heeft mijn lichaam niet de nodige tijd om het te verteren, wat ook lijdt tot maagzuur wanneer ik in mijn bed lig. Toen ik het eerst 3x per dag innam waren de bijwerkingen zo erg dat ik zelfs naar het ziekenhuis wou gaan. Ik was zo suf en duizelig dat ik niet kon rechtstaan, ik kon zelfs niet rechtzitten. Ik voelde mijn hartslag snel kloppen. Ik moet wel meedelen dat ik ook anti-epileptica inneem, volgens de dokter kan dit eventueel hiermee te maken hebben. Dus, een waarschuwing voor mensen die anti-epileptica innemen! Nadat ik ben overgeschakeld naar 1x per dag voel ik me nog steeds suf en word ik ook wat duizelig, maar niet zo hevig als ter voren. Dus kortom voor mij was dit een negatieve ervaring. Het is gewoon eng wanneer je zelfs niet meer kan rechtzitten. Ik heb binnen een week terug een afspraak bij de specialist en ik ga hem vragen voor een ander medicament want ik weet niet of ik dit langer kan volhouden. Zoals ik in het begin ook heb vermeld, het verlicht mijn pijn absoluut niet! Misschien komt het omdat ik er maar één per dag inneem, maar de pijn verdwijnt zelfs niet voor 5 minuten.
30-01-2020

Zaldiar (paracetamol / tramadol)

Heb migraine met heel veel uitval. Begint bij gezichtsveld, gevoel in handen en voeten. Daarna in mond, neus, lippen, tong. Soms valt spraak ook uit. Als dat allemaal weg is getrokken komt de ondragelijke hoofdpijn met overgeven. Als ik direct bij de eerste uitvalverschijnselen een zaldiar bruis neem en dan rustig op bed ga liggen, val ik meestal in slaap voor 2-3 uur. [lees meer...]Als ik dan wakker wordt alles weg. Ik heb dit per toeval een jaar of 8 geleden ontdekt. De 35 jaar ervoor heeft geen enkel ander medicijn geholpen.
24-04-2019

Artrose

Met mijn 34 isvmijn baarmoeder en 1 eierstok verwijderd en met mijn 35 artrose vastgesteld Momenteel redelijk normaal maar bij hoge pieken 3tot 5x daags en daarnaast nog extra paracetemol Bijna zolang als ik de medicatie slik nooit normaler Ontlasting sinds 1 half jaar van huisarts zakjes poeder met mineralen en kan weer redelijk na de wc Tipbtraagschuim voor je rug [lees meer...]is goed alleen heb ik nu Ipv 1 zacht 1 hard matras gekocht en werkt beter
07-11-2018

Zaldiar (paracetamol / tramadol)

Ik heb dit middel - combi van paracetamol en tramadol - voor het eerst gebruikt na een operatie twee maanden geleden. Twee keer een tablet ingenomen. Werd een beetje dizzy. Eergisteren - na een tweede operatie - om 20 uur een tablet genomen. Om 22:15 krijg ik de papieren verpakking van een gaascompres niet open. Geen kracht meer. Ineens wordt ik heel duizelig en misselijk [lees meer...]en kan nog net de bank halen. Ik raak buiten bewustzijn en heb stuiptrekkingen. Mijn man zag dat ik eerst lijkbleek was en toen een donkerrood gezicht kreeg. ik haalde moeilijk adem. Na 5 minuten kwam ik bij kennis. Heel misselijk, vreselijke dorst en heel slaperig. Na een paar minuten moeilijk ademen heb ik me op de grond laten zakken en ben op mijn zij gaan liggen. Zo heb ik ruim een uur gelegen. Kon me niet meer verplaatsen omdat mijn spierkracht weg was. Heb de nacht doorgebracht in de woonkamer en ben zo slap als een vaatdoek. Ik heb nog nooit problemen gehad met paracetamol. Tramadol was nieuw. Ik weet inmiddels dat er veel meer mensen zijn die niet tegen tramadol kunnen. Grote troep en qua pijnstilling is het een waardeloos medicijn.
26-09-2018

