Ervaringen met Zaldiar

paracetamol / tramadol

Lage rugpijn (16 meningen)
Fibromyalgie (13 meningen)
Rugklachten (10 meningen)
Artrose van de wervelkolom (5 meningen)
Gewrichtsontsteking (4 meningen)
Spierpijn (4 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Syndroom van Ehlers-Danlos (3 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (3 meningen)
Hoofdpijn (2 meningen)
MS (multiple sclerose) (1 mening)
Ziekte van Crohn (1 mening)
Keelpijn (1 mening)

Tramadol (913 meningen)
Oxycodon (398 meningen)
OxyContin (248 meningen)
Fentanyl (139 meningen)
OxyNorm (99 meningen)

10-02-2015 | Vrouw | 45
Spierpijn
Heb Zaldiar meegekregen voor zeer pijnlijke tussenribspieren vanwege hardnekkige hoest buien. Brengt tijdelijke verlichting maar wordt heel erg suf en krijg onprettige druk op mijn hoofd.. En dan gebruik ik nog niet eens de voorgeschreven dosis van 2 daags 2 tabletten. Heb er 1 ingenomen vandaag. Heel de dag als een vaatdoek op bed gelegen. Ga er dus direct mee stoppen.

15-01-2015 | Vrouw | 54
paracetamol / tramadol
Hele erge last van lage rug pijn door een aangeboren vergroeiingen.

15-12-2014 | Vrouw | 33
Syndroom van Ehlers-Danlos
Helaas werkt niet! Krijg nog meer pijn!

30-10-2014 | Vrouw | 60
Artrose - gewrichtsaandoening
Na één pil zaldiar voel ik mij misselijk & zweet ik geweldig . Ik ga er dan mee stoppen omdat ik mij te ellendig voel !!

31-07-2014 | Vrouw | 58
Fibromyalgie
ik heb net 1 tablet genomen, benieuwd of tegen vanavond (na meerdere iname) het beter gaat? ik neem al jaren dafalgan/codeïne/valtran en een eigen preparaat van huisarts, helpt gedeeltelijk, maar net een bijkomstigheid gekregen nl. uitstralingspijn naar bovenbil met doof gevoel erbij net boven de lies...dus hopelijk helpt deze medicatie net iets beter, dan kan ik overschak[lees meer...]elen van al de andere naar Zaldiar, dus afwachten geblazen...Want anders weet ik het echt niet meer, of ja morfinepomp (maar zie ik echt tegenop)

28-07-2014 | Vrouw | 31
Artrose - gewrichtsaandoening
Ik,weet sedert 2 jaar dat ik,coxartrose heb en heb onmiddellijk het geneesmiddel zaldiar gekregen waarover ik zeer tevreden ben. Zonder zou ik zelfs mijn beroep niet kunnen uitoefenen! Na inname begint het na half uur al te werken dus ben zeer blij :) nu is de ene dag ook de andere niet en heb ik soms toch veel last maar dit is dan door omwisseling van het weer en dan kan[lees meer...] de medicatie niet echt helpen. Ik heb bij deze medicatie na 2 jaar nog geen neveneffecten ondervonden ;)

28-07-2014 | Vrouw | 31
Artrose
Ik gebruik deze medicatie nu al ongeveer 2 jaar en ben er echt mee geholpen. Zonder deze medicatie zou ik mijn werk niet kunnen doen door teveel pijn, maar deze medicatie neemt de druk in mijn heup en been weg. Pluspunt totaal geen neveneffecten ondervonden! Ik ben heel tevreden ;)

14-07-2014 | Vrouw | 61
paracetamol / tramadol
Weinig tot geen last van bijwerkingen, slik het middel nog steeds

08-07-2014 | Vrouw | 27
Lage rugpijn
Ik heb sinds maart rugklachten met daarbij uitstraling in de bil, het been, kuit en voet (tintelingen). Ik kreeg Zaldiar voorgeschreven, 3x per dag 1 tablet. De pijn werd dragelijker. Wel bijwerkingen als sufheid, misselijk en soms een gehaast/ nerveus gevoel. Daarna verminderd en zelfs gestopt, het leek beter te gaan. Toen door mijn rug gegaan en sindsdien zit ik weer aan[lees meer...] de Zaldiar in combinatie met extra paracetamol. Afgelopen week bij de arts geweest en ik moet morgen voor een mri, dan weet ik (hopelijk) eindelijk wat ik nu precies mankeer. Arts heeft inmiddels de dosering verhoogd naar 3x per dag 2 tabletten. Soms red ik het met 1, maar met name de ochtend neem ik er 2 in. Sinds ik ben begonnen met de hogere dosering heb ik meer last van sufheid, misselijkheid, zweten en jeuk op mijn hoofd. Heel vervelende bijwerkingen, maar als dit mijn pijn verminderd/ dragelijker maakt, dan neem ik het maar voor lief.

30-06-2014 | Vrouw | 55
Artrose
De combinatie van ibuprofen met paracetamol werkt vele malen beter en geeft geen bijwerkingen.

22-06-2014 | Vrouw | 42
paracetamol / tramadol
Vanwege mogelijke bijwerkingen, was ik huiverig om te starten. Ben blij dat ik wel begonnen ben. Pijn is onderdrukt, niet weg, maar het helpt. Bijwerkingen vallen mee na een paar dagen wen je daaraan. Ik hoop dat het zo blijft. Veel succes voor u als lezer die ook pijn heeft. Ik wens u veel gezondheid toe.

06-06-2014 | Vrouw | 48
paracetamol / tramadol
heb spasfolie heb dit vandaag voorgeschreven gekregen heb er 1 ingepakt mag tot 4 gaan per dag tot hiertoe nog weinig gemerkt van bijwerkingen of mindering van de pijn

02-05-2014 | Vrouw | 26
Reumatoïde artritis
Ik slik Zaldiar (Tramadol/Paracetamol) sinds gisteren dus ik kan nog niet veel zeggen over de effecten op lange termijn maar ik merk dat ik weinig last heb van extreme bijwerkingen (daar waar je voor gewaarschuwd wordt). En aangezien ik normaal zeer extreem reageer op medicatie is dit een heel goed teken. Ik sliep als een blok en heb een relatief vrolijke stemming (en vo[lees meer...]or mijn gevoel ook meer energie - vooral na een paar uur). Ik heb een reumatische aandoening waardoor ik heel weinig energie heb. Het lijkt erop dat de Tramadol op mijn stemming slaat (in positieve zin dus) en ik het gevoel heb dat ik meer energie en zin heb. De eerste twee uur voel ik me wel wat suf, warm en kijk ik wat wazig uit mijn ogen. Maar zo voel ik me wel vaker dus moeilijk vast te stellen of het door mijn aandoening komt of door het medicijn. Tot nu toe positief :). Heb hele slechte ervaringen met Celebrex en Arcoxia (ook ontstekingsremmers)

29-04-2014 | Vrouw | 49
paracetamol / tramadol
Elleboog gebroken , geopereerd ,nu bouten en plaatje . Een zeer pijnlijke bevalling . Zal blij zijn als dit achter rug is , volgende week draadjes er uit .

02-02-2014 | Vrouw | 63
Spierpijn
Na 1 week heftige pijn gehad te hebben door een geirriteerde spier of zenuw door een verkeerde beweging in mijn heup Zaldiar voorgeschreven gekregen,. Bij gebruik van 2 keer daags 1 tablet is de pijn sterk verminderd. Heb bijna geen bijwerkingen gehad, behalve de 1e dag wat duizeligheid. Hoop spoedig met de Zaldiar te kunnen stoppen. . .

28-12-2013 | Vrouw | 30
paracetamol / tramadol
Ik werd zeer duizelig van dit medicijn na de eerste inname en ik had maar 1 tablet genomen i.p.v. 2 (zoals aangegeven in de bijsluiter). Zelfs tot 5 uur na de inname heb ik me echt heel akelig, misselijk en onrustig gevoeld. Na overleg met de huisarts blijkt dat er meer mensen zijn die zo heftig reageren op dit medicijn. Voor mij nooit meer.