Ervaringen met Zaldiar

paracetamol / tramadol

Lage rugpijn (16 meningen)
Fibromyalgie (13 meningen)
Rugklachten (10 meningen)
Artrose van de wervelkolom (5 meningen)
Gewrichtsontsteking (4 meningen)
Spierpijn (4 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Syndroom van Ehlers-Danlos (3 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (3 meningen)
Hoofdpijn (2 meningen)
MS (multiple sclerose) (1 mening)
Ziekte van Crohn (1 mening)
Keelpijn (1 mening)

Tramadol (915 meningen)
Oxycodon (398 meningen)
OxyContin (248 meningen)
Fentanyl (139 meningen)
OxyNorm (99 meningen)

06-05-2020 | Vrouw | 30
paracetamol / tramadol (325mg)
Artrose van de wervelkolom
Normaal gezien moest ik Zaldiar 3x per dag innemen, maar door de bijwerkingen neem ik het 1x per dag, een uur voor het slapengaan. Ik ben ontevreden. Het verlicht mijn pijn niet en de bijwerkingen zijn verschrikkelijk. Ik moet het innemen met eten, anders heb ik erge maagpijn en omdat ik het voor het slapen moet innemen is dit natuurlijk niet goed. Soms heb ik geen honger [lees meer...]en moet ik me forceren om een boterham te eten en nadien heeft mijn lichaam niet de nodige tijd om het te verteren, wat ook lijdt tot maagzuur wanneer ik in mijn bed lig. Toen ik het eerst 3x per dag innam waren de bijwerkingen zo erg dat ik zelfs naar het ziekenhuis wou gaan. Ik was zo suf en duizelig dat ik niet kon rechtstaan, ik kon zelfs niet rechtzitten. Ik voelde mijn hartslag snel kloppen. Ik moet wel meedelen dat ik ook anti-epileptica inneem, volgens de dokter kan dit eventueel hiermee te maken hebben. Dus, een waarschuwing voor mensen die anti-epileptica innemen! Nadat ik ben overgeschakeld naar 1x per dag voel ik me nog steeds suf en word ik ook wat duizelig, maar niet zo hevig als ter voren. Dus kortom voor mij was dit een negatieve ervaring. Het is gewoon eng wanneer je zelfs niet meer kan rechtzitten. Ik heb binnen een week terug een afspraak bij de specialist en ik ga hem vragen voor een ander medicament want ik weet niet of ik dit langer kan volhouden. Zoals ik in het begin ook heb vermeld, het verlicht mijn pijn absoluut niet! Misschien komt het omdat ik er maar één per dag inneem, maar de pijn verdwijnt zelfs niet voor 5 minuten.

07-11-2018 | Vrouw | 51
paracetamol / tramadol (32,5mg)
Ik heb dit middel - combi van paracetamol en tramadol - voor het eerst gebruikt na een operatie twee maanden geleden. Twee keer een tablet ingenomen. Werd een beetje dizzy. Eergisteren - na een tweede operatie - om 20 uur een tablet genomen. Om 22:15 krijg ik de papieren verpakking van een gaascompres niet open. Geen kracht meer. Ineens wordt ik heel duizelig en misselijk [lees meer...]en kan nog net de bank halen. Ik raak buiten bewustzijn en heb stuiptrekkingen. Mijn man zag dat ik eerst lijkbleek was en toen een donkerrood gezicht kreeg. ik haalde moeilijk adem. Na 5 minuten kwam ik bij kennis. Heel misselijk, vreselijke dorst en heel slaperig. Na een paar minuten moeilijk ademen heb ik me op de grond laten zakken en ben op mijn zij gaan liggen. Zo heb ik ruim een uur gelegen. Kon me niet meer verplaatsen omdat mijn spierkracht weg was. Heb de nacht doorgebracht in de woonkamer en ben zo slap als een vaatdoek. Ik heb nog nooit problemen gehad met paracetamol. Tramadol was nieuw. Ik weet inmiddels dat er veel meer mensen zijn die niet tegen tramadol kunnen. Grote troep en qua pijnstilling is het een waardeloos medicijn.

26-09-2018 | Vrouw | 41
paracetamol / tramadol (37,5mg/325mg)
Fibromyalgie
Ik ondervond geen verbetering. De pijn bleef het zelfde.

15-04-2017 | Man | 63
Gewrichtspijn
Tegen de pijn hielp het nauwelijks en ik had veel last van de bijwerkingen: droge mond, koude neus, duizelig, gevoel van dronkenschap.

03-03-2017 | Vrouw | 64
Gewrichtsontsteking
Vanwege heftige artrose-klachten/ontsteking in knie bij R.A. een spuit in de knie gekregen en zaldiar en stootuur prednison, Het helpt niet goed, werkt maar kort en 2 t/dag is veel te weinig. Ik wordt er misselijk van en ik kan er niet van slapen, ook is het reactie vermogen wat vertraagd.Ik ga maar weer aan de diclofenac retard 75 mg, 2 x dd, deze helpen beter en langer[lees meer...] en ik kan er normaal bij slapen.