Fibromyalgie

Ik ondervond geen verbetering. De pijn bleef het zelfde.
24-11-2017

Zaldiar (paracetamol / tramadol)

helpt perfect alleen heb ik mij toch stemmingswisselingen ben duizelig en heb een droge mond ga toch terug naar huisarts voor iets anders ben mijzelf niet om moe van teworden wie herkent dit probleem ook of komt dit dat ik het pas gebruikt 6 dagen??
29-10-2017

Pijn (algemeen)

Zaldiar helpt de scherpe rand eraf te halen, veel pijn door bindweefsel/botziekte. De tramadol hielp niet, hoewel het hetzelfde moet zijn? Ik ben zeer tevreden over dit medicijn.
01-09-2017

Gewrichtsontsteking

moest deze slikken omdat ik twee ontstekingen in mijn linkerschouder heb.
05-06-2017

Gewrichtspijn

Ik neem in de middag 2 zakjes en voel binnen half uur mijn erge gewrichtspijn minder worden. Ik word wel suf en misselijk (de laatste soms). Eerste weken high gevoel ervan dat is nu niet meer. Autorijden gaat echt niet als ik de medicijnen heb genomen. Dat doe ik ook niet. In de ochtend neem ik diclofenac. Soms voor het slapen nog eens. Afhankelijk van hoe laat de zaldiar [lees meer...]genomen. Ik kan wel slechter slapen met deze medicijnen. Je wordt suf, maar ik blijf in die roes, ik val niet echt in slaap.
29-05-2017

Hoofdpijn

Dit middel is me voorgeschreven voor hoofdpijn, omdat Saridon niet voldoende meer werkte. Werkt prima tegen hoofdpijn en ook goed bij rugpijn. Inmiddels gebruik ik het ook bij niet lekker voelen door astma. Het verkwikt, ontspant, geeft lucht en doorgaans kan ik er goed mee slapen. Het is misschien oneigenlijk gebruik, maar ik ben er blij mee. Ik zal het nog eens overlegge[lees meer...]n met de longarts.
03-03-2017

Gewrichtsontsteking

Vanwege heftige artrose-klachten/ontsteking in knie bij R.A. een spuit in de knie gekregen en zaldiar en stootuur prednison, Het helpt niet goed, werkt maar kort en 2 t/dag is veel te weinig. Ik wordt er misselijk van en ik kan er niet van slapen, ook is het reactie vermogen wat vertraagd.Ik ga maar weer aan de diclofenac retard 75 mg, 2 x dd, deze helpen beter en langer[lees meer...] en ik kan er normaal bij slapen.
06-08-2016

05-04-2016

Lage rugpijn

Na verschillende malen behandeld te zijn op de pijnpoli, waar geen verbetering in zat, vertelde een verpleegster: er zijn weinig mensen, mevrouw, die zonder medicijnen door het leven gaan op uw leeftijd. Van lieverlee wil je toch zonder pijn verder en nu gebruik ik al 5 jaar Zaldiar. Wel het merk, want een ander merk met dezelfde stof gaf (ik heb het echt geprobeerd) depre[lees meer...]ssie verschijnselen.
27-03-2016

Artrose

Na meerdere zenuwblokkades nu zaldiar erbij. De eerste dagen zijn erg naar, misselijk, draaiduizelingen, wazig en traag gevoel. Helpt goed tegen de pijn. Nu sinds een week of twee uitslag op mn enkels die steeds erger wordt en zich lijkt uit te breiden. De jeuk is met name 's nachts ondraaglijk. Hydrocortisonzalf geeft geen verlichting. Vraag me af of het door de zaldiar [lees meer...]komt. Slik 's morgens en 's avonds 1 tablet.
03-03-2016

Fibromyalgie

13-02-2016

Artrose van de wervelkolom

Vanwege Ziekte van Crohn moet ik heel erg opletten welke medicatie mag genomen worden. Ontstekingsremmers voor m'n artrose en hernia zijn verboden, omdat deze de ontsteking van de darm verergeren. Dus pijnstillers, veel helpt, maar van veel bijwerkingen. Zaldiar hielp perfect en mocht ik nemen. Tot ik begon te merken dat ik weer kilo's begon te verliezen en niks eetlust me[lees meer...]er had. Na 3 dagen gestopt te zijn met Zaldiar eetlust weer volledig terug. Nu wel terug erge pijn, maar moet kilo's weer bijkrijgen.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum