Zaldiar

paracetamol / tramadol

Artrose (35 meningen)
Pijn (algemeen) (34 meningen)
Hernia (16 meningen)
Lage rugpijn (15 meningen)
Fibromyalgie (13 meningen)
Rugklachten (9 meningen)
Reuma (6 meningen)
Artrose van de wervelkolom (5 meningen)
Gewrichtsontsteking (4 meningen)
Spierpijn (4 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Syndroom van Ehlers-Danlos (3 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (3 meningen)
Hoofdpijn (2 meningen)
MS (multiple sclerose) (1 mening)
Ziekte van Crohn (1 mening)
Keelpijn (1 mening)
Ziekte van Bechterew (0 meningen)

Tramadol (813 meningen)
Oxycodon (296 meningen)
OxyContin (239 meningen)
Fentanyl (114 meningen)
OxyNorm (95 meningen)

06-05-2020

Artrose van de wervelkolom

Normaal gezien moest ik Zaldiar 3x per dag innemen, maar door de bijwerkingen neem ik het 1x per dag, een uur voor het slapengaan. Ik ben ontevreden. Het verlicht mijn pijn niet en de bijwerkingen zijn verschrikkelijk. Ik moet het innemen met eten, anders heb ik erge maagpijn en omdat ik het voor het slapen moet innemen is dit natuurlijk niet goed. Soms heb ik geen honger [lees meer...]en moet ik me forceren om een boterham te eten en nadien heeft mijn lichaam niet de nodige tijd om het te verteren, wat ook lijdt tot maagzuur wanneer ik in mijn bed lig. Toen ik het eerst 3x per dag innam waren de bijwerkingen zo erg dat ik zelfs naar het ziekenhuis wou gaan. Ik was zo suf en duizelig dat ik niet kon rechtstaan, ik kon zelfs niet rechtzitten. Ik voelde mijn hartslag snel kloppen. Ik moet wel meedelen dat ik ook anti-epileptica inneem, volgens de dokter kan dit eventueel hiermee te maken hebben. Dus, een waarschuwing voor mensen die anti-epileptica innemen! Nadat ik ben overgeschakeld naar 1x per dag voel ik me nog steeds suf en word ik ook wat duizelig, maar niet zo hevig als ter voren. Dus kortom voor mij was dit een negatieve ervaring. Het is gewoon eng wanneer je zelfs niet meer kan rechtzitten. Ik heb binnen een week terug een afspraak bij de specialist en ik ga hem vragen voor een ander medicament want ik weet niet of ik dit langer kan volhouden. Zoals ik in het begin ook heb vermeld, het verlicht mijn pijn absoluut niet! Misschien komt het omdat ik er maar één per dag inneem, maar de pijn verdwijnt zelfs niet voor 5 minuten.
07-11-2018

Zaldiar (paracetamol / tramadol)

Ik heb dit middel - combi van paracetamol en tramadol - voor het eerst gebruikt na een operatie twee maanden geleden. Twee keer een tablet ingenomen. Werd een beetje dizzy. Eergisteren - na een tweede operatie - om 20 uur een tablet genomen. Om 22:15 krijg ik de papieren verpakking van een gaascompres niet open. Geen kracht meer. Ineens wordt ik heel duizelig en misselijk [lees meer...]en kan nog net de bank halen. Ik raak buiten bewustzijn en heb stuiptrekkingen. Mijn man zag dat ik eerst lijkbleek was en toen een donkerrood gezicht kreeg. ik haalde moeilijk adem. Na 5 minuten kwam ik bij kennis. Heel misselijk, vreselijke dorst en heel slaperig. Na een paar minuten moeilijk ademen heb ik me op de grond laten zakken en ben op mijn zij gaan liggen. Zo heb ik ruim een uur gelegen. Kon me niet meer verplaatsen omdat mijn spierkracht weg was. Heb de nacht doorgebracht in de woonkamer en ben zo slap als een vaatdoek. Ik heb nog nooit problemen gehad met paracetamol. Tramadol was nieuw. Ik weet inmiddels dat er veel meer mensen zijn die niet tegen tramadol kunnen. Grote troep en qua pijnstilling is het een waardeloos medicijn.
26-09-2018

Fibromyalgie

Ik ondervond geen verbetering. De pijn bleef het zelfde.
15-04-2017

Gewrichtspijn

Tegen de pijn hielp het nauwelijks en ik had veel last van de bijwerkingen: droge mond, koude neus, duizelig, gevoel van dronkenschap.
03-03-2017

Gewrichtsontsteking

Vanwege heftige artrose-klachten/ontsteking in knie bij R.A. een spuit in de knie gekregen en zaldiar en stootuur prednison, Het helpt niet goed, werkt maar kort en 2 t/dag is veel te weinig. Ik wordt er misselijk van en ik kan er niet van slapen, ook is het reactie vermogen wat vertraagd.Ik ga maar weer aan de diclofenac retard 75 mg, 2 x dd, deze helpen beter en langer[lees meer...] en ik kan er normaal bij slapen.
07-04-2015

