Ervaringen met Arcoxia

etoricoxib

hartkloppingen slapeloosheid gewichtstoename rood gezicht opvliegers

Gewrichtsontsteking (8 meningen)
Jicht (5 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Artrose van de wervelkolom (4 meningen)
Clusterhoofdpijn (1 mening)
Wervelkanaalstenose (1 mening)
Slijmbeursontsteking (1 mening)
Peesontsteking been (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

16-10-2015 | Vrouw | 20
etoricoxib (120mg)
Artritis psoriatica
Medicijnen werkt voor geen meter. bijwerkingen: heel erg moe. Van haast niet kunnen slapen, niet meer naar school/werk kunnen gaan. 12uur savnds naar bed, 5uur smiddags uit bed kunnen gaan. En dan nog steeds moe zijn. ook heb ik erge maagklachten erdoor gekregen.

27-05-2015 | Man | 56
Hernia
het werkte perfect tot een half jaar geleden de eerste klachten kwamen, afvallen 17 kilo, moet veel slapen, nergens geen zin meer in en dan vier weken geleden op de hartbewaking terecht komen, daar na angst een dip raken en mensen pijn gaan doen waar je van houd. gisteren contact gezocht, omdat een kennis van mij het niet vertrouwde, met de huisarts. Hij zei acuut stoppen,[lees meer...] nu maar hopen dat het snel me lichaam uit is.

06-10-2013 | Vrouw | 49
etoricoxib
Hi. Ik wil gelijk vertellen dat ik deze pillen eigenlijk niet had mogen innemen en de huisarts had toen ik bij hem langs ging en twijfelde of deze pillen innemen wel nut had, gewoon moeten checken en zeggen nee stop er maar mee. Kreeg dit van arts in ziekenhuis. Heb slijtage aan meniscus en moest dit dan 1 maand innemen, dan 2 weken niets, dan nog pijn bellen. Ik heb h[lees meer...]et 3 weken volgehouden, gestopt. Vreemd dat ik dagen nadat ik gestopt was, opeens heel erg misselijk was. Dit duurde 5 dagen of zo en ik had niets in mijn eetpatroon veranderd. Oke ging over. Nu heb ik weer 4 dagen deze pillen genomen, en ik werd dagen nadat ik er mee gestopt was weer enorm misselijk Ik weet niet of het door deze pil komt. Nu slikte ik al de hoogste dosis zuurremmers, (Nexium). Ik heb GER. dat is enorme last van zuurbranden en pds, prikkelbare darm. Deze pillen blijken dus helemaal niet goed voor me te zijn en de pijn was niet zo hevig dat ik die pillen daar voor zou moeten nemen. Raar dat je juist misselijk wordt als je er mee stopt? Iemand anders?

27-08-2013 | Man | 72
Ziekte van Bechterew
Aanvanelijk ging het redelijk, maar na korte tijd ging het medicijn een tegengesteld effect vertonen. Ik werd 's nachts wakker van hevige pijn in nek, schouders en onderrug. Ook had ik last van neusverstopping op 1 neusgat. Hier kan ik dus helaas niet mee doorgaan. Blijft Celebrex over, maar dat geeft bij mij weer meer last van maagklschten.

06-07-2012 | Vrouw | 47
Reumatoïde artritis
omdat mijn gewrichten van mijn vingers begonnen op te zwellen en te misvormen gaf mij de reumateloog ipv gambaran arcoxia. Ik slik het nu al ruim een maand maar de klachten zijn alleen erger geworden. Ik heb buiten af en toe duizelig te zijn, geen bijwerkingen. Ik heb veel meer pijn, knobbels zijn ook dikker geworden en ik heb er meer bij gekregen. Ik heb al een hele reeks[lees meer...] medicatie gekregen en al een knieprothese, maar dit medicijn is voor mij het geen met het slechtste resultaat, dus terug naar de reumateloog en hopelijk een ander medicijn dat wel aanslaat.

22-03-2024 | Man | 20
Ziekte van Bechterew

hartkloppingen slapeloosheid opvliegers

Mocht het middel op indicatie nemen. Het medicijn op indicatie bij pijn voor 5 dagen genomen. De pijn werd effectief onderdrukt en de stijfheid was ook verminderd. Helaas kon ik 5 nachten lang niet slapen, kreeg ik opvliegers en had ik de laatste nacht hartkloppingen. Wegens deze redenen gestopt met het middel. De ontsteking was destijds vrij goed onderdrukt. Het middel[lees meer...] werkt dus goed, echter geeft het bij mij te veel vervelende bijwerkingen om ermee door te gaan...

19-02-2024 | Man | 38
Fibromyalgie

gewichtstoename rood gezicht

Sinds kort diagnose fybromylagie wegens algehele pijnen. Al langer last van Tietze/pds. Sinds diagnose deze medicatie gekregen, lange tijd getwijfeld voor het te nemen wegens die darmen. Uiteindelijk toch genomen, niet teveel last in de maag of darmen ervan. Maar komt ook omdat ik al medicatie neem voor mijn maagzuur. Een serieuze klacht. 1,5kg bijgekomen van deze medicat[lees meer...]ie ondanks dat ik niet een andere dieet had. Zal huisarts weer ontkennen. Pijn is ook niet verminderd. Ook vaker rood aangezicht. Dus al bij al ga ik dit niet meer nemen. Waarmee ik niet zeg dat dit voor anderen zo gaat zijn

14-04-2023 | Man | 66
etoricoxib (30mg)
Was in' t begin zéér tevreden . Kon véél beter én bijna pijnvrij bewegen . Maar moest wel het pilletje net voor het slapengaan innemen want ik viel gelijk in't slaap ................. Na zo'n half jaar viel ik plots omver in de kelder toen ik wat zocht . Nou - accidentje ? ..............Maar ik merkte dat ik zeer draaierig werd bij gaan liggen of opstaan . Hoofd draaien =[lees meer...] duizelig . Nu ben ik erg voorzichtig als ik van liggen naar rechtop ga - anders knal ik tegen de grond ............ C Dus meteen gestopt met de Arcoxia - spijtig want de pijn is terug en nu neem ik opnieuw Ibuprofen - anders is de pijn niet te harden - maar dit is dan weer een ramp voor je nieren ............... ( en maag :-) )

08-11-2021 | Vrouw | 74
etoricoxib (30mg)
Gewrichtsontsteking
Medicijn werkt totaal niet buj ontsteking klauwstand 3de teentje.

03-07-2019 | Vrouw | 56
Artrose
Veel pijn in rug , redelijk veel artrose en hernia

14-06-2019 | Man | 40
etoricoxib (60mg)
Uitstraling in rechterbeen vanwege ontsteking in de onderliggende bilspier als gevolg van zittend beroep. Geen hernia vastgesteld op basis van enkele oefeningen bij huisarts. Naproxen 500 mg lost de pijn op maar mag niet samen met de etoricoxib. Heb nu enkele dagen deze pil ipv naproxen. Klachten zijn verergerd en kan zelfs niet meer lopen. Ochtendstijheid toegenomen. Betw[lees meer...]ijfel de werking en heb liever de Naproxen.

29-10-2018 | Man | 68
Heupslijtage
Kreeg Arcoxia via de huisarts in afwachting van bezoek aan orthopeed. Kreeg na 1 dag al klachten ( slik normaal vrijwel nooit iets) Duizeligheid, hoofdpijn, misselijkheid, neerslachtigheid, wazigheid wat beeld betreft en waterige ogen, ineens veel te hoge bloeddruk. Ben zelf onmiddellijk gestopt met slikken. Pijn is niet fijn, maar deze bijwerkingen helemaal niet. M[lees meer...]aar het zal wel heel persoonlijk zijn, want ik lees op deze site ook heel positieve ervaringen van anderen. Maar dit verhaal steunt me wel in mijn door anderen als eigenwijs geziene mening dat je beter maar zo weinig mogelijk middelen moet slikken. Toch een beetje gif...

29-01-2018 | Vrouw | 27
Kiespijn
Pijnstilling genomen om kiespijn te onderdrukken. Echter na 3 dagen gestopt omdat ik mijn gedachten naar extreme negativiteit neigen, ik me zeer vermoeid voel en last heb van een opgezette buik.

11-10-2015 | Vrouw | 42
Artrose
Heb slijtage van de heup en kreeg ca. 4 maanden geleden Arcoxia voorgeschreven. Heb het idee dat het niet helpt, maar ik slik het toch maar wel. Ik blijf stijf en heb eigenlijk de hele dag door een zeurende pijn. Ibuprofen 400 mg. i.c.m. 2 paracetamol geven mij meer verlichting dan Arcoxia. Bijwerkingen Arcoxia: ik werd er erg moe van. Ik slikte het eerst 's ochtends na he[lees meer...]t ontbijt, maar op advies van de huisarts slik ik het nu 's avonds na het eten. Ook was ik de eerste dagen misselijk. Dat ging uiteindelijk over.

07-10-2015 | Vrouw | 55
Artrose - gewrichtsaandoening