07-04-2015 | Vrouw | 39
Artrose van de wervelkolom
slik dit 's avonds met 10mg diazepam en ook dat helpt niet, ik slaap maar halve nachten. kruip rond door het bed van de pijn. dit kan zo niet verder, heb een dochtertje dat 19 april 2 jr word en voel me af en toe net een zombie, maar pijn blijft, maar bijt op mijn tanden. huisarts zei deze week heel lomp ja als je weeer zoveel pijn hebt ga je maar naar spoed. ik heb de tel[lees meer...]efoon opgesmeten en ga dadelijk naar een nieuwe huisarts, die me al meteen doorverwees naar een arts in het ziekenhuis. pffff hopelijk heeft ze een oplossing voor wat meer slaap en meer energie, want ik ga hier aan onderdoor

15-12-2014 | Vrouw | 33
Syndroom van Ehlers-Danlos
Helaas werkt niet! Krijg nog meer pijn!

30-10-2014 | Vrouw | 60
Artrose - gewrichtsaandoening
Na één pil zaldiar voel ik mij misselijk & zweet ik geweldig . Ik ga er dan mee stoppen omdat ik mij te ellendig voel !!

30-06-2014 | Vrouw | 55
Artrose
De combinatie van ibuprofen met paracetamol werkt vele malen beter en geeft geen bijwerkingen.

26-02-2013 | Vrouw | 15
Keelontsteking
Voor de eerste 3 dagen Zaldiar gekregen.Na de eerste en tweede tablet nam pijn goed af en werd ik moe, na de derde werd ik zo misselijk dat ik de hele nacht heb overgegeven.Nou dat is niet aan te bevelen met dichtgebrande keel.Toen gewoon paracetamol zetpillen 1000mg, minder effectief maar wel te doen.

20-02-2013 | Vrouw | 78
paracetamol / tramadol
Wegens uistralingspijn die heel hevig werd Zaldiar gekregen,hielp niet,daarop dosis verdubbeld. Ben na 5 dagen gestopt; liever pijn dan steeds misselijk, opgezwollen buik,en beginnende depressie wat ik nooit eerder heb gekend. Blijkbaar reageren mensen zeer onvoorspelbaar op dit medicijn.

01-02-2013 | Vrouw | 52
paracetamol / tramadol
Kreeg Zaldiar voorgeschreven om zware pijn te bestrijden ivm beklemde zenuw in nek/schouder met zware uitstraling naar rechterarm. Van het eerste tablet had ik nog niet zoveel last, wel erg duizelig en een beetje een gevoel van 'high' zijn; van de tweede had ik binnen 10 minuten stuiptrekkingen, badend in zweet, hallucinaties, en toen ik probeerde op te staan, viel ik bij[lees meer...]na flauw. Aangezien ik al lage bloeddruk heb, was dit waarschijnlijk geen verstandige keuze...ik ben er dan ook mee gestopt.

28-11-2012 | Vrouw | 43
paracetamol / tramadol
Veel pijn in buik na kijkoperatie. Deze pijnstiller 1x ingenomen en meteen zo stoned als een garnaal. Dood eng gewoon. en inderdaad gee pijn gevoeld omdat de bijwerkingen zo hinderlijk zijn.

01-09-2017 | Vrouw | 51
paracetamol / tramadol (10)
Gewrichtsontsteking
moest deze slikken omdat ik twee ontstekingen in mijn linkerschouder heb.

23-01-2017 | Man | 34
Polyneuropathie

02-06-2015 | Vrouw | 30
Spierpijn
Ter achtergrondinformatie: ik heb zaldiar voorgeschreven gekregen van een pijnspecialist voor chronische spier- en hoofdpijn ten gevolge van een aanrijding. Ik slik hiernaast al enkele jaren een antidepressiva (lexapro) en een antipsychotica. Ik ondervond veel bijwerkingen van dit medicijn, zoals buikpijn, diarree, een verhoogde spiertonus en hevige hoofdpijn. Dit laatst[lees meer...]e baarde me nog het meeste zorgen, het voelde alsof er een enorme druk op mijn schedel stond. Ik heb eerst afgewacht, maar het trok niet weg, het werd eerder erger naar mijn idee. Ik ging op zoek naar ervaringsverhalen en kwam meerdere malen tegen dat de combinatie SSRI's (lexapro) en tramadol sterk werd afgeraden. Bij nader onderzoek bleek het aanleiding te geven tot het ontstaan van het zogeheten serotoninesyndroom . Ik herkende veel van de beschreven verschijnselen en ben onmiddellijk gestopt. Het gaat sindsdien geleidelijk aan wat beter met me. Ik heb binnenkort een gesprek met de desbetreffende arts en ga hem hier zeker op aanspreken. Ik vind het bijzonder slordig, nalatig zelfs, dat mijn er niet (goed) is uitgezocht wat de combinatie van mijn medicatie tot gevolg kan hebben. Ik heb het van tevoren zelfs nog aangegeven en zodoende vertrouwde ik op het recept wat ik kreeg. Wees gewaarschuwd!