Artrose van de wervelkolom

slik dit 's avonds met 10mg diazepam en ook dat helpt niet, ik slaap maar halve nachten. kruip rond door het bed van de pijn. dit kan zo niet verder, heb een dochtertje dat 19 april 2 jr word en voel me af en toe net een zombie, maar pijn blijft, maar bijt op mijn tanden. huisarts zei deze week heel lomp ja als je weeer zoveel pijn hebt ga je maar naar spoed. ik heb de tel[lees meer...]efoon opgesmeten en ga dadelijk naar een nieuwe huisarts, die me al meteen doorverwees naar een arts in het ziekenhuis. pffff hopelijk heeft ze een oplossing voor wat meer slaap en meer energie, want ik ga hier aan onderdoor
15-12-2014

Syndroom van Ehlers-Danlos

Helaas werkt niet! Krijg nog meer pijn!
30-10-2014

Artrose - gewrichtsaandoening

Na één pil zaldiar voel ik mij misselijk & zweet ik geweldig . Ik ga er dan mee stoppen omdat ik mij te ellendig voel !!
30-06-2014

Artrose

De combinatie van ibuprofen met paracetamol werkt vele malen beter en geeft geen bijwerkingen.
26-02-2013

Keelontsteking

Voor de eerste 3 dagen Zaldiar gekregen.Na de eerste en tweede tablet nam pijn goed af en werd ik moe, na de derde werd ik zo misselijk dat ik de hele nacht heb overgegeven.Nou dat is niet aan te bevelen met dichtgebrande keel.Toen gewoon paracetamol zetpillen 1000mg, minder effectief maar wel te doen.
20-02-2013

Zaldiar (paracetamol / tramadol)

Wegens uistralingspijn die heel hevig werd Zaldiar gekregen,hielp niet,daarop dosis verdubbeld. Ben na 5 dagen gestopt; liever pijn dan steeds misselijk, opgezwollen buik,en beginnende depressie wat ik nooit eerder heb gekend. Blijkbaar reageren mensen zeer onvoorspelbaar op dit medicijn.
01-02-2013

Zaldiar (paracetamol / tramadol)

Kreeg Zaldiar voorgeschreven om zware pijn te bestrijden ivm beklemde zenuw in nek/schouder met zware uitstraling naar rechterarm. Van het eerste tablet had ik nog niet zoveel last, wel erg duizelig en een beetje een gevoel van 'high' zijn; van de tweede had ik binnen 10 minuten stuiptrekkingen, badend in zweet, hallucinaties, en toen ik probeerde op te staan, viel ik bij[lees meer...]na flauw. Aangezien ik al lage bloeddruk heb, was dit waarschijnlijk geen verstandige keuze...ik ben er dan ook mee gestopt.
28-11-2012

Zaldiar (paracetamol / tramadol)

Veel pijn in buik na kijkoperatie. Deze pijnstiller 1x ingenomen en meteen zo stoned als een garnaal. Dood eng gewoon. en inderdaad gee pijn gevoeld omdat de bijwerkingen zo hinderlijk zijn.
09-08-2012

Zaldiar (paracetamol / tramadol)

2 dagen geslikt na operatie aan enkel. 1e dag 4 pillen, 2e dag 2. 2 dagen erg veel pijn aan enkel gehad, en als die niet meer te verdragen was een pil genomen. In het begin werkte de pil zeer effectief, pijn ging weg, en enige bijwerking was superhigh zijn en zweten. Bij laatste pil ging het erg fout, ik zag dingen die er niet waren, erge opvliegers, zeer grote pupillen, [lees meer...]hoofdpijn, paniekaanvallen, onrustig, teveel energie in lichaam. Ben gaan koelen, suikerklontjes gegeten, cracker met kaas op, ademhalingsoefeningen gedaan, gemediteerd. Toen ik eindelijk rustig werd gaan slapen, en nooit meer een pil gepakt. Overgestapt naar paracetamol. En nog nooit zo geschrokken geweest. Kan niet snappen dat mensen deze pil dagelijks en jaren slikken. Staat in bijsluiter niet verslavend, maar de 2 dagen naar inname vette afkickverschijnselen gehad, en ik heb deze pil maar 2 dagen geslikt.
06-08-2012

Zaldiar (paracetamol / tramadol)

Ik gebruik normaal Tramadol voor andere problemen maar daar de werking niet genoeg was om de pijn van de krampen in de voeten te onderdrukken kreeg ik Zaldiar voor geschreven zodat ik weer iets zou kunnen lopen. Meteen na inname van de eerste tablet begonnen de problemen. Verschrikkelijk opgezette benen en vingers, pijnlijke handen, beenspieren die zeer pijnlijk zijn. Tr[lees meer...]amadol verdraag ik heel goed, maar deze toevoeging met Aspirine er in kan ik blijkbaar niet verdragen en de combo werkt niet bij mij. Meteen mee gestopt.
01-09-2017

Gewrichtsontsteking

moest deze slikken omdat ik twee ontstekingen in mijn linkerschouder heb.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum