Ervaringen met Arcoxia

etoricoxib

hartkloppingen slapeloosheid gewichtstoename rood gezicht opvliegers

Gewrichtsontsteking (8 meningen)
Jicht (5 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Artrose van de wervelkolom (4 meningen)
Clusterhoofdpijn (1 mening)
Wervelkanaalstenose (1 mening)
Slijmbeursontsteking (1 mening)
Peesontsteking been (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

29-07-2012 | Vrouw | 63
etoricoxib
het helpt bij pijn in de nek wel, maar al die bijverschijselen ook. al heb ik het aan de darmen, dr schrijft het voor. je word bang als je die bijverschijnsels leest, maar ja, welke medicijnen hebben geen bijverschijnselen?

27-06-2012 | Vrouw | 60
etoricoxib
Sinds maandag gebruik ik Arcoxia 30 mg eenmaal per dag. Van maandag op dinsdagnacht heb ik amper geslapen. Op dinsdag naar mijn werk gereden en onderweg had ik de neiging om weer om te draaien en naar huis te gaan. Toch maar doorgereden maar ik ben een uur eerder naar huis gegaan. Ik was zo verschrikkelijk moe en een latente hoofdpijn. Nu woensdag (dus pas de 3e dag dat ik[lees meer...] dit medicijn slik) ben ik nog verschrikkelijk moe en kan me moeilijk concentreren op mijn werk. De pijn in mijn knieën is wel minder, maar ik zou willen dat ik mijn gewone energie weer terug had. Na twee weken mocht ik van de orthopeed even stoppen met het medicijn. Maar als het zo blijft dat ik nauwelijks kan functioneren, dan stop ik er al eerder mee.

12-03-2024 | Man | 57
Artrose
Artrose in de rug met arxocia leefbaar

31-10-2022 | Vrouw | 55
Ziekte van Bechterew
Ik slik sinds 2015 Arcoxia 90 mg, 1 x pd vanwege de Ziekte van Bechtrew. Het helpt goed tegen de pijn en ontstekingen. Nu na 7 jaar is mijn nierfunctie binnen een half jaar ineens slechter geworden. Ik viel zonder reden 7 kilo af, geen eetlust, hoofdpijn en echt zo verschrikkelijk moe. Ik moest direct stoppen, nou dat heb ik geweten... een paar dgn verder en ik kan niet[lees meer...] meer op of om van de pijn.Ik krijg eind deze week een nieuw biologisch medicijn, dit kon niet eerder ivm bloedonderzoek voor het medicijn. Vanmorgen toch weer de arts gebeld en voor nu om de tijd te overbruggen toch weer Arcoxia gekregen maar nu 60 mg. Laat dus regelmatig je bloed onderzoeken, mijn arts doet dit gelukkig 2 x pj en houdt het heel goed in de gaten. Eind deze week weer stoppen en hopen dat het nieuwe medicijn snel aanslaat en dat mijn nieren weer bijtrekken.

16-02-2020 | Vrouw | 48
Artrose - gewrichtsaandoening
Gebruik sinds jaren regelmatig Arcoxia. Ook Diclofenac en Naproxen geprobeerd. Hier word ik erg misselijk van. Van Arcoxia niet, maar al geruime tijd merk ik dat ik er erg veel last krijg van wazig zien/troebel zicht. Oogdruppels helpen hier niet echt aan. Inmiddels Ibuprofen (geeft ook troebel zicht) en Arthrotec (erg misselijk en troebel zicht) geprobeerd. Voor de pijn t[lees meer...]och maar weer Arcoxia, omdat alleen 3-4x 1000 mg paracetamol onvoldoende helpt. Groot nadeel, ik durf nu geen auto te rijden ivm slecht zien.

12-06-2019 | Vrouw | 45
Reumatoïde artritis
Gebruik Arcoxia al enkele jaren tegen reuma (Spondylarthropatie). Houdt de reuma enigszins stabiel dus doet zijn werk. Tot dusver de enige NSAID waar ik weinig maagklachten bij had, maar helaas ondanks de 40 mg Omeprazol maagklachten toch weer terug. Gaat nu i.c.m. Pantoprazol goed. Sinds kort ben ik er ook achter dat ik extreem droge ogen heb (met gevolg waziger zien) a[lees meer...]ls bij effect vd reuma. Misschien ook versterkt door de Arcoxia. Te verhelpen met oogdruppels.

20-02-2019 | Vrouw | 44

01-02-2019 | Man | 43
Ziekte van Bechterew
Eerste keer na inname hartkloppingen. Even gestopt. Na een poosje weer begonnen, geen last meer en uitsluitend positieve ervaring. Nu na ca 3 jaar over naar MYX .. ben benieuwd hoe dat werkt.

17-10-2018 | Vrouw | 43
Syndroom van Tietze
Helpt ook tegen de nare gevoel en pijn in knieen, ellebogen, polsen naast vermoed ik andere gewrichten, enkels voelen ook beter. Kootjes in handen nog niet naast heupen Door auto immuumziekte met reuma als combinatie erin voorgeschreven

12-06-2018 | Vrouw | 67
etoricoxib (30mg)
Artrose
Vooral veel pijn in voeten, met dit medicijn kan ik redelijk normaal functioneren. Ik wordt door de artrose maar een beetje beperkt in mijn dagelijkse activiteiten.

12-04-2017 | Man | 62
etoricoxib (30mg)
Heb sinds 2 jaar erg last van pijn in de rug ter hoogte van de 5e wervel met uitstraling naar allebei mijn scheenbenen, ben er voor behandeld met een prik in het pijngebied met prednison, dit hielp maar zeer matig, ben toen zelf begonnen met Naproxen ( dit gebruikte ik al bij jicht aanvallen die ik ook zo nu en dan heb) dit hielp enigszins, het werd dragelijk, maar het bl[lees meer...]eef wel pijnlijk. Ben er mee gestopt omdat het steeds meer maagklachten gaf. Ben toen op advies van mijn huisarts arcoxia gaan gebruiken, dit helpt goed tegen de pijn, maar na een tijdje komt de pijn langzaam terug. Ongeveer 4 uur na inname wordt ik ontzettend moe en krijg ik weer pijn in rug en benen. Ook droge mond en brandend maagzuur (matig). Ben nog steeds op zoek naar een oplossing van het probleem.

11-08-2016 | Vrouw | 60
Lage rugpijn
Vaak zoveel pijn, dat ik regelmatig 3 dagen op bed moest liggen omdat ik niet kon lopen v/d pijn en met dit medicijn komt het nog maar zelden voor , weinig pijn, waardoor je beter functioneert . Ik ben heel blij met Arcoxia

11-07-2016 | Vrouw | 73
Artrose van de wervelkolom
Na veelvuldig gebruik van naproxen besloot de reumatholoog mij arcoxia voor te schrijven, omdat deze minder vocht vast houdt. Vanmorgen heeft de huisarts mij met ingang van direct gezegd te stoppen met de arxocia i.v.m. beschadiging van de darmen.

07-12-2015 | Man | 31
Ziekte van Bechterew
Na vele onderzoeken, de ziekte van Bechterew vast gesteld. Reumatoloog stelde onmiddellijk Arcoxia voor vanwege de weinige tot geen bijwerking in maag en darmen (in tegenstelling tot andere alternatieven). Werkt onmiddellijk, en als ik het medicijn twee dagen niet neem, merk ik daar ook onmiddellijk de effecten van (pijn die terug keert etc). Enige vervelende bijwerking zi[lees meer...]jn wekelijks aften in de mond.

02-03-2015 | Vrouw | 50
Artrose
Ik neem nu al meer dan een jaar arcoxia, hierdoor heb ik voor 80% minder pijn. Voornamelijk neem ik het voor mijn heupen, toen ik nog geen arcoxia nam, kon ik max 3 uur in bed liggen omwille van stekende pijnen in mijn heupen. Ook kamp ik met chronische gewrichtsontstekingen en hier helpen deze ook. Onlangs vond ik mijn attest van de adviseur niet (hebben we nodig in Belgi[lees meer...]ë) en had ik 1 week mijn arcoxia niet ....... mijn hele lichaam deed pijn en kon me amper verzetten, nu weet ik dus zeker dat ik hier baat bij heb en kan ik ze echt niet meer missen.

06-11-2012 | Man | 44
Ziekte van Bechterew
Al jaren last van onderrug. Toen ochtendstijfheid daar bij kwam maar eens onderzoek laten doen > Bechterew was de uiteindelijke diagnose (2 versleten SI gewrichten). Begonnen met Arcoxia, 's avonds innemen, zodat bij opstaan het effect hiervan maximaal zou zijn. Dit werkte prima en na 4 weken was ik die ochtendstijfheid kwijt. De overige rugpijnklachten zijn niet weg, maar[lees meer...] minder scherp aanwezig. Nu na ruim anderhalf jaar is de status exact hetzelfde, maar begin wat meer bijwerkingen te krijgen. Meer darmklachten en benauwdheid (druk op borst). Ben nu gestopt om te checken of bijwerkingen verdwijnen (en ook benieuwd of ochtendstijfheid terugkeert).

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (623) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum