Ervaringen met Zaldiar

paracetamol / tramadol

Lage rugpijn (16 meningen)
Fibromyalgie (13 meningen)
Rugklachten (10 meningen)
Artrose van de wervelkolom (5 meningen)
Gewrichtsontsteking (4 meningen)
Spierpijn (4 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Syndroom van Ehlers-Danlos (3 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (3 meningen)
Hoofdpijn (2 meningen)
MS (multiple sclerose) (1 mening)
Ziekte van Crohn (1 mening)
Keelpijn (1 mening)

Tramadol (915 meningen)
Oxycodon (398 meningen)
OxyContin (248 meningen)
Fentanyl (139 meningen)
OxyNorm (99 meningen)

29-03-2013 | Man | 86
Artrose - gewrichtsaandoening
Ben positief door pijnstillende werking van 1 tot 3 per dag en ook geen slaapprobleem. Door inspuiting Tramadol in mijn linkerheup was die heuppijn verdwenen; helaas na enkele dagen geen Zaldiar moeilijk inslapen heb ik vanochtend weer 1 Zaldiar tablet genomen met pijn weg! Dus zal ik Zaldiar bij pijn weer gebruiken.

04-08-2015 | Man | 81
Lage rugpijn
Ik gebruik 1 capsule per dag (inname: voor het naar bed gaan). De minimale dagelijkse inname is voldoende, om de ergste pijn te bestrijden en een normaal leven te leiden.

20-02-2013 | Vrouw | 78
paracetamol / tramadol
Wegens uistralingspijn die heel hevig werd Zaldiar gekregen,hielp niet,daarop dosis verdubbeld. Ben na 5 dagen gestopt; liever pijn dan steeds misselijk, opgezwollen buik,en beginnende depressie wat ik nooit eerder heb gekend. Blijkbaar reageren mensen zeer onvoorspelbaar op dit medicijn.

20-01-2013 | Man | 72
paracetamol / tramadol
Vanwege slijtage van twee tussenwervelschijfjes in de lage wervelkolom heb ik erge pijn in de onderrug; de pijn straalt uit naar de benen. De arts van de pijnpoli heeft mij verleden jaar Zaldiar voorgeschreven; andere middelen hielpen vrijwel niet. Inmiddels heeft er een ingreep plaatsgevonden waarvan ik goede verwachtingen heb. Zaldiar is een geweldig middel; werkt perfec[lees meer...]t; na inname van 2 stuks verdwijnen pijnen na ruim een uur, de werking houdt circa zes uur aan. Ik heb geen bijwerkingen, alleen inslapen duurt lang, dus niet innemen in de vooravond. en tevreden klant dus.

05-04-2016 | Vrouw | 71
Lage rugpijn
Na verschillende malen behandeld te zijn op de pijnpoli, waar geen verbetering in zat, vertelde een verpleegster: er zijn weinig mensen, mevrouw, die zonder medicijnen door het leven gaan op uw leeftijd. Van lieverlee wil je toch zonder pijn verder en nu gebruik ik al 5 jaar Zaldiar. Wel het merk, want een ander merk met dezelfde stof gaf (ik heb het echt geprobeerd) depre[lees meer...]ssie verschijnselen.

12-02-2016 | Man | 71
Chronisch pijnsyndroom
Het helpt wel goed. Maar zijn keiharde tabletten.

11-11-2015 | Vrouw | 70
Artrose
ik heb altijd een pijnplek onder in mijn rug, tegen de welvelkolom. plus bij koud en vochtig weer pijn in schouders en handen. De laatste tijd ook kramp tussen de schouderbladen. Zaldiar helpt wel tegen pijn onder in de rug, maar niet tegen mijn schouder en handen pijn. Van de reumatoloog kreeg ik arcoxia.. dat helpt wel tegen schouder en handen pijn, maar de huisarts vind[lees meer...] dat ik die niet moet slikken, vanwege nierfunctie...Heeft iemand ervaring hiermee?

06-01-2013 | Vrouw | 69
Hernia
Door een niet operabele vergroeing in mijn rug met hevige pijnen kreeg ik (vanaf ca 2007) 3x dgs zaldiar voorgeschreven. Ben er zeer tevreden over. Wel vind ik het idee altijd maar paracetamol te slikken niet prettig, ik denk er slijmvorming van te krijgen en wil weten of er meer mensen zijn die dat hebben. Soms probeer ik af te bouwen naar 2x dgs, maar dan voel ik me zee[lees meer...]r belabberd.

15-01-2016 | Man | 65
Lage rugpijn
Ik had last van verkrampte rugspieren in de vroege ochtend. De gebruikelijke pijnstillers kwamen voor mij niet in aanmerking, omdat ik nierklachten heb. Eerst kreeg ik van de huisarts Tramadol, omdat deze via de lever wordt afgebroken ipv via de nieren. Mijn reumatoloog schreef echter Zaldiar voor, omdat dit veel sneller werkt. Ik neem het rond 04:00 uur en kan dan na een[lees meer...] kwartier weer verder slapen. Anders wordt het draaien en vermoeid vroeg opstaan. Ik heb ook pure Tramadol gebruikt, maar daarvan doe ik geen oog dicht. Als reactie op de Zaldiar krijg ik kleine puistjes met een grote, platte puskop op mijn rechter been, zowel in het midden van mijn boven- als onderbeen. Het oogt niet fraai, maar ik heb er verder geen last van.

16-03-2013 | Vrouw | 65
Artrose - gewrichtsaandoening
Het verlicht wel de pijn,maar de bij werkingen zijn heel vervelend;overal jeuk vooral op hoofd en neus.lamlendig. in het begin duizelig en depresief ,ga ze niet meer nemen,Je slaapt er wel goed van.

03-03-2017 | Vrouw | 64
Gewrichtsontsteking
Vanwege heftige artrose-klachten/ontsteking in knie bij R.A. een spuit in de knie gekregen en zaldiar en stootuur prednison, Het helpt niet goed, werkt maar kort en 2 t/dag is veel te weinig. Ik wordt er misselijk van en ik kan er niet van slapen, ook is het reactie vermogen wat vertraagd.Ik ga maar weer aan de diclofenac retard 75 mg, 2 x dd, deze helpen beter en langer[lees meer...] en ik kan er normaal bij slapen.

27-11-2017 | Man | 63
paracetamol / tramadol (37.5)
Artrose
Vaak droge mond, belangrijk vast ritme/tussenpozen aan te houden.Werkt bij mij beter als accocia waar ik behoorlijk misselijk van werd.

15-04-2017 | Man | 63
Gewrichtspijn
Tegen de pijn hielp het nauwelijks en ik had veel last van de bijwerkingen: droge mond, koude neus, duizelig, gevoel van dronkenschap.

02-02-2014 | Vrouw | 63
Spierpijn
Na 1 week heftige pijn gehad te hebben door een geirriteerde spier of zenuw door een verkeerde beweging in mijn heup Zaldiar voorgeschreven gekregen,. Bij gebruik van 2 keer daags 1 tablet is de pijn sterk verminderd. Heb bijna geen bijwerkingen gehad, behalve de 1e dag wat duizeligheid. Hoop spoedig met de Zaldiar te kunnen stoppen. . .

14-07-2014 | Vrouw | 61
paracetamol / tramadol
Weinig tot geen last van bijwerkingen, slik het middel nog steeds

02-03-2013 | Man | 61
paracetamol / tramadol
Als pijnstiller werkt het middel niet echt voor mij, MAAR....in mn koppie gaat het prima, ben zeer positief en geeft het mij veel power