Ervaringen met Zaldiar

paracetamol / tramadol

Lage rugpijn (16 meningen)
Fibromyalgie (13 meningen)
Rugklachten (10 meningen)
Artrose van de wervelkolom (5 meningen)
Gewrichtsontsteking (4 meningen)
Spierpijn (4 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Syndroom van Ehlers-Danlos (3 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (3 meningen)
Hoofdpijn (2 meningen)
MS (multiple sclerose) (1 mening)
Ziekte van Crohn (1 mening)
Keelpijn (1 mening)

Tramadol (913 meningen)
Oxycodon (398 meningen)
OxyContin (248 meningen)
Fentanyl (139 meningen)
OxyNorm (99 meningen)

27-10-2015 | Vrouw | 51
paracetamol / tramadol (15mg)
Hernia
Als pijnstilling werkt het bij mij perfect. Enige nare bijwerking is dat vlak na het innemen mijn hoofd erg warm wordt en ik gigantisch begin te zweten, dit trekt echter snel weer weg.

27-07-2015 | Vrouw | 51
Artrose
Ik heb zaldiar gekregen via de reumatoloog. Bij de apotheek kreeg ik het huismerk mee, nu zeg ik daar in principe niks van ivm de hoge zorg kosten. Maar nu ik eenmaal gewend ben aan zaldiar merk ik dat de werking behoorlijk afneemt. Nu vraag ik me af of dit te maken heeft met de andere toevoegingen, de pcm en de tramadol is hetzelfde maar de toegevoegde stoffen wijken af, [lees meer...]een aantal dingen zijn hetzelfde maar er zitten ook andere stoffen in. Kan het zijn dat de werking daardoor anders is? Ik ben de eerste 2 weken off line geweest, daarna begon ik te merken dat de sufheid minder werd. De pijn was eerst vrij goed weg, maar nu dus raakt het al uitgewerkt na 3/4 uur. De 6 uur die er tussen moet zitten haal ik helemaal niet meer. Ik neem heel vaak een extra pcm, maar zorg er voor dat ik het maximum niet overschrijdt. In het begin nam ik er 2 voor de nacht, maar ik lag wakker van de tramadol, nu neem ik er 1 met een pcm en neem er halverwege nacht nog 1 in, ik word toch wakker van de pijn, maar zo slaap ik wel. Als andere bijwerking heb ik alleen last van verstopping, hier neem ik macrogol voor, dit gaat goed zo.

20-07-2015 | Man | 51
Artrose
Ik slik nu al ruim 16 maanden 3x2 tabletten zaldiar per dag. En sinds een aantal maanden gebruik ik er Butrans 10 mg pleisters naast. Op dagen dat ik wat actiever ben neem ik aanvullend paracetamol (tot een max. totaal van 4000 mg incl. de zaldiar uiteraard). Ik heb gelukkig geen nare bijwerkingen gehad door het slikken van zaldiar, wel tgv het niet innemen.. Ik voel me [lees meer...]beroerd als ik een dosis vergeten ben. Ik heb ooit een dag overgeslagen, maar dat doe ik nooit meer, de meest beroerde nacht in jaren. En dat niet alleen omdat de pijn ondraaglijk werd, maar ik begon te hallucineren en voelde me echt naar. Maar die verschijnselen waren weg even nadat ik weer een dosis had genomen. Eigen schuld dus. Ik ben ervan overtuigd dat ik het zonder de Zaldiar niet zou trekken. In de periode dat ik zowel zaldiar als butrans pleisters gebruik, heb ik weleens teveel alcohol gedronken. Dat is iets wat ik iedereen wil afraden, want die combi is niet best. Voor de rest is het een goede pijnstiller.

31-08-2015 | Vrouw | 52
paracetamol / tramadol (325mg)
Syndroom van Ehlers-Danlos
Al 9 jaar lang heel veel pijn aan alle gewrichten, niet lang in dezelfde pose kunnen staan of liggen, elke 20 minuten wakker worden, gewrichten uit de kom ... nog nooit bijwerkingen gehad van Zaldiar, zelfs niet als ik er 5 per dag nam ... ook niet in combinatie met Dafalgan. Enkel oppassen met alcohol volgens mijn huisdokter - een gevaarlijke cocktail - zeer snel dronke[lees meer...]n.

04-09-2014 | Man | 52
Artrose van de wervelkolom
Ik slik sinds 2007 zaldiar en het werkt prima voor mijn rug, het duurt wel een uur voor dat het werkt maar darnaar kan ik alles doen. enkele vervelende bijwerkingen zijn dat ik veel zweet (overal) en word een beetje suf en maak stomme fouten op mijn werk maar die pillen zijn goed, erg goed......

01-02-2013 | Vrouw | 52
paracetamol / tramadol
Kreeg Zaldiar voorgeschreven om zware pijn te bestrijden ivm beklemde zenuw in nek/schouder met zware uitstraling naar rechterarm. Van het eerste tablet had ik nog niet zoveel last, wel erg duizelig en een beetje een gevoel van 'high' zijn; van de tweede had ik binnen 10 minuten stuiptrekkingen, badend in zweet, hallucinaties, en toen ik probeerde op te staan, viel ik bij[lees meer...]na flauw. Aangezien ik al lage bloeddruk heb, was dit waarschijnlijk geen verstandige keuze...ik ben er dan ook mee gestopt.

18-10-2012 | Vrouw | 52
Artrose
werkt goed, zeer tevreden.

01-10-2012 | Man | 52
paracetamol / tramadol
ik ben drie jaar geleden aangereden er is een auto bij ons achter op gereden, terwijl voor een rood stoplicht stonden. Heb van alles geprobeerd fysio , chiropractor , orthomanuele geneeskunde en nog steeds pijn, nu naar de pijnpoli geweest en Zaldiar gekregen en deze tabletten helpen erg goed. Wel heb ik veel bijwerkingen zoals duizelig, zweten, braak neigingen en trillen[lees meer...]de handen. hopelijk krijg ik binnen een kort een Tens en dan hoef ik minder medicijnen in te nemen.

29-10-2017 | Vrouw | 53
paracetamol / tramadol (37.5)
Pijn (algemeen)
Zaldiar helpt de scherpe rand eraf te halen, veel pijn door bindweefsel/botziekte. De tramadol hielp niet, hoewel het hetzelfde moet zijn? Ik ben zeer tevreden over dit medicijn.

01-04-2015 | Man | 53

04-11-2014 | Man | 53
Lage rugpijn
Ik gebruik Zaldiar nu sinds begin 2013 en ik moet zeggen dat ik het echt een wondermiddeltje vindt. Het eerste medicijn waarvan ik geen bijwerkingen ervaar en dat na een klein halfuurtje begint te werken. Ik heb last van lage rugpijn en kan zonder Zaldiar niet normaal lopen dus niet goed functioneren maar eenmaal Zaldiar geslikt verdwijnen de rugklachten en kan ik gewoon a[lees meer...]lles weer meedraaien. Dus voor mij is de keuze van de huisarts voor Zaldiar een goede geweest.

15-01-2015 | Vrouw | 54
paracetamol / tramadol
Hele erge last van lage rug pijn door een aangeboren vergroeiingen.

21-03-2013 | Vrouw | 54
paracetamol / tramadol
Vandaag Zaldiar voorgeschreven gekregen omdat dafgan codeine 4 x daags niet echt hielp tegen de gewrichtspijnen.Maar als ik hier de beoordelingen zo lees,ben ik al bang om zo'n pil te nemen! Ben je wel fit genoeg om met de auto te rijden???

30-01-2020 | Vrouw | 55
paracetamol / tramadol (37,5)
Heb migraine met heel veel uitval. Begint bij gezichtsveld, gevoel in handen en voeten. Daarna in mond, neus, lippen, tong. Soms valt spraak ook uit. Als dat allemaal weg is getrokken komt de ondragelijke hoofdpijn met overgeven. Als ik direct bij de eerste uitvalverschijnselen een zaldiar bruis neem en dan rustig op bed ga liggen, val ik meestal in slaap voor 2-3 uur. [lees meer...]Als ik dan wakker wordt alles weg. Ik heb dit per toeval een jaar of 8 geleden ontdekt. De 35 jaar ervoor heeft geen enkel ander medicijn geholpen.

16-06-2015 | Man | 55
Lage rugpijn
Na totale heupprotese rechts kreeg ik hevige lage rugpijn (was enkele jaren geleden al geopereerd voor fixatie van rugwervels). Neem nu sinds +- 1 week Zaldiar (2 Tabletten per dag) en de pijn is praktisch verdwenen. Bijwerkingen zijn slapeloosheid, en ook een gevoel van opgewektheid en meer energie.

30-06-2014 | Vrouw | 55
Artrose
De combinatie van ibuprofen met paracetamol werkt vele malen beter en geeft geen bijwerkingen.