Zaldiar

paracetamol / tramadol

Artrose (35 meningen)
Pijn (algemeen) (34 meningen)
Hernia (16 meningen)
Lage rugpijn (15 meningen)
Fibromyalgie (13 meningen)
Rugklachten (9 meningen)
Reuma (6 meningen)
Artrose van de wervelkolom (5 meningen)
Gewrichtsontsteking (4 meningen)
Spierpijn (4 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Syndroom van Ehlers-Danlos (3 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (3 meningen)
Hoofdpijn (2 meningen)
MS (multiple sclerose) (1 mening)
Ziekte van Crohn (1 mening)
Keelpijn (1 mening)
Ziekte van Bechterew (0 meningen)

Tramadol (813 meningen)
Oxycodon (296 meningen)
OxyContin (239 meningen)
Fentanyl (114 meningen)
OxyNorm (95 meningen)

24-04-2015

Zaldiar (paracetamol / tramadol)

Zoon van 12 heeft ze nu een paar dagen. Wordt agressief, verward ervan. Net contact gehad met arts en onmiddellijk ermee stoppen.
26-02-2013

Keelontsteking

Voor de eerste 3 dagen Zaldiar gekregen.Na de eerste en tweede tablet nam pijn goed af en werd ik moe, na de derde werd ik zo misselijk dat ik de hele nacht heb overgegeven.Nou dat is niet aan te bevelen met dichtgebrande keel.Toen gewoon paracetamol zetpillen 1000mg, minder effectief maar wel te doen.
15-03-2013

Hernia

Ik neem Zaldiar al enkele maanden en het is fantastisch! De eerste week was ik duizelig (als ik 2 pilletjes nam, bij 1 voelde ik niets, ook geen verlichting) Ik heb al een jaar constant hoofdpijn en Zaldiar verlicht de pijn uitstkend, uiteraard is dit geen blijvende oplossing. Men moet wel oppassen bij zeer langdurig gebruik.
17-06-2012

Zaldiar (paracetamol / tramadol)

ik gebruik nu Zaldiar pas ene paar dagen, nadat ik bijna alle andere medicijnen gebruikt heb, maar die niet helpen (arthrotec, paracetamols, ontstekingsremmers, paracetamols met codeïne etc. etc.). Ik heb zeer hevige pijn aan mijn knie waardoor ik niet naar school kan, ongeveer 15 minuten slaap per dag. heb al heel veel onderzoeken gehad maar er is geen oorzaak uit gekomen[lees meer...]. Men dacht eerst dat ik het allemaal in mijn hoofd had, dus moest ik ook naar een psycholoog, daar is niks uit gekomen. Nu heb ik dus Zaldiar gekregen, maar heb veel bijwerkingen, ik ben heel verward, heb hoofdpijn, voel me slap, en hallucineer zelfs een beetje. Dus tot nu toe, heeft het niet veel effect, maar men zegt dat ik er aan moet wennen. Hoop dat het snel veranderd.
25-08-2012

Zaldiar (paracetamol / tramadol)

ik gebruik nu sinds eergister zaldiar. gister werd ik met hele erge misselijkheid wakker en braakneigingen. de hele dag niks gegeten omdat ik simpelweg helemaal geen eetlust had. vanochtend weer wakker geworden met misselijkheid. toen naar mijn moeder gestapt en die had nog maagbeschermers. vanochtend gelijk ingenomen met mijn zaldiar en dat werkt wel. het werkt wel tegen [lees meer...]de pijn maar de bijwerkingen zijn niet om gelukkig van te worden..
09-10-2013

Gewrichtsontsteking

Ik heb een lichte scoliose in mijn rug en daardoor onsteekt mijn rechterschouder van tijd tot tijd. Maar onlangs was die ontsteking zo erg geworden, ik kon de pijn niet meer verdragen, zeker tijdens het werken (ik werk in een rusthuis). De dokter had me Zaldiar voorgeschreven en het werkt goed, de pijn is niet helemaal weg maar wel lichter. Het enige nadeel is dat ik er no[lees meer...]gal suf van word... Maar voor de rest ben ik er heel tevreden over!
10-10-2012

Zaldiar (paracetamol / tramadol)

Gisteren avond had ik last van gewone hoofdpijn , ik had mij een dafalgan genomen en werkte niet. Daardoor wist ik dat ik moest opletten. Ik heb mij in mijn bed gekropen en viel in slaap. Eventjes later werd ik wakker en had enorm veel zeer in mijn nek en volledig mijn hoofd. Ik begon mijn lijf uit te braken (wel 6 keer). Dan heb ik beslist om mij een zaldiar te nemen. Wat[lees meer...] mijn vader ook gebruikt bij migraine. Ik ben na het inname in slaap gevallen en was suf. Ik heb goed doorgeslapen deze nacht. Nu voel ik wel nog steeds alsof er mij iemand in mijn nek heeft geslagen. Heb nog 1 genomen en nu afwachten dat het betert ! Normaal krijg ik van de dokter een pijnstiller in combinatie : Contramal en dihydergot. dat is pas voor je een wrak te maken nadien !
03-05-2013

