Ervaringen met Diclofenac

Bij  RugklachtenX

Jicht (17 meningen)
Lage rugpijn (15 meningen)
Gewrichtspijn (13 meningen)
Spierpijn (6 meningen)
Slijmbeursontsteking (4 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Kiespijn (3 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Clusterhoofdpijn (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

09-04-2022 | Man | 52
Rugklachten
Ik had een week geleden s nachts zo n pijn in.mijn onderrug gekregen. Dat was zo erg dat mijn hele onderlijf in brand leek te staan. Ik nam 50 mg diclofenac natrium. Dat had ik nog in huis. Dat werkte goed maar het nadeel van de natrium variant is dat het vrij lang duurt voordat het middel werkt. Zeker een uur. Maar het voordeel is dat het middel wel langdurig werkt. Ze[lees meer...]ker 6 uur. Echter had ik helaas maar weinig diclofenac natrium van 50 mg meer dus heb ik zonder recept diclofenac kalium 12,5 mg gekocht bij de drogist. Een hogere dosering mag bij de drogist niet worden verkocht. Dat kan alleen bij de apotheek. Dan krijg je 25 mg zonder recept..maar voor 50mg moet je altijd een doktersrecept hebben. Maar goed, ik ben eigenwijs en haalde gewoon een doosje van 20 pillen 12,5 gram bij de drogist en neem er 4 tegelijk in waardoor ik ook aan de dosis van 50 mg kom. Maar de kalium variant werkt sneller maar is ook wat sneller uitgewekt. Toch hielp het me goed door de dag heen. De klachten zijn inmiddels verdwenen. Wel nam ik omazeprol in als maagbeschermer. Dat leek me wel verstandig. Diclofenac moet je niet zomaar met andere pijn medicatie gebruiken en zeker niet in combi met andere NSIAD medicatie....en ook niet voor langdurige periode. Ook mag je nooit meer dan 150 mg diclofenac per dag. Het nadeel van kalium diclofenac is dat het sneller uitgewerkt is en je sneller aan een nieuwe dosis toe bent. Daarom is het jammer dat de natrium variant niet vrij verkrijgbaar is. In andere landen is diclofenac natrium 50 mg gewoon vrij te koop. Echter moet je als gebruiker wel verstandig met het middel omgaan.

25-07-2019 | Man | 39
Rugklachten
Ik heb al eens eerder diclofenac gebruikt, toen was er niks aan de hand. Een aantal jaar later nu voor mijn rug. Een paar uur na inname schrik ik bezweet wakker kreeg geen adem en had over heel mijn lichaam bulten en enorme jeuk, mijn hart ging enorm tekeer en ineens heel langzaam tot hij een paar keer zelfs bijna stopte. Mijn vrouw die ik wakker had gemaakt heeft met spoe[lees meer...]d 112 gebeld want ik wilde drinken en zakte in elkaar. De ambulance was denk ik snel ter plaatse maar daar weet ik niet veel meer van omdat ik een hoop stukken kwijt ben ik heb verschillende spuiten gekregen en 2 dgn in het ziekenhuis gelegen. En mag geen nsaid meer gebruiken.

15-04-2019 | Vrouw | 28
Rugklachten
Pijn in mijn onder/middenrug. Na eerste tablet was zo blij pijn weg. Mij. Eetlust daarin tegen ook. Na 6 uur pijn in alle hevigheid terug. 2e tablet met wat yoghurt ingenomen. Na anderhalf uur was de pijn weg. Maar de bijwerkingen waren vreselijk. Misselijk. Boeren vol gevoel. Diarree en dan die buikkrampen. Heb de dokterspost gebeld ze zeiden stoppen en morgen overlegge[lees meer...]n met de huisarts. Mijn fysio kan mij pas over 4 dagen behandelen wat ik al vreselijk vind maar alles zit vol. Dus ik moet iets hebben om te overbruggen.

25-02-2019 | Man | 64
Rugklachten
Dyclofenac tegen extreme lage rugpijn helpt niets. Ook niet met paracetamol.

18-02-2018 | Man | 28
Rugpijn
Diclofenac voorgeschreven door specialist ivm dubbele breuk in de rugwervels (L1/S1). Diclofenac op zichzelf was totaal zinloos. Uiteindelijk uitgekomen bij een combinatie van tramadol (4x 50 mg), diclofenac (4x 50mg) en paracetemol (8x 500mg). Diclofenac en paracetemol werken hierbij als “booster” voor de Tramadol. Deze combinatie werkt vrij goed, maar is wel zwaar qua[lees meer...] hoeveelheid en belasting voor het lichaam. Deze combinatie maakt “normaal” leven (met lichte beperkingen gerelateerd aan de breuk) wel mogelijk. Uiteraard ook maagbeschermers nodig, en soms temazepam erbij voor de nacht. Conclusie: Diclofenac werkt niet als een zelfstandige pijnstiller, maar werkt wel effectief als een booster voor Tramadol

14-01-2018 | Man | 83
Rugpijn
Ik kreeg al vrij snel buikpijn ondanks maagbeschermer, werd misselijk en diarree dus nee wel enige verlichting van de pijn maar dat woog niet op tegen de bijwerkingen

