Ervaringen met Arcoxia

etoricoxib

hartkloppingen slapeloosheid gewichtstoename rood gezicht opvliegers

Gewrichtsontsteking (8 meningen)
Jicht (5 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Artrose van de wervelkolom (4 meningen)
Clusterhoofdpijn (1 mening)
Wervelkanaalstenose (1 mening)
Slijmbeursontsteking (1 mening)
Peesontsteking been (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

20-02-2017 | Man | 59
Gewrichtsontsteking
Veel van gehoopt maar niets opgeleverd. Klachten werden later vanzelf minder. Gebruikt vanwege, achteraf tijdelijke, gewrichtsontstekingen bij Artritis-Psoriatica.

26-09-2016 | Vrouw | 42
Artrose
enkele jaren goed gewerkt laar gelaas nu de laaste weken enorme hoofdpijn door te hoge bloeddruk ervan. denk daarmee te stoppen . enorm goed voor mijn bechterew maar de bijwerkingen he nie te doen .

14-10-2015 | Vrouw | 32
etoricoxib (60mg)
Gewrichtsontsteking
2 weken gebruik om ontsteking in knie uit te sluiten. Niets minder pijn gehad, in knie geen enkele verandering. Wel 2 weken enorm moe met depressieklachten en algehele somberheid, erg vervelend.

08-07-2015 | Vrouw | 57
etoricoxib (60mg)
Artritis
Nu dagelijks Arcoxia gebruikt, heeft totaal geen invloed op de pijnklachten. Jammer, maar voor mij werkt het totaal niet, zelfs niet in combinatie met Plaquenil 2x daags en een DepoMedrol injectie. Wij, mijn arts en ik moeten op zoek naar een andere pijnmedicatie.

14-02-2015 | Man | 34
Reumatoïde artritis
Ik neem de pillen 1 maal per dag sinds een maand.De pijn is draagzaam nu.Maar ik heb 1 probleem ik kan niet meer klaarkomen en voor een man van 34 is dat toch een drama.Heeft iemand dat ook al ervaren.

18-01-2015 | Vrouw | 43
Ziekte van Bechterew
Ik heb gesukkeld met mijn bovenrug sinds een autoongeluk 23 jaar geleden, periodes gehad die beter waren dan anderen, vooral slechtere periodes in combinatie met stress. Twee tot drie jaar terug begon ik ook lage rugpijn te krijgen. Om een lang verhaal kort te maken, leek Arcoxia mij de meeste pijnverdrijvend te zijn. Toch ben ik alles behalve pijnvrij. Dan vraag je j[lees meer...]e af of Arcoxia zijn effect heeft of als het sowieso zou zijn verbeterd zonder deze medicatie. Nu zit ik in een heel moeilijke periode en wil er niet aan wagen om even te "checken" of ik ook zonder Arcoxia zou kunnen leven. Misshien later eens. De medische wereld kan moeilijk uitsluiten waarom ik aan rugpijn lijd. Ik zou graag willen weten of er andere rug- of Bechterew patienten hetzelfde hebben voorgehad.

03-04-2014 | Vrouw | 21
etoricoxib (90mg)
Nu twee maanden in gebruik. Werkte pas na ruim een week. Last van dikke, rode tenen die zeer gevoelig zijn. Reumatoloog schreef dit voor, ookal heb ik maar 1 nier. Na een week begon de medicatie aan te slaan, maar blijf een dik gevoel houden. Het opzetten kwam later ook terug. Gevoeligheid is wel weg. Wel last van een vieze smaak en vermoeidheid. Daarnaast blijft de zwelli[lees meer...]ng deels, zetten mn armen enigszins op en voel ik mij veelal suf.

28-11-2013 | Man | 61
Jicht
Als ik een jichtaanval krijg werkt Arcoxia snel en effectief. Ik krijg wel rode vlekken en een verschrikkelijke jeuk als ik het middel ingenomen heb. Dit verdwijnt weer na enkele dagen.

11-06-2013 | Vrouw | 69
Reumatoïde artritis
sinds 1 jaar neem ik acoxia in voor de reuma. 30 mg per dag. De ernstigste bij werkingen zijn regelmatig wazig zien en mijn gehoor is sinds dien erg achteruit gegaan . Volgens de gehoorstudio was mijn gehoor goed Het gaat nog steeds achteruit. ik zie er van komen naar aanleiding van mijn klachten dat ik met 30 mg niet meer toe kom. Hoe verder .Heeft iemand een advies Om[lees meer...]eprazol neem ik in als maag beschermer. Zonder dit middel heb ik geprobeerd . Maar ik kreeg maagpijn . Dus ik moest het wel in nemen.

13-04-2013 | Vrouw | 46
Artrose
Omdat ik erg veel last van mijn knieën heb (artrose stadium 3 van 4), kreeg ik een zo'n 4 jaar geleden Arthrotec voorgeschreven. Toen er zo'n 2 jaar geleden bij toeval een hypertensie werd ontdekt, vervolgens heb ik wat pech gehad en met een fiettest bij de cardioloog mijn binnenmeniscus in vieren gescheurd waarna ik de trap niet meer op of af kon. Ik kwam bij de orthopee[lees meer...]d en vertelde mijn verhaal en ben toen op advies overgestapt op Arcoxia 60mg. Ik kan lopen als een kievit op gelijk terrein, maar ongelijk terrein en fietsen is absoluut geen succes. Dus dat laten we het fietsen achterwege en lopen op de wegen en de zandpaden maar ongelijk terrein dan lopen we wel een blokje om.

07-04-2013 | Vrouw | 25
Artritis
werkte meteen tegen de stijfheid. roodheid en gezwollenheid van gewrichten houdt aan. Pijn niet volledig onder controle

04-04-2013 | Man | 59
Artrose - gewrichtsaandoening
van 200mg tramadol naar 60 arcoxia is geen haalbare kaart.

04-04-2013 | Vrouw | 68
Artrose
sedert 2006 zo af-en-toe last van heup, meestal snel over. Toen opeens van de ene dag op de andere niet meer kunnen lopen. D. dacht geblokkeerde zenuw, na lang zoeken X-ray: heup artrose. Arcoxia gekregen (90 mg.) hielp een tijdje, maar veel last: oorsuizingen, wazig zien, vreselijke smaak in mond en spierstijfheid. Dus in overleg minder gaan nemen. Nu 30 mg. 1xp.dag, zo n[lees meer...]odig 2x, maar doet niet veel meer. Soms tussendoor paracetamol i.p.v. 2e Arcoxia. Geeft minder bijverschijnselen.

27-01-2013 | Vrouw | 60
Beenkrampen
Swelsel aan de linkerkant van oog, wang en oor en een gevoel asl of er een beest in loopt Ook mijn linker voet is opgezet. Wasigheid in ogen en mijn blaas werkt minder dus ophoping van water in liggaam.

11-12-2012 | Vrouw | 25
etoricoxib
Na 5 weken een vreemd, pijnlijk en heen en weer schuivend getik te voelen in mijn schouderblad dit medicijn voorgeschreven gekregen. (en fysio, daar ga ik ook wekelijks heen) Normaliter had hij diclofenac voorgeschreven maar dit doet weinig bij mij dus toen kwam hij bij etoricoxib. Ik slik dit medicijn nu anderhalve week en het doet volgens mij niet veel, mijn schouderblad[lees meer...] blijft pijnlijk en raar voelen en daarbij heb ik er ook flinke maagklachten door gekregen. Vannacht zelfs zeiknat wakker geworden zonder ziek te zijn en de balkondeur opengegooid, zo erg was ik aan het zweten. Heel vreemd. Ik heb buikpijn, schouderpijn en word soms badend in het zweet wakker (heb ik echt nooit). Niet echt een succes, als de twee weken voorbij zijn en het hetzelfde blijft ga ik vragen om wat anders, dit is waardeloos.

12-09-2012 | Vrouw | 76
kon makkelijk.