Artrose - gewrichtsaandoening

Ik slik nu bijna een jaar zaldair. Ben geen voorstander van medicijnen maar af en toe is de pijn niet te houden, zeker niet omdat ik 23 ben en nog veel dingen wil doen. Om deze reden heb ik Zaldair voorgeschreven gekregen. Ik wordt er soms suf van, de eerste keer had ik het idee dat ik stoned werd. Hoe vaker ik hem slik hoe minder bijwerkingen ik heb. Met alcohol is het ge[lees meer...]en aanrader, Hier werd ik erg misselijk van, koude rillingen en ging klappertanden. Tevens heb ik ook wel eens last van jeuk op de hoofd als ik het ingeslikt heb. Al met al vind ik het wel een goed medicijn, de pijn wordt er aanzienlijk minder van en daar gaat het mij eigenlijk om.
26-09-2012

Zaldiar (paracetamol / tramadol)

Ik gebruik sinds 2 jaar Zaldiar. Ik heb al 9 jaar erge migraine en heel veel spierpijn. Hiervoor gebruikte ik paracetemol met codeinefosfaat. Het hielp helemaal niet. Ik heb 7 jaar lang pijn geleden. Mn arts heeft daarna Zaldiar voorgeschreven. Aan het begin nam ik 2 pillen per dag hielp goed en had geen neiging om meer te nemen. Behalve op dagen als ik echt heel veel hoo[lees meer...]fdpijn had nam ik 1 pil extra. Bijwerkingen heb ik nooit gehad. Ik reed elke dag auto. Na een auto ongeluk moest ik 6 keer per dag 1 pil slikken. Maar mijn pijn ging nt weg. Dus ik ging meer en meer slikken. Nu slik ik wel tot 10 pillen per dag en 2,3 pillen tegelijkertijd. Is heel verslavend en gevaarlijk maar ik kan echt nt anders.......
02-05-2014

Reuma

Ik slik Zaldiar (Tramadol/Paracetamol) sinds gisteren dus ik kan nog niet veel zeggen over de effecten op lange termijn maar ik merk dat ik weinig last heb van extreme bijwerkingen (daar waar je voor gewaarschuwd wordt). En aangezien ik normaal zeer extreem reageer op medicatie is dit een heel goed teken. Ik sliep als een blok en heb een relatief vrolijke stemming (en vo[lees meer...]or mijn gevoel ook meer energie - vooral na een paar uur). Ik heb een reumatische aandoening waardoor ik heel weinig energie heb. Het lijkt erop dat de Tramadol op mijn stemming slaat (in positieve zin dus) en ik het gevoel heb dat ik meer energie en zin heb. De eerste twee uur voel ik me wel wat suf, warm en kijk ik wat wazig uit mijn ogen. Maar zo voel ik me wel vaker dus moeilijk vast te stellen of het door mijn aandoening komt of door het medicijn. Tot nu toe positief :). Heb hele slechte ervaringen met Celebrex en Arcoxia (ook ontstekingsremmers)
08-07-2014

Lage rugpijn

Ik heb sinds maart rugklachten met daarbij uitstraling in de bil, het been, kuit en voet (tintelingen). Ik kreeg Zaldiar voorgeschreven, 3x per dag 1 tablet. De pijn werd dragelijker. Wel bijwerkingen als sufheid, misselijk en soms een gehaast/ nerveus gevoel. Daarna verminderd en zelfs gestopt, het leek beter te gaan. Toen door mijn rug gegaan en sindsdien zit ik weer aan[lees meer...] de Zaldiar in combinatie met extra paracetamol. Afgelopen week bij de arts geweest en ik moet morgen voor een mri, dan weet ik (hopelijk) eindelijk wat ik nu precies mankeer. Arts heeft inmiddels de dosering verhoogd naar 3x per dag 2 tabletten. Soms red ik het met 1, maar met name de ochtend neem ik er 2 in. Sinds ik ben begonnen met de hogere dosering heb ik meer last van sufheid, misselijkheid, zweten en jeuk op mijn hoofd. Heel vervelende bijwerkingen, maar als dit mijn pijn verminderd/ dragelijker maakt, dan neem ik het maar voor lief.
01-02-2013

Keelpijn

Ben 27 jaar en vorige vrijdag geopereet aan mij keelamandelen. Heb Diclofenac + Zaldiar..God zij dank Want anders kan ik niet functioneren de klachten worden alleen maar heftiger.Ik had eerst Diclofenac+ paracethamol... Ja die combinatie helpt niet Dus blij met Zaldiar, geen bijwerkingen op dit moment! So far so good!
14-01-2013

Zaldiar (paracetamol / tramadol)