09-12-2017 | Man | 52
diclofenac (100mg)
Rugklachten
In 2008 motorongeval gehad, resultaat 6 gebroken wervels en tussenwervels beschadigd. Na een revalidatie van 6 maanden was de pijn er nog steeds en vooral heel heftig. Op aanraden van specialist begonnen met infiltraties die maar een paar weken hielpen. Daarna begonnen met Contramal 75 mg (Belgiê) hielp niets , dan maar overgestapt naar Diclofenac. Door de constante bu[lees meer...]ikpijn mocht ik deze niet meer innemen van de huisdokter. Ongeveer een 2 jaar kon ik met diclofenac de dag doorkomen zonder die hevige pijn maar deze was nooit weg. De neurochirurg heeft me dan tramadol voorgeschreven die in begin toch iets meer effect had, vooral 's nachts want ik sliep voorheen heel slecht. Het probleem was dat door gewenning steeds een hogere dossis nodig was. in het begin50 mg, daarna 75 mg na ongeveer en jaar en op het laatste 3 x 150 mg per dag met ook bijwerkingen tot gevolg. Het probleem met deze medicijnen is, dat het wel enigszins helpt tegen de pijn maar van de andere kant , is het behoorlijk slecht voor de organen en ik weet waar ik over spreek door de vele jaren inname. Ik ben gelukkig bij een therapeut terechtgekomen die me doorverwezen heeft naar een specialist die voorstander is van een neurostimulator. Ik raad mensen met onophoudelijke pijn een specialist te zoeken die hier ook voorstander van is. Het duurt wel lang voor ze die willen plaatsen (toch in België, echt een papiermolen van medische verslagen die je nodig hebt, zodat de overheid tussenkomt in de stimulator). Ik geniet nu terug van het leven zonder die hevige pijn en ga zelf terug medisch halftijds werken als bediende wat ook nog eens goed voor het sociaal contact. Sterkte aan iedereen die met pijn te maken heeft. mvg Bruno (Belgë)

12-10-2016 | Man | 26
Rugklachten
Voorgeschreven ivm erge spierpijn in bovenrug/schouder, werkt goed, maar helaas met bijwerkingen. Flink duizelig en concentratieverlies. Hopelijk gauw vanaf....

30-01-2013 | Vrouw | 43
Rugklachten
Sinds 2009 ernstige rugklachten waarbij met name mijn rugbanden beschsdigd ijn ( tip: besteed zwaar tuinwerk uit) Sinds die tijd slik ik dicloflenac ( 3x per dag in een slechte periode, 1 in een goede periode) maar ik ben sinds die tijd nooi meer pijnloos geweest. Spul werkt redelijk, beter dan ibu oid. Heel 2012 ging het slechter en kreeg ik in dec. 2012 spit en ischias ([lees meer...] ja we gaan steeds beter) Standaard 3 per dag maar helpt niet voldoende, soms in combi met diazapam, nog steeds niet voldoende. Kortgezegt...helpt wel, ik heb geen bijwerkingen maar verwacht geen wonderen bij rugklachten.

23-10-2012 | Vrouw | 41
Rugklachten
Ik heb 4 dagen Diclofenac gebruikt tegen lage rugpijn en kreeg vervolgens last van zweetaanvallen, hartkloppingen, extreme druk in mijn hoofd, gevoelloze onderarmen en een onwezenlijk/diffuus gevoel. Het werkt perfect tegen de pijn, maar de bijwerkingen zijn voor mij onaanvaardbaar.

03-10-2012 | Man | 77
Rugklachten
Dit verhaal is van mijn vader die door gebruik van diclofenac maagkanker heeft gekregen. Ik zal het uitleggen; Mijn vader kreeg dit medicijn i.v.m. zijn rugklachten die heel erg waren. Ze hebben hem laten lopen met dit medicijn ZONDER maagbeschermers. Ik had een tv uitzending gezien in 2009 van een arts uit Amerika die heel boos is op Holland i.v.m. het medicijn diclofenac[lees meer...] en dat de artsen hier zo vrijgevig zijn om mensen die te laten gebruiken. Ik vroeg aan mijn vader of hij maagbeschermers had, Nee zei hij, dus 19 jaar zonder maagbeschermers. Die kreeg hij in 2009 want hij had maagklachten. Niet naar het ziekenhuis sturen, nee blijf maar lopen. 25 juni 2010 kreeg hij te horen dat hij maagkanker had met uitzaaiingen naar de lever. Zo dat komt rauw op je dak, wat was ik boos. Wat is er gebeurt hij heeft een maagzweer gekregen en niet behandeld en die is kwaadaardig geworden door de diclofenac, dat is toegegeven en stond in het dossier . Ik heb dat papier natuurlijk niet . Mijn vader is helaas overleden; ik wil de mensen alleen maar wakker schudden. Mijn man heeft door diclofenac 2 maagbloedingen gehad en een hartinfarct dus het zijn geen goede medicijnen. Die zijn heel gevaarlijk, want de mensen voelen geen pijn meer, dat is gevaarlijk. Ze kunnen niet aangeven of ze pijn hebben want die stilt alle pijnen.

12-09-2012 | Vrouw | 58
bijwerkingen na gebruik.

30-08-2012 | Man | 30
Rugklachten
Ik heb al een jaar continue last van mijn heup, er is al van alles gedaan, fysio, podoloog. Hielp niks. Nu ging ik een maand geleden ging ik door mijn rug en kon ik soms helemaal niet meer lopen. Van de de dokter Diclofenac gehad en met een dosis van 75mg per dag ben ik volledig pijnvrij. Kan weer voetballen en alles! Ook als de dosis is uitgewerkt heb ik geen last.[lees meer...] Heerlijk zeg! Na het weekend ga ik stoppen, kijken hoe dat gaat. Bij mij werkt het dus super, geen bijwerkingen. Maar dat is per persoon verschillend begrijp ik. Oja, ik haat medicijnen, kan je nagaan...

03-07-2012 | Man | 46
Rugklachten
bij ernstige rugpijn neem ik een tablet, binnen een half uur is het weer dragelijk.