Ik heb sinds maart heftige pijn aan mijn vingers, pols en armen. Andere pijnstillers hebben helemaal niet geholpen. Van de pijnpoli kreeg ik ongeveer een week geleden Zaldiar. De pijn is wel afgenomen, maar nog niet helemaal over. Ik heb wel veel bijwerkingen. Zoals: duizeligheid, suf en moe, hoofdpijn, heel erg moeite met opstaan ( ik ben wel wakker maar het lijkt alsof i[lees meer...]k mijn bed niet uit kan) slaapstoornis ( word in de nacht zomaar wakker) onvrijwillige samentrekking van spieren, val vaak zomaar in slaap (wel wanneer ik thuis ben) beven. Ik hoop wel dat de bijwerkingen overgaan en de armpijn steeds minder wordt. Zijn er mensen waarbij de bijwerkingen over is gegaan?
02-09-2013

Artrose van de wervelkolom

Gebruik het medicijn omdat ik ernstige artrose heb vd wervelskolom thv mijn middenrug (tussen de schouderbladen). Ondervind er wel veel bijwerkingen van, duizelig, misselijk, soms spierkrampen, suf en moe zijn, en een pijnlijke maag.gebruik er nochtans max. 2 per dag met zes uur tussen. Vind ook dat het medicijn pas na een uur of twee begint te werken. De pijn is verminder[lees meer...]d maar ver van weg, en na 4 uur komt de pijn er toch terug door...vraag mij af of het wel nog nut heeft dat ik het neem, met al die bijwerkingen enzo.en de pijn komt er toch terug door...
06-05-2020

Artrose van de wervelkolom

Normaal gezien moest ik Zaldiar 3x per dag innemen, maar door de bijwerkingen neem ik het 1x per dag, een uur voor het slapengaan. Ik ben ontevreden. Het verlicht mijn pijn niet en de bijwerkingen zijn verschrikkelijk. Ik moet het innemen met eten, anders heb ik erge maagpijn en omdat ik het voor het slapen moet innemen is dit natuurlijk niet goed. Soms heb ik geen honger [lees meer...]en moet ik me forceren om een boterham te eten en nadien heeft mijn lichaam niet de nodige tijd om het te verteren, wat ook lijdt tot maagzuur wanneer ik in mijn bed lig. Toen ik het eerst 3x per dag innam waren de bijwerkingen zo erg dat ik zelfs naar het ziekenhuis wou gaan. Ik was zo suf en duizelig dat ik niet kon rechtstaan, ik kon zelfs niet rechtzitten. Ik voelde mijn hartslag snel kloppen. Ik moet wel meedelen dat ik ook anti-epileptica inneem, volgens de dokter kan dit eventueel hiermee te maken hebben. Dus, een waarschuwing voor mensen die anti-epileptica innemen! Nadat ik ben overgeschakeld naar 1x per dag voel ik me nog steeds suf en word ik ook wat duizelig, maar niet zo hevig als ter voren. Dus kortom voor mij was dit een negatieve ervaring. Het is gewoon eng wanneer je zelfs niet meer kan rechtzitten. Ik heb binnen een week terug een afspraak bij de specialist en ik ga hem vragen voor een ander medicament want ik weet niet of ik dit langer kan volhouden. Zoals ik in het begin ook heb vermeld, het verlicht mijn pijn absoluut niet! Misschien komt het omdat ik er maar één per dag inneem, maar de pijn verdwijnt zelfs niet voor 5 minuten.
02-06-2015

Spierpijn

Ter achtergrondinformatie: ik heb zaldiar voorgeschreven gekregen van een pijnspecialist voor chronische spier- en hoofdpijn ten gevolge van een aanrijding. Ik slik hiernaast al enkele jaren een antidepressiva (lexapro) en een antipsychotica. Ik ondervond veel bijwerkingen van dit medicijn, zoals buikpijn, diarree, een verhoogde spiertonus en hevige hoofdpijn. Dit laatst[lees meer...]e baarde me nog het meeste zorgen, het voelde alsof er een enorme druk op mijn schedel stond. Ik heb eerst afgewacht, maar het trok niet weg, het werd eerder erger naar mijn idee. Ik ging op zoek naar ervaringsverhalen en kwam meerdere malen tegen dat de combinatie SSRI's (lexapro) en tramadol sterk werd afgeraden. Bij nader onderzoek bleek het aanleiding te geven tot het ontstaan van het zogeheten serotoninesyndroom . Ik herkende veel van de beschreven verschijnselen en ben onmiddellijk gestopt. Het gaat sindsdien geleidelijk aan wat beter met me. Ik heb binnenkort een gesprek met de desbetreffende arts en ga hem hier zeker op aanspreken. Ik vind het bijzonder slordig, nalatig zelfs, dat mijn er niet (goed) is uitgezocht wat de combinatie van mijn medicatie tot gevolg kan hebben. Ik heb het van tevoren zelfs nog aangegeven en zodoende vertrouwde ik op het recept wat ik kreeg. Wees gewaarschuwd